بازدید 28918
پیمانه اقتصادی

واکنش بازار دلار به انتصاب جدید در بانک مرکزی/ ۱۵ استان درگیر تورم بالای ۵۰ درصد/ اتفاقی که بیت کوین‌دار‌ها را شوکه کرد/ یک تغییر جدید بورسی/ ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون پایان سبز بورس در آخرین روز هفته، گمرک اجازه ترخیص کامیون‌ها را بدهد، یارانه معیشتی تیرماه امشب واریز می‌شود، ۱۶۳ میلیون دلار در سامانه نیما معامله شد، کاهش ۱۱ درصدی ورودی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران، ریزش ارز‌های دیجیتالی و رالی پرقدرت دلار در معاملات جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 01 July 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون پایان سبز بورس در آخرین روز هفته، گمرک اجازه ترخیص کامیون‌ها را بدهد، یارانه معیشتی تیرماه امشب واریز می‌شود، ۱۶۳ میلیون دلار در سامانه نیما معامله شد، کاهش ۱۱ درصدی ورودی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران، ریزش ارز‌های دیجیتالی و رالی پرقدرت دلار در معاملات جهانی را در بر دارد.

پایان سبز بورس در آخرین روز هفته

روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸ هزار و ۴۴۳ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد به یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۹۶۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۲۳ واحدی به ۱۸ هزار و ۸۷ واحد رسید.

یک تغییر جدید بورسی

سازمان بورس در راستای افزایش کیفیت اطلاعات به سرمایه گذاران و معامله گران بازار، از هشتم تیرماه نسبت P/S برای شرکت‌های تولیدی را در صفحه مربوط به هر شرکت در سایت TSETMC قرار داده است؛ بنابراین، با تقسیم آخرین ارزش بازار سهام شرکت بر مبلغ فروش دوازده ماهه اخیر شرکت که در آخرین گزارش فعالیت ماهانه شرکت های تولیدی درج شده است این نسبت محاسبه شده و در سایت TSETMC نمایش داده می شود. البته این نسبت در شرکت های غیر تولیدی محاسبه نمی شود و با تغییر قیمت سهام یا افشا گزارش ماهانه جدید به روز رسانی می‌شود. بر اساس این گزارش، P/ S به معنای نسبت قیمت بازار به میزان فروش شرکت به ازای هر سهم است.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۶۶۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۳ درصد معادل ۳۰ هزار و ۴۱۲ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۶۰۱ تومان رسیده است.

صاحبان سهام عدالت بخوانند | ارزش سهام عدالت من چقدر است؟

واکنش بازار دلار به انتصاب جدید در بانک مرکزی

در پنجمین روز هفته، دلار نه تنها به زیر مرز ۲۵ هزار تومانی نرفت که تا نزدیک محدوده ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومانی صعود کرد. رشد قیمت دلار در شرایطی رخ داد که دیروز رسما،‌ اکبر کمیجانی به‌عنوان رئیس‌کل بانک مرکزی منصوب شد. برخی فعالان انتظار داشتند بازار ارز در واکنش به این انتصاب در مسیر نزولی قرار بگیرد،‌ ولی چنین اتفاقی رخ نداد و قیمت دلار با ۲۰۰ تومان افزایش به بهای ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان رسید.

به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته برخی فعالان، شماری از معامله‌گران عنوان می‌کردند تا زمانی که رئیس کل جدید ایده‌های خود را برای مدیریت بازار پیاده کند، قیمت دلار بیشتر به روند مذاکرات هسته‌ای دقت دارد. روز چهارشنبه اخبار غیررسمی از توقف مذاکرات هسته‌ای تا زمان نامشخص در بازار وجود داشت و همین موجب شد قیمت دلار در مسیر صعودی قرار بگیرد. در این میان، عده دیگری باور داشتند، دوره ریاست کمیجانی بر بانک مرکزی کوتاه است و به احتمال زیاد، در این مدت، از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد که قیمت دلار را در جهت کاهشی قرار دهد. در واقع دسته‌ای از معامله‌گران باور دارند که با انتخاب کمیجانی، چشم‌انداز کوتاه‌مدت بازار نزولی شده است؛ هر چند قیمت در روز چهارشنبه، افت خاصی را تجربه نکرد.

۱۵ استان درگیر تورم بالای ۵۰ درصد

اعلام اخیر مرکز آمار ایران از وضعیت تورم در خرداد ماه از رشد این شاخص اقتصادی حکایت داشت، به طوری که تورم سالانه به ۴۳ و تورم ماهانه به ۲.۵ درصد رسیده بود و تورم نقطه به نقطه بار دیگر افزایشی شده و نشان داد، هزینه خانوارهای ایرانی نسبت به خردادماه سال قبل به طور متوسط ۴۷.۶ درصد رشد داشته است؛ اما بررسی جریان تورم در بین استان های کشور نشان دهنده حداقل تورم  ۴۳.۱ درصدی بین استان هاست که به تهران اختصاص دارد، به عبارتی هزینه خانوارهای استان تهران در مقایسه با سال قبل ۴۳.۱ درصد رشد دارد، ولی سایر استان ها از این میزان هم افزایش هزینه بیشتری داشته اند.

اما در بین ۳۱ استان، ۱۵ استان با تورم بالای ۵۰ درصد دست و پنجه نرم  می کنند که خانوارهای ایلامی در صدر این رشد هزینه ها برای تامین کالا و خدمات در مقایسه با پارسال قرار دارند که تورمی حدود ۵۶.۱ درصد بوده است. در سایر استان ها نیز کهگیلویه و بویراحمد با ۵۵.۴ درصد، زنجان ۵۴.۶، خراسان شمالی ۵۳.۴، آذربایجان غربی ۵۲.۸، آذربایجان شرقی ۵۲.۴، فارس۵۲.۲، سیستان و بلوچستان ۵۱.۶، کردستان ۵۱.۱، گلستان ۵۱.۲، کرمانشاه ۵۰.۴، چهارمحال بختیاری ۵۲.۴، لرستان ۵۰.۴، هرمزگان ۵۰.۳، اردبیل ۵۱ درصد تورم بالای ۵۰ درصد داشته اند. این در شرایطی است که بیشترین افزایش تورم در خرداد نسبت به اردیبهشت ماه برای استان های قزوین با ۴.۱ درصد، کهگیلویه و بویراحمد ۳.۵ و گیلان ۳.۷ و خراسان جنوبی ۳.۸  ثبت شده است.  بالاترین حد تورم سالانه نیز به استان کردستان با ۴۸.۶ درصد اختصاص دارد.

واکنش بازار دلار به انتصاب جدید در بانک مرکزی/ ۱۵ استان درگیر تورم بالای ۵۰ درصد/ اتفاقی که بیت کوین‌دار‌ها را شوکه کرد/ یک تغییر جدید بورسی/ ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

گمرک اجازه ترخیص کامیون‌ها را بدهد

وزیر راه و شهرسازی گفت: گمرک باید بر اساس قانون احکام دائمی، کامیون‌های زیر سه سال ساخت را ترخیص کند و نباید سایر مقررات را در امر نوسازی ناوگان ملاک قرار دهد. محمد اسلامی درخصوص واکنش یکی از مسئولان گمرک به اظهاراتش در خصوص ترخیص ۱۵۰۰ کامیون باقی مانده در گمرکات افزود: این امر اخلاقی نیست که نامه من را نخوانده، امضای من را نشان بدهید و حرف خود را بزنید و همچنین ایشان که در تراز وزیر نیست که بخواهد پاسخ من را بدهد و باید وزیر مربوطه پاسخ اظهارات من را می‌داد، اما این‌ها نکته مهمی نیست و نکته مهم این است که در بند ۳ ماده ۳۰ قانون احکام دائمی کشور تصریح شده است که واردات کامیون‌های سه سال ساخت با مشخصات فنی مورد تایید وزارت راه و شهرسازی در ازای اسقاط کامیون‌های فرسوده مجاز است. اسلامی گفت: وزیر نمی‌تواند بنویسد که کامیون اسقاط نشود، چون هدف از نوسازی ناوگان این است که ۵۵ هزار کامیون بالای ۴۰ سال که در جاده‌ها داریم، باید از مدار فعالیت خارج شده و کامیون نو اعم از داخلی یا وارداتی با تعاریف مشخص قانونی جایگزین شود. وی افزود: این که وزیر بنویسد فرسوده‌ها اسقاط نشود، خلاف قانون است. وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه هم طرح نوسازی ناوگان را مدون کرده و طبق همان ضوابط قانونی مردم ثبت نام کرده و کامیون وارد کرده‌اند و اینکه کسی بخواهد سایر مقررات را ملاک قرار دهد کار درستی نیست.

یارانه معیشتی تیرماه امشب واریز می شود

بیستمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ امروز پنج شنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد. لازم به ذکراست ششمین قسط ازپرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی ازحساب سرپرستان خانوار‌هایی که این وام را دریافت نموده اند کسر خواهد شد.

اتفاقی که بیت کوین‌دار‌ها را شوکه کرد

به نقل از مارکت واچ، یکی از بزرگ‌ترین بیت‌کوین دارهای جهان حین تفریح در ساحل کاستاریکا جان خود را از دست داد. نکته حائز اهمیت اینکه در بین اشخاص حقیقی که بیت کوین دارند، وی یکی از بزرگ‌ترین‌ها در جهان به شمار می‌رفت. میرسیا پوپسکو، که گفته می‌شود، در زمان مرگ 41 سال داشته حدود یک میلیارد دلار بیت کوین داشته و هنگام تفریح غرق شده است. یک رسانه اسپانیایی نخستین بار گفته بود که یک فرد خارجی در ساحل کاستاریکا غرق شده که نهایتا مشخص شد که این غول بیت کوین جان خود را از دست داده است. هرچند پوپسکو اصلیتی لهستانی دارد، در رومانی هم بسیار مشهور بوده و یکی از پیشتازان در حوزه دارایی‌های دیجیتال به شمار می‌رفت و البته جزو کسانی بود که در همان سال‌های اولیه پدیدار شدن بیت کوین وارد این بازار شد. دارایی بیت کوینی وی در اواسط ماه آوریل حتی رقم دو میلیارد دلار را هم دید. سوال بزرگ فعالان بازار این است که ثروت بیت کوینی وی به چه کسی خواهد رسید؟ 

۱۶۳ میلیون دلار در سامانه نیما معامله شد

بانک مرکزی اعلام کرد: سامانه نیما دیروز (چهارشنبه، ۹ تیرماه) شاهد عرضه حدود ۱۶۳ میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تامین ارز واردات کشور بوده است.

کاهش ۱۱ درصدی ورودی سرمایه ‌گذاری مستقیم خارجی در ایران

به نقل از اتاق بازرگانی تهران، بر اساس آمارهای آنکتاد، جریان ورودی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران (FDI) در سال ۲۰۲۰، حدود ۱.۳ میلیارد دلار بود که نسبت به سال ۲۰۱۹، حدود ۱۱ درصد افت کرد. سهم ورودی FDI از تشکیل سرمایه ثابت ناخالص ایران نیز با کاهش ۰.۱ واحد درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹، به ۰.۵ درصد در سال ۲۰۲۰ رسید. در عین حال، جریان خروجی FDI ایران نیز از ۸۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ به ۷۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده و کاهش ۸ درصدی را تجربه کرده است. جریان ورودی FDI ترکیه در سال ۲۰۲۰ حدوداً شش برابر ایران و تقریباً ۷.۹ میلیارد دلار بود که نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۱۵ درصد کاهش داشت. سهم جریان ورودی FDI از تشکیل سرمایه ثابت ناخالص، حدود ۳.۵ درصد بوده که نسبت به سال ۲۰۱۹، تقریباً ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است. در مقابل، جریان خروجیFDI ترکیه در این سال با رشد ۹ درصدی به ۳.۲ میلیارد دلار رسیده است. مقایسه کلی وضعیت جذب FDI در دو کشور ایران و ترکیه، حاکی از برتری ترکیه هم از لحاظ جریان ورودی سالانه و هم شاخص‌های مرتبط به ویژه سهم از سرمایه گذاری سالانه در این کشور دارد.

رالی پرقدرت دلار در معاملات جهانی

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزها به میزان قابل توجهی افزایش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۴۲۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۰ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ریزش ارزهای دیجیتالی

ارزش بیشتر ارزهای مهم دیجیتالی در بازار با ریزش مواجه شد. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که اخبار رسیده از چین حاکی از برخورد شدید دولت و بانک مرکزی با فعالان حوزه ارزهای دیجیتالی این کشور است، در آمریکا امکان مبادله رمزارزها بیشتر شده و اکنون بر اساس توافقی که دو موسسه NYDIG و  NCR با یکدیگر انجام داده اند، به زودی امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتالی برای بیش از ۲۴ میلیون شهروند آمریکایی و با مشارکت بیش از ۶۵۰ شعبه بانکی میسر خواهد شد. پس از سقوط کم سابقه اخیر ارزهای دیجیتالی، بسیاری از کارشناسان معتقدند که روزهای خوب بازار در راهند. جان بولینگر، مبدع شاخص معروف بولینگر، از جمله افرادی است که می گوید بیتکوین زمانی که به زیر ۳۰ هزار دلار رسید، کف قیمتی خود را به ثبت رساند و اکنون در حال حرکت به سمت هدف های بالاتر است. اندیکاتور بولینگر نوسانات قیمتی را در بالا و پایین میانگین متحرک ساده نشان می دهد.  یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی آمریکا از استیبل کوین ها (ارزهای دیجیتالی با ارزش ثابت) گفت  که این ارزها یک ریسک بر سر ثبات نظام مالی هستند.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۴ هزار و ۲۹۱.۷۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۵۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۲۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۱۱۸.۶۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۸۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۸۱ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۸۵.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۱ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۱۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۹۰ درصد افزایش

۶- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۵۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۰ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۶۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۶۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۳۷ درصد افزایش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۱۵.۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۹۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۱۹ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۱۷.۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۲۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۳۷ درصد کاهش

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
بیت کویین درآمدش حرامه چون زحمتی براش کشیده نمیشه و تولیدش هم خدماتی ارائه نمیده، مال باد آورده را هم باد می برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
قیمت حکم صادر نکن معیارهای حلال بودن درآمد چیز البته باید سمرمایه ومال معامله حقیقی باشد مورد کاری و فعالیت کوین مشخص باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
لزوما قرار نیست هر مالی که زحمت فیزیکی نداره حرام باشه! شما زمین داری قیمتش میشه 3 برابر! پولش بادآوردست! آیا مال شما حرامه؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
دروغ از گناهان کبیره است که گویا شما فراموش کردی.
قابل توجه سردبیر محترم:
لطفا این موضوع مهم پیگیری شود چون با بحث پولشویی و ضرر میلیونها سهامدار بورس و سو استفاده شرکتهای بورسی در ارتباط است.کامل توضیح داده ام.چون مشکل 10000000 میلیون سهامدار بورس است و همه از این موضوع تو سایتها آه و ناله و اعتراض شدید دارند.
لطفا این پاراگراف را اول بخوانید: فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اضافه کرد: بر اساس قانون همه شرکت‌های بورسی و فرابورسی و حتی غیر بورسی که اطلاعات آن‌ها نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده است باید در زمان سررسید مهلت قانونی یعنی ظرف 8 ماه سود سهام را به حساب سهامداران اعم از بورسی یا سهام عدالت واریز کنند، اما در زمان حاضر الزام حقوقی و قانونی وجود ندارد که همه ناشران باید از طریق سامانه «جامع توزیع سود» نسبت به واریز سود اقدام کنند.

لطفا پیگیری شود چرا از 700 شرکت بورسی که فقط 400 شرکت آن در سال سوددهی دارن فقط 137 شرکت به سامانه پرداخت مستقیم سود سهامداران بورسی سجام پیوسته اند و سود را پرداخت میکنند و 263 شرکت دیگر سود خود را مثل سابق از طریق بانک های مختلف و بصورت دستی و حتی بعضی از آنها بعد از مهلت 8 ماه به سهامداران پرداخت میکنند؟؟؟
مگر قرار نیست جلوی پولشویی و سواستفاده شرکتهای بورسی از طریق سجام گرفته شود؟ تمام سهامداران آنلاین و فعالان بورسی عضو سجام شده اند 98 درصد سود بورسی مربوط به اینها هست.آقایان چسبیده اند به اون 2 درصد غیر فعال؟؟
مگر قرار نیست دولت الکترونیک باشد و پرداخت سود آنلاین صورت گیرد و مشتری به بانک مراجعه نکند؟؟
مگر قرار نیست به خاطر کرونا رفت و آمد به بانکها کمتر شود؟؟ من تو همین 3 ماه گذشته 8 بار فقط برای دریافت سود سهام به بانک رفته ام.
بخدا من 17 سهام داشتم که سوددهی داشته 6 تا آنها مستقیم از سجام سود را واریز کردن اما 11 شرکت که بیشترشون شرکتهای بورسی و فرابورسی کوچک هستن اعلام کرده اند شماره حساب را برای ما فکس کنید تا مثلا سود 5000 تومانی تا چند ده میلیونی سهامدار را بحساب سهامدار واریز کنند تازه هر شرکت هم یک روز خاص است. یک شرکت از اول خرداد یک شرکت اول تیر یک شرکت از 10 مرداد بخدا من که باسواد بورسی هستم بعضی هاشون را فراموش میکنم وای بحال سهامداران عادی.افرادی هستند 30 تا 50 سهام کوچک و عرضه اولیه دارند اینها اگر بخواهند برای هر شرکت یکروز به بانک مراجعه کنند میدانید چقدر وقت و هزینه برای سهامدار دارد؟
تازه بیشتر این شرکتها سودهای کمی دارند مثلا زیر 10000 تومان.که مشتری قید سود را میزند آیا میدانید تعداد سهامداران میلیونی را ضربدر 10000 تومان کنید چقدر پول میشود که مورد استفاده غیر مجاز شرکتهای بورسی قرار میگیرد؟؟؟
لطفا این موضوع را پیگیری کنید وزارت اقتصاد و شورای عالی بورس با یک مهلت سه ماه همه شرکتها را ملزم کنند که سود سهامداران بورس و سهام عدالت هم در مهلت قانونی 8 ماهه و هم بصورت مستقیم از سجام پرداخت شود تا سودی از سهامداران در حساب شرکتهای دولتی نماند و جلوی فساد مالی هم گرفته شود و دولت الکترونیک حداقل در پرداخت سود سهامداران بورسی بطور کامل اجرا شود.
البته 8 ماه مهلت به شرکتها برای پرداخت سود خودش یک فساد بزرگ محسوب میشود.بعضی شرکتها بورسی یکماهه سود سهامداران را پرداخت میکنند.چطور بعضی شرکتها 8 ماه با سود سهامداران کار کنند بعدش سود سهامداران را واریز میکنند چرا این موضوعات مهم که حرف دل 10 میلیون سهامدار هست را پیگیری نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به امید انتشار و پیگیری شما
قابل توجه اداره مالیات و مجلس که قانونی تصویب کرده اند که اگر ملک یا طلا یا ماشین خریدی و سال بعد با قیمت بالاتر فروختی 30 تا 40 درصد مالیات بر سود باید پرداخت کنید . وقتی که 45 درصد تورم در کشور وجود دارد اداره مالیات باید بابت ضرر مردم به انها پولی هم بابت تورم بدهد نه بگیرد
واکسن کرونای ایرانی ۱۰ دلار نیست بلکه باید با ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه کنید یعنی واکسن ایرانی ۵۰ دلااااااااااار در می اید.
گران ترین واکسن جهان.
خسته نباشند
تا اين دولت باشد وضع بدتر مى شود.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
واقعا تا افرادی مثل شما هستند روز به روز اوضاع بدتر میشه چقد ساده هستید که فک میکنی با اومدن دولت بعدی همه چیز خوب میشه تا وقتی مشکلات سیاست خارجی حل نشه هیچ اتفاقی نمیفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
بهتر است بگویید تا دولت ها هستند همین آش و همین کاسه هست
بانحمیل افزایش حقوق ۲۵ درصدی در سال جاری با تورم ۵۰ درصدی چگونه باید زندگی کرد ؟؟؟؟؟؟؟.
روی دلار ۵۰ هزار تومان حساب کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل