بازدید 4407
۱

معاون وزیر: ۷ درصد مدارس کشور تخریبی است

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت: ۷ درصد مدارس کشور تخریبی است.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ 01 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مهراله رخشانی‌مهر عصر امروز (۹ تیر ماه)، در حاشیه بازدید از مدارس شهرستان خدابنده، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هم‌اکنون ۶۰۰۰ پروژه در حال اجرا در کشور وجود دارد که از محل منابع ملی، استانی و خیران تامین اعتبار شده و با سرعت مناسبی در حال اجرا است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان و برای سال‌جاری نیز ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث مدارس تامین اعتبار شده و از هفته آینده بین پروژه‌های مختلف در همه استان‌ها توزیع خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته ۲۳۵۰ میلیارد تومان سهم دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز بود که امسال نیز همان مبلغ برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز کشور در نظر گرفته شده است که با تزریق آن، شاهد تحویل پروژه‌های زیادی تا مهرماه و آغاز سال تحصیلی خواهیم بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش از تحویل ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در سال‌جاری به ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: ۱۹.۵ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و یا مقام‌سازی است که سهم مدارس تخریبی ۷ درصد است. وضعیت در بخش مدارس تخریبی نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته، ولی وجود یک مدرسه تخریبی نیز برای دانش‌آموزان مضر است.

رخشانی‌مهر با اشاره به وضعیت مدارس استان زنجان به لحاظ سرانه فضای آموزشی را بهتر از میانگین کشوری ارزیابی کرد و گفت: در کشور، سرانه فضای آموزشی ۵.۲ مترمربع است که در استان زنجان این عدد به ۵.۸ مترمربع می‌رسد و در شهرستان خدابنده نیز پروژه‌های نیمه‌تمامی وجود دارد که پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز در اولویت قرار دارد به طوری که در سال گذشته و امسال افزایش سهم در پروژه‌های مشارکتی و خیرساز پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس یادآور شد: در استان زنجان ۱۹ درصد مدارس نیازمند مقاوم‌سازی و ۳ درصد مدارس هم نیازمند تخریب و بازسازی است. در شهرستان خدابنده، پراکندگی مدارس با توجه به بافت روستایی این شهرستان زیاد بوده و جمعیت دانش‌آموزی نیز در برخی موارد زیر ۱۰ نفر و در برخی موارد تا ۳۰۰ نفر هم است. اولویت وزارت‌خانه ایجاد مدارس ابتدایی برای تعداد دانش‌آموزان قابل قبول است.

این مسئول در رابطه با جانمایی مدارس برای پروژه‌های مسکن اقدام ملی، خاطرنشان کرد: اخیرا مجلس قانون منابع مالی وزارت آموزش و پرورش را ابلاغ کرده و بر اساس آن بخش خصوصی و دولتی که در بحث انبوه‌سازی فعالیت می‌کند، مکلف به تامین فضا‌های آموزشی هستند و مقرر شده است جهت تامین زمین و فضای مناسب در پروژه‌های اقدام ملی مسکن از طریق وزارت راه‌وشهرسازی اقدام شود. بخش خصوصی نیز مکلف است از محل درآمد پروژه‌های بیش از ۲۰۰ واحد، فضای آموزشی در منطقه تعریف کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شهرستان ما که حدود ۸۰ درصد مدارس تخر یبی هستن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل