بازدید 5968
۲

تعلیق عملیات امداد و نجات در برج‌های کاندوی فلوریدا

امدادگران، عملیات جستجو برای نجات بازماندگان احتمالی برج‌های کاندو در فلوریدای جنوبی را برای تخریب کامل این ساختمان پیش از فرارسیدن طوفان استوایی به صورت موقت تعلیق کردند.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ 04 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ رایده جادالله معاون آتشنشانی این ناحیه به بستگان ۱۲۱ ناپدیدشده در حادثه فروریزی ناگهانی هفته گذشته این ساختمان گفت که عملیات جستجو و امداد از بعدازظهر امروز برای آغاز اقدامات احتیاطی ایجاد حفره ایی برای جاگذاری مواد منفجره در ساختار بتونی بخش سرپامانده برج ها، متوقف شده است.

جادالله به رغم اعتراض بستگان زیرآوارماندگان به این تصمیم، در نشستی توجیهی گفت که این تعلیق عملیات امداد و نجات زنده ماندگان احتمالی، اقدامی ضروری است، زیرا حفاری ممکن است موجب فروریزی ناگهانی باقی مانده این ساختمان شود.

شمار تائید شده جان باختگان فروپاشی بخشی از این برج ۱۲ طبقه با کشف پیکر‌های ۲ تن دیگر به ۲۴ تن رسید و ۱۲۱ تن هنوز ناپدید هستند.

از سوی دیگر؛ شکل گرفتن توفان «اِلسا» که نخستین توفان اقیانوس اطلس در سال ۲۰۲۱ است، باعث شد تا در بخش‌هایی از ایالت فلوریدا آمریکا که در مسیر گذر طوفان قرار دارد، وضعیت فوق العاده اعلام شود. با توجه به پیشروی طوفان اِلسا از دریای کارائیب در جنوب هائیتی، با سرعت ۲۸ مایل (۴۵ کیلومتر) بر ساعت به سمت جنوب ایالت فلوریدا، مرکز فوریت‌های اضطراری در ایالت فلوریدا فعال و به شهروندان نسبت به وقوع تندباد، آب گرفتگی هشدار داد شده است.

با گذشت بیش از یک هفته از حادثه ریزش ساختمان مسکونی ۱۲ طبقه کاندو در میامی، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در دیدار از محل حادثه، به دولت فدرال اجازه داد تمام هزینه‌های آواربرداری و اقدامات محافظتی اضطراری در محل ریزش ساختمان را تحت برنامه کمک‌های مردمی به مدت ۳۰ روز تأمین کند.

به رغم اعلام وضعیت اضطراری در فلوریدا برای اعزام کمک‌های فدرال برای امداد رسانی در این بحران، دولت بایدن هنوز نتوانسته در مشخص کردن علت فروریختن بخشی از این ساختمان مسکونی ۴۰ ساله که پنج شنبه گذشته فرو ریخت، اظهارنظر دقیقی داشته باشد.

عمر ساختمان کاندو بیش از ۴۰ سال بوده و مسئولان محلی دستور داده‌اند که وضعیت تمامی ساختمان‌ها با عمر مشابه، ارزیابی تا اطمینان حاصل شود که ارزیابی نظام مهندسی را گذرانده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
قابل توجه منتقدان امداد و نجات برج پلاسكو!
برج 12 طبقه فلوريدا بعد از حدود 10 روز هنوز 121 نفر مفقود هستند و آوار برداري كامل نشده!
برج 17 طبقه پلاسكو بعد از 9 روز آواربرداري كامل صورت گرفت!
حالا تو فیلم های هالیودیشون بود در عرض چند دقیقه با کمک ادم فضایی هر مشکلی رو حل میکردن!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست