بازدید 6023

بررسی حادثه اتوبوس خبرنگاران در کمیسیون کشاورزی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از قرائت گزارشی در مورد حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست خبر داد و گفت: در آینده نزدیک مسئولان ذی ربط را به کمیسیون دعوت می‌کنیم تا میزان کوتاهی هر دستگاه مسئول مشخص شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹ 27 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علیرضا عباسی در مورد جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: در ابتدای جلسه سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گزارشی در مورد حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس خبرنگاران در ارومیه قرائت کرد. جزئیات این اتفاق بررسی شد و در پایان قرار بر این شد که این موضوع از مسئولان ذی ربط مثل سازمان محیط زیست و نهاد‌های مرتبط با حمل و نقل پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز مهمانی از سوی نهاد‌های مسئول در حادثه واژگونی اتوبوس وجود نداشت، گفت: قرار بر این شد که در آینده نزدیک، افرادی به مجلس دعوت شوند تا میزان کوتاهی هر دستگاه مسئول سنجیده و به مردم اعلام شود.

نماینده مردم کرج در مجلس در مورد دیگر موارد بررسی شده در جلسه کمیسیون امروز، اظهار کرد: مهم‌ترین مورد مطرح شده بحث کاداستر (حدنگاری) اراضی کشاورزی بود. رئیس ثبت اسناد کشور در این جلسه حضور داشت. یکی از مشکلات اصلی کشور ما مسئله سند زمین‌های کشاورزی است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: کشاورزان در سراسر ایران به خاطر مشکلات سند زمین‌ها، نمی‌توانند وام بگیرند. مجبورند کارمندی را پیدا کنند تا ضامن آن‌ها شود. هدف ما حل تعارضات مالکیت زمین‌هاست. پیش از هر چیز باید بدانیم که چه اشخاص حقیقی و حقوقی مدعی ماکلیت هستند.

عباسی همچنین با بیان اینکه آمار و ارقام سنددار شدن زمین‌های کشاورزی کشور نامناسب است، گفت: به گفته مقام مسئول دعوت شده، از ۲۰ میلیون هکتار اراضی کشاورزی، تنها ۲ میلیون سندار شده است. کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار سنددار شدن زمین‌های کشاورزی کشور است. ما به دنبال قانونی شدن سنددار شدن زمین‌ها هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر