بازدید 106555

شورای نگهبان: اعلام دلایل رد صلاحیت به ۴ کاندیدا

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگرچه در قانون انتخابات ریاست جمهوری ما حکمی را برای بیان دلایل (عدم احراز صلاحیت) نداریم، اما هر کدام از افراد که درخواست کردند آن‌ها را دعوت کردیم. هفته گذشته ۴ نفر را دعوت کردم و مطالب را گفتم و الان هم ۲ نفر دیگر درخواست کردند که در اولین فرصت مطالب را ارائه می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ 17 June 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی که امروز (پنج شنبه) ۲۷ خردادماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت گفت: آنچه که وظیفه شورای نگهبان در بحث انتخابات است پاسداری از آرای مردم است و شورای نگهبان این وظیفه را انجام داده و به درستی این حق الناس پاسداری شود. علاوه بر سلامت انتخابات که وظیفه شوراست سلامت مردم را مدنظر داریم و تمهیداتی برای سلامت مردم در روز انتخابات اندیشیده شده است.

وی افزود: وقتی که ما از جایگاه مردم در تعیین سرنوشت شان سخن می‌گوییم انتظار این است که پاسداری و صیانت دقیق از این امر انجام صورت گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: دغدغه‌هایی را مقام معظم رهبری دیروز فرمودند که به جاست و شورای نگهبان هم آن‌ها را مدنظر داشته و اقداماتی را انجام داده است.

کدخدایی در ادامه گفت: ناظران شورای نگهبان به صورت ۲۴ ساعته بر چاپ و توزیع تعرفه‌ها نظارت داشته اند و حدود ۱۰ درصد بر تعداد تعرفه‌ها افزوده شده تا نگرانی خاصی وجود نداشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: از طرف شورای نگهبان مشکلی در تعرفه‌ها اعم از کمبود و یا توزیع وجود نخواهد داشت و ناظران شورای نگهبان به دقت نظارت خواهند داشت.

کدخدایی افزود: یکی از نکاتی را که رهبری فرمودند باید تدابیری را برای سلامت مردم داشته باشیم که از ابتدا بین کارشناسان ما و وزارت کشور این امر آغاز شد و بحث فاصله گذاری‌ها و استفاده بیشتر از فضای باز و ضدعفونی کننده شعب است. یک نفر هم از سوی وزارت بهداشت در هر شعبه حضور دارد. اثر انگشت حذف شده و احراز هویت به صورت الکترونیکی اخذ می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات این است که حدود ۶۷ هزار شعبه در سراسر کشور پیش بینی کردیم که این میزان حدود ۷ درصد نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و ۲۲ درصد نسبت به انتخابات مجلس افزایش داشته است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مردم اگر تخلفی را مشاهده کردند از دوستان ما در وزارت کشور یا سامانه مردم ناظر که اعلام شده گزارشات را بفرستند.

وی تاکید کرد: کار مهمی که برای شفافیت نظارت ما انجام می‌شود اولا نامزد‌های انتخابات هم مجلس و خبرگان و ریاست جمهوری می‌توانند نمایندگانی را در شعب داشته باشند و این هماهنگی انجام شده و از سال ۸۸ پیشنهاد داشتیم که نمایندگانی از نامزد‌های ریاست جمهوری در شورای نگهبان باشند که این کار سه شنبه انجام شد و جمعه می‌توانید با آن‌ها ملاقات داشته باشید.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: از لحاظ وظیفه نظارتی ما هیچ جای نگرانی نیست. نظارت موثر شورای نگهبان انجام خواهد شد تا این رویداد سرنوشت ساز که توسط مردم خوب ما رقم می‌خورد را صیانت کنیم.

کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگار رسانه نروژی درباره اینکه چرا شورای نگهبان اقدام به تایید صلاحیت کاندیدای اصولگرا کرده است و از کاندیدای اصلاح طلب کسی تایید نشده است گفت: شاید خبرنگار مربوطه اسامی را ندیدند. در این دور و همه ادوار بین افرادی که احراز می‌شود از همه گروه‌ها هستند و حتی کسانی که انتخاب شدند از گروه‌های دیگر هم هستند. این دور هم چنین وضعیتی بوده و هیچ گاه شورای نگهبان براساس نگاه سیاسی نامزد‌ها نظر نمی‌دهد و نظر شورا براساس قانون انتخابات و قانون اساسی است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار رادیو آلمان درباره وظایف شورای نگهبان در روز انتخابات گفت: وظیفه شورای نگهبان براساس قانون، نظارت بر انتخابات است. در روز انتخابات هم وظیفه ما پاسداری و صیانت از آرای مردم است و بر این مبنا، ناظران شورای نگهبان (بین ۳ تا ۵ نفر) در شعب اخذ رای مستقر هستند و هر تخلف احتمالی به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ژاپنی مبنی براینکه شورای نگهبان برای انتخاب کاندیدا‌ها تایید یا رد می‌کند و روند آن مشخص نیست گفت: آنچه که شورا براساس نظارت انجام می‌دهد منطبق بر اصول ۱۱۵ قانون اساسی و قانون انتخابات است و بعد از بررسی‌هایی که انجام می‌شود باید با رای اکثریت اعضای شورا اظهار نظر شود و رای اکثریت شورا ملاک نهایی برای احراز یا عدم احراز کاندیدهاست.

وی افزود" قوانین انتخابات ممکن است اشکالاتی داشته باشد که مجلس باید آن را اصلاح کند و ان‌شاءالله در آینده مجلس محترم آنرا اصلاح کند.

کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایتالیا درباره دلایل رد صلاحیت برخی از کاندیدا‌ها بویژه لاریجانی و احمدی نژاد گفت: بر اساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی مستندات افراد مطرح و قرائت می‌شود و باید اعضا نسبت به هر فرد ۷ رای مثبت داشته باشند و اینکه هر عضو شورا بر چه اساسی رای مثبت یا منفی می‌دهد نمی‌توانم بیان کنم، ولی ملاک نهایی رای اعضای شورای نگهبان است.

وی افزود: اگرچه در قانون انتخابات ریاست جمهوری ما حکمی را برای بیان دلایل نداریم، اما هر کدام از افراد که درخواست کردند آن‌ها را دعوت کردیم. هفته گذشته ۴ نفر را دعوت کردم و مطالب را گفتم و الان هم ۲ نفر دیگر درخواست کردند که در اولین فرصت مطالب را ارائه می‌کنیم.

کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره اولویت شمارش با آرای کدام انتخابات است؟ گفت: هماهنگی‌های لازم ما با وزارت کشور انجام شده که اولویت با شمارش آرای ریاست جمهوری و مجلس و خبرگان رهبری و شورا‌ها است.

وی درباره بیانات رهبری گفت: همان روز شورای نگهبان بیانیه‌ای صادرکرد. آنچه در روند رسیدگی هاست مجموعه‌ای از مباحث است و نهایتا رای گیری اعضاست و اگر دستگاهی حس می‌کند گزارش خلاف واقع گفتند باید اصلاح کنند و اینطور نیست که مبنای رسیدگی شورا یک گزارش واحد باشد و البته اگر گزارش‌ها خلاف باشد شورای نگهبان آن را مدنظر قرار نخواهد داد.

کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در این دور از انتخابات کاندیدا‌های تایید شده اصلاح طلب، مورد تایید رهبران اصلی اصلاح طلب نبودند؟ گفت: نگاه شورای نگهبان سیاسی و جناحی نیست و ارزیابی شورا براساس افکار سیاسی نیست بلکه معیار‌هایی که در قانون اساسی ذکر شده ملاک است و شورای نگهبان یک نهاد فقهی و حقوقی است نه یک نهاد سیاسی. مبنای بررسی صلاحیت‌ها قانون بوده و برای ما فرقی ندارد که نگاه سیاسی افراد چیست.

وی افزود: عملکرد شورای نگهبان در گذشته هم اثبات می‌کند که از همه‌ی گروه‌های سیاسی در انتخابات‌ها کاندیدا داشته اند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه برخی معتقدند که شورای نگهبان در مورد نظر رهبری درباره بررسی صلاحیت‌ها به شیوه خود عمل کرده است. پاسخ شما چیست؟ گفت: قبلا گفتم شورای نگهبان براساس قوانین و بر مبنای رای اعضای شورای نگهبان اعلام نظر می‌کند. ملاک‌های قانونی ما باید مدنظر قرار گیرد و همانگونه که در رسانه‌ها مطرح شد، دستگاه‌های دیگر باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون گزارش تخلفات خاصی را درباره انتخابات دریافت نکرده‌ایم، درباره هیات‌های نظارت گفت: این هیات‌ها وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده دارند، آموزش‌های لازم و موارد دیگر اداری درباره ناظران انجام شده است. برای خارج از کشور هم هیات نظارت مستقلی شورای نگهبان دارد که وظیفه نظارت بر انتخابات خواهند داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۱۰۰
سلام خدا قوت مهندس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
خخخخخ
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
خیلی خوب گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
اشتباهی منفی دادم
قطعا رای نمی دهم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
اگر خوب فکر کنی و انصاف داشته باشی حتما رای می دهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
اگر وطن را دوست داری رای بده چون رای ندادن هم صدایی با دشمنان وطن است
ناشناس
| Romania |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
۱۴:۳۳
دشمنان وطن همین جا هستند و متاسفم که طی این سالها ندیدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
ناشناس ۱۴:۳۳
چی میگی برا خودت؟ دشمن اگه میومد کشور رو اداره میکرد اینقدر ویران نمیکرد !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
ناشناس 14:33
مطمئن باش وطنمان را بسیار بسیار بیشتر از امثال شما دوست داریم. اما می بینم که عده ای فقط به تعداد رای دهندگان اشاره می کنند و خود را در تمام امور مملکت به حق می دانند در حالی که واقعاً مملکت را به سمت نابودی برده اند و می برند. پس رای نمی دهیم تا بفهمند که بر حق نیستند.
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
دقیقا چون ایرانی هستم رای نمی دم؟
سیرتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
قطعا یک ایرانی هستی و منم مثل شما رای نمیدم
اینایی ک میگن رای بده و
یا حقوق بگیران سایبری هستند یا ایرانی نیستند
امیدوارم منتشر بشه
یه بد بخت بی پارتی تو مملکت دزد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
قطعا رای نمیدیم چونکه همون آش و همون کاسه باز یه عده دیگه میان شروع به دزدی میکنند و ما که هیچ کسو جز خدا نداریم سرمون بی کلاه میمونه..
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
من رأی نمی دهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
أحسنت. چون رأی امثال شما یعنی مصیبت
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
من رفتم رای دادم امیدوارم روح شهدا عزیزمان ازما راضی باشند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
رای نده حله اقا با دشمن هم صدا شو ما هم به رای شما نیازی نداریم مرگ بر وطن فروش زنده باد جمهوری اسلامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
ولی رای دادن این مشکلات اقتصادی کشور و غیر اقتصادی را حل میکند
شورای نگهبان اول احراز میکند یعنی اینکه از 12 نفر باید 7 نفر نظر بدهند که این کاندید را لایق ریاست جمهوری میدانند یا نه . اگر رای اکثریت مثبت باشد گزارش های مراکز ذیصلاح قانونی مطرح میشود و اگر گزارش انها مورد منفی نداشت انوقت احراز و صلاحیت کاندید تائید میشود و اگر احراز اولیه ( نظرات شخصی ) منفی بود دیگر به گزارش های مراکز مراجعه نمیکنند زیرا وقتی برای ان نیست . بنابراین اول احراز ( نظر شخصی ) بعد صلاحیت . نتیجه اینکه نظر شخص اولاتر و ارجحتر از قانون است . مثلا در مورد لاریجانی قبل از رجوع به گزارشات مراگز قانونی از نظر اکثریت اعضای شورای نگهبان ایشان را لایق در پست ریاست جمهوری ندید ولی زاکانی و سعید جلیل و مهرعلیزاده برای انها برای پست ریاست جمهور محرز بود . خدایا این تفکر را به کجای دلمان بگذاریم ....
ساکت
در هر صورت با این حساب نمیتوانیم خودمان را قانع کنیم‌که رای بدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
رای نده چقدر شما مهم هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
کاش یک کمی فکر می کردی واین حرف را می گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
خب رای نده. رای شما ۴ درصدی ها که با بالا و پایین شدن نرخ ارز توسط همتی ها ، یک شبه میلیاردر میشید ، خیلی مهم .نیست.
ابوالفضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
کشور ومملکتم دوست دارم اما نظام حاکم بر کشورم مشکل داره40ساله داریم اعتراض میکنیم مسولین نه صلاحیت پست ها رو دارن نه سواد کافی ومدیریت همشون با چابلوسی به اینجا رسیدن دوست عزیز شما به عنوان یه فرد وطن دوست که به رای دادن مردم اصرار داری یه راه حل بفرمایید تا اینکه مردم اعتراضشان چگونه به مسولین برسون واعتراضشون جواب بگیرن
xxxxxxx
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
شما خوب فکر کنید و انصاف داشته باشید و رای بدید اصلا شما خوبید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
یکبار جهالت کردی به روحانی رای دادی نتیجه اش شد این،کار خوبی میکنی رای نمی دهی، تا امثال شما هست اوضاع همین است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
در این حالت ما هم نمیتونیم خودمونو قانع کنیم که شما وطن فروش نیستین
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
هم شماها ۴سال پیش رای دادید روحانی بدبختمون کردید
چه بهتر که رای نمیدید
شورای نگهبان که بین خودشون انتخابات برگزار میکنن و انتخاب میکنن. بین چند نفر باقیمانده هم انتخابات درون شورا برگزار کنن و خودشون طبق نطر خودشون اصلح را انتخاب کنن.تا ۸ سال دیگه دوباره زبون خیلیا دراز نباشه بگن خودتون اصلح انتخاب نکردید...
وقتی شما میتونید ۵۰۰ نفر رو عدم احراز کنید حتما بین این هفتا هم میتونید رییسی رو انتخاب کنید
ایقد هم مردم رو سرکار نزارید
در شرایط حساس کنونی
خجالت بکشید آقای کدخدایی با این حواشی که پیرامون شورای نگهبان درست کردید تو این چند روز
اگه راست میگی اسم چهار نفر رو بگید تا مردم دلائل رو از خودشون بپرسند
خدا قوت میگیم به مهندسین حرفه ای
اگر قرار باشد مردم رای بدهند ، دلائل رد صلاحیت ها را هم باید بدانند . قرار نیست مردم چشم و گوش بسته ، کاری را انجام دهند . اصولا چرا باید مردم نامحرم باشند ؟ تا همین الان بنده فقط نمایش خیمه شب بازی را احساس کرده ام . بنابراین با این شیوه هرگز رای نخواهم داد
عقل حکم میکنه وقتی رایت تاثیری نداره چرا باید کار بیهوده کنی؟
کدخدایی باید رییس انجمن مهندسین جهان شود.
چراباید رای بدهم؟ 42سال مارادرتنگه معیشت واقتصاد وبدبختی وبیکاری قراردادید کم نیست؟ هرسال امسال بهتر میشود سال اینده بهتر میشود گام اول گام دوم گام اول چه قدمی برای کشوروملت برداشته تا گام دوم بخواهد عملی شود این الفاظ مردم را مسخره نکنید ...... رای به کی بدهم؟ به نامزد 5کلاس سواد؟ ایا فردا روزی همین جماعت بیسواد درخلوتگاه خودشان به ریش ملت نمیخندن که دکتر را ول کردن اومدن سراغ اکابری؟ رای به کی بدهم که هیچکدام انان با سلیقه وتفکر ملت سازگاری ندارند فقط سرباز متملق وریاکار وبله قربانگو؟ مم بله قربانگو نمیخواهم من رئیس جمهور شجاع ومقتدر میخواهم ایا کسی بین اینها هست....؟ رای ومشارکت ملت برای اینکه مجامع بین المللی بگوئید دنیا ملت ایران سیاست مارا قبول دارند نخیر ماقبول نداریم ما مشکل داریم معیشت اقتصاد کشور سیاست خارجی درگیری منطقه ای دخالت درکشورها و............... رای بی رای
بگذار لااقل بارای ندادن شریک جرم اقایان نباشیم همین جواب کدخدائی دلیلی بر سلیقه ای بودن وغرض ورزی است
پسر کدخدا با این رد صلاحیتها به کشور گند زدی نتیجه را شنبه میبینی ، مردم در انتخابات شورا شاید شرکت کنند ولی عده ای زیادی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمیکنند یا اگر با زور و اجبار شرکت کنند رای سفید میدهند.
کاش زودتر اقای مصلحی دلیل رد اقای هاشمی رفسنجانی را گفته بود
هرچه فکر میکنم که بتوانم خودم راراضی کنم نمیتوان رای بدهم چون چهلودوسال عمرم به فنا رفت وتمام رایهایی که دادم به فساد اختلاص فحشا بیکاری جوانان کشته شدگان بیگنا خونهای بناحق بچه های مادرانی که اینده خوبی برایفرزندانشان در نظرداشتند به باد رفت واکنون هیچکس جوابگو نمیباشد حال شما بگویید ایا اشخاص صالحی وجود دارد چهلو دوسال کم نیست من دیگر پیر شدم وکاری بجز طلب بخشش ازخداوند بخاطر رایهایی که دادم باعث فساد و رفتار ضد ملت شد. ... خداوند مارا ببخشد
اونایی که میگن رای نمی دیم،ازرای ندادنشون چه سودی میکنند،
کمی از قلدریتان کم شده . کمتر هم خواهدشد
از نظر من هیچ کدام صلاحیت رییس جمهور شدن را ندارند
فقط و فقط دکتر احمدی نزاد
ماهیچی نداریم رای بدیم که اوناتغییرکنن بورس نابودشد یارانه ازاول ندادن گرانی سختی برای ماهست
چرا هر ریس جمهوری که تو ایران دورش تموم شده وباید کنار بره اولش خوب بوده ولی اخرش تموم مشکلات جامعه تقصیر اونه وجالب هیچ دفاعی هم دیگه از خودش نمیکنه از روحانی بگیر تا احمدی نژاد خاتمی
به به دکتر مهندس کدخدایی
به هیچ عنوان رأی نمی دهم ،و اعتمادی به هیچ کس ندارم کسانی که الان در انتخابات شرکت کردن،قبلا سران مملکت بودن ،چرا هیچ کاری نکردن؟؟الان شدن دلسوز مردم؟؟؟برای پست و مقام؟؟
من به اصل نظام معتقدم فارق از شخص ولی ی چیزایی برام کن که لطفا یکی راهنمایی کنه ،
چرا هر کسی رئیس جمهور میشه یا باید شهید بشه یا نالایق و نا مدیر و مفسد و منافق؟
چرا این دور انتخابات همچین شد؟ طوری که من حس میکنم دیگه انتخابات نیست؟
و چرا من باید تو دوراهی رآی ندادن و هم نوابی با دشمن و رآی دادن و چهار سال عذاب وجدان کشیدن باشم؟
اصلا مگه نگفتن کسی که حرف واسه زدن نداره بهتره ساکت باشه؟؟؟ خب چرا باید من تو فشار روانی باشم که مسئولیتم و کار درست چیه؟همه که سیاسی نیستن سر از اینهمه بازی و تبلیغ و مهندسی اجتماعی در بیارن من ی کارگرم ی صنعت گرم سیستم تعریف میکنه کجا باشم چکار کنم و چطور تو جامعه نقش ایفا کنم من که مدیر نیستم چرا باید دنبال کاری که بلد نیستم برم؟؟؟؟
عملکرد این شورا به امنیت ملی ضرر زد هرچند اگه همه را هم تایید میکرد دشمنان این ملت باز بهانه داشتن.ولی روحانی حرف قشنگی زد .به دلیل عملکرد بد یه نهاد وظیفه ملی را نباید نادیده گرفت .من سالهاست که رای نمیدم ولی فردا فقط به خاطر دشمنی مزدوران بن سلمان در تی وی عنتر نشنال رای میدم .
به هیچ عنوان رای نمی دهم
به یاری پروردگار اول وقت پای صندوق رای رفته و به کاندیدای مورد نظرم آیت الله رئیسی رای خواهم داد.و به این صورت به وظیفه شرعی و عقلی خود عمل میکنم.
رای ندادن شما همراهی باصدای دشمنان خونی چندصدساله وطن است واین. رابفهم
آقا بالاخره طرف باید بدونه علت چی بوده یا نه ؟
مگه میشه کسی را بهش اتهام زد بعد قاضی بگه شما نباید بدونی ! یا که بگه : گفتن نگید ! به شخصه عرض میکنم دوره ی خیلی چیزها گذشته و باید به انسایت و شعور هم احترام گذاشت . آیندگان چه استنباطی از این روزها خواهند داشت ؟؟؟؟
تنام دوره ها ما موقع انتخابات دشمن داریم مس چرا موقعیکه اجناس داره گران میشه ماشین وطلا و ارزاق عمومی وووووو داره گران میشه یا گران شده اونوقت ما رنگی از دشمن نمی بینیم فقط موقع انتخابات مردم برند فقط زای بدهند بعد طرف طی جهار سال یا هشت سال هر طوریکه خواست ملت را مثل موم به شکلی در بیارد مردم حق اظهار نظر ندارند اگر هم چیزی گفتند دشمن -وطن فروش-اوباش هستند-ابان سال ۹۸ یادتان رفته اقایان مسئول الان میگین بیاین رای بدین مملکت در خطره دشمن داریم-چهل دو ساله همین حرفو میزنید پس از رای اوردن هر کدام از این جهار نفر در سال ۱۴۰۸ هم یقینا ما دشمن داریم بس کنید یک بارم که شده با مردم رو راست باشید وووووو
جناب کدخدایی عزیز ، بهتر بود که دلایل رد صلاحیت این ۴ کاندید را رسانه ای میکردید . البته مطمئنم که اگر رسانه ای میکردید اولا" همین ۴ نفر کاندید، حضور جنابعالی حضور پیدا میکردند و التماس میکردند که شما را بخدا قسم میدهیم از رسانه ای کردن دلایل رد صلاحیت ما صرف نظر نمایید و باز هم بودند افرادی که بر شما خُرده میگرفتند که چرا آبروی افراد حفظ نشده و نیازی نبود رسانه ای شود . به هر حال دشمنان آن طرف آب بیکار ننشستند و مدام در فکر تفرقه و جدایی مردم با مسئولین خواهند بود.‌
انشالله همه پای صندوق رای خواهند آمد ما نبایستی اشتباهات دیگری را ملاک نادید گرفتن حق زندگی خود و فرزندانمان در آینده قرار بدیم ما همه فرزندان این سرزمینیم و تصمیمات ماست که کشور را میسارد نه فرار ما از جایگاهای تصمیم ساز. به امید پیروزی ملت و کشوری یکپارچه و استوار
آخه رای چی بدیم با اين اوضاعی که‌ واسه مردم درست کردن دیگه چه‌ انتظاری دارن تو مخارج اولیه هم همه کم آوردن. چه‌ توقعی دارن اینا همش فرمالیتس از قبل تعیین شده....
من رأي میدهم تو. رأی می دهی چون نتوانند دشمنان به جای ما تصمیم بگیرند بعد پشیمانی سودی ندارد می شود نوش دارو بعد از مرگ سهراب نگزاریم حق ما ن ضایع شود انشاالله
درسرزمینی که خدا به بنده هاش داده تشخیص خیر و شر روهم به بنده هاش داده
سلام با رأی خود نگذارید خون شهیدان همچون حاج قاسم سلیمانی پای مال شود بخدا ماهم مسؤلیت مسؤل هستیم رأي ما رئیسی
رای دادن یا ندادن من وتو ویا شماها فورمایته است ازقبل انتخاب شده س خودتون رو ناراحت نکنید خدا قوت
مابرای رسیدن به این مرحله هزینه های بسیاردادیم.که همان خون شهداست.مشکلات بسیاراست وهمه تحت تاثیر آن هستیم.ولی درشرایط فعلی نبایدشانه خالی کنیم.هموطن هرتفکری داری غزیزی .بارای توایران سربلندترمیشود.فدای شما
به فکر مردم نیستید به قرآن قسم
سلام با رأی ندادن آب در آسیاب دشمن ریخته یک رأي هم یک رأي بعدٱپشیمانی فایده‌ای ندارد
س درروستای جنگیخون زهک بعضی از اعضای تاییدصلاحیت شده معتادحرفه ای سابقه داروخلافکارتوزیع کننده مخدر هستند بنظرشماچراوچگونه،،،
کدخدایی توجیه گرخوبی است.
من یکی از رد صلاحیت شده به نام احمدی نژاد دوست داشتم
حالا یه سوال اینجا مطرح میشه آیا اعضای شورای نگهبان معصومین یا بهتر مصلحت کشور از بقیه مردم می شناسند پس کو حق الناس اگه احمدی نژاد رد صلاحیت شده به نفع کشور وملت بوده آنهایی که ایشون رادوست داشتن حقشون چه میشه
رأی بی رأی
اگه به مردم همه چیزو بگید مردم پشتتان بودند یعنی اگه یه مردم بگی من میخوام دزدی کنم بهم رای بدی مردم بیشتر بهت رای میدن ولی اگه بگی میخوام دزدا رو بگیرم مردم میگن داره دروغ میگه باهات دشمن میشن صداقت حرف آخر
منم رای نمیدم .وضع مردم خیلی خرابه.
رای بدم که چی بشه
سلام
خیلی قانع شدم از این همه پاسخ های مستدل سخنگوی شورای نگهبان.؟!!!!
مردی خستگی ناپذیزدرتمام جهاد
من به عشق رهبرم رای میدم من وطنم خاکم به آدمای از خود راضی نمی فروشم
سلام ما که رای میدیم بخاطر اسلام و ایران، ولی این راهش نبود شورای نگهبان درست کار نکرد، مرد بودین همه رو تایید میکردین و به خواسته ی مردم اهمیت میدادین، این جمهوریت نیست قبول کنین ....
خدایا رهبر فرزانه انقلابمان را در پناه خود تا تحویل پرچم اسلام به مهدی موعود به کوری چشم دشمنان سلامت نگه دار
همه چیز تان خوب است ولی همینکه جای مردم تصمیم می گیرید خیلی بد است
باسلام
به نظرمن رای بدیدچون مابه رییس جمهوری نیازداریم که بتونه ممملکت رو ازاین بی سرانجامی نجات بده اگه مارای به فرداصلح ندیم مطمئن باشیدآنهایی که میخوان ایران همیشه توهمین وضع واوضاع باشه میرن ورای به افرادناشایست میدن پس یه رای هم سرنوشت سازه
مابار رای دادنمون ثابت میکنم که هستیم ومیتونیم انتخاب کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
فاطمه جون دخترم برو اول معنی انتخاب رو یاد بگیر
آره قربونش
اگر در سال ۹۲ پای هر صندوق رای گیری #پنج نفر بیشتر میرفتن و رای میدادن الان این وضع ما نبود
بار شهدا که رو دوشمونه یادمون نره
خیلی جالبه کدخدایی میگه ما جناحی نیستیم
اینو به بچه هم بگی میخنده شما اصل سیاسی کاری هستی و فقط اصول گرا ها را قبول داری آخرش هم یکی بی خاصیت و خنثی تایید میکنی میگی اینم اصلاح طلب
رای بی رای
این دوره گند زدین با این نحوه مهندسی کردنتون
اگرانسانیت وجدان داشته باشی رای نمی دهی
اگر کسانی به رای مردم خیانت کردند بهترین کار اینه که با رای خودمون اونها رو بذاریم کنار همونطور که قبلا این کار رو کردیم. رای ندادن ما فقط کشور ما رو ضعیف می کنه.
اینهایی که حرف حق نمی زنندمردم فریب می دهند برای چاپلوسی وتملق پول شرافت انسانیت خودرامی فروشند ورای میدهند .... رای دادن یعنی کاراینهادرست است .....
من رای نمیدهم چون ریس جمهور در ایران در این 42سال نشون داده هیچ قدرتی نداره.فقط یه مجریه و بله قربان گو .قدرت جای دیگه است مردم اینو فهمیدن دیگه گول حرفای شما رو نمیخورن
وقتی از قبل همه چیز تعیین شده چرا الکی بریم رای بدیم .
به خاطر چهار دهه جفا درحقم و عدم ادامه این روند رای نمیدهم
ممنون از ھمہ ی مردم ایران
حتما باید رای بدهیم چون رای ندادن مشاکل کشور را حل نمیکنم بلکه زیادتر میکنم برای تشکیل دولتی که مردم از ان راضی باشند باید رای بدهیم
رأی ندادن یعنی برایم حکومت یزید و حسین فرقی ندارد من سرم توی اخور خودم هست کاری بکسی ندارم؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
چه مثال خوبی زدی هموطن هادی!
ما سال ۸۸ به حسین رای دادیم یزید رو بالا سرمون گذاشتند سال های بعد دوباره به برنامه های حسینی رای دادیم یزدی ها چنان بلایی سرمون آوردن که دیگه از هرچی رای دادنه توبه کردیم
حالا شیرفهم شدی!!!!
آفرین من هم رای نمیدهم
آخه این چه مضرفیه نوشتی.کجا دلایل رد صلاحیت رو گفتن
من که رای میدم چون حق رای دارم
اگه رای ندید یکی دیگه به جاتون رای میده، چون به هرحال کشور بدون رئیس جمهور نمیمونه ولی
یکی میاد بدتر از روحانی.....
پس بهتره رای بدید، درست هم رای بدید!!!!
رای بدید تا وضع مملکت خوب شه
بارای ندادن چیزی عوض نمیشه« فقط»
مشکلات هست اما همین امنیتی که داریم میدونید چقدر ارزشمنده؟؟؟
خودتون یه لحظه تویه یکی ازکشورهایی که شب وروز جنگه و بمبارون فرض کنید!!!
پس بیایید رای بدید تا باانتخاب اصلح وضع کشور تغییرکنه
بارای ندادن چیزی عوض نمیشه
دوستان سلام
وظیفه ام حکم میکنه که به شمابگم رای بدید اونم به فرد اصلح
چون
رای هر کس مثل غذاش می مونه. هرکس نخواد اشکالی نداره خودش ضرر میکنه .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان