بازدید 4358

انتقاد کرملین از برخورد سیاسی با واکسن روسی

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه از برخورد سیاسی و ایجاد مانع ازسوی برخی کشور‌های غربی در مسیر پیشبرد واکسن‌های روسی کرونا انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶ 15 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا l ز مسکو پسکوف روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: پیشبرد واکسن‌های روسی کرونا درخارج از روسیه با برخورد‌های سیاسی مواجه می‌شود که آن را بسیار منفی ارزیابی می‌کنیم.

وی در این رابطه به سخنان اخیر هایکو ماس وزیر خارجه آلمان اشاره کرد که گفته بود روسیه و چین در موضوع تحویل واکسن کرونا به کشور‌های دیگر ملاحظات سیاسی دارند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: ما به هیچ وجه این مساله را سیاسی نمی‌کنیم و معتقدیم که پیشبرد واکسن روسی کرونا در خارج از روسیه با برخورد‌های سیاسی مواجه می‌شود.

وی افزود: روسیه به شدت مخالف اعمال ملاحظات سیاسی در مساله واکسن کرونا است و چنین اقدامی را نمی‌پذیریم.

مقام‌های روس بار‌ها از سیاست‌های غرب بویژه اتحادیه اروپا در مورد واکسن اسپوتنیک وی (واکسن اصلی کرونا در روسیه) انتقاد کرده و خواستار تایید هر چه فوری این واکسن از سوی بروکسل شده است.

روسیه درخواست دادگاه اروپا در مورد ازدواج همجنس گرایان را رد کرد

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود درخواست دادگاه حقوق بشر اروپایی برای آزادی ازدواج همجنس گرایان را رد کرد.

پسکوف گفت: در قانون اساسی روسیه بطور قطعی و صریح تشریح شده است و نیازی به کسب توافق در مورد ثبت ازدواج همجنس گرایان وجود ندارد.

دادگاه اروپایی حقوق بشر خودداری روسیه از ثبت ازدواج همجنس گرایان را غیرعادلانه خواند و توصیه کرد که روسیه مراحل حقوقی برای آزاد کردن و ثبت چنین ازدواجی را آغاز کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل