بازدید 6489

کاخ سفید: به گفتگو‌ها با ایران ادامه می‌دهیم

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد کشورش به گفتگو‌ها با ایران ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۴ 15 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سخنگوی کاخ سفید در نشستی با خبرنگاران با تکرار ادعا‌های همیشگی آمریکا علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران اظهار داشت ما این گفتگو‌ها و مسیر دیپلماسی را که فکر می‌کنیم سازنده و در راستای منافع مان است، ادامه خواهیم داد.

این مقام دولت آمریکا در عین حال در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مدعی شد ارزیابی ما این است ایران بازیگر بدی در جهان به دلیل اقداماتش در منطقه بوده است.

جن ساکی در ادامه مدعی شد که آمریکا از اقدامات ایران در منطقه نگران است و جو بایدن، دستور انجام اقدامات تلافی‌جویانه برای مقابله با آن را داده است.

وی تصریح کرد همزمان انجام گفتگو‌ها را در راستای منافع آمریکا می‌دانیم می‌توانیم دید بازتری درباره ایران داشته باشیم. به همین دلیل، ما این گفتگو‌ها و مسیر دیپلماسی را که فکر می‌کنیم سازنده و در راستای منافعمان است، ادامه خواهیم داد.


راب مالی در گفتگو با سی ان ان از آمادگی برای بازگشت به گفتگو‌های وین سخن گفت

راب (رابرت) مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز در گفتگو با خبرنگار سی ان ان گفت هر زمان که ایران آماده باشد، آماده بازگشت به گفتگو‌های وین هستیم.

خبرنگار سی ان ان به نقل از راب مالی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت ایالات متحده معتقد است هنوز زمان برای مذاکره بر سر بازگشت مجدد به توافق وجود دارد.

خطیب زاده: زمان برای دولت‌های دوازدهم و سیزدهم اهمیت ثانویه دارد

این اظهارات مقامات آمریکایی در حالی است که سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید: مواضع ما از ابتدای مذاکرات هیچ‌گونه تغییری نکرده است و خواهان رفع تحریم‌ها، راستی‌آزمایی آن‌ها و سپس از سرگیری اجرای تعهدات از سوی کشورمان هستیم. از سوی دیگر آمریکا به عنوان ناقض برجام باید تضمین‌های لازم را بدهد. ما در مذاکرات وین، چارچوب منافع ملی، صرفا اهداف مشخص شده از سوی مسئولین عالیه نظام را دنبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره پیش بینی زمان دستیابی به توافق نیز گفته است: به طور حتم برای دولت‌های دوازدهم و سیزدهم آنچه اهمیت دارد دستیابی به منافع عالیه مردم است و زمان اهمیت ثانوی دارد. بدیهی است هرچه این مهم، سریعتر به نتیجه برسد آثار رفع تحریم‌ها زودتر در کشور نمایان می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل