بازدید 11949
۷
آخرین تحولات خاورمیانه

هشدار الکاظمی درباره وقوع جنگ داخلی در عراق/ فشار خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر برای افشای نقش عربستان/ واکنش روسیه به انقضای تفاهم فنی آژانس و ایران/ تاکید آمریکا به حضور نظامی در سوریه

هشدار الکاظمی درباره وقوع جنگ داخلی در عراق، فشار خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر برای افشای نقش عربستان، واکنش روسیه به انقضای تفاهم فنی آژانس و ایران، تاکید آمریکا به حضور نظامی در سوریه و حمله پهپادی انصارالله یمن به پایگاه ملک خالد در عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ 26 June 2021

هشدار الکاظمی درباره وقوع جنگ داخلی در عراق/ فشار خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر برای افشای نقش عربستان/ واکنش روسیه به انقضای تفاهم فنی آژانس و ایران/ تاکید آمریکا به حضور نظامی در سوریه

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: هشدار الکاظمی درباره وقوع جنگ داخلی در عراق، فشار خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر برای افشای نقش عربستان، واکنش روسیه به انقضای تفاهم فنی آژانس و ایران، تاکید آمریکا به حضور نظامی در سوریه و حمله پهپادی انصارالله یمن به پایگاه ملک خالد در عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار الکاظمی درباره وقوع جنگ داخلی در عراق

نخست وزیر عراق اعلام کرد که این کشور در آستانه جنگی داخلی بود و دولت وی برای حفظ جان عراقی‌ها با چالش‌های بزرگی روبه رو شد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در مصاحبه با شبکه خبری العراقیه گفت که تنها یک سال از عمر دولت وی می‌گذرد اما طی این زمان دولتش با چالش‌های زیاد و تلاش‌هایی برای کارشکنی در روند اصلاحات روبرو بوده است.

وی افزود: سال سختی بود اما عراق و عراقی‌ها شایسته فداکاری هستند. آرمان‌های ما بزرگتر از اقداماتی هستند که در زمینه اصلاحات امنیتی و اقتصادی انجام دادیم. دولت ما دولتی جدی بود و تصمیمات جسورانه‌ای گرفت. عراق به بازسازی دولت و بازگشت به وضعیت عادی نیاز دارد. دولت در شرایط سختی روی کار آمد، تنش امنیتی، تنش منطقه‌ای و بین المللی، فروپاشی قیمت نفت، عدم بودجه برای سال ۲۰۲۰. با این حال در تحقق امنیت و جنگ با داعش و اجرای بیش از ۳۰ هزار حکم جلب گروه‌های جنایتکار و تجار مواد مخدر موفق بودیم.

هشدار الکاظمی درباره وقوع جنگ داخلی در عراق/ فشار خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر برای افشای نقش عربستان/ واکنش روسیه به انقضای تفاهم فنی آژانس و ایران/ تاکید آمریکا به حضور نظامی در سوریه

الکاظمی اشاره کرد که "عراق به دلیل برخورد با افراد مسلح در آستانه جنگی داخلی بود."

وی گفت: انتخابات خواسته مردم، مرجعیت، گروه های مردمی و احزاب است. دولت سه هدف دارد که عبارتند از: انتخابات، حفظ قدرت دولت و ایجاد اعتماد به نیروهای امنیتی.

فشار خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر برای افشای نقش عربستان

روزنامه گاردین گزارش کرد، وکلای خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر قرار است ماه جاری میلادی با هماهنگی دادگاه آمریکا از چند مقام اسبق عربستانی در خصوص ارتباطشان با حملات ۱۱ سپتامبر بازجویی کنند.

 به نوشته روزنامه گاردین، خانواده‌های این قربانیان قصد دارند ثابت کنند که این اتباع سعودی به دو هواپیماربای حملات ۱۱ سپتامبر شامل "خالد المظهر" و "نواف الهزمی" کمک و از آنها پشتیبانی کرده‌اند و این که این حمایت از سوی یک دیپلمات در سفارت عربستان در واشنگتن هماهنگ شده است.

این سه عربستانی که قرار است بازخواست شوند، شامل عمرالبیومی، فهد الضمیری و "مصعد الجراح" هستند. البیومی یک کارمند سابق دولت در اداره هوانوردی غیرنظامی بوده که در کالیفرنیا رسما یک دانشجو بود.

در شکایت تنظیم شده از سوی خانواده‌های قربانیان، گفته شده که البیومی در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ به عنوان یک مامور عربستانی فعالیت کرده است. البیومی ادعا کرده که آشنایی دورادور با المظهر و الهزمی، از اعضای تیمی که پرواز ۷۷ آمریکن ایرلاینز را به سمت پنتاگون برد داشته است.

همچنین الضمیری یک کنسول رسمی عربستان در لس آنجلس و امام جماعت مسجد ملک فهد در آنجا بوده است. البیومی بر اساس گفته‌ها قبل از ملاقات با مظهر و هزمی با او ملاقات کرده بود.

هشدار الکاظمی درباره وقوع جنگ داخلی در عراق/ فشار خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر برای افشای نقش عربستان/ واکنش روسیه به انقضای تفاهم فنی آژانس و ایران/ تاکید آمریکا به حضور نظامی در سوریه

الضمیری ادعا کرده هرگز دیداری با هواپیمارباها نداشته است؛ اما شاهدان به ماموران اف.بی.آی گفتند که او را به همراه آنها دیده‌اند. بعد از حملات ۱۱ سپتامبر روادید دیپلماتیک او به ظن این که ممکن است با فعالیتهای تروریستی مرتبط باشد پس گرفته شد.

الجراح نیز در سالهای ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ یک دیپلمات سطح متوسط در سفارتخانه در واشنگتن بوده و هویتش تا ماه مه ۲۰۲۰ زمانی که جیل سانبورن معاون مدیر اف.بی.آی تصادفا این نام را در یک سند دادگاهی فاش کرد، علنا شناخته نشده بود.

البیومی بر اساس این گزارش اوایل ماه جاری میلادی مورد بازجویی قرار گرفته، در حالی که بازجویی الجراح هفته گذشته انجام شد. الضمیری نیز به گزارش گاردین قرار است هفته آینده بازجویی شود.

ماه سپتامبر گذشته یک قاضی آمریکایی به عربستان دستور داد ۲۴ مقام سابق و فعلی از جمله یک سفیر سابق در آمریکا را برای بازجویی در ارتباط با این شکایت در دسترس قرار دهد.

هر چند محتوای اسناد محرمانه مانده‌اند خانواده‌های قربانیان به دنبال افزایش فشار بر واشنگتن به منظور مجبور ساختنش به علنی ساختن اسناد مربوط به این پرونده دادگاهی علیه ریاض و انتشار نتایج تحقیقات مربوط به آن درباره همدستی عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر هستند. ۱۵ نفر از ۱۹ هواپیماربای این حملات اتباع عربستانی بودند.

دولت عربستان تاکنون نسبت به بازجویی از مقامات سابق خود واکنشی نشان نداده، اما همواره هرگونه دخالت در این حمله را رد می‌کند.

واکنش روسیه به انقضای تفاهم فنی آژانس و ایران

دیپلمات ارشد روسیه در واکنش به گزارش اخیر مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره انقضای تفاهم فنی این نهاد بین‌المللی با ایران در خصوص بازرسی از فعالیت‌های صلح آمیز اتمی ایران، ابراز امیدواری کرد که این تفاهم به زودی تمدید شود.

 میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز جمعه در توئیتی نوشت:‌آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز از ایران تائیدیه دریافت نکرده که تفاهم موقت درباره راستی آزمایی (از برنامه اتمی ایران) ادامه می‌یابد.

وی افزود: امیدوارم به زودی پاسخ مثبت اعلام شود تا از ابهام هایی که می‌تواند پیامدهای منفی طولانی مدت غیر موجه به همراه دارد جلوگیری شود.

۳۱ اردیبهشت گذشته، توافق همکاری سه ماهه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی پایان یافت. تهران و آژانس اوایل اسفندماه پارسال به توافقی دست یافتند که بر پایه آن تهران در چارچوب قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ ها و صیانت از حقوق ملت ایران» تعهدات داوطلبانه برجام از جمله اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرده و دوربین‌های نظارتی برخی از مراکز هسته‌ای را تا سه ماه از دسترس بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دور نگه می‌دارد.

مقرر گردید که اگر تحریم های آمریکا ظرف سه ماه کامل لغو شد، ایران این اطلاعات را در اختیار آژانس می گذارد، در غیر اینصورت اطلاعات برای همیشه پاک خواهد شد. خرداد ماه گذشته جمهوری اسلامی ایران بار دیگر حسن نیت به خرج داد و با درخواست آژانس برای ضبط داده‌های دوربین ها به مدت یک ماه دیگر (سوم تیر) موافقت کرد.

هشدار الکاظمی درباره وقوع جنگ داخلی در عراق/ فشار خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر برای افشای نقش عربستان/ واکنش روسیه به انقضای تفاهم فنی آژانس و ایران/ تاکید آمریکا به حضور نظامی در سوریه

این در حالی است که «رافائل گروسی» روز جمعه به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که در خصوص تمدید تفاهم با ایران، پاسخی از تهران دریافت نکرده است. وی ادعا کرد که تداوم فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت در ایران و گردآوری بی‌وقفه داده توسط تجهیزات این نهاد بین‌المللی، ضروری است.

در همین حال کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتقاد از اقدام غیر حقوقی گروسی تصریح کرد: آژانس هیچ گونه وظیفه ای برای ارائه گزارش در مورد تفاهم منقضی شده مشترک و ثبت داده ها نداشته و ندارد. بدون شک، هر تصمیمی که ایران در این رابطه بگیرد، صرفا مبنای سیاسی خواهد داشت و آژانس نمی تواند آن را به عنوان حقی برای خود تلقی کند.

تاکید آمریکا به حضور نظامی در سوریه

«جووی هود» سرپرست معاونت وزارت امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه گفت که آمریکا قصد دارد تا حضور نظامی خود در شمال شرق سوریه را حفظ کند.

به گزارش پایگاه خبری «راشا تودی»، این مقام دولت آمریکا مدعی شد که حضور آمریکا در شمال شرق سوریه با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش است.

وی که در کنفرانس خبری تلفنی صحبت می‌کرد، افزود: «قصد داریم که حضور نظامی محدد در شمال شرق سوریه را با هدف مبارزه با گروه داعش حفظ کنیم که این اقدام با همکاری نیروهای دموکراتیک سوریه برای توسعه ثبات در مناطق آزاد شده سوریه صورت می‌گیرد.»

هشدار الکاظمی درباره وقوع جنگ داخلی در عراق/ فشار خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر برای افشای نقش عربستان/ واکنش روسیه به انقضای تفاهم فنی آژانس و ایران/ تاکید آمریکا به حضور نظامی در سوریه

بخش عمده سرزمین‌های استان‌های الحسکه و دیرالزور و الرقه که دارای منابع نفت و انرژی بوده در شمال و شمال شرق سوریه قرار دارد. این مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند.

مقام‌های سوریه معتقدند که حضور آمریکا در این مناطق این کشور با هدف سرقت نفت سوریه و فروش آن در خارج است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نیز اواخر سال ۲۰۱۹ از خروج نیرو‌های کشورش از سوریه خبر داده بود، اما سپس تحت فشار‌های اعضای دولتش، گفت که ۹۰۰ تن از نظامیان این کشور در سوریه خواهند ماند تا سیطره آمریکا بر چاه‌های نفتی سوریه تضمین شود.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا چندی پیش خبر داده بود که «نیرو‌های آمریکایی در سوریه کمتر از ۱۰۰۰ نظامی بوده و هیچ مداخله‌ای در امور داخلی این کشور نمی‌کنند.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه سخنانش مدعی شد: «آمریکا از کشور‌هایی که در فکر عادی سازی روابط خود با نظام اسد هستند، می‌خواهد که جنایاتش را نادیده نگیرند.»

وی در ادامه هشدار داد: «دولت‌ها و نهادهایی که قانون تحریم‌ها علیه سوریه با نام سزار را نقض کنند، تحت تحریم قرار خواهند گرفت».

دولت بایدن با طرح اتهامات بی‌اساس علیه دولت سوریه، وضعیت اضطرار ملی در قبال این کشور را که از سال ۲۰۰۴ برقرار بوده تمدید کرد.

دولت آمریکا اتهامات تکراری را بهانه تمدید تحریم‌ها قرار داده و ادعا کرده است: «اقدامات و سیاست‌های رژیم سوریه از جمله در ارتباط با تسلیحات شیمیایی و حمایت از سازمان‌های تروریستی تهدیدی غیرمعمول و فوق العاده‌ای علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است. در نتیجه، وضعیت اضطرار ملی که ۱۱ می ۲۰۰۴ اعلام و اقداماتی در این زمینه اتخاذ شد، باید بعد از ۱۱ می ۲۰۲۱ ادامه یابد؛ بنابراین، وضعیت اضطرار ملی را که در ارتباط با اقدامات دولت سوریه اعلام شد، برای مدت یک سال (دیگر) ادامه می‌دهم.»

ادعاها در خصوص استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در حالی است که یک نهاد نظامی روسی در سوریه اخیراً درباره آماده شدن تروریست‌های تحت حمایت غرب که در استان ادلب مستقر هستند، برای حمله شیمیایی و متهم کردن دولت سوریه هشدار داد.

حمله پهپادی انصارالله یمن به پایگاه ملک خالد در عربستان

انصارالله یمن از حمله جدید پهپادی به پایگاه ملک خالد در جنوب غرب عربستان خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، ارتش یمن وابسته به انصارالله از حمله جدید پهپادی به پایگاه ملک خالد در جنوب غرب عربستان خبر داد.

سرهنگ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پیامی اعلام کرد، ارتش یمن بامداد امروز جمعه با پهپاد ۲k پایگاه ملک خالد در خمیس مشیط عربستان را آماج گرفت.

وی با بیان اینکه پهپاد مذکور به دقت به هدف اصابت کرد، گفت: این حملات در چارچوب واکنش مشروع و طبیعی به تشدید حملات و تداوم محاصره یمن صورت می گیرد.

هشدار الکاظمی درباره وقوع جنگ داخلی در عراق/ فشار خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر برای افشای نقش عربستان/ واکنش روسیه به انقضای تفاهم فنی آژانس و ایران/ تاکید آمریکا به حضور نظامی در سوریه

سخنگوی نظامی انصارالله پیشتر از حمله گسترده به پهپادی به یک پایگاه آموزشی وابسته به عربستان خبر داده بود.

او با انتشار توئیتی نوشت که ۱۰ پهپاد انتحاری مدل قاصف ۲k به مقر ستاد و مراکز آموزش نیروها در یک پایگاه نظامی در منطقه الودیعه در مرز یمن و عربستان سعودی حمله کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
این همه دولت روحانی با امریکا راه آمد نتیجه؟
این همه دولت روحانی با امریکا راه آمد نتیجه؟
پول نفت گاو شیرده نهادهای حقوق بشری غرب را کور و لال و کر کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
ساکت
سلام: مذاکره با غرب و امریکا با بررسی تجربه های تاریخی ، متقن و غیر قابل خدشه ذیل موجب حراج دادن مولفه های قدرت ، زیانبار برای اقتصاد،باج خواهی و زیاده خواهی دشمن، آب در هاون کوبیدن و باعث ممانعت ازپیشرفت کشور می گردد:
1- هدف امریکاه از مذاکره لغو تحریم ها نیست بلکه ساختار آن باقی مانده وتحریم اساساً وسیله و ابزاری است برای اینکه از ایران درهمه زمینه ها ازجمله درموضوعات هسته ای،حضورمنطقه ای،موشکی و حقوق بشرامتیاز گرفته بلکه اگر بتواند پیشرفت کشور را درهمه علوم به سراشیبی سقوط بکشاند.
2- آمریکا اگر کوچکترین امتیازی به ایران بدهد با بدعهدی و بد قولی زیر تعهدات می زند و با عمل نکردن به آن ،ایران چند باره رکب خورده و بازگشت کامل کشور به برجام یعنی پس ازطی هزینه سنگین راه اندازی غنی سازی 60درصدی نابودی آن دستگاه ها وممنوعیت توسعه و تحقیقات هسته ای و عقب گرد وعقب ماندگی نسبت به کشورهای دارای علوم و فنون پیشرفته هسته ای.
3- عبرت های تاریخی مثل اعتماد دکتر مصدق به امریکا و سقوط دولت او،اعتمادو مذاکره معمر قذافی در زمینه های هسته ای ،موشکی و تجاری با امریکا وغرب و در پی آن نابودی برنامه هسته ای و موشکی لیبی و سرانجام به خاک سیاه نشاندن اقتصادلیبی و معمرقذافی توسط امریکا و اروپا ،اعتماد صدام جنایتکاربه بازرسان سازمان ملل و یافتن تمام نقشه های نظامی و غیر نظامی عراق ودادن اطلاعات آن به امریکا و پس از آن جنگ راحت امریکا و متحدانش علیه صدام و شکست او. مذاکره تحویل دیپلمات های امریکایی در لبنان در زمان مرحوم هاشمی وعدم آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا،معاهده سعد آباد مبنی بر قبول داوطلبانه تعلیق غنی سازی و پروتکل الحاقی توسط روحانی در دولت خاتمی با سه کشوراروپایی وعدم اجرای تعهد توسط آن سه کشوراروپایی و آمریکا.ومعاهده برجام مبنی برممنوعیت حدود صد نوع فناوری هسته ای ایران با1+5 خروج از برجام توسط امریکاواضافه شدن بیش از 1500 نوع تحریم قبلی وجدیدعلیه ایران .
4- اساس، انگیزه و داستان وضع تحریم ها ازطرف دشمن به طمع فشارهمه جانبه برملت و دولت وسپس گشودن باب مذاکره بوده و انگیزه و هدف مذاکره هم از طرف غرب راهی برای به حراج دادن مولفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری و جری شدن دشمن و باج خواهی های مضاعف از کشورو مردم ودر ادامه تغییر رفتار نظام و در نهایت تقییر رژیم است.
5- غرب صرفاً با تله وحیله مذاکره می تواند مولفه های قدرت را با نیرنگ از ایران بگیرد درصورتیکه بجز مذاکره هیچ راهی برای به زیر کشیدن قدرت ایران ندارد مانند ممنوعیت صد نوع فناوری هسته ای در برجام وموارد ذکر شده بند های این موارد.
6- درصورت بازگشت به برجام وعضویت در آن از طرف آمریکا، به هر بهانه ای دوباره می تواند از مکانیزم ماشه یا همان اسنب بک استفاده کرده وتحریمها را ازطریق قطع نامه های شورای امنیت به بکباره برگرداندوایران را ذیل بند 7 منشور ملل متحد ببرد.
7- در صورت مذاکره موشکی و منطقه ای و به باد دادن توان موشکی ،قدرت دفاعی و منطقه ای کشور، امریکا ، اروپا و حتی کشورهای مثل عربستان و اسرائیل می توانند امنیت ایران را نابود کرده وکشور و ملت رامثل لقمه ای چرب خودغارت کرده یا داعش و سایرگروهای تروریستی خون آشام را به جان،مال و ناموس ملت بیاندازند.
8- مشکلات اقتصادی به هیچ وجه با مذاکره قابل حل نیست زیرا ساختار کلی وپایه اصلی تحریم ها همچنان حفظ شده وآمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و آنرا بطور کامل لغو نمی کند زیرا هر تحریمی بابرچسب های گوناگون هسته ای ، موشکی و منطقه ای و حقوق بشراست.اگر یک موضوع از تحریم را بردارد سایر برچسب های تحریم باقی می ماند و این یعنی لغو تحریم ها کاملاً بی خاصیت و دروغ بوده وایران در گرداب،تله و دور بی حاصل موضوعات متعدد تحریم و مذاکره برای باج دادن مولفه های قدرت یکی پس از دیگری قرار می گیرد.
9- در صورت عدم لغو تحریم ایسا ( ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی درایران) وتحریم یوترن( گردش مالی آزاد ایران از طریق دلار باجهان) که متاسفانه هیچکدام در برجام توسط تیم مذاکره کننده ایرانی از امریکا درخواست لغو نشده است برداشتن تحریم ها بدون لغو این دو بی معنی،مضحک و بی خاصیت است .
10- با تکیه بر توانمندی های و ظرفیت های عظیم داخلی اثرو نقش تحریم هارا باید بی خاصیت وخنثی کرده و ازبین برد و امریکا را از حربه تحریم مایوس کرداز جمله راهکارها:استفاده درهمه حوزه های علمی،فنآوری و تولیدی ازجوانان نخبه ، شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهای برترصنعتی،استفاده از قرار گاه سازندگی و شرکت مپنا به عنوان تجربه موفق وراهگشای خنثی سازی تحریم ها، ،جذب سرمایه عظیم ایرانیان مقیم خارج ،برنامه ریزی بودجه سالانه بدون کسری بودجه توسط دولت وعدم چاپ بی پشتوانه اسکناس وعدم افزایش پایه پولی بدون پشتوانه افزایش تولید، اصلاح نظام بانکی ،ممنوعیت قطعی هرگونه تعطیلی واحد ها وشرکت هایی تولیدی از طرف بانک ها،اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بسیار کم بهره به واحد ها ی تولیدی متوسط و کوچک ، حذف ارز 4200 تومانی که رانت زا و فساد آفرین است ،استفاده ازظرفیت معادن بصورت غیر خام فروشی ، برنامه ریزی مدون برای تولیدات گسترده صنعتی وکشاورزی، برنامه ریزی صادرات به همسایگان ازمیزان2درصد کنونی به 20 درصد طی برنامه 4 ساله یعنی رسیدن به حدود 200میلیارد دلارصادرات به 15 کشورهمسایه، حمایت همه جانبه از تولید داخل با کیفی سازی ،شفاف سازی و مبازره هدفمند با قاچاق و مبازره با فساد، پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشورها ، قطع همیشگی فروش نفت خام وتبدیل آن به صنایع پتروشیمی با محوریت صادرات محصولات آن به همسایگان، اخذ مالیات عادلانه از ثروتمندان و عایدی سرمایه، خانه خالی و ماشین های لوکس واخذ مالیات از گردش حساب های بانکی ،تکمیل زنجیره پروژه های آزاد راهی، ریل وراه آهن برای دریافت حق ترانزیت از کشورهای همسایه، داخلی سازی با کیفیت خودرو با پلتفرم پیشرفته کاملا داخلی، داخلی سازی با کیفیت و صادرات محورلوازم خانگی و لوازم ساختمانی ،استفاده از ظرفیت عظیم بسیج و نیروهای جهادی در تمام این مراحل برنامه ریزی پیشرفت و توسعه کشوروعدم اجازه ورود مجدد به شرکت هایی عهد شکن مانند توتال ،پژو ،سامسونگ ، ال جی و... که به بهانه تحریم کشور را ترک کرده و باعث شوک و خسارت به اقتصاد شدند، بطور قطع با پیاده سازی این برنامه ها باید حربه دو گانه تحریم ومذاکره را ازدشمن گرفت.در غیر این صورت مانند 8 سال اخیر با بدعهدی و شرطی کردن اقتصاد به دشمن توسط دولت تشنه مذاکره وغربگرا، شیرازه اقتصاد مبتنی برتوانمندی و ظرفیت های داخلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ازهم می پاشد و باعث مشکلات عدیده ازجمله تورم غیر متعارف و افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری فزاینده، جهش عجیب و غیر عادی قیمت ارز، ریزش غیر طبیعی بورس و گرانی بی ضابطه کالا،مسکن و خدمات گردیده ونارضایتی بحق ملت را در پی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
چقدر روده درازی و...
سلام: تبحر و تخصص روحانی و تیم دیپلماسی برجامی اوکه در مذاکرات به تارج دادن مولفه های قدرت ازجمله به ممنوع کردن 100نوع فناوری هسته ای در برجام ، پذیرش داوطلبانه و غیر قانونی پروتکل الحاقی. اکنون هم اگر رئیس جمهور اختیار کامل داشته باشد توان موشکی که یکی از پایه های اصلی قدرت دفاعی و باز دارندگی کشور است درآینده با مذاکره به یغما دهد .براستی آیا در صدر اسلام پیامبر اکرم (ص) و امیر المومنین علی(ع) بر سر نوع شمشیر ها و زره و یا اینکه سپاه اسلام در کجا و در کدام منطقه قرار گیرد با کفار مذاکره کردند؟؟؟ عجیب این است که بعد از مذاکره و تارج دادن و امتیاز دادن فراوان به دشمن از طرف آقای روحانی و امضای برجام مشکلات اقتصادی صد چندان شده و دلار از 3500تومان به 30 هزار تومان و گرانی ها سر به فلک می رسد و قیمت اجناس آنلاین درحال صعود است!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر