بازدید 6763

بلینکن حمله به منطقه بوکمال را ضروری و آگاهانه خواند

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا حمله جنگنده‌های کشورش به منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق را "ضروری، مناسب و آگاهانه" خواند و مدعی شد این حملات به منظور کاستن از خطرات تشدید تنش‌ها بوده است.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷ 28 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، بلینکن که در رم به سر می‌برد، در واکنش به حملات شب گذشته جنگنده‌های هوایی کشورش به مواضع نیرو‌های مقاومت در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق مدعی شد: این اقدام در دفاع از خود برای جلوگیری از حملات بعدی انجام شد.

وی ادعا کرد که این حملات پیام بسیار مهم و قوی ارسال می‌کند و امیدوارم که شنیده شود و مانع از اقدامات آینده شود.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: فکر می‌کنم با اقدامات انجام شده در شب گذشته قاطعانه نشان داده ایم که رئیس جمهوری آمادگی کامل دارد برای محافظت از منافع آمریکا، مردم و کارکنان خود بطور مناسب و سنجیده عمل کند.

پنتاگون بامداد دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله جنگنده‌های خود به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز عراق و سوریه را پذیرفت.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد جنگنده‌های این کشور به دستور جو بایدن حملات دقیقی را به مواضع شبه نظامیان در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده اند.

شبکه الاخباریه سوریه بامداد دوشنبه، از حمله هوایی به اطراف شهر البوکمال استان دیرالزور در مرز این کشور با عراق خبر داد و اعلام کرد انفجار‌های شدیدی مناطق مرزی سوریه و عراق را لرزاند.

سخنگوی فرمانده نیرو‌های مسلح عراق با محکوم کردن این اقدام تجاوزکارانه آمریکا افزود: حمله شب گذشته آمریکا به پایگاهی در مرز‌های عراق و سوریه بر مبنای همه میثاق‌های بین المللی، نقض آشکار حاکمیت عراق و امنیت شهروندان عراقی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس