بازدید 8402

شهرداری اصفهان در نبرد با رژه موش‌ها در شهر

شهرداری اصفهان با تدوین برنامه‌های کارشناسی شده و اجرای دقیق آن با همراهی کارشناسان آموزش دیده در نبرد برای کنترل رژه موش‌های شهر است.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷ 15 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان، رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: موش بخشی از اکوسیستم شهری است که نمی‌توان آن‌ها را به صورت کامل نابود کرد و البته نابودی آن‌ها کار صحیحی نیست.

غلامرضا ساکتی افزود: سالانه حدود دو تن سم برای کنترل جمعیت موش‌های شهر خریداری و به صورت یک فعالیت مستمر دائم در شهر اجرا می‌شود، زیرا چنانچه مدتی متوقف شود ممکن است دیگر نتوان از کنترل این حیوانات جلوگیری کرد.

وی با اشاره به روش‌های تدوین شده برای مبارزه با موش‌ها، گفت: این روش‌ها شامل مبارزه فیزیکی از جمله حذف غذا، آب و لانه مبارزه مکانیکی شامل استفاده از تله‌های فلزی همچون استفاده از تله‌های زنده‌گیری و مبارزه بیولوژیکی شامل استفاده از خوراک موش و مبارزه شیمیایی توسط سموم موش ضد انعقادی مثل سموم پفکی و کیکی، واکس بلوک، پلیت و مبارزه تلفیقی است.

غلامرضا ساکتی تاکید کرد: شناسایی محل‌های آلوده، شناسایی لانه و علل ایجاد آن، تهیه نقشه پراکندگی موش در معابر یا خیابان‌ها و جوی‌ها، لانه کوبی و مسدود کردن لانه موش‌ها از جمله اقدامات مهم در زمینه کمک به کنترل جمعیت موش‌ها است.

وی با بیان اینکه شهروندان در صورت مشاهده موش می‌توانند مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری اعلام کنند تا کارشناسان این موضوع به مناطق مورد نظر مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: برای مبارزه با موش‌ها علاوه بر برنامه‌ریزی، نیرو‌هایی آموزش دیده در مناطق پانزده گانه فعال هستند؛ این افراد نسبت به روش مناسب برای مبارزه با موش‌ها در محلات، مناطق، خیابان‌ها و جوی‌ها آموزش دیده و دستورالعمل دریافت می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر