بازدید 617083

پیش بینی قیمت گردو در ۱۴۰۰؛ شاید تعجب کنید!

یکی از عوامل تنظیم کننده قیمت گردو ایرانی، قیمت گردوهای خارجی وارداتی است. معمولا قیمت گردو خارجی ارزان‌تراست و رقیت قیمتی گردوی ایرانی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 20 July 2021

پیش بینی قیمت گردو در ۱۴۰۰؛ شاید تعجب کنید!

در سال‌های اخیر به دلیل ورود گردوی خارجی و رقابت آن با گردوی ایرانی، قیمت گردوی ایرانی افزایش بیشتری یافته است. البته این یکی از دلایل تفاوت قیمت است. قیمت گردو و تعیین آن، به عوامل مختلفی بستگی دارد، ازجمله رنگ پوست، رنگ مغز، کاربرد مصرف، میزان چربی و اندازه‌ی آن. این عوامل و برخی عوامل مؤثر دیگر در مرغوبیت و کیفیت گردو تأثیر بسزایی دارد. حال و با وجود همه‌ی این عوامل، باید دید امسال قیمت گردو در مقایسه با سال پیش چه تغییری می‌کند.

در همین رابطه، با آقای مهدیان، باغدار تویسرکانی و صاحب فروشگاه پوست‌ کاغذی، عرضه کننده گردوی تویسرکان، صحبت کرده‌ایم و نظر ایشان را درباره‌ی قیمت گردو در سال ۱۴۰۰ جویا شده‌ایم.

گردو گران‌ می‌شود...

«به‌نظر می‌رسد به‌دلیل کم‌شدن بار نسبت به سال پیش به دلیل سرما، به‌ویژه در تویسرکان، و سرمازدگی در بیشتر مناطق و کم‌آبی و گرمای فراوان کنونی، کیفیت گردو دچار افت نسبی خواهد شد. بنابراین، گردوی مرغوب یا در حد متوسط برای ارائه در بازار، کمتر از قبل خواهد شد. باتوجه‌به نیاز بازار و تقاضای خریداران، قیمت گردو گران‌تر از سال قبل می‌شود؛ چون بازار با کمبود عرضه مواجه است و پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست.»

اما نه به اندازه سال پیش !

«همچنین پیش‌بینی می‌شود گردوی سبز بین ۱۷ تا ۲۴ هزار تومان، گردوی با پوست بین ۱۰۵ تا ۱۴۰ هزار تومان، مغز گردو بین ۲۴۰ تا ۲۸۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ تغییر قیمت پیدا کند. این قیمت‌ها در مقایسه با سال ۹۹، حدود پنج تا ده درصد افزایش قیمت داشته است در حالی که در سال گذشته قیمت گردو حدود ۱۰۰ درصد نسبت به سال قبلش افزایش داشته است.»

پیش بینی قیمت گردو در ۱۴۰۰؛ شاید تعجب کنید!

قیمت دلار مهم است!

«یکی از عوامل تنظیم کننده قیمت گردو ایرانی، قیمت گردوهای خارجی وارداتی است. معمولا قیمت گردو خارجی ارزان‌تراست و رقیت قیمتی گردوی ایرانی محسوب می‌شود. البته از نظر کیفیت، گردوی ایرانی یک سرو‌گردن از گردوی خارجی بهتر است اما قیمت گردوی خارجی باعث می‌شود بخشی از بازار که به قیمت حساس‌تر هستند، به این محصولات متمایل بشوند. بنابراین اگر قیمت دلار افزایش نداشته باشد، شرایط پایدار است و افزایش قیمت محسوسی در قیمت گردوی ایرانی و خارجی نداریم. اما اگر قیمت دلار افزایش یابد، گردوی خارجی گران‌تر می‌شود و دیگر وارداتش به صرفه نیست. پس تقاضا برای گردوی ایرانی از میزان عرضه بیشتر می‌شود  قیمت گردو ایرانی با افزایش شدیدی مواجه می‌شود.»

هنگام خرید گردو به این موارد دقت کنید:

«هنگام خرید گردو ایرانی باید به چند مورد دقت کرد از جمله اینکه مغز گردو ایرانی چرب‌تر است، رنگ پوستش تیره‌تر است، گردوها با اندازه‌های متفاوت درون یک بار وجود دارد اما واقعیت این است شناسایی این موارد برای افراد تازه‌کار سخت است و حتی خود ما با داشتن چندسال تجربه نمی‌توانیم به طور قطعی گردوی خوب را از بد تشخیص بدهیم. بهترین راه شناخت باغدار است. وقتی باغدار را بشناسی می‌توانی مطمئن شوی که گردویی که می‌خری ایرانی و با کیفیت است. وقتی از فروشنده‌ها خرید می‌کنید، بهترین راه تضمین کیفیت است. 

ما در فروشگاه خودمان ( فروشگاه پوست کاغذی ) چند سال است که تضمین بی قید و شرط کیفیت ارائه می‌کنیم. بر روی وب‌سایتمان هم نوشتیم که اگر مشتریان به هر دلیلی از محصول خریداری شده ناراضی بوده‌اند، کافیست محصول را برگشت بزنند، ما ۱۰۰ درصد پولشان را به همراه هزینه برگشت محصول پس می‌فرستیم. 

به نظر بنده این حق مشتریان است و باید از همه فروشندگان ( چه حضوری و چه آنلاین ) این درخواست را داشته باشند.»

در آخر، می‌ةوانید برای دیدن آخرین قیمت گردو یا خرید گردوی ایرانی به وبسایت فروشگاه پوست کاغذی مراجعه کنید برای این کار کافیست کلمه «فروشگاه پوست کاغذی» را در اینترنت جستجو کنید یا بر روی لینک مقابل کلیک کنند: خرید گردو ایرانی از فروشگاه پوست کاغذی

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳۰
انتشار یافته: ۱۴
جه استدلال مسخرهخ ای گردو هم سال هاست که از سفلره مردم رخت بربسته الا برکت الله خجاتل هم چیز خوبی است که دولت مردان ئما رنکگی از ان نبرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
بله ، حالا با اومدن رییسی هر روز صبح نون و پنیر و گردو خواییم خورد .
ناشناس
| - |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
تبلیغ فروشگاه گردو پوست کاغذی بود
من به صورت آنلاین از این فروشگاه خرید کردم. کارشون درسته.
خداکنه همینطوری که میگید باشه
مگه حقوق بگیرا توان خرید گردو را دارن؟
اگه میتونن بخرن خوشبحالشون!
همه آماده تیکاف قیمت محصولات و خدمات شده اند بیچاره بیکاران و قشر حقوق بگیر البته نه همه آنها چون بعضی از کارکنان دولت تافته جدابافته هستند مثل نمایندگان و مدیران
یه جا اشاره میکنن که پارسال گردو صد درصد افزایش قیمت داشته!!!!! ادم میمونه چی بگه
اینجور که داره پیش میره باید میوه های پلاستیکی بخریم بزاریم یخچال تا سالها نگاش کنیم تا بچه هامون فراموش نکنن بدونن موز چجوریه گردو چه شکلی بود هر کی هم اومد خونه ما فک کنه همه چی داریم. خدایا چرا مردم نباید از نعمتهای که تو برای بشر خلق کردی نتونن استفاده کنن. گوشت از سفره حذف شد میوه حذف شد آجیل کنار رفت میوه خاویار ماهی لبنیات دسر برنج هیچی نمیشه خرید ماشین نداریم خونه نداریم پس انداز نداریم وام نمیدن آخه چه وضعشه الان با یه اینترنت اونور دنیا میبینی مردم چجوری زندگی میکنن وضع زندگی مردم خودمون رو هم می‌بینیم ما به کجا داریم میریم اونا کجا رفتن. آیا حق ما اینه. آیا مسولین که این زندگی رو واسه ما درست کردن خودشون اینجوری زندگی میکنن
باز هم رد پای چین دیده مشه
کپک میزنه میدن به قنادی یا کارگاههای کیک پزی ...سرطان میشه میره تو خون مردم بعد باید کلی هزینه درمان سرطان رو بدیم
سال قبل هم گرون بود کسی نخرید هنوز بار پارسال رو دستشون مونده
من گردوی با پوست صادراتی ازشون خریدم و واقعا حرف نداشت. نهایتا هم گفتن اگر خوب نیست پس میگیرم پولتون میدیم
مردم نون ندارند بخورند، شما از گردو حرق میزنید.
خجالت بکشید.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی