بازدید 15183
۹

دام زورگیران خشن برای مسافران در میدان آزادی

اعضای یک باند زورگیری که با کمین در اطراف میدان آزادی مسافران را سوار خودروی خود کرده و با زخمی‌کردن آن‌ها دست به سرقت‌های خونین می‌زدند بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 16 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه همشهری، تحقیقات برای دستگیری این باند از چند روز قبل و با مطرح‌شدن چندین شکایت در پلیس آگاهی تهران شروع شد. همه شاکیان مسافرانی بودند که در اطراف میدان آزادی سوار بر خودرو مسافرکش شده بودند که راهی مقصدشان شوند غافل از اینکه سرنشینان خودرو مسافرکش دزدانی خشن بودند.

سارقان که اغلب ۳ نفر بودند، پس از سوار‌کردن مسافر، از مسیر منحرف شده و به سمت جاده ساوه می‌رفتند. آن‌ها در جاده خلوت و در تاریکی شب، طعمه‌هایشان را با چاقو تهدید می‌کردند تا اموالشان را سرقت کنند و اگر آن‌ها مقاومت می‌کردند با چاقو زخمی‌شان می‌کردند.

سرقت از عکاس جوان

به‌دنبال ثبت چند شکایت تحقیقات برای شناسایی دزدان خشن آغاز شد تا اینکه بامداد ۱۳‌خرداد، محمد‌دلکش عکاس خبری که برای عکاسی از یک برنامه خبری از تهران قصد سفر به رامسر را داشت به دام زورگیران گرفتار شد. زورگیران با ۲۱‌ضربه چاقو وی را زخمی‌کرده و تمام اموالش مانند گوشی، لپ‌تاپ، تبلت و تجهیزات عکاسی و پول و ساعتش را سرقت کردند.

تعداد شاکیان روز‌به‌روز در حال افزایش بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که متهمان در برخی مواقع چنانچه با مقاومت طعمه‌هایشان روبه‌رو می‌شدند آن‌ها را با چاقو زخمی‌کرده و با همان وضعیت کنار جاده رهایشان می‌کردند. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت یکی از مالباخته‌ها سرنخی را در اختیار تیم تحقیق قرار داد. این سرنخ شماره پلاک خودروی پرایدی بود که سارقان در اختیار داشتند، اما مشخص شد ماشین سرقتی بوده است.

در ادامه معلوم شد که زورگیران در نقش مسافر سوار بر خودروی پراید شده و با تهدید راننده، ماشین را سرقت کرده بودند. در ادامه ماموران تحقیقات خود را روی شناسایی یکی از سارقان که مشخصات خاصی داشت متمرکز کردند. همه شاکیان می‌گفتند که یکی از سارقان گوش‌هایش شکسته و خالکوبی هفت‌تیر روی دستانش داشت. با این سرنخ بررسی‌ها ادامه یافت و در نهایت کارآگاهان موفق شدند ۳ عضو این گروه خشن را شناسایی و آن‌ها را دستگیر کنند.

انکار سرقت از جوان عکاس

متهمان در جریان بازجویی‌ها به سرقت‌های خشن از مسافران در اطراف میدان آزادی اعتراف کردند، اما گفتند که سرقت از عکاس جوان کار آن‌ها نبوده و احتمالا کار یک باند دیگر است. سرکرده این گروه در گفتگو با همشهری گفت: من با همدستی دو نفر از دوستانم باند سرقت تشکیل دادم.

خودم سابقه دارم و پیش از این به اتهام سرقت در زندان بودم، اما پس از آزادی مجددا زورگیری‌های سریالی را شروع کردم. متهم ۳۷‌ساله در ادامه گفت: انگیزه‌ام رسیدن به پول بود. چون هر‌چه تلاش کردم کاری پیدا نکردم. خیلی از تحصیلکرده‌ها این روز‌ها بیکار هستند چه برسد به من که یک دزد سابقه‌دارم و برای همین پس از آزادی از زندان تصمیم گرفتم باز هم سرقت کنم.

وی ادامه داد: شگرد ما این بود که یا در نقش مسافر خودرو‌ها را سرقت می‌کردیم یا خودروی‌های سرقتی را با قیمت پایین می‌خریدم و بعد با این خودرو‌ها به شکار طعمه‌هایمان می‌رفتیم. اغلب در میدان آزادی مسافر سوار می‌کردیم و به سمت جاده ساوه می‌رفتیم. در آنجا با تهدید چاقو از مسافران سرقت می‌کردیم و چنانچه با مقاومتشان مواجه می‌شدیم آن‌ها را به‌صورت سطحی با چاقو زخمی‌می‌کردیم.

در حال حاضر حدود ۲۰ نفر از اعضای این گروه شکایت کرده‌اند و تحقیقات برای شناسایی شاکیان و کشف جرایم احتمالی دیگر ازسوی این گروه ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۹
امنیت؟؟؟ عوضش میگن موشک نقطه زن یا جمله زن دارن؟؟؟/
قطع دست راه کار اینها هست
سیستم قضایی در برخورد با زورگیران جنایتکاران و قاتلان بی رحم با رافت برخورد میکند در بیابانهای مثل جاده ساوه و یا کویر مرکزی باید زندانهایی محکم ساخته شوند که توانایی نگهداری هزاران مجرم را برای سالها به صورت انفرادی داشته باشند پای خیر ها از این زندانها کوتاه شود کمک به مجرم خدمت به ترویج قانونشکنی است و رضایت شاکی اهمیتی در شدت اجرای حکم نداشته باشد انها در یک سلول ۶متری دارای یک تخت یک توالت و یک روشویی با ۲ وعده غذا نگهداری شوند در طول روز از انها برای جنگلکاری بیابانزدایی تمیز کردن حاشیه راه ها و محیط زیست استفاده شود و انهایی که جنایتکارند در عرض کمتر از ۱۰ روز اعدام شوند
بجاش امنیت داریم
ای کاش دست این سارقین همان بار اول قطع می شد تا شاهد تکرار شدن این حوادث توسط این گروه خلافکار نبودیم!!! دست سارقین و اختلاسگران بیت المال نیز باید مانند سارقین مسلح و زورگیران قطع شود و لذا در همین قوه قضاییه هم می توان ریشه خیلی از مفاسد را قطع کرد
سر زیر گذز ازادی همه ی این مسافرکش نما ها ایستادند و جالب اینجاست باعث ترافیک بی نظمی و تصادف میشن اماااااااااا اکته جالب اینجاست که پلیس هم خیلی ارام و بی صدا در کنار اینها سکنی گزیده .. بدون اینکه حتی اخطاری بهشون بده حالا اگز در سطح شهر یه لحظه یک مسافرکش بنده خدا بخواد ترمز بزنه چنان میپیچن جلوش و یا جریمش میکنن که انگار قتل کرده .. همه چیمون به همه چیمون میاد
مسئولین مملکت اصلا به فکر آسایش و آرامش ما ملت نیستند. افرادی مثل من کارمند باید مالیت بدم که مثلا امنیت داشته باشم بعد این مالیات خرج کارهائی مثل زندانی کردن این افراد خرج می شود. نمی دونم چرا از این افراد در اردوهای کار اجباری سنگین مثل معدن و .... استفاده نمی شود که حداقل خرج خودشان را در بیاورند و در دوره بعد زندان به فکر خلاف نیافتند تا دوباره به این اردوها نروند. اما اینجا دزدی می کنه چاقو می کشه و هزار خلاف دیگه انجام می ده بعد میره زیر کولر می خوابه باشگاه داره و امکانات دیگه خوب معلومه بیاد بیرون کاری می کنه که بره دوباره اونجا مفت بخوره
حالا بفرمایید کِی آزاد میشن . . ؟؟؟!
در کجای دین اسلام آمده چهره افراد شرور و ناامانان جامعه را بپوشانید . لااقل این یک کار غربی ها پسندیده و پیشگیرانه است . حاکمان و قانون گزاران آنها مسلمان هم نیستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها