بازدید 9031

نتایج انتخابات شورای شهر اهواز کی اعلام می‌شود؟

رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به قطع شدن سامانه وزارت کشور از ظهر روز سه‌شنبه گفت: نتایج ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در خوشبینانه‌ترین حالت، عصر روز چهارشنبه دوم تیر اعلام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰ 23 June 2021

به گزارش «تابناک»، علی ساعدی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: به دلیل اشکالاتی که در مرحله اجرای انتخابات اعم از شمارش آرا و ورود اطلاعات وجود داشت، هیات نظارت هنوز در حال چک کردن و بررسی صورتجلسه‌ها و رفع اشکال آنهاست و هنوز وارد مرحله تایید انتخابات نشده است.

وی افزود: متاسفانه سامانه وزارت کشور از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه امروز تاکنون(لحظه مخابره خبر) قطع بوده و ناظران پشت سیستم‌ها بیکار نشسته و منتظر هستند تا سامانه وصل شود، در حالیکه از زمان قطع شدن سیستم اعلام شده که هر لحظه امکان اتصال آن وجود دارد.

ساعدی اضافه کرد: به فرمانداری اهواز اعلام کرده بودیم که کار را در مدت ۱۰ ساعت به اتمام می‌رسانیم اما به دلیل قطع شدن سامانه، کار اصلاح معطل شده و به تبع آن تاخیر بیشتری اتفاق می‌افتد، بنابراین برخلاف آنچه اعلام شده هیات نظارت هنوز در حال اصلاح اشکالات اجرایی است اما توپ را به زمین ما انداخته و گفته‌اند هیات نظارت در حال تایید است.

وی ادامه داد: با تاخیر به وجود آمده در خوشبینانه‌ترین حالت نتایج انتخابات این دوره شورای شهر اهواز، عصر روز چهارشنبه دوم تیر، و در بدبینانه‌ترین حالت تا آخر هفته اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار شد اما به دلیل مشکلاتی که در رای گیری الکترونیکی انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز رخ داد، هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان روز سه‌شنبه گفت: شمارش آرای انتخابات شوراهای شهر اهواز تمام شده و منتظر نظر ناظران بر انتخابات هستیم تا نتیجه نهایی را اعلام کنیم.

این در حالیست که پیش از این سلیمانی دشتکی وعده صبح دوشنبه را برای اعلام نتایج نهایی داده بود و عالمی نیسی فرماندار اهواز نیز گفته بود نتایج تا آخر وقت دوشنبه اعلام می‌شود.

تاخیر در اعلام نتایج، اعتراض نامزدها را به دنبال داشته و از دیروز فهرست‌هایی از منتخبان در فضای مجازی منتشر شده است که عالمی نیسی فرماندار اهواز و نجاتی رییس ستاد انتخابات این فهرست‌ها را تکذیب کردند.

فرماندار اهواز همچنین روز دوشنبه با ارایه توضیحاتی با عذرخواهی از مردم اهواز برای تاخیر در اعلام نتایج شورای شهر، همه نامزدها را به حفظ آرامش دعوت کرده است.

۷۴۵ نفر برای انتخابات شورای شهر اهواز نامنویسی کرده بودند. حدود یکصد نفر از داوطلبان شورای شهر از شرکت در این انتخابات انصراف داده و تعداد نامزدهای این دوره انتخابات در نهایت ۵۷۵ نفر اعلام شد.

انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در خوزستان برای نخستین بار، همزمان با کلانشهرها، قرار بود به صورت تمام الکترونیکی انجام شود و برای این منظور ۲ هزار و ۲۰۰ صندوق اخذ رای الکترونیکی برای اهواز پیش بینی شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان