بازدید 18153
۶
بسته ویدیویی «تابناک»

روایت طراح تحریم‌های آمریکا از مکانیزم تحریم / سفر در ایران با قطار در ۱۹۵۰ / تصاویر واقعی از جنگ ویتنام / بزرگ‌ترین حمله نظامی به لندن / فتح قله اورست برای نخستین بار

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فراگرفت.
کد خبر: ۱۰۵۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶ 15 June 2021

روایت طراح تحریم‌های آمریکا از مکانیزم تحریم / سفر در ایران با قطار در ۱۹۵۰ / تصاویر واقعی از جنگ ویتنام / بزرگ‌ترین حمله نظامی به لندن / فتح قله اورست برای نخستین بار

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

برای مشاهده هر ویدیو بر روی تیتر هر ویدیو کلیک کنید.

 

 

تحریم‌ها یعنی رنج؛ کتاب هنر تحریم‌ها

کتاب «هنر تحریم‌ها اثر ریچارد نفیو / The Art of Sanctions by Richard Nephew» در مورد روش‌های بهینه و چارجوب‌هایی که تحریم‌کننده‌ها حین وضع تحریم‌ها باید مد نظر قرار دهند نوشته شده است. ریچارد نفیو، یکی از اعضای تیم مذاکرات آمریکا در برجام بود و ارتباط نزدیکی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران داشته و مسئول تیم طراحی تحریم ایران در دولت دوم اوباما بود. او که پیش از این پست، ده سال مسئول امور ایران در شورای امنیت ملی در کاخ سفید و قائم مقام هماهنگی سیاست تحریم در وزارت خارجه ایالات متحده بوده، در این کتاب سعی کرده با ترسیم چارچوبی مشخص برای بهینه کردن اعمال تحریم‌ها از آن‌ها سلاحی برای تحت فشار قرار دادن موثر کشورهای دیگر استفاده کند. در این ویدیو بخش‌هایی از مراسم رونمایی کتاب وی که مربوط به زمان انتشار آن است، خواهید دید. نفیو صریح عنوان می‌کند که هدف تحریم اعمال رنج به کشوری دیگر است؛ با این هدف که کشور مورد نظر رفتار مد نظر تحریم‌کننده را ترک کند. سپس تحلیل می‌کند که چالش‌ها و خطرات و روش‌های اعمال درست تحریم چیست. سایر افرادی که در پنل حضور دارند، به نکات عملی تحریم‌ها و چالش‌هایی که پیاده سازی آن به همراه دارند می‌پردازند و از نقطه نظر موسسات مالی و بخش انرژی تحریم‌ها و اثرات آن را تحلیل می‌کنند. این گفت‌وگوها دیدی جالب از تحریم‌ها ارائه می‌کند که در آن می‌توان به چالش‌های داخلی طرف تحریم کننده پی برد. همچنین نسخه این کتاب که در ایران ترجمه شده را نیز می‌توانید ترجمه کنید و بخوانید.

 


سفر در ایران با قطار در 1950

سفر به ایران برای غربی ها حتی اکنون نیز یک اتفاق تازه است و غربی ها به دنبال کشف ایران به ایران می آیند. حال تصور کنید یک غربی در دهه پنجاه میلادی به ایران آمده و با قطار در ایران سفر کرده است. این ویدیوی رنگی که در واقع یک فیلم شخصی است، از این سفر ثبت شده و نماهایی از طبیعت، کوه ها، رودخانه ها، تونل ها و ایستگاه های قطار را در خود جای داده است. این ویدیوی تاریخی را در «تابناک» تماشا می‌کنید.

 


تصاویر واقعی از جنگ ویتنام

آمریکا به منظور جلوگیری از شیوع کمونیسم بر اساس نظریه دومینویی که می‌گوید، هر کشور کمونیستی کشورهای کمونیستی دیگر را هم کمونیست می‌کند، وارد جنگ بین ویتنام جنوبی و شمالی شد. در این جنگ که بین نیروهای ویتنام شمالی و جبهه ملی آزادی‌بخش ویتنام جنوبی معروف به «ویت‌کنگ» از یک سو و نیروهای ویتنام جنوبی و متحدانش به ویژه ایالات متحده آمریکا از سوی دیگر رخ داد، آمریکا شکست سنگینی خورد. امروز جمهوری سوسیالیستی ویتنام به نام ویتنام معروف است. شکست آمریکا در این جنگ به عنوان پیروزی آمریکا در جهان شناخته شد، زیرا موجب آگاهی مردم دیگر کشورها نسبت به کمونیسم شد و نهایتاً جنگ سرد طی سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ با جدا شدن کشورهای پساشوروی از این اتحاد که به فروپاشی شوروی شناخته شد، پایان یافت.

 

بزرگ‌ترین حمله نظامی به لندن

بلیتس که از کلمه بلیتسکریگ به معنای جنگ برق آساست می‌آید، توسط رسانه‌های بریتانایی برای توصیف حملات هوایی آلمان علیه بریتانیا استفاده می‌شد. هدف این حملات شهر‌های بریتانیا در سال‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۴۱ بود که سعی داشت با اعمال فشار اقتصادی برای نابودی توان جنگی بریتانیا آن کشور را مجبور به تسلیم کند. از ۷ سپتامبر ۱۹۴۰ کمی بیش از یک سال پس از شروع جنگ لندن توسط نیروی هوایی آلمان به صورت سیستماتیک بمب‌باران شد. این بمب‌باران به مدت ۵۶ روز از ۵۷ روز بعد از این تاریخ به مدت پیاپی ادامه داشت. بیش از یک میلیون خانه در لندن نابود شد یا آسیب دید و بیش از ۴۰۰۰۰ غیر نظامی که تقریبا نیمی از آن‌ها در پایتخت بودند، کشته شدند.

 

 

فتح قله اورست برای نخستین بار

سر ادموند هیلاری و شرپا تنزینگ نورگای برای اولین بار در سال ۱۹۵۳ توانستند قله اورست که بلندترین قله زمین است فتح کنند. شرپا‌ها ساکنین بومی نپال هستند که از ۵۰۰ سال پیش ساکنین کوه‌ها هستند. از آنجایی که در آیین آن‌ها کوه اورست مقدس است، پیش از آن سعی برای فتح این قله توسط آن‌ها صورت نگرفته بود. لغت شرپا که در زبان تبتی به معنی «مردمان شرق» است، امروزه در اصطلاح کوهنوردی به افرادی گفته می‌شود که در ازای مبلغی در حمل بار کوهنوردان مشارکت می‌کنند. بعضی شرپا‌ها به دلیل تجربیات فراوانی که در صعود به قلل بلند منطقه داشته‌اند، مشاوران خوبی برای کوهنوردان حرفه‌ای بوده و هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ببخشید عدم صعود به اورست قبل از تنسینگ و هیلاری ربطی به مقدس بودن ندارد . اقدامات زیادی صورت گرفته بود که نتیجه اش شناسایی مسیر جنوبی شده بود . بدون تجهیزات و اکسیژن بار اول نمی شد صعود کرد . درست است که شرپاها خیلی قوی هستند ولی صعود اورست کار تیمی درس و حسابی می خواهد و بازهم درست است که مثلا مسنر بدون اکسیژن صعود کرد ولی قبلش کلی شرپا و کوهنورد دیگر مسیر را طناب گذاری کرده بودند .
سلام:مجلس اگر براستی انقلابی و عصاره فضائل ملت است باید با تصویب طرح قاطع دو فوریتی ممنوعیت قانونی ابدی مذاکره از طرف هر دولت جمهوری اسلامی با غرب وبیگانه را در زمینه دفاعی ،موشکی ، فضایی، نانو ، هسته ای جدید، سلول های بنیادی، پزشکی، هوش مصنوعی وهمه علوم و فنون پیشرفته را تصویب کند زیرا هدف وضع تحریم های همه جانبه علیه ایران از طرف امریکا و غرب ،ناراضی کردن ملت و در پی آن گشودن باب مذاکره است درصورت عدم مذاکره امید به آن، از طرف دشمن قطع گردیده و حربه و بازی کثیف تحریم و مذاکره بی خاصیت می گردد.درغیر این صورت با این مذاکرات خفت بار تمام موئلفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری از طرف غربگرایان و شیفتگان مذاکره به تاراج می رود بدون اینکه ساختار کلی تحریم ها لغوگردد«بی پرده باید گفت با این قرارداد امثال برجام علاوه بر نابودی صنعت هسته ای جز خفت، ذلت و تاراج علمی و فنون پیشرفته ،تورم افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری، جهش قیمت ارز و گرانی بی ضابطه کالاومسکن،هیچ رهاوردی برای کشور نخواهد داشت» نکته مهم و حیاتی دیگر که نمایندگان محترم مجلس همواره باید مد نظر قراردهند در تصویب هر نوع قوانینی باید نظارت و بازدارندگی در خود آن قانون گنجانده شود به این نحو که مصوبه ای که به قانون تبدیل شده در هررده و مقامی از ریاست جمهوری گرفته تا هرمقامی در صورت عدم اجرای آن از طرف مستنکف، وصف مجرمانه ومجازات بازدارنده در آن گنجانده شود تا کسی جرات نکند قانون را به سخره گرفته و یا آنرا قبول نداشته و اجرا نکند. مصوباتی که بار ها ازطرف مجلس و تائید شورای نگهبان به قانون تبدیل شد اما همچنان ازطرف دو رئیس جمهور اخیر آقایان احمدنژاد و مخصوصاً روحانی اجرا نشد.
سلام
سرعت اینترنتم خوبه
ولی تصاویری نمی بینم
لطفا مشکل سایت رو برطرف کنید
سلام
سرعت اینترنتم خوبه
ولی تصاویری نمی بینم
لطفا مشکل سایت رو برطرف کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
عزیزم اینترنت اداره اجازه دانلود بشما نمی دهد .لطفا از
!!!اینترنت شخصی استفاده کن . آره جانم
اگر مردم امریکا نبودند اثری از ویتنام باقی نمیماند‌ کما اینکه جان ویتنامی برای هوشیمینه پشیزی ارزش نداشت .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر