بازدید 5312

پرستار خانگی سارق مسلح بود

کد خبر: ۱۰۵۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳ 20 June 2021

مرد سابقه دار به بهانه پرستاری از سالمندان به خانه آنها می‌رفت و در فرصتی مناسب با بی‌هوش کردن آنها اقدام به سرقت می‌کرد.

به‌ گزارش ایران، چهارم خرداد مردی با مراجعه به پلیس از سرقت مقداری طلا و وجه نقد به ارزش ریالی حدود 8 میلیارد ریال از منزل پدر سالمندش خبر داد و گفت: با توجه به اینکه پدرم مردی سالخورده و ناتوان بود از یک شرکت خدماتی برایش پرستاری خانگی استخدام کردیم او که نادر نام داشت مدام به خانه پدرم رفت و آمد داشت و کارهایش را انجام می‌داد.

پس‌از این شکایت پرونده به کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی سپرده شد و کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پس از بازدید محل سرقت، با توجه به اینکه هیچ‌گونه آثار تخریبی در محل مشاهده نشده بود، احتمال اینکه سرقت داخلی بوده و سارق یا سارقان کلید در اختیار داشته را مطرح کردند.

سرهنگ کارآگاه «علی عزیزخانی» رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بیان داشت: با توجه به اظهارات پسر شاکی بلافاصله نادر به‌عنوان مظنون ردیف اول شناسایی و ششم خرداد با تلاش کارآگاهان دستگیر شد که در حین دستگیری یک قبضه اسلحه کلت کمری 9 میلیمتری به‌همراه دو تیغه خشاب و 24 تیر فشنگ جنگی و یک قوطی افشانه اشک آور از وی کشف و به پایگاه منتقل شد.

نادر اظهار داشت که اسلحه را از صیادی در شهرستان بهشهر به مبلغ 10 میلیون تومان و برای دفاع از خودش خریداری کرده است اما با توجه به اظهارات متناقض متهم درباره علت حمل سلاح گرم و افشانه، تحقیقات با حساسیت بیشتری انجام و با استعلام سوابق کیفری متهم مشخص شد وی دارای 4 فقره سابقه کیفری در شهرستان مشهد بوده و در حال حاضر نیز تحت تعقیب پایگاه‌های شمال و غرب پلیس آگاهی مشهد است و یک فقره سابقه دستگیری در کلانتری 140 باغ فیض تهران نیز دارد.

در ادامه بررسی‌ها متهم لب به اعتراف گشود و ماجرای سرقت از خانه مرد سالخورده را فاش کرد، همچنین گفت در سال 1395 با استفاده از قرص خواب آور اقدام به بیهوش کردن یک راننده تاکسی کردم، سپس خودرو و مقداری وجه نقد از وی را سرقت کردم.

با توجه به مستندات موجود و دلایل به‌دست آمده و انجام تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم که از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار بوده با ترفند پوششی تحت عنوان پرستار افراد سالمند ابتدا به‌عنوان پرستار شروع به فعالیت می‌کرده و پس از مدتی در فرصتی مناسب اقدام به سرقت می‌کرده است. در حال حاضر تحقیقات برای اینکه مشخص شود وی تاکنون از چند خانه با این شگرد سرقت کرده ادامه دارد.

سرهنگ عزیزخانی در پایان توصیه کرد شرکت‌های خدماتی قبل از به‌کارگیری و استخدام نیروهای خود ابتدا از مراجع ذیصلاح سوابق متقاضی استخدام را استعلام کرده و سپس در صورت تأیید با دریافت مدارک شناسایی معتبر شخص متقاضی را به‌کارگیری نمایند و همچنین به شهروندان نیز توصیه کردند برای استفاده از نیرو‌های پرستار و خدماتی از شرکت‌های معتبر و شناخته شده کمک بگیرند تا با جرایمی این چنینی مواجه نباشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل