بازدید 12595

مرگ توله شیرهای باغ وحش تبریز

با مرگ توله شیرهای باغ وحش تبریز وضعیت این باغ وحش بار دیگر در صدرتوجه علاقه مندان به محیط زیست قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ 18 July 2021


به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، باغ وحش تبریز از اوایل دهه نود، در زمینی به وسعت چهار هکتار در داخل محوطه مجموعه تفریحی «باغلار باغی» احداث شد.

این باغ وحش از ۳ بخش باغ پرندگان ، باغ حیوانات وحشی و باغ خزندگان تشکیل شده که بصورت منطقه ای از هم جدا شده است و به ترتیب قرار گرفته اند.

هرچند که به علت تعداد کم حیوانات این باغ وحش همچنین وضعیت نه چندان مطلوب نگهداری حیوانات، میزان بازدید از این محل چندان زیاد نیست اما علاقه مندان به محیط زیست و حیوانات بر بهبود وضعیت نگهداری حیوانات در این محل تاکید دارند.

چند روز قبل هم خبر مرگ 2 توله شیر در این باغ وحش خبر ساز شد که معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در همین زمینه گفت: مرگ توله شیرهای باغ وحش «باغلارباغی» تبریز به دلیل نارس بودن آنها بود.

داوود غنی پور اظهار کرد: در ۱۷ تیرماه جاری، شیر مادر باغ وحش «باغلار باغی» تبریز، زایمان زودتر از موعد انجام داده بود.

وی ادامه داد: دامپزشک باغ وحش و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در این مدت، تلاش های لازم برای زنده ماندن این توله شیرها را انجام دادند، ولی به دلیل نارس بودن هر ۲ تلف شدند.
در شبانه روز گذشته اخباری مبنی بر مرگ ۲ توله شیر در باغ وحش «باغلارباغی» تبریز در فضای مجازی دست به دست می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۲
نمیشه یک بار برای همیشه در های باغ وحش های ایران را ببندید؟ بعضی هاعرضه هیچ کاری ندارند حتی باغ وحش داری.
برای اهمال کاری و بیعرضگی مسئولان اینقدر دروغ و دغل شنیده ایم که دیگه اگر حرف راست هم بزنند کسی باور نمیکنه و این مورد هم از آن موردها است که شیر مادر قبل از موعد وضع حمل کرد اگر غیر از این هستش تو رو به هر کس که برایتان مقدس هست این حیوانات رو ببرید در محیط اصلی خودشان رهاسازی کنید نگذارید آنها هم همچون ما از خیر و برکات مسئولین منتفع شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
لطفا این من رو هم با انوا ببرید
توی مملکتی که جوون انسان‌ها اونقدر لرزش نداره که برامون واکسن تهیه کنن ،پس وای بحال حیوانات.بابا اینها رو هم با باران می فرستادین برن ،و کلا در باغ وحشها رو تخته کنین
یک سئوال:
باغلار باغی ( به معنی باغ باغ ها) قرار بود در کنار باغ های قدیمی و اصیل تبریز و در کنار فرودگاه ایجاد گردد. ولی چرا به محلی انتقال یافت که اصلا باغی در آنجا وجود ندارد؟ البته این انتقال به دهه های قبل بر می گردد.
خدا لعنتشون کنه! محیط زیست رو ببین چه وضعیه، بعد اینهمه حیوون زبون بسته رو گذاشتن تو قفس و در یک محیط 4 هکتاری....
امیدوارم هر چه زودتر این زندان حیوانات تعطیل بشن و حیوانات از دست ادمیزاد نادان راحت بشه
باغ وحش!! اصطلاحی که ما بر این مکانها نهاده ایم. بهتر است بگویید زندان وحش. دست از سر حیوانات و طبیعت برداریم تا طبیعت رنجور ما خود را بازسازی می کند البته بدون دخالت انسان
افتضاحه وضعیت باغلارباغی... آدم میره غصه اش میشه
تو را خدا یک کاری برای نجات شیرها، خرس ها و میمون و گرگ های این باغ وحش بکنید. بخدا اینا را در یک محیط خیلی بعد در داخل قفس کوچکی زندانی کرده اند. به خدا آه این حیوانات ما را می گیرد. هر وقت میرم اونجا از غصه مریض می شوم.
چهار هکتار مساحت فضای آزاد و خیابونای باغ وحشه ، قفس هر حیون فوقش 10 متر مربع هستش، بیچاره حیوونا انقدر دور قفس چرخ زدن که پاهاشون جا انداخته رو کف. استیصال و استرس و افسردگی از صورت حیوونا میباره. واقعا دردناکه. یک بار با پسرم اون منطقه رد میشدیم ، بدون فکر بازدید کردیم ، حال آدم گرفته میشه شدید
دولتی که به اداره امورات و نیاز های ابتدایی مردم همت ندارد ،چگونه باید انتظار داشت که حقوق حیوانات را محترم شمارد.؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار