بازدید 5690

مورد فوتی ناشی از واکسن کرونا در زنجان گزارش نشده

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون مورد فوتی و عوارض جدی و نگران کننده به دنبال تزریق واکسن کرونا در این استان گزارش نشده است.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳ 17 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان افزود: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و این استان، سامانه‌ای تعریف شده است که عوارض واکسن از درجه مختلف خفیف تا شدید و تمامی مشخصات دریافت‌کنندگان واکسن در آن ثبت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون عوارض جدی ناشی از تزریق واکسن کرونا و یا فوتی بلافاصله بعد از تزریق، گزارش نشده است تصریح کرد: در این خصوص کمیته استانی و کشوری وجود دارد، و وضعیت فردی که فوت کرده در این کمیته توسط محققین و دانشمندان مربوطه بررسی می‌شود و در صورت تشخیص فوت بخاطر تزریق واکسن، مورد مربوطه به مراجع رسمی اطلاع‌رسانی و در صورت اثبات به کارخانه سازنده واکسن هم اعلام می‌شود.

این مسوول درخصوص واردات جدید واکسن کرونا و نحوه واکسیناسیون ادامه داد: محموله جدیدی از واکسن وارد استان شده است و براساس نوبت‌دهی از هفته بعد تزریق انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت تزریق دوز دوم واکسن نیز اظهار داشت: تزریق دوز دوم واکسن‌ها براساس دستورالعمل وزارتی، به همان طریق که دوز اول را دریافت کرده اند، خواهد بود و در این خصوص جای نگرانی نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه واکسن‌های ایرانی هم وارد چرخه تزریق خواهند شد، گفت: براساس مصادیق مشخص توزیع، این نوع واکسن در اختیار همه استان‌ها قرار خواهد گرفت و به این مهم باید توجه داشت که تزریق واکسن‌های ایرانی، بلکه نوع خارجی هم اختیاری است و براساس قانون هیچ اجباری نیست.

وی خاطرنشان کرد: همچنان گروه‌های سنی اعلام شده ۷۰ سال در نوبت تزریق قرار دارند و در زمان حاضر برای سنین بعدی اعلام نشده که امیدواریم با ورود واکسن ایرانی و یا واکسن مشترک ایرانی و خارجی، واکسیناسیون سرعت بیشتری یافته و گروه‌های بیشتر تحت پوشش قرار بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان