بازدید 5853
۱

اردوغان دیدار با بایدن را ثمربخش دانست

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز دوشنبه در حاشیه نشست پیمان اتلانتیک شمالی " ناتو" در بروکسل گفت که دیدارش با "جوبایدن" رییس جمهوری آمریکا ثمربخش بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 15 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رسانه‌های ترکیه، اردوغان افزود: در این دیدار در خصوص پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر شده است.

وی افزود: ما در دیدارهای دوجانبه و عمومی خود به روشنی گفته‌ایم که باید حمایت [واشنگتن] از یگان‌های کرد متوقف شود.

رییس جمهوری ترکیه همچنین اظهار کرد: در دیدار با بایدن، درخصوص افغانستان نیز صحبت شد و ما خواستار مشارکت پاکستان در فعالیت‌های خودمان در آنجا شدیم.

اردوغان گفت: امیدواریم که مشکلات امنیتی در نتیجه خروج نظامیان از افغانستان ایجاد نشود و برای جلوگیری از این کار تلاش خواهیم کرد.

رییس جمهوری ترکیه درخصوص رابطه کشورش با آمریکا که به دنبال به رسمیت شناخته شدن کشتار ارامنه توسط دولت واشنگتن به تیرگی گراییده بود نیز گفت: مشکلات حل ناشدنی میان ما و ایالات متحده وجود ندارد و ما برای توسعه روابط و احیای دوباره آن تلاش می‌کنیم.

روابط آنکارا وواشنگتن به دنبال به رسمیت شناخته شدن آنچه قتل عام ارامنه در اوایل قرن بیستم توسط امپراتوری عثمانی عنوان شده است، دچار تنش شده است.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا دوم اردیبهشت ماه نسل کشی ارامنه در دوران حکومت عثمانی را به رسمیت شناخت.

ترکیه که یکی از متحدان اصلی آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به شمار می‌آید، بارها به واشنگتن درباره برسمیت شناختن نسل کشی ارامنه هشدار داده و اعلام کرده که این حادثه بخشی از درگیری‌ها در جریان جنگ جهانی اول بوده است.

نشست سران ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) با شرکت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و دیگر رهبران عضو این سازمان در بروکسل بعدازظهر دوشنبه آغاز شد.

این نخستین نشست رو در روی رهبران ۳۰ کشور عضو ناتو پس از شروع همه‌گیری کرونا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
اردوغان پس از نسل کشی ارمنیها توسط اسلافش بدنبال نسل کشی کردها است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار