بازدید 6142
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

رشد چهار برابری تولید میگو کشور در هشت سال اخیر

رییس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید در تولید میگو ۴ برابر افزایش تولید داشتیم، پیش‌بینی کرد که امسال به تولید ۶۰ هزار تنی میگو در این صنعت برسیم.
کد خبر: ۱۰۶۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲ 19 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «نبی‌الله خون میرزایی» در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی و در هشتاد و دومین برنامه پویش دولت تدبیر و امید که با حضور رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، از شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان افزود: همچنین بدون در نظر گرفتن شهرک‌های کشاورزی، زیرساخت موجود در زمینه پرورش میگو به ۲۳ هزار هکتار در کشور رسیده که برای رسیدن به پیش بینی برنامه تا ۱۴۰۴ کافی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: امروز مزرعه پرورش میگو در سیستم گلخانه‌ای در شهرستان کنارک توسط مجتمع کشت و صنعت مکران آماده بهره‌برداری است که جزئی از یک پروژه ۷۵۰ هکتاری است.

وی تصریح کرد: مجموع تولیدات شیلاتی کشور از ۸۸۵ هزار تن در سال ۹۲، به بیش از یک میلیون و ۲۲۲ هزار تن در سال ۹۹ رسیده است؛ همچنین مصرف سرانه آبزیان از ۸.۵ کیلوگرم در سال ۹۲، به بیش از ۱۳.۵ کیلوگرم در سال گذشته افزایش یافته است.

خون میرزایی با اشاره به اینکه پرورش ماهی در دریا بومی سازی شده است، گفت: در صنعت ماهیان خاویاری رشد ۱۲ برابری داشته‌ایم که یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید در طی هشت سال اخیر بوده است.

رییس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه افتتاح ۱۴ طرح شیلاتی در استان‌های هرمزگان، بوشهر، قزوین و سیستان و بلوچستان اجرایی شده است، افزود: این پروژه‌ها با حدود ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، اشتغالزایی برای یک هزار و ۱۹۲ نفر و بسترسازی برای پنج هزار تن تولید آماده بهره‌برداری شده اند.

وی با اشاره به پرورش ماهیان زینتی اظهارداشت: اکنون یک هزار و ۶۰۰ مزرعه برای پرورش ماهیان زینتی در کشور فعال است و عملکرد سال ۹۹، بیش از ۲۷۵ میلیون قطعه ماهی زینتی بوده که مطابق با برنامه ششم بیش از ۱۰۰ درصد عملیاتی شده است.

خون میرزایی افزود: بیش از ۱۱ هزار نفر در این بخش اشتغالزایی دارند و صادرات آن در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیش از ۶.۳ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی، بزرگترین واحد پرورش ماهیان زینتی کشور با ظرفیت تولید ۳۰ میلیون قطعه در استان قزوین و مجتمع بزرگ تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در شهرستان محلات با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان هرمزگان استان ویژه شیلاتی کشور به شمار می‌رود گفت: این استان رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص داده و امروز ۹ پروژه شیلاتی در این استان با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و زمینه سازی اشتغال بیش از ۹۰۰ نفر بهره برداری می‌شود.

وی افزود: پروژه شاخص امروز ما فاز اول مزرعه پرورش میگو در بندر لنگه با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی در سطح ۵۴۰ هکتار برای تولید یک هزار و ۵۰۰ تن میگو و ایجاد اشتغال برای ۲۷۰ نفر آماده بهره برداری است.

 امروز در هشتاد و دومین برنامه پویش دولت تدبیر و امید با حضور رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس از سه طرح زیربنایی آب و خاک به مساحت ۶۶ هزار هکتار، ۴۴۳ طرح صنایع تبدیلی و غذایی، دو طرح شهرک‌های کشاورزی و ۱۴ طرح شیلاتی به ارزش بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان برای ۲۴ هزار و ۱۳۴ نفر اشتغالزایی افتتاح شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل