بازدید 24341
۳
آخرین تحولات خاورمیانه

اعلام زمان برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه / افشای نام برخی عوامل مرتبط با پرونده ترور حاج قاسم / توافق پوتین و اردوغان بر سر سوریه/ طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای تحریم حامیان حماس

اعلام زمان برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه، افشای نام برخی عوامل مرتبط با پرونده ترور حاج قاسم، توافق پوتین و اردوغان بر سر سوریه، طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای تحریم حامیان حماس و تبریک پادشاه و ولیعهد عربستان به امیر قطر، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ 25 June 2021

اعلام زمان برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه/ افشای نام برخی عوامل مرتبط با پرونده ترور حاج قاسم/ توافق پوتین و اردوغان بر سر سوریه/ طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای تحریم حامیان حماس

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: اعلام زمان برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه، افشای نام برخی عوامل مرتبط با پرونده ترور حاج قاسم، توافق پوتین و اردوغان بر سر سوریه، طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای تحریم حامیان حماس و تبریک پادشاه و ولیعهد عربستان به امیر قطر، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام زمان برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه

روسیه اعلام کرد، دور جدید مذاکرات آستانه درباره حل و فصل بحران سوریه اوایل ژوئیه در نور سلطان، پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

به گزارش روسیا الیوم، یاروسلاو موسکالیک، معاون رئیس بخش عملیات اصلی در ستاد کل ارتش روسیه، روز پنجشنبه در جریان شرکت در نهمین جلسه کنفرانس امنیت بین المللی مسکو گفت: ما فعالانه در حال حل و فصل بحران سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه هستیم که جلسه جدید آن به زودی در ۶ تا ۸ ژوئیه (۲۷ تا ۲۹ تیر) در شهر نور سلطان برگزار می‌شود.

اعلام زمان برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه/ افشای نام برخی عوامل مرتبط با پرونده ترور حاج قاسم/ توافق پوتین و اردوغان بر سر سوریه/ طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای تحریم حامیان حماس

پیش از این، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود، سه کشور ضامن آتش بس در مذاکرات آستانه (روسیه، ترکیه و ایران) احتمالا جلسه جدیدی را در اواخر ماه ژوئن در نور سلطان برگزار کنند.

افشای نام برخی عوامل مرتبط با پرونده ترور حاج قاسم

یک دادگاه در ایالات متحده آمریکا، یک مترجم زن آمریکایی به نام «مریم طه تامپسون» را که با پنتاگون کار می‌کرد و ادعا شده که به دادن اطلاعات به یک فرد مرتبط با جنبش حزب‌الله لبنان اعتراف کرده‌، به ۲۳ سال زندان محکوم کرد.

بنا بر گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت دادگستری آمریکا، این مترجم گفته، اسامی شماری از خبرچینان ارتش آمریکا در عراق را پس از ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی، به یک فرد مرتبط با حزب‌الله لبنان لو داده است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مریم طه تامپسون (۶۲ ساله)، با امضای توافقی با دادستانی کل، اتهامات وارده به خود را پذیرفت. در ادامه این بیانیه ادعا شده است که وی اعتراف کرده، اطلاعات نظامی محرمانه‌ای را به یک مرد لبنانی، با علم به این‌که، وی این اطلاعات را در اختیار حزب‌الله لبنان قرار خواهد داد، داده است. این در حالی است که ایالات متحده آمریکا، حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی می‌داند.

در این بیانیه ـ که منابع خبری عربی از جمله «العربی الجدید» آن را پوشش داده‌اند ـ به نقل از «جان دیمرز» مسئول امور امنیت ملی در وزارت خارجه آمریکا آمده است: «مجازات صادره علیه مریم تامپسون نشان‌دهنده میزان خطرناک بودن کارهای اوست. او به اعتماد ملت آمریکا، منابعی که آنها را در معرض خطر قرار داد و نظامیانی که با آنها کار می‌کرد، خیانت کرده است.»

گفته می‌شود که اسناد این دادگاه نشان می‌دهد، تامپسون به عنوان مترجم همزمان در یک پایگاه نظامی در خارج از آمریکا فعالیت می‌کرد. او در همین دوره، یعنی در سال ۲۰۱۷ از طریق یک برنامه اینترنتی، با مردی که بعداً برای او روشن می‌شود با حزب الله لبنان در ارتباط است، مکالمه تصویری دارد.

اعلام زمان برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه/ افشای نام برخی عوامل مرتبط با پرونده ترور حاج قاسم/ توافق پوتین و اردوغان بر سر سوریه/ طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای تحریم حامیان حماس

در دسامبر ۲۰۱۹، این مترجم به خدمت نیروهای ویژه آمریکا در اربیل واقع در منطقه کردستان در شمال عراق درمی‌آید و این در حالی بود که ایالات متحده، حملات علیه گروه‌های مسلح نزدیک به ایران در عراق را آغاز کرده بود و اوج این حملات در سوم ژانویه بود که طی آن نظامیان تروریست آمریکا، فرمانده سابق نیروی قدس سیاه انقلاب اسلامی را در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور کرد.

بنا بر این گزارش، پس از ترور سردار سلیمانی، این مرد لبنانی از شخص آمریکایی‌ (مریم تامپسون) می‌خواهد که اسامی مخبرانی را که به آمریکا در ترور شهید سلیمانی کمک می‌کردند به او بدهد. تامپسون نیز با بررسی پرونده‌های بسیاری از خبرچینان و مخبران ارتش آمریکا در عراق، در نهایت، اسامی دست‌کم هشت تن از آن‌ها را به دوست لبنانی‌ می‌دهد. علاوه بر این، او اطلاعاتی نیز از تاکتیک‌های ارتش آمریکا را نیز به این فرد ارائه می‌کند.

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) تامپسول را در ۲۷ فوریه ۲۰۲۰ بازداشت می‌کند. طبق ادعای این گزارش، وی ابتدا اتهاماتش را رد اما در نهایت به آن، اعتراف می‌کند.

توافق پوتین و اردوغان بر سر سوریه

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای او در یک تماس تلفنی درباره همکاری مشترک میان نیروهای نظامی دو کشور برای اجتناب از بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه ادلب سوریه گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، کاخ کرملین در بیانیه‌ای گفت: پوتین و اردوغان امروز پنجشنبه در یک مکالمه تلفنی به مسائل مربوط به حل و فصل بحران در سوریه پرداختند.

بر اساس این بیانیه، روسای جمهور ترکیه و روسیه بر اهمیت زیاد همکاری مشترک نظامی میان روسیه و ترکیه با هدف جلوگیری از تشدید تنش در ادلب در شمال غرب سوریه و مبارزه با تشکیلات تروریستی باقی مانده دراین منطقه تاکید کردند.

پوتین و اردوغان بر تداوم تماس‌های دوجانبه و همکاری مشترک در دیگر سطوح توافق کردند.

اعلام زمان برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه/ افشای نام برخی عوامل مرتبط با پرونده ترور حاج قاسم/ توافق پوتین و اردوغان بر سر سوریه/ طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای تحریم حامیان حماس

شبکه الجزیره امروز از حملات هوایی روسیه به غرب استان ادلب سوریه خبر داد.

در عین حال نیروهای دولتی سوریه در پاسخ به نقض آتش توسط گروه های تروریستی در جنوب ادلب، این منطقه را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

منابع اطلاع رسانی معارض در سوریه مدعی هستند که در حمله راکتی امروز ارتش سوریه به پست بازرسی نظامیان ترکیه در شهرک کنصفره در جبل الزاویه در جنوب ادلب سه نظامی ترکیه زخمی شدند.

طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای تحریم حامیان حماس

ده‌ها قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را ارائه کرده‌اند که خواستار در نظر گرفتن تحریم‌های مالی برای اشخاص، سازمان‌ها و دولت‌هایی است که به حماس کمک‌رسانی می‌کنند.

این طرح که ۵۵ قانونگذار از هر دو حزب آمریکا آن را ارائه کرده‌‌اند، خواستار «اعمال تحریم‌های مالی علیه اشخاص، سازمان‌ها و دولت‌های خارجی است که به حماس، جهاد اسلامی فلسطین یا وابستگان آنها کمک‌رسانی می‌کنند.»

چنانچه این طرح در هر دو شاخه قانونگذاری کنگره به تصویب رسیده و پس از امضای رئیس‌جمهور آمریکا به قانون تبدیل شود، قوه مجریه را ملزم به ارائه گزارشی به کنگره برای شناسایی اشخاص، سازمان‌ها یا حامی حماس، جهاد اسلامی فلسطین یا وابستگان آنها می‌کند.

«جاش گاتمیر» و «برایان ماست»، قانونگذاران ایالت‌های نیوجرسی و فلوریدا این طرح را معرفی کرده‌اند. گاتمیر در بیانیه‌ای گفت: «اهمیت حیاتی دارد که ایالات متحده و متحدانمان به منزوی کردن گروه‌های تروریستی مانند حماس و جهاد اسلامی از طریق قطع منابع مالی آنها ادامه دهند.»

اعلام زمان برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه/ افشای نام برخی عوامل مرتبط با پرونده ترور حاج قاسم/ توافق پوتین و اردوغان بر سر سوریه/ طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای تحریم حامیان حماس

چنانچه این طرح به قانون تبدیل شود رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند کمک‌های دولت این کشور به هر دولت یا سازمانی که به حماس و سازمان جهاد اسلامی کمک رسانده‌اند قطع کند.

طرح قانونگذاران آمریکایی در شرایطی ارائه شده که کشورهای غربی بعد از درگیری دوازده روزه میان رژیم صهیونیستی و حماس از افزایش محبوبیت حماس احساس نگرانی می‌کنند.

اخیراً نتایج یک نظرسنجی نشان داده که حمایت مردم فلسطین از حماس پس از پیروزی مقاومت در نبرد «شمشیر قدس» علیه دشمن صهیونیستی به صورت قابل توجهی افزایش یافته است.

مرکز پژوهش‌های سیاسی فلسطین در این نظرسنجی که روز ۲۶ خرداد منتشر شد به این نتیجه رسید که پیروزی‌های حماس در مقابله با رژیم صهیونیستی، ‌تحول گسترده‌ای را در نزد افکار عمومی علیه تشکیلات خودگردان و رهبران آن به نفع «حماس» و مقاومت مسلحانه ایجاد کرده است.

بر اساس این نظرسنجی، بیشتر فلسطینی‌ها با تصمیم تشکیلات خودگردان برای به تعویق انداختن انتخابات در فلسطین مخالف هستند و حدود ۷۰ درصد آنها خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی هستند و معتقدند که «حماس» برای رهبری ملت فلسطین شایسته‌تر است.

این نظرسنجی همچنین نشان داده است که محبوبیت «محمود عباس» به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان کاهش یافته است و همچنین ۷۷ درصد شرکت کنندگان معتقدند که حماس پیروز نبرد «شمشیر قدس» بوده و به همین نسبت معتقدند که مقاومت برای دفاع از قدس و اماکن مقدس آن وارد جنگ با اسرائیل شد نه به خاطر رقابت با جنبش فتح.

تبریک پادشاه و ولیعهد عربستان به امیر قطر

پادشاه و ولیعهد عربستان پیام‌های تبریک جداگانه‌ای را در سالگرد انتصاب امیر قطر برای وی ارسال کردند.

به گزارش  خبرگزاری واس، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه سعودی با ارسال پیام تبریک به تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر برای این کشور آرزوی پیشرفت و شکوفایی بیشتر نمود.

اعلام زمان برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه/ افشای نام برخی عوامل مرتبط با پرونده ترور حاج قاسم/ توافق پوتین و اردوغان بر سر سوریه/ طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای تحریم حامیان حماس

همزمان، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز پیام مشابهی برای امیر قطر ارسال کرد و در آن سلامتی وی و پیشرفت و شکوفایی این کشور برادر را آرزومند شد.

بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی شامل عربستان، مصر، امارات و بحرین از ۲۰۱۷ آغاز شد که به قطع کامل روابط دیپلماتیک میان آنها انجامید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
لااقل اسامی عاملان ترور هم مینوشتید
سرمایه مالی و هزینه های بسیار هنگفت و تامین نیروی انسانی پیاده نظام در سوریه را ما متقبل شدیم

و الان ترکیه و روسیه دارند بر سر عادی سازی و صلح و بازسازی سوریه بدون دخالت ما جلسه می گذارند !!!

مزد آن گرفت که رفیق و برادر بزرگتر بود !!!
و زحمتش را برادر کوچکتر کشید !!!!
روسیه و ترکیه باید تکلیف گروههای تروریستی را یکسره بکنن تا این گروههای تروریستی در منطقه هستن آرامش نخواهد بود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار