پیش بینی بورس فردا شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاخص کل توانست با ۴۳ هزار واحد افزایش، به سطح یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد برسد. همچنین در بیشتر روز‌های هفته گذشته شاهد ورود پول حقیقی به بازار سرمایه بودیم. بورس فردا چگونه خواهد بود؟
کد خبر: ۱۰۶۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵ 02 July 2021

به گزارش بورس تابناک، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاخص کل توانست حدود ۴۳ هزار واحد رشد کند و خود را از سطح یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد در روز چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ به سطح یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد برساند.  

همچنین شاخص کل هموزن نیز که در پایان هفته گذشته ۳۷۶ هزار و ۸۷۳ واحد بود، در هفته جاری خود را به ۳۸۴ هزار و ۱۸۱ واحد رساند.  

در بیشتر روز‌های هفته گذشته شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و این برای اولین بار بود که بعد از ۲۵ هفته خروج پول، بالاخره در این هفته شاهد ورود پول حقیقی به بازار سرمای بودیم.

پیش بینی بورس فردا شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | پالایشی ها صعود خواهند کرد؟
 

ارزش معاملات نیز در بیشتر روز‌های معاملاتی هفته گذشته بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بود که این نیز خود بیانگر بازگشت اقبال به بازار سرمایه می‌باشد.  

بورس در هفته پیش رو و فردا چگونه خواهد بود؟

مریم اعتماد تحلیلگر و مدرس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: همانطور که می دانید استارت رشد شارپ بازار برمی گردد به ۲۲ دی ماه سال ۱۳۹۸؛ روند رشد شارپ شاخص کل بورس و رشد قیمت سهام از آن زمان آغاز و تا ۱۹ مرداد ماه ۱۳۹۹ تداوم یافت. به طوری که در این بازه زمانی (از ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸ تا ۱۹ مرداد ماه سال ۱۳۹۹) ۱۳۳,۰۵۲ میلیارد تومان نقدینگی توسط حقیقی‌ها وارد بازار شده بود و شاخص کل بورس با رشد ۴۵۳% همراه شد.

وی افزود: اما شرایط از ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۹ تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ بطور کلی تغییر کرد و با افت ۴۳% شاخص کل بورس طی این محدود زمانی روبرو شدیم. اعتماد گفت: در همین بازه زمانی ۹۸,۷۴۸ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار خارج شد!

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: در مقابل، از ۱ تیرماه ۱۴۰۰ طی ۵ روز متوالی شاهد مثبت شدن Net ترید حقیقی‌ها در بازار بودیم به طوری که از ابتدای تیرماه تا کنون ۱,۰۶۲ میلیارد تومان نقدینگی توسط حقیقی‌ها وارد بازار شده است.

وی اظهار داشت: همانطور که قبلا بار‌ها عرض کرده بودم زمانی که خالص خرید حقیقی‌ها طی چندین روز متوالی مثبت شود و شاهد تداوم آن باشیم، می توان در آن صورت به رشد قیمت سهام و تغییر روند بازار سرمایه امیدوار بود و برعکس.

پیش بینی بورس فردا شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | پالایشی ها صعود خواهند کرد؟
 

اعتماد افزود: با توجه به تداوم ورود نقدینگی حقیقی‌ها به بازار طی ۵ روز کاری، می توان به تغییر روند بازار امیدوار بود، مگر آنکه شرایط برعکس شود و نقدینگی حقیقی‌ها از بازار خارج گردد و عرضه در معاملات حقیقی‌ها بر تقاضا‌های آن‌ها غلبه کند. از ابتدای تیر ماه ۱۴۰۰ تا کنون طی ۷ روز معاملاتی، تنها یک روز خروج نقدینگی توسط حقیقی‌ها صورت گرفته؛ لذا اگر روند همانند برآیند شرایط از ابتدای تیر ۱۴۰۰ باشد، با اطمینان بالایی می توان به بازگشت بازار به روند صعودی امیدوار بود.

وی در انتها گفت: بنده در مجموع به لحاظ رشد قیمت‌های جهانی در پسا کرونا و بهبود اوضاع اقتصاد جهانی، نسبت به بازدهی مطلوب برخی از سهام صادراتی کامودیتی محور امیدوار هستم.

میترا تاتاری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه طی گفتگویی درباره روند بورس در هفته پیش رو گفت: کلیت بازار متعادل است. اما نمادهای دلار محور مثل فلزات اساسی و پالایشی‌ها روند بهتری را در نسبت با دیگر گروه‌های بازار دارند.

وی در گفتگو با تجارت نیوز افزود: روند صعودی مداوم و مستمری را در بازار شاهد نیستیم و با حرکات نوسانی که در بازار وجود دارد سهامداران زیان دیده می‌توانند بحشی از زیان‌های خود را در وضعیت فعلی جبران کنند اما به فکر سودهای کلان نباید باشند.

تاتاری اظهار داشت: به طور کلی برای امسال گروه پالایشی می‌تواند روند بهتری را نسبت به دیگر گروه‌های بازار داشته باشد و به عبارت دیگر اصلاح کمتری را تجربه کند. 

این کارشناس درباره بازار در هفته پیش رو گفت: گروه فلزات اساسی و پالایشی‌ها می‌توانند رشد خوبی را ثبت کنند اما باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر در بازار روند مثبت و متعادل به صورت چرخشی در نمادهای مختلف وجود دارد و به صورت ممتد یک گروه نمی‌تواند مثبت و بدون اصلاح باشد.

 

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست