مجلس از دولت رئیسی چه تصوری دارد؟

کمتر از چهل روز دیگر به پایان عمر دولت حسن روحانی و آغاز ریاست‌جمهوری سید ابراهیم رییسی مانده، دولتی که انتظارات بیشماری پیش رویش است. مهمترین آن بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردمی است که در روزگار بی رحم شیوع کرونا هم ترس حفظ جان دارند و هم نگران پر کردن سفره‌های خالی شان هستند.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ 27 June 2021

کمتر از چهل روز دیگر به پایان عمر دولت حسن روحانی و آغاز ریاست‌جمهوری سید ابراهیم رییسی مانده، دولتی که انتظارات بیشماری پیش رویش است. مهمترین آن بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردمی است که در روزگار بی رحم شیوع کرونا هم ترس حفظ جان دارند و هم نگران پر کردن سفره‌های خالی شان هستند.

به گزارش تابناک، دوازدهم مرداد ماه سکان اداره کشور به دولت سیزدهم سپرده می‌شود. دولتی که رییس آن، خود را فراجناحی و مستقل معرفی کرده و حتی وعده داده که در تشکیل کابینه اش انقلابی، کارآمدی، فساد ستیزی و مردم‌دار بودن را مدنظر دارد.

قطعا پیش از چیدن اعضای کابینه، توجه به اولویت‌های کشور که با مشکلات بیشماری در روز‌های تلخ شیوع کرونا و احتمالا شروع موج جدیدی دست و پنجه نرم می‌کند، اهمیت بسزایی دارد و حتی می‌تواند در انتخاب هیات دولت تاثیرگذار باشد.

حالا نمایندگان مجلس شورای اسلامی که بیشتر آن‌ها از رییسی برای حضور در انتخابات دعوت کرده بودند، از اولویت‌های دولت آینده سخن گفته و حتی توصیه‌هایی هم داشته اند؛ از جمله آن‌ها محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس است که گفت: رئیس جمهور منتخب برنامه محتوایی جامع و کامل مورد تایید متخصصان را با اولویت اقتصادی ارائه کند. البته که در این راه تشکیل کابینه‌ای کارآمد با معرفی نیرو‌هایی متخصص نیز مهم است. همچنین اصلاح ساختار بودجه و اصلاح نظام مالیاتی، توجه به دیپلماسی اقتصادی و برقراری روابط اقتصادی با کشور‌های همجوار نیز به عنوان اولویت در دولت آینده دنبال شود.

کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز از دولت منتخب خواست تا ضمن توجه به موضوع شایسته سالاری، به دنبال افراد توانمند باشد. همچنین از تجریه و توان افراد در حوزه‌های مختلف استفاده کند تا دولتی قوی تشکیل شود.

منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه باید دولت سیزدهم، دولتی عدالت محور و کارآمد به ویژه در حوزه اقتصاد و فساد ستیز باشد، گفت: دیگر مردم تحمل چشم پوشی از فساد و مشکلات اقتصادی را ندارند.

او اولویت دولت آینده را بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دانست و این را هم اضافه کرد که باید دولت از نیرو‌های جوان، با انگیزه و پاکدست در کابینه اش استفاده کند.

قدرت الله حمزه، عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها، اولویت رییس جمهور منتخب را مبارزه با فساد خواند و توضیح داد: انتظار همگان این است، همان طور که حجت‌الاسلام رئیسی در جایگاه ریاست قوه قضائیه با فساد مبارزه کرد، در سمت ریاست جمهوری نیز مقابل فساد بایستد و جلوی آن را بگیرد. همچنین وضع اشتغال و معیشت را سر و سامان داده و برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش کند.

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از اولویت‌های دولت سیزدهم در عرصه خارجی سخن گفت و بیان کرد: توجه ویژه به کشور‌های همسایه و منطقه از جمله اولویت‌ها در دولت آینده است. خوشبختانه قوی‌ترین کشور‌های منطقه از لحاظ سیاسی و اقتصادی در حوزه دایره فعالیت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد؛ یعنی علاوه بر کشور‌هایی همچون عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و برخی کشور‌های عربی، کشور‌های قدرتمندی همچون چین و روسیه ظرفیت‌های قابل توجهی دارند که باید نسبت به آن نگاه ویژه‌ای وجود داشته باشد.

ابوالفضل عمویی، دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم با استفاده از این تعبیر که دولت رییسی، دولت فرصت هاست گفت: رئیس جمهور آینده باید بر دو موضوع توجه به همسایگان و استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی اقتصادی تمرکز کند.

حسین گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی نیز این نکته را یادآور شد که دولت آینده تمرکز بر اولویت‌های کشور به ویژه معیشت چهار دهک کم برخوردار، نگاه محوری به علل توسعه نامتوازن در کشور، تقویت وفاق اجتماعی با نظر به موقعیت و ظرفیت آن را مدنظر قرار دهد. علاوه بر آن، توجه به نهاد‌های اجتماعی به خصوص نهاد خانواده و نهاد آموزش و اصلاح زندگی و نیاز محرومین و توجه ویژه به حوزه فرهنگ در کنار اقتصاد نیز بسیار مهم است.

ذبیح الله اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی نیز مبارزه با فساد را اولویت مهم دولت سیزدهم برشمرد و اضافه کرد: رییسی در قوه قضاییه در مبارزه با فساد تجربیات گرانبهایی دارد و حتی به قول خودشان ضد فساد هستند، پیشنهاد می‌شود مبارزه با این پدیده‌های شوم را در اولویت برنامه‌های دولت خود قرار دهد. مجلس هم آماده است در زمینه تحقق برنامه‌های رئیس جمهور منتخب در مبارزه با فساد از جمله تدوین قوانین لازم کمک کند.

فاطمه محمدبیگی، سخنگوی فراکسیون محیط زیست نگاه متفاوتی به اولویت دولت جدید داشت و به موضوع محیط زیست اشاره کرد، او گفت: دولت آینده باید برای حفاظت از محیط زیست تجدید قوا کرده و دست فاسدان را از محیط زیست قطع کند، بدون شک تجربه رئیس جمهور منتخب در این حوزه می‌تواند بسیار موثر باشد لذا هماهنگی بین بخشی و یکپارچه کردن دولت و دیگر نهاد‌ها در حوزه محیط زیست می‌تواند شروعی برای از بین بردن تمام سوءمدیریت‌ها باشد.

بدیهی است، پرداختن به همه این اولویت‌ها و در صدر آن بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی، ایده آل و آرزوی مردم خسته از شرایط فعلی است. انتظار می‌رود دولت جدید با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های کشور و همکاری و همدلی با قوای مقننه و قضاییه آرمان شهری برای ملت ایران بسازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
رئیس جمهور با بیست و چهار یا حتی هجده میلیون رای، برای هر عملش به نمایندگانی که بالاترین رای انها چهار صد و پنجاه هزار است آنهم در تهرآن بطور مرتب توضیع کتبی بدهد این یعنی عقده حقارت نمایندگان و باج خواهی دم بساعتی آنان از دولت، یک مشت آدم عقده ای نشسته تو مجلس با نام انقلابی‌گری ظاهراً بدنبال خدایی هستند،،که البته خدا هم چنین تکلیفی از بندگانش نخواسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
البته همین نمایندگان فعلی مجلس انقلابی!!!؟؟؟

با ۲۱۰ امضا از دولت منتخب و قبل از انتخابات

حمایت کردند !!!!؟؟؟

دیگر انتظار چه نظارتی و کنترلی میتوان داشت ؟

دقیقا نتایج فاجعه بار عملکرد رفاقتی حمایتی !!

مجالس ۷ و ۸ به ریاست حداد و باهنر


بر دولت ۹ و ۱۰ احمدی نژاد تکرار خواهد شد

تکرار فجایع خسارت بار !!!!؟؟؟
امیدوارم دولت رئیسی بتونه وضعیت رو تغییر بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
متاسفانه این دولت پشتیبانی رای جالبی نداره به نسبت رئسای قبلی...هرچند شاید با توچه به شرایط رکورد دار رای باشه ولی در سطح بین الملل دولت قوی نمیتونه عمل بکنه...بازم توکل بر خدا...ضمنا بنده شخصا از کسانی که دوره ی دوم به حسن رای دادن و امسالم بجای جبران کردن رفتن تو فاز تحریم کمال تشکر را منموییم
۲۲۰نماینده ارادتمند رئیسی هستند،پس اگه هرکیو به عنوان وزیر معرفی کنه،رأی میاره،خبری هم از سوال و جواب و استیضاح و... نخواهد بود،در یک کلمه نمایندگان اقلیت مردم، دوستدار رئیس جمهور حداقلی.
این نماینده های اقلیت درمقام حرف زدن فوق‌العاده ن ولی در عمل در شش ماه اول دولت آقای ر ییسی مشغول میشن به ه گرفتن چندتا پست مدیرکل و فرمانداری و روسای ادارات شهرستان ها ی حوزه انتخابیه برا افراد مورد نظر بخصوص رؤسای ستادها شون و چیدن تیم مدیریتی دلخواه برا قدرت بیشتر در انتخابات دو سال دیگه، بعدش شروع میکنن به لابی برای گرفتن بودجه و طرح های عمرانی که قولش رو دادن یعنی بخشی نگری، اصلا نگاه کلان ندارن، همینکه به اهداف و برنامه هاشون در سطح حوزه انتخابیه برسن دیگه ازین شعارهای دهان پر کن دست میکشن و آماده میشن برا انتخابات دو سال دیگه. از اسفند 98 تا حالا که جلسات نماینده شهرمون در مجلس رو پیگیری میکنم حرفی به غیر آ ین که کی فرماندار بشه و رئیس فلان اداره رو کی بذاریم و فلانی رو برکنار کنیم و قص علی هذا..
تصویر ۲۰ درصدی از ۱۰ درصدی چه می تواند باشد؟؟!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی