بازدید 4768

بایدن به بیکاران آمریکا همچنان وعده ایجاد شغل داد

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا که دولتش با بحران بیکاری در این کشور دست و پنجه نرم می‌کند، روز پنجشنبه با اعلام توافق با جمهوریخواهان بر سر طرحی اختصاصی برای امور زیربنایی وعده میلیون‌ها شغل داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۷ 25 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، بایدن روز پنج شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد با جمهوریخواهان در کنگره بر سر طرح اختصاص ۹۵۳ میلیارد دلاری برای امور زیربنایی به توافق رسیده است.

هنوز جزئیات این طرح بطور کامل مشخص نیست، اما دریافت بودجه از کنگره برای امور زیربنایی همواره از چالش‌های روسای جمهوری آمریکا بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا در حساب کاربری خود نیز نوشت: گروهی از سناتورها، پنج دمکرات و پنج جمهوری‌خواه، در کنار هم توافق‌نامه‌ای را در رابطه با امور زیربنایی شکل دادند که میلیون‌ها شغل ایجاد خواهد کرد.

وزارت کار آمریکا به تازگی اعلام کرد در هفته منتهی به ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) تعداد ۴۱۲ هزار نفر درخواست دریافت مزایای بیکاری داشته‌اند که هفته قبل از آن شمار بیکاران ۳۷۵ هزار نفر بود.

دولت بایدن در حالی مدعی اشتغالزایی در ماه‌های اخیر است که بیماری همه گیر کرونا به اقتصاد این کشور لطمه وارد کرده؛ البته محدودیت‌های کرونایی در هفته‌های اخیر کمتر شده است.

اکنون دو طرح حمایت از کارگران در آمریکا در حال اجراست که طبق آن در صورت بیکار شدن افراد و ناتوانی کارفرمایان در پرداخت حقوق و مزایا دولت به طور هفتگی به بیکاران حقوق و مزایا پرداخت می‌کند.

طبق برنامه‌های دولت بایدن، طرح‌های حمایتی از بیکاران و افراد آسیب پذیر از ویروس کرونا تنها تا ماه سپتامبر (مهر) می‌توانند از مزایای بیکاری بهره‌مند شوند.

به گزارش نشریه هیل، تقریباً ۲۲ میلیون شغل در دوره مارس-آوریل (فروردین، اردیبهشت) سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده به دلیل همه گیری کرونا از بین رفته است که تقریبا فقط نیمی از آن بازیابی شده است و برای بازگشت کامل به بازار کار ۱۸ ماه زمان و هفت میلیون شغل نیاز است.

انجمن مهندسان عمرانی آمریکا نیز اعلام کرده است در صورت افزایش نیافتن برای امور زیربنایی، اقتصاد آمریکا تا سال ۲۰۳۹ حدود ۱۰ تریلیون دلار از دست خواهد داد و سه میلیون فرصت شغلی نیز از بین خواهد رفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار