بازدید 6766

پارلمان عراق نیرو‌های آمریکا را تهدید به اخراج کرد

بیانیه امروز کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره جنایت آمریکا علیه الحشد الشعبی در مرز‌های سوریه تصریح می‌کند که در صورت تکرار «اقدام خصمانه» آمریکایی‌ها «دولت عراق باید مصوبه نمایندگان برای اخراج نیرو‌های بیگانه را به اجرا بگذارد».
کد خبر: ۱۰۶۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰ 28 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا در بیانیه کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق «حمله به مجاهدان حشد الشعبی در مرزها» و نیز «تخریب تجهیزات مرزبانی» مورد تاکید قرار گرفته است.

در پایان این بیانیه آمده است که «تکرار تجاوز به شکل اخیر به معنای اصرار نیروی متجاوز به در پیش گرفتن تجاوز است و دولت عراق مکلف خواهد شد تصمیم پارلمان برای اخراج همه نیرو‌های بیگانه را اجرایی کند.»

در این بیانیه تاکید شد که حشدالشعبی نیرویی ملی است و در چارچوب قانون تحت فرماندهی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عمل می‌کند و حمله به آن به معنای هدف قرار دادن اراده ملی عراق و حمله به همه نیرو‌های مسلح در هر جایی است.

پارلمان عراق نیرو‌های آمریکا را تهدید به اخراج کرد

جنگنده‌های آمریکایی شب گذشته سه نقطه استقرار نیرو‌های الحشد در منطقه القائم واقع در داخل مرز‌های عراق را هدف قرار دادند.

به دنبال این تجاوز چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند که تحت فرماندهی ستاد عملیات مشترک در حال انجام وظیفه جهت پیشگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بسر می‌بردند.

بر خلاف ادعا‌های آمریکا نقاط هدف قرار گرفته در بردارنده هیچ گونه انبار تسلیحاتی و یا موارد مشابه آن نبوده اند.

به دنبال این حمله، الحشد الشعبی با صدور بیانیه‌ای حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ دانست.

سرتیپ یحیی رسول سخنگوی مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق و نخست وزیر این کشور هم در بیانیه‌ای حمله آمریکا را نقض آشکار حاکمیت عراق دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست