بازدید 5165
در دیدار الکاظمی و استولتنبرگ مطرح شد

تاکید عراق و ناتو بر افزایش همکاری‌ها

دبیرکل ناتو در دیدار الکاظمی تأکید کرد که هرگونه گسترش فعالیت ناتو در عراق به خواست و موافقت و براساس اولویت‌های دولت عراق خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸ 01 July 2021
به گزارش تابناک به نقل ازایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، در سفر به بروکسل با «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دیدار کرد.

در این دیدار روابط عراق و کشورهای عضو ناتو در عرصه‌های گوناگون امنیتی، سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و نیز گسترش فعالیت‌های ناتو در عراق براساس اولویت‌های امنیتی عراق و با هماهنگی دولت عراق بررسی شد.

الکاظمی گسترش روابط عراق با ناتو را در راستای منافع ملت عراق و تأمین امنیت منطقه و جهان دانست و بر اهمیت جلوگیری از تبدیل عراق به میدان تسویه حساب‌ها یا مبدأ تعرض به همسایگانش تأکید کرد.

او خواستار همکاری میان عراق و ناتو در افزایش توانایی‌های نیروهای امنیتی عراق به‌خصوص در چارچوب تأمین امنیت انتخابات پیش از موعد و جلوگیری از حملات تروریستی به شهروندان و زیرساخت‌های شهری عراق شد.

استولتنبرگ نیز در این دیدار تأکید کرد که ناتو به حمایت خود از عراق ادامه می‌دهد و افزود که عراق و دولت الکاظمی می‌توانند ناتو و کشورهای عضو آن را پشتیبان خود بدانند.

او پیشرفت دولت عراق در عرصه جنگ با تروریسم و اعمال قانون را شایسته تقدیر دانست و بر آمادگی ناتو برای گسترش روابط با عراق تأکید کرد.

دبیرکل ناتو همچنین تأکید کرد که هیئت نمایندگی ناتو در عراق شامل نیروهای آموزشی و مستشاری غیررزمی است و هرگونه گسترش فعالیت ناتو در عراق به خواست و موافقت و براساس اولویت‌های دولت عراق خواهد بود.

او افزود که تأمین امنیت نیروهای ناتو و حفاظت از آنها با نیروهای عراقی است.

نخست‌وزیر عراق شب گذشته سفر خود به بروکسل برای اجرایی کردن توافق‌نامه‌های عراق با اتحادیه اروپا را آغاز کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار