بازدید 15685
۴
پیمانه اقتصادی

دولتی که به مردمش بیت‌ کوین هدیه می‌دهد/ تاسیس بانک ملی طلا در یک کشور آسیایی/ محدوده نوسان دلار در معاملات پشت خطی/ نظرسنجی؛ منتظر گرانی طلا در روز‌های آینده باشیم؟ /سهامداران چه انتظار دارند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تداوم روند مثبت بورس در آغاز هفته، رکوردشکنی مجدد اس‌اندپی آمریکا، صعود دلار در معاملات جهانی، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ ثبت پنجمین رشد هفتگی متوالی قیمت نفت خام و ثبت بزرگترین رشد تورم سالانه آمریکا در ۳۰ سال اخیر را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۶۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 26 June 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تداوم روند مثبت بورس در آغاز هفته، رکوردشکنی مجدد اس‌اندپی آمریکا، صعود دلار در معاملات جهانی، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ ثبت پنجمین رشد هفتگی متوالی قیمت نفت خام و ثبت بزرگترین رشد تورم سالانه آمریکا در سی سال اخیر را در بر دارد.

تداوم روند مثبت بورس در آغاز هفته

در حالی که  شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه، دوم تیرماه) بعد از مدت‌ها نوسان و تداوم روند نزولی به مدار صعودی بازگشت و با ۶۶ هزار واحد افزایش به کانال یک‌میلیون و ۲۱۳ هزار واحد ورود کرد، امروز نیز شاهد رشد شاخص کل هستیم، به گونه ای که در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با افزایش بیش از هفده هزار واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

دولتی که به مردمش بیت‌ کوین هدیه می‌دهد/ تاسیس بانک ملی طلا در یک کشور آسیایی/ محدوده نوسان دلار در معاملات پشت خطی/ نظرسنجی؛ منتظر گرانی طلا در روز‌های آینده باشیم؟ /سهامداران چه انتظار دارند؟

سهامداران چه انتظار دارند؟

صعودی: ۹۳ درصد از کارشناسان حاضر در نظرسنجی «دنیای‌اقتصاد» روند شاخص سهام در هفته جاری را صعودی ارزیابی کرده‌اند. این کارشناسان می‌گویند بعد از اصلاح قابل‌توجه اخیر، نسبت قیمت بر در آمد سهام به ارقام جذابی رسیده است و دیگر متغیر‌ها در فضای اقتصادی و سیاسی نیز در مجموع به نفع بازار سهام است؛ بنابراین، می‌توان به افزایش تقاضا خوشبین بود. نرخ دلار نیز با وجود برخی پیش‌بینی‌ها همچنان در سطوح بالایی بوده و بعید است اصلاح قابل‌توجهی را تجربه کند. موضوعی که همچنان از صعود قیمت سهام حمایت می‌کند. علاوه بر این، روند قیمت‌ها در بازار‌های جهانی همچنان سطوح مناسبی را نشان می‌دهد. جایی که به واسطه ارزش بازار بالای سهام مربوطه در بورس، می‌توان به احیای مجدد معاملات خوشبین بود. از طرفی ابهامات بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری به نحو چشمگیری کاهش یافته و به تدریج سیاست‌های دولت جدید در عرصه اقتصاد و سیاست مشخص می‌شود. دسته‌ای از این تحلیلگران بر این باورند با صعود نسبی نرخ دلار و نهایی شدن توافق هسته‌ای که به نفع صنایع مختلف بورسی است، سهام رشد خواهد کرد.

عده‌ای نیز معتقدند تا رفع تحریم‌ها فاصله طولانی وجود دارد و انتظارات تورمی کماکان بر سر بورس خواهد بود. به اعتقاد هر دو دسته از این کارشناسان، فعلا شاخص کل محکوم به رشد است. در همین فضا به نظر می‌رسد بورس‌بازان با دریافت این سیگنال در سمت خرید فعال شوند. از طرفی شاخص سهام کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را پس گرفته است که از نظر روانی و تکنیکال می‌تواند در جهت بهبود بورس عمل کند.

کم‌نوسان: ۷ درصد از کارشناسان حاضر در این نظرسنجی بر این باورند، شاخص سهام در هفته جاری روند کم‌نوسانی را تجربه خواهد کرد. این کارشناسان می‌گویند با وجود اینکه عوامل حمایت کننده از بورس کم نیستند، آنچه سهامداران بیشتر با آن مواجه هستند، ابهامات در عرصه اقتصادی و سیاسی است. مهم‌ترین آن سرنوشت توافق هسته‌ای و در پی آن تغییرات مولفه‌های اقتصادی است که به تدریج با روی کار آمدن دولت جدید مشخص می‌شود. به نظر می‌رسد تا زمانی که این سیاست‌ها مشخص نشود و برنامه دولت برای بورس نیز مشخص نباشد، در همین فضای نامطمئن نماگر بازار در مسیر کم‌نوسان حرکت خواهد کرد.

 

رکوردشکنی مجدد اس‌اندپی آمریکا

شاخص اس‌اندپی آمریکا در پایان معاملات بازارهای وال‌استریت در روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) به رکورد تاریخی جدیدی دست یافت. در شرایطی که اقتصاد آمریکا با واکسیناسیون گسترده کرونا در مسیر ریکاوری قرار دارد، سرمایه‌گذاران رشد تورم را موقت در نظر گرفته‌اند. سهام آمریکا پس از آن رشد کردند که انتشار گزارشی نشان داد تورم این کشور در ماه می تقویت شده است اما این رشد تورم از آنچه انتظار می‌رفت کمتر بود. شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۳۹ درصد افزایش به رکورد تاریخی ۴٫۲۸۳.۲۸ واحد رسید در حالی که میانگین صنعتی داو جونز ۰.۸۷ درصد یا ۲۹۸.۴۹ واحد جهش کرد و در ۳۴٫۴۹۵.۳۱ واحد به کار خود پایان داد. در این میان کامپوزیت نزدک با افت اندک ۰.۰۶ درصدی در ۱۴٫۳۶۱.۴۲ واحد بسته شد و رشد هفتگی اس‌اندپی به ۲.۶ درصد رسید که این بهترین عملکرد هفتگی از اوایل آوریل تا کنون است. رشد هفتگی داو جونز و نزدک به ترتیب ۳.۲ درصد و ۲.۶ درصد شد.

دولتی که به مردمش بیت‌کوین هدیه می‌دهد

رویترز: مؤسسه آتنا قصد دارد با سرمایه‌گذاری یک میلیون دلاری ۱۵۰۰ دستگاه خودپرداز ارز‌های مجازی و بیت‌کوین در السالوادور نصب کند. اخیراً اسالوادور از برنامه خود برای قانون کردن استفاده از ارز‌های مجازی در تراکنش‌های مالی در این کشور و تبدیل شدن این ارز‌ها به عنوان ابزار خرید و فروش خبر داده است.

دولتی که به مردمش بیت‌ کوین هدیه می‌دهد/ تاسیس بانک ملی طلا در یک کشور آسیایی/ محدوده نوسان دلار در معاملات پشت خطی/ نظرسنجی؛ منتظر گرانی طلا در روز‌های آینده باشیم؟ /سهامداران چه انتظار دارند؟

رئیس‌جمهور السالوادور شب گذشته گفت: از روز ۷ سپتامبر این قانون اجرایی شده و به هر یک از شهروندان این کشور یک کیف پول الکترونیکی با ۳۰ دلار بیت‌کوین هدیه داده می‌شود. انتظار می‌رود شرکت آتنا به تدریج نصب خودپرداز‌های خود را در السالوادور آغاز کرده و دست به استخدام و باز کردن دفتر در این کشور بزند. البته از سال گذشته شرکت آتنا نصب خودپرداز ارز‌های مجازی در این کشور را آغاز کرده بود و نخستین بار یک خودپرداز را در ۴۹ کیلومتری جنوب‌غرب پایتخت این کشور نصب کرده بود که بخشی از آزمایش شرکت آتنا برای تبدیل کردن یک شهر نزدیک به پایتخت السالوادور به یکی از مراکز مهم مبادلات بیت‌کوین در جهان بوده است.

تاسیس بانک ملی طلا در یک کشور آسیایی

راشاتودی ـ محمد لطفی، وزیر تجارت اندونزی گفت: دولت این کشور در حال برنامه‌ریزی برای تأسیس یک بانک ملی ذخیره طلا است تا اجازه دهد تا سال ۲۰۲۴ تجارت طلا در داخل این کشور انجام شود. مقامات اندونزی در حال حاضر در حال رایزنی با مسئولان بانک مرکزی و نمایندگان بخش معدن کاری طلای این کشور هستند.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از آقای لطفی نوشت: صادرات ما باید به کشورهای ترانزیت ارسال شوند، چون آنها سیستم تجارت طلای بهتری دارند، که این هم به شکل بانک طلا و هم با بورس‌های بهتر از بورس فلزات گران‌بهای ما مشاهده می‌شود. او ادامه داد: به عنوان یک کشور تولیدکننده طلا، چرا ما باید طلای خود را به کشورهای واسطه و ترانزیت بفروشیم؟ اندونزی دهمین تولیدکننده بزرگ طلا در جهان است و معدن گراسبرگ در پاپوآ، یکی از بزرگترین ذخایر طلای جهان را در خود دارد. اندونزی در اولین و بزرگترین تولیدکننده طلا در بین کشورهای جنوب شرقی آسیاست.

به گفته آقای وزیر، اندونزی مجبور است بیشتر طلای خود را به مراکز تجاری‌ مانند سنگاپور و استرالیا بفروشد، در حالی که این کشورها خود مصرف‌کننده طلا نیستند. اندونزی به دنبال این است که این کشورهای ترانزیت را با کشورهای خریدار و مصرف‌کننده اصلی طلا جایگزین کند و برای این کار در حال انجام توافقاتی با شورای همکاری خلیج‌فارس است.

محدوده نوسان دلار در معاملات پشت خطی

بعدازظهر روز پنج‌شنبه، ارزش ذاتی سکه حدود ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود که فاصله معناداری با قیمت بازار داشت. در کنار این، طلای جهانی روز پنج‌شنبه توان عبور از محدوده هزار و ۷۸۰ دلاری را نشان نداد و این موضوع انتظارات کاهشی را در بازار سکه برجسته‌تر کرد. سکه با افت روز پنج‌شنبه به بازدهی هفتگی منفی ۹/ ۳ درصدی رسید؛ این در حالی بود که دلار طی ۷ روز کاری، تنها ۲/ ۱ درصد از ارزش خود را از دست داده بود. به گفته برخی فعالان، ماندگاری اونس پایین مرز هزار و ۸۰۰ دلاری یکی از مهم‌ترین عواملی بود که موجب شد سکه از لحاظ نزول قیمت از بازار دلار سبقت بگیرد. دلاری‌ها در هفته گذشته با هر دشواری که بود، توانستند سطح حمایتی ۲۴ هزار تومان را حفظ کنند. این در حالی بود که فلز گران‌بهای داخلی به‌راحتی حمایت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست داد. اگر قرار باشد، فروشندگان در بازار سکه قدرت بیشتری بگیرند، باید در روز شنبه محدوده حمایتی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی فلز گران‌بهای داخلی نیز از دست برود.

دولتی که به مردمش بیت‌ کوین هدیه می‌دهد/ تاسیس بانک ملی طلا در یک کشور آسیایی/ محدوده نوسان دلار در معاملات پشت خطی/ نظرسنجی؛ منتظر گرانی طلا در روز‌های آینده باشیم؟ /سهامداران چه انتظار دارند؟

به نقل از دنیای اقتصاد؛ با این حال، روز جمعه در معاملات پشت خطی تا ساعت ۵ بعدازظهر، محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی سکه مورد حمایت معامله‌گران بود. دلار نیز دیروز در معاملات پشت خطی توان زیادی برای افت نداشت و در محدوده ۲۴ هزار تومانی نوسان می‌کرد. با این حال، نرخ خرید دلار در روز پنج‌شنبه توسط صرافی‌ها تا محدوده ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان پایین رفته بود و این مساله احتمال افت بیشتر قیمت دلار را برجسته می‌کرد. /نرخ لحظه ای دلار در بازار امروز

صعود دلار در معاملات جهانی

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم افزایش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۸۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۹ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر شد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۲۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۸.۵۸ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۲ هزار و ۴۰۳.۸۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۴۷ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۸۶۷.۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۴۴ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۸۷.۸۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۲۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۶۹ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۳۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۶ درصد کاهش

۶- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۴۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۷ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۶۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۷۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۵۶ درصد کاهش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۱۵.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۶۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۶.۶۶ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۱۶.۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۴۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۳۱ درصد کاهش

نظرسنجی؛ منتظر گرانی طلا در روز‌های آینده باشیم؟

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خُرد نسبت به روند افزایشی قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش بینی کردند.

طلا پس از سقوط ۱۰۰ دلاری که دو هفته پیش تحت تاثیر سیگنالهای بانک مرکزی آمریکا درباره احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره داشت، هفته گذشته را با حدود ۰.۵ درصد افزایش به پایان برد که نخستین افزایش هفتگی پس از سه هفته کاهش متوالی بود. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با یک دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۷۷ دلار و ۸۰ سنت بسته شد. تحلیلگران با دقت به دلار آمریکا، بازده اوراق خزانه و آمار اقتصاد کلان آمریکا که عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا هستند، چشم دوخته اند.

دولتی که به مردمش بیت‌ کوین هدیه می‌دهد/ تاسیس بانک ملی طلا در یک کشور آسیایی/ محدوده نوسان دلار در معاملات پشت خطی/ نظرسنجی؛ منتظر گرانی طلا در روز‌های آینده باشیم؟ /سهامداران چه انتظار دارند؟

در نظرسنجی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت ۱۳ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۵۳.۸ درصد نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند. نیمی دیگر به دو دسته مساوی بین کاهش قیمت و قیمت خنثی تقسیم شدند. روند مشابه در نظرسنجی آنلاین از سرمایه گذاران خُرد دیده شد. از میان ۸۳۹ نفری که رای دادند، ۵۴.۱ درصد به افزایش قیمت طلا خوش بین و ۲۴.۲ درصد بدبین بودند در حالی که ۲۱.۷ درصد نظر خنثی داشتند. صعود اونس طلا به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار به عنوان نشانه مثبتی ارزیابی شد که بازار منتظر مشاهده آن است. مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: شاخصهای نیروی صعودی فعال شده اند و به نظر می رسد کف قیمتی در حدود ۱۷۷۳ دلار شکل گرفته است. حرکت به بالای ۱۸۰۰ دلار به کف رسیدن قیمت طلا را تایید خواهد کرد.

ثبت پنجمین رشد هفتگی متوالی قیمت نفت خام

قیمت نفت خام در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) با امید به افزایش تقاضای تابستانی سوخت رشد کرد تا پنجمین رشد هفتگی متوالی آن به ثبت برسد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۶۴ درصد رشد کرد و به ۷۶.۰۴ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم ۰.۸۹ درصد رشد کرد و به ۷۳.۹۵ دلار رسید. به این ترتیب رشد این هفته شاخص برنت به ۳.۳۴ درصد رسید و شاخص نفت آمریکا هم این هفته را با رشدی ۳.۰۹ درصدی به پایان رساند. این بالاترین قیمت نفت خام از اکتبر ۲۰۱۸ تا کنون است. آن‌چه باعث شد قیمت‌های نفت این هفته تا این حد تقویت شوند، این بود که از یک سو با آغاز فصل تابستان و واکسیناسیون گسترده کرونا در جهان امید به رشد تقاضای نفت افزایش یافته و از سوی دیگر، انتظار می‌رود اوپک پلاس در مورد افزایش تولید خود از ماه آگوست با احتیاط عمل کند.

ثبت بزرگترین رشد تورم سالانه آمریکا در ۳۰ سال اخیر

وزارت تجارت آمریکا گزارش خود از شاخص کلیدی تورم را ارائه کرد که نشان می‌دهد، تورم این کشور در ماه می به ۳.۴ درصد رسیده است. این بزرگترین رشد تورم سالانه آمریکا از اوایل دهه ۱۹۹۰ تا کنون است. شاخص کلیدی تورم همان شاخصی است که فدرال‌رزرو از آن در سیاست‌گذاری‌های مالی خود استفاده می‌کند. با اینکه این رشد تورم بالاترین رشد تورم از آوریل ۱۹۹۲ تا کنون بود، اما از سطح تورمی که اقتصاددانان انتظار داشتند کمتر بود و تأثیر زیادی بر بازارهای سهام آمریکا نداشت. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی کرده بودند که تورم آمریکا در این ماه ۰.۶ درصد نسبت به ماه قبل رشد کند، در حالی که در واقعیت با رشد ۰.۵ درصدی روبرو شدند. اگر قیمت‌های پرنوسان مواد غذایی و انرژی را هم در نظر بگیریم، شاخص اصلی تورم در این ماه ۰.۴ درصد نسبت به ماه گذشته و ۳.۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است. قیمت انرژی در این ماه ۲۷.۴ درصد رشد کرد در حالی که قیمت مواد غذایی ۰.۴ درصد افزایش یافت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
متاسفانه نه تنهابایدمنتظربالارفتن ارزش طلا بلکه منتظرکاهش شدیدارزش پول ملی گرانی دلاروگرانی مایحتاج زندگی ودرواقع همه‌چیزها باشیم درهرحال خداوندبخیرکندماخراب میکنیم خدادرست کند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
تورم افسارگسیخته امریکا 3.4 درصد

خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
یا خدا ماه قبل مواد غذایی تو امریکا ۴ صدم درصد افزایش داشته
یعنی اگه مثلا به ریال یه چیز بود قیمتش ۱۰۰۰ ریال الان شده ۱۰۰۴ ریال ... واییییی خیلی زیاده . مسخره کردین مارو ؟
این الان افسار گسیختست ؟
تازه یه ماه هایی هم هست که قیمت مواد غذایی کاهش پیدا میکنه
ایران و نمیگی شب میخوابی صبح بیدار میشی قیمت ۱۰۰۰ برابر شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس