بازدید 6693

ناوشکن انگلیسی وارد بندر باتومی گرجستان شد

سفارت انگلیس در گرجستان روز جمعه از پهلو گرفتن ناوشکن انگلیسی Defender در بند باتومی گرجستان در دریای سیاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲ 25 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در گزارش سفارت انگلیس آمده است، ما در رابطه با ورود یکی از قدرتمندترین ناوشکن های انگلیس به بندر باتومی خشنود هستیم.

در این گزارش آمده است: انگلیس همکاری ها با شرکا و متحدان خود را در منطقه دریای سیاه در راستای تامین امنیت ادامه می دهد.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گذشته گزارش داد، ناوگان این کشور همراه مرزبانان از نقض مرز روسیه توسط ناوشکن انگلیسی Defender در دماغه فیولنت در ساحل جنوبی کریمه در دریای سیاه جلوگیری کرد.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: کشتی انگلیسی از مرز روسیه عبور کرده و به اندازه سه کیلومتر وارد آب‌های سرزمینی این کشور در دماغه فیولنت شد. به این کشتی در مورد استفاده از سلاح در صورت نقض مرز هشدار داده شد اما خدمه ناوشکن انگلیسی هیچ واکنشی نشان ندادند.

سپس کشتی روسی آتش هشدار دهنده اعلام کرد و بعد از ۹ دقیقه هواپیمای سوخو ۲۴ ام شروع به بمباران هشدار دهنده‌ کردند و چهار بمب اوفاب ـ ۲۵۰ (OFAB-۲۵۰) را به مسیر حرکت ناوشکن انگلیسی پرتاب کرد و در پی آن کشتی انگلیسی مرزهای دریای سرزمینی فدراسیون روسیه را ترک کرد.

مسکو، عملکرد ناوشکن انگلیسی "Defender " در دریای سیاه را اقدام تحریک‌آمیز علنی قلمداد کرد و در این ارتباط سفیر انگلیس در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد .

وزارت دفاع روسیه نیز وابسته نظامی انگلیس در روسیه را احضار کرد و یادداشت اعتراضی را در واکنش به عملکرد ناوشکن انگلیسی تقدیم کرد.

اما وزارت دفاع انگلیس مدعی شد، این کشتی جنگی به صورت مسالمت آمیز و طبق قوانین بین‌المللی در حال عبور بود و هیچ تیراندازی هشداردهنده‌ای صورت نگرفت.

ناوشکن انگلیسی Defender قرار است در تمرینات نظامی SeaBreeze که ۲۸ ژوئن ( ۷ تیر ماه ) جاری با مشارکت ۴۰ ناو نظامی و ۳۰ فروند جنگنده ناتو و کشورهای مشترک منافع در دریایی سیاه برگزار می شود، حضور یابد .

روسیه با ابراز نگرانی در باره برگزاری این تمرینات نظامی، درباره تهدیدات ناشی از این برنامه نظامی هشدار داده و از آمریکا و متحدان آن خواست تا از هر گونه اقدام نظامی در دریای سیاه خودداری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل