بازدید 31470
۱

افشاگری علیه محمد بن سلمان

برنامه پگاسوس قادر به تخلیه محتویات تلفن هوشمند از جمله پیام‌های رد وبدل شده در واتساپ و سیگنال و بازکردن میکروفون داخل دستگاه است.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 20 July 2021

به گزارش تابناک، شبکه خبری المیادین به نقل از روزنامه فرانسوی لوموند فاش کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با استفاده از نرم افزار «پگاسوس» وابسته به شرکت اسرائیلی «NSO» در صدد جاسوسی از برخی مسئولان سیاسی و روزنامه نگاران لبنانی از جمله میشل عون رییس جمهوری این کشور بوده است.

لوموند نوشت: این جاسوسی برخی سیاستمداران و روزنامه نگاران لبنانی مانند سعد حریری نخست وزیر پیشین، جبران باسیل رییس جریان ملی آزاد، سرلشکر عباس ابراهیم مدیر کل امنیت عمومی لبنان را به نیابت از عربستان و امارات در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، ولیعهد عربستان همچنین خواستار جاسوسی از حسن فضل الله و علی فیاض نمایندگان حزب الله در پارلمان لبنان، ریاض سلامه رییس کل بانک مرکزی، علی حسن خلیل وزیر دارایی سابق این کشور شده بود.

لوموند یادآورشد که عربستان و امارات همچنین خواستار جاسوسی از غسان بن جدو و ابراهیم الامین دو تن از روزنامه نگاران شده بودند.

به نوشته این روزنامه فرانسوی برنامه پگاسوس قادر به تخلیه محتویات تلفن هوشمند از جمله پیام‌های رد وبدل شده در واتساپ و سیگنال و بازکردن میکروفون داخل دستگاه است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
انگار نرم افزارش روی کیس خاشقچی خوب جواب داده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر