بازدید 14297
۳
کیوسک بین الملل تابناک

انفجار دو دکل انتقال برق ایران به عراق / بیرون راندن ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین/ اعتراضات بی سابقه در خیابان‌های کوبا/ مذاکره طالبان با روسیه درباره لغو تحریم‌های سازمان ملل

انفجار دو دکل انتقال برق ایران به عراق، بیرون راندن ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین، اعتراضات بی سابقه در خیابان‌های کوبا، مذاکره طالبان با روسیه درباره لغو تحریم‌های سازمان ملل و نشست آمریکا، فرانسه و عربستان درباره بررسی بحران اقتصادی لبنان، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.  
کد خبر: ۱۰۶۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ 12 July 2021

انفجار دو دکل انتقال برق ایران به عراق| بیرون راندن ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین| اعتراضات بی سابقه در خیابان‌های کوبا| مذاکره طالبان با روسیه درباره لغو تحریم های سازمان ملل

کیوسک بین الملل تابناک: انفجار دو دکل انتقال برق ایران به عراق، بیرون راندن ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین، اعتراضات بی سابقه در خیابان‌های کوبا، مذاکره طالبان با روسیه درباره لغو تحریم‌های سازمان ملل و نشست آمریکا، فرانسه و عربستان درباره بررسی بحران اقتصادی لبنان، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

 

انفجار دو دکل انتقال برق ایران به عراق

منابع خبری از انفجار دو دکل انتقال برق مرصاد به دیالی در منطقه المقالع نزدیک دریاچه حمرین خبر می دهند؛ در خصوص این حمله جدید جزئیات بیشتری منتشر نشده است.

انفجار دو دکل انتقال برق ایران به عراق| بیرون راندن ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین| اعتراضات بی سابقه در خیابان‌های کوبا| مذاکره طالبان با روسیه درباره لغو تحریم های سازمان ملل

چند روز پیش، احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق، با اشاره به اینکه خطوط انتقال برق از ایران به ویژه در استان دیالی هدف حملات خرابکارانه مکرر قرار می گیرد خبر داد که روز یکشنبه (هفته گذشته) نیز خط انتقال برق ایران در «میرساد-دیالی» مورد حمله خرابکاران قرار گرفت و از شبکه خارج شد.

براساس اعلام وزارت برق عراق حملات تروریستی به دکل های برق عراق تاکنون، بیش از ۷۰ دکل را تخریب کرده و تنها در ۱۰ روز با تخریب ۱۵ دکل بالغ بر ۴۰۰ میلیون دینار عراقی (نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار) خسارت مادی بر جای گذاشته است.

هفته گذشته، شبکه «الاعلام المقاوم» منعکس کننده اخبار گروه‌های مقاومت در عراق، به نقل از بیانیه کتائب حزب الله تصریح کرد: «با مستندات قطعی مطمئن شدیم که دستگاه اطلاعاتی-امنیتی سعودی در پشت پرده تخریب دکل‌های برق عراق قرار دارد».

این بیانیه کتائب حزب الله عراق پس از دو تحول منتشر شده است؛ اول ورود نیروهای رزمی در کنار یگان‌های فنی و مهندسی «الحشد الشعبی» به حفاظت و تعمیر دکل‌ها با کمک کادر وزارت برق عراق  برای جبران خلأ ناشی از حمله‌های مکرر منتسب به گروه تروریستی «داعش» علیه دکل‌های برق و دوم انتشار اخباری مبنی بر اینکه هویت برخی عاملان خرابکاری در جریان دفع حملات به دکل‌ها به وسیله نیروهای امنیتی عراق و الحشد الشعبی فاش شده است.

بعید نیست که بخشی از استنادهای کتائب به همین هویت‌های فاش شده و انتساب این افراد به عربستان سعودی بازگردد!

بیانیه کتائب حزب الله عراق افزود: هدف سعودی‌ها از این اقدامات خرابکارانه، ایجاد هرج و مرج و چرخش داعشی‌ها (بیدار کردن هسته‌های خفته داعش) در عراق است.

کتائب ادامه داد که عربستان خود را در نقش منجی عراق وارد خط بحران می‌کند تا چهره‌اش را سفید و بی‌گناه جلوه دهد.

این بیانیه کتائب زمانی قابل تامل می‌شود که بدانیم حملات به دکل‌های برق تا حدی پر از ابهام بود که حتی داعش درباره آن اعلام مسئولیت نمی‌کرد، اما شبکه‌هایی مانند «العربیه» پیش از همه رسانه‌ها چنین تیترهایی را انتخاب می‌کردند: «داعش مسئولیت حمله به دکل‌های برق را پذیرفت» و «داعشی‌ها سه دکل را در دیالی منهدم کردند.»

نکته قابل تامل دیگر این است که عمده دکل‌ها در نزدیک مرزهای ایران و در خطوط راهبردی انتقال از ایران به عراق تخریب می‌شد؛ جایی که ناظران می‌گویند، داعش در آنها کمترین فعالیت را دارد.

بیرون راندن ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین

ارتش چین روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: یک ناو جنگی آمریکا را که غیرقانونی وارد آبهای چین در نزدیکی جزایر پاراسل شده بود، بیرون رانده است.

انفجار دو دکل انتقال برق ایران به عراق| بیرون راندن ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین| اعتراضات بی سابقه در خیابان‌های کوبا| مذاکره طالبان با روسیه درباره لغو تحریم های سازمان ملل

 فرماندهی شاخه جنوبی ارتش آزادیبخش خلق چین روز دوشنبه در این بیانیه آورده است: ناو "یو اس اس بنفلد" بدون هماهنگی و اجازه دولت چین وارد آب های پاراسل شد و به طور جدی حاکمیت چین را نقض و ثبات دریای جنوبی را تضعیف کرد.

ارتش چین در ادامه این بیانیه از ایالات متحده خواست فوراً دست از چنین اقدامات تحریک آمیزی بردارد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا هم روز گذشته (یکشنبه) نیز در بیانیه ای گفته بود آزادی دریاها یک منافع "پایدار" برای همه ملت هاست. امریکا تردد از تنگه تایوان را حق خود می داند.

دریای جنوبی چین دریایی حاشیه‌ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می‌آید و ناحیه‌ای در حدود ۳.۵ میلیون کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را دربر می‌گیرد؛ این دریا پس از پنج اقیانوس جهان بزرگترین ناحیه دریایی جهان است.

جزیره‌های واقع بر دریای جنوبی چین و همچنین خود دریا، مورد جدال کشورهای مختلف هستند؛ به همین علت حتی نام‌های متفاوتی برای اشاره به این دریا به کار می‌رود که البته «دریای جنوبی چین» نام پذیرفته شده بین‌المللی، حداقل در انگلیسی و زبان‌های اروپایی است.

جمهوری خلق چین تقریبا بر کل دریا و کشورهای ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان هریک بر بخش‌هایی از آن ادعای مالکیت دارند، همچنین این کشورها بر سر جزایر غنی از نفت و گاز اسپراتلی و پارسل اختلاف دارند.

ایالات متحده این دریا را از آب‌های بین‌المللی می‌داند و بر حق قانونی کشتی‌ها و زیر دریایی‌ هایش در رفت ‌و آمد در این دریا تاکید دارد و مخالف ساخت تاسیسات دریایی توسط چین در این آب راهه است؛ موضوعی که همواره با واکنش منفی چین مواجه شده است.

آمریکا در ماه های گذشته، چندین رزمناو جنگی به این منطقه اعزام کرده بود که با واکنش تند پکن مواجه شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در تازه ترین واکنش به دخالت آمریکا در دریای جنوبی چین گفته بود که این دریا ایالت هاوایی آمریکا نیست که در آن دخالت می کند.

اعتراضات بی سابقه در خیابان‌های کوبا

هزاران معترض کوبایی در اعتراضی بی‌سابقه در خیابان‌های این کشور حضور یافتند و نارضایتی خود را بابت شرایط بد اقتصادی، روند واکسیناسیون کرونا و بی اعتنایی دولت ابراز داشتند.

انفجار دو دکل انتقال برق ایران به عراق| بیرون راندن ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین| اعتراضات بی سابقه در خیابان‌های کوبا| مذاکره طالبان با روسیه درباره لغو تحریم های سازمان ملل

به گزارش رویترز، میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا، که ریاست حزب کمونیست این کشور را نیز به دست دارد، در خطابه‌ای تلویزیونی‌، ایالات متحده را مقصر ناآرامی‌های کشورش دانست.

در جریان اعتراضات روز یکشنبه که از هاوانا تا سانتیاگو در جریان بود، جیپ‌های نیروهای ویژه مسلح به سلاح خودکار نیز در پایتخت دیده شد و دیاز کانل از حامیانش خواست تا در مقابل تحریکات بایستند. هزاران تن از مردم کوبا در میان حضور گسترده پلیس در مرکز شهر هاوانا جمع شدند و تعداد کمی دستگیری و درگیری بین مردم و نیروهای پلیس رخ داد.

یکی از خبرنگاران رویترز نیز شاهد استفاده پلیس از اسپری فلفل علیه تعدادی از معترضان و ضرب و شتم آنها توسط افسران پلیس بود؛ اما تلاشی مستقیم برای درگیری متقابل با معترضانی که شعار "آزادی" سر می‌دادند، دیده نشد. همچنین معترضان فریاد "دیاز-کانل، استعفا" و حامیان دولتی نیز شعار "فیدل" را سر دادند.

مذاکره طالبان با روسیه درباره لغو تحریم های سازمان ملل 

سخنگوی طالبان گفت، این گروه شبه نظامی در حال گفت‌وگو با روسیه درباره مساله برداشته شدن تحریم‌های سازمان ملل علیه این گروه است.

انفجار دو دکل انتقال برق ایران به عراق| بیرون راندن ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین| اعتراضات بی سابقه در خیابان‌های کوبا| مذاکره طالبان با روسیه درباره لغو تحریم های سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه شبه نظامی با دولت روسیه برای برداشته شدن تحریم‌های سازمان ملل علیه طالبان در حال گفت‌وگوست.

هیات طالبان اخیرا به مسکو رفته و با ضمیر کابولف، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان دیدار داشت.

سخنگوی طالبان گفت: ما از دولت روسیه خواستیم تا به ما در خروج از فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل کمک کند.

 نشست آمریکا، فرانسه و عربستان درباره بررسی بحران اقتصادی لبنان

سفیر سعودی در بیروت از دو سفیر آمریکا و فرانسه به منظور رایزنی‌های دیپلماتیک درباره وضعیت اقتصادی لبنان استقبال کرد.

انفجار دو دکل انتقال برق ایران به عراق| بیرون راندن ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین| اعتراضات بی سابقه در خیابان‌های کوبا| مذاکره طالبان با روسیه درباره لغو تحریم های سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری شفق نیوز، ولید البخاری، سفیر عربستان در بیروت در توییتر نوشت: در دیدار با دوروتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت و آن گریو، سفیر فرانسه آخرین رویدادهای سیاسی در دو سطح لبنان و منطقه و نیز مسائل مهم مشترک را بررسی کردیم.

سفارت آمریکا نیز اعلام کرد، سفیر شیا و سفیر فرانسه با سفیر عربستان به منظور انجام رایزنی‌های دیپلماتیک نشست داشتند. آخرین سلسله رایزنی‌های سه جانبه درباره وضعیت سخت اقتصادی لبنان و نحوه حمایت از ملت لبنان به شیوه‌ای کارآمدتر بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
من در عجبم که چرا ایران با هر کشوری رابطه برقرار میکند آن کشور به هم می ریزد .ونزئولا کوبا عراق لبنان سوریه ...
سفرای عربستان ، امریکا و فرانسه بحران اقتصادی لبنان بحث و بررسی می کنند. بعد مشکل اقتصادی لبنان حل می شود دولت لبنان به آنها جایزه می دهد دوباره لبنان دچار بحران اقتصادی می شود و دوباره جلسه سفرا برای حل بحران اقتصادی لبنان و
رئیس جمهوری کوبا که ریاست حزب کمونیست این کشور را نیز به دست دارد، در خطابه‌ای تلویزیونی‌، ایالات متحده را مقصر ناآرامی‌های کشورش دانست.
آشنا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی