بازدید 6466

مخالفت برخی کشور‌های منطقه با خروج آمریکا از عراق

محمد البلداوی نماینده پارلمان عراق شامگاه یکشنبه در خصوص مصوبه مجلس این کشور برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق گفت: برخی کشور‌های منطقه به دنبال باقی ماندن این نیرو‌ها در عراق هستند تا وضعیت داخلی کشورمان متشنج شود و بتوانند نظام را تغییر دهند.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۴ 12 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، "محمد البلداوی" نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه ادعا کرد: تصمیم برای بیرون راندن نیرو‌های آمریکایی از عراق در اختیار دولت مصطفی الکاظمی نیست، بلکه این تصمیم در دست برخی کشور‌های منطقه‌ای است.

وی افزود: این کشور‌ها به دنبال آن هستند که با باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در عراق، وضعیت داخلی کشور را متشنج کنند. تا وضعیت داخلی عراق متشنج شود.

البلداوی بدون نام بردن از کشوری خاص تنها اعلام کرد: این کشورها، گروه‌های تروریستی را وارد عراق کردند، ولی در انجام طرح‌های خود شکست خوردند و تنها [ابزار برای اجرای نقشه‌های خود]حضور نظامیان آمریکایی در عراق است.

وی بار دیگر تأکید کرد: اجرای مصوبه پارلمان هم در دست دولت عراق نیست، بلکه در اختیار برخی طرف‌های خارجی منطقه‌ای است که در راه اجرای این مصوبه سنگ‌اندازی می‌کنند.

البلداوی در پایان تأکید کرد، کشور‌های منطقه‌ای برای آن که عراق به ثبات نرسد و وضعیت داخلی ما پرآشوب باشد، اصرار دارند که نیرو‌های آمریکایی از عراق خارج نشوند.

نیرو‌های اشغالگر آمریکا در چند پایگاه در مناطق مختلف عراق مستقرند که بزرگترین پایگاه آن‌ها «عین الاسد» در استان الانبار واقع در غرب این کشور است.

پارلمان عراق پیش‌تر با تصویب مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیرو‌های بیگانه از خاک این کشور تأکید کرده است.

مردم عراق در مناسبت‌های مختلف، مخالفت خود را با اشغالگری آمریکا اعلام داشته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل