بازدید 4817

نفت برنت از مرز ۷۵ دلار عبور کرد/ نظرسنجی؛ انتظار تحلیلگران برای کاهش ذخایر نفت آمریکا

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه با خوش بینی به احیای سریع تقاضای جهانی برای نفت افزایش یافت و نفت برنت برای نخستین بار از آوریل سال ۲۰۱۹ به بیش از ۷۵ دلار در هر بشکه صعود کرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ 22 June 2021

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه با خوش بینی به احیای سریع تقاضای جهانی برای نفت افزایش یافت و نفت برنت برای نخستین بار از آوریل سال ۲۰۱۹ به بیش از ۷۵ دلار در هر بشکه صعود کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اوت ۲۶ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۵ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوییه با چهار سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۷۳ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه صعود کرد.

بهای نفت برنت ۱.۹ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۲.۸ درصد در معاملات روز دوشنبه صعود کرده بودند. هر دو شاخص در چهار هفته گذشته با خوش بینی به پیشرفت روند واکسیناسیون کووید ۱۹ و اوج گیری سفر تابستانی افزایش داشته اند. این بهبود پریمیوم قیمت معاملات اسپات در آسیا و اروپا را به بالاترین حد در چند ماه اخیر رسانده است.

به گفته ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالا در شرکت راکوتن سکیوریتیز، فضا در بازار با تقاضای جهانی بهبود یافته برای نفت قوی مانده و صعود بازارهای سهام آسیایی هم ریسک پذیری سرمایه گذاران را تقویت کرده است.

بازارهای سهام جهانی روز سه شنبه به روند بهبودشان ادامه دادند و با تمرکز سرمایه گذاران روی رشد اقتصادی که نگرانیها نسبت به اقدام بانک مرکزی آمریکا برای افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره را تا حدودی جبران کرد، بازارهای سهام آسیایی از پایینترین رکورد چهار هفته اخیر بهبود پیدا کردند.

بانک امریکا گلوبال ریسرچ پیش بینی خود از قیمت هر بشکه نفت در سال میلادی جاری و آینده را افزایش داد و اعلام کرد عرضه محدودتر نفت و احیای تقاضا می تواند قیمت نفت را در سال ۲۰۲۲ برای مدتی به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت کارگزاری کالای فوجی تومی گفت: سرمایه گذاران منتظر آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا هستند که در چهار هفته گذشته کاهش داشته است.

نظرسنجی مقدماتی رویترز نشان داد تحلیلگران انتظار دارند ذخایر نفت آمریکا برای پنجمین هفته متوالی کاهش پیدا کند اما ذخایر سوختهای تقطیری و بنزین احتمالا در هفته گذشته افزایش پیدا کرده است.

این تحلیلگر پیش بینی کرد قیمتهای نفت با انتظارات برای اوج گیری سریع تقاضا برای سوخت و احیای اقتصادی در اروپا و آمریکا قوی خواهند ماند.

اختلاف قیمت معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه آتی نسبت به برنت به پایینترین میزان در بیش از هفت ماه گذشته رسیده که نشان می دهد تولید نفت آمریکا همچنان تحت تاثیر تبعات شیوع همه گیری کووید ۱۹ قرار دارد و بازار با کمبود عرضه روبرو می شود.

بر اساس گزارش رویترز، مذاکرات برای احیای توافق هسته ای ایران روز یکشنبه متوقف شد. توقف موقتی مذاکرات هسته ای تهران که به معنای تاخیر در بازگشت نفت ایران به بازار است، عامل دیگری است که در روزهای اخیر از قیمتهای نفت پشتیبانی کرده است. سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور منتخب روز دوشنبه از مذاکرات میان ایران و شش قدرت هسته ای برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ حمایت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان