بازدید 7604

رضایی:اجازه‌نمی‌دهند دولت بر‌ گرانی‌و‌عدالت متمرکز‌شود

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: عده‌ای جنگ زرگری راه انداختند تا همه افکار را به آن سمت ببرند؛ میدان‌های انحرافی که به وجود آمده است اجازه نمی‌دهد که انرژی ملت ایران و دولت‌ها متمرکز بر گرانی، عدالت، رکود اقتصادی و یارانه‌های پنهان شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱ 12 June 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز (شنبه ۲۲ خرداد) در سومین و آخرین مناظره نامزد‌های این دوره از انتخابات به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت که مهم‌ترین محور‌های آن به شرح ذیل است:

- هفت دغدغه‌ای که صداوسیما تهیه کرده است را قبول دارم، اما دغدغه‌های مردم بسیار بیشتر از این‌ها است ضمن اینکه این دغدغه‌ها یک منظومه به هم پیوسته هستند که ما بایستی چرایی عدم حل آن را بررسی کنیم.

- ۵۰ سال است که در کشورمان گرانی، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، معیوب بودن رشد اقتصادی کشور، نوسان در رشد اقتصادی و رو به پایین بودن رشد اقتصادی در ۵۰ سال اخیر را داریم. ما در این مدت می‌بینیم که ایران اقتدار از دست رفته خودش را بعداز ۳۰۰ سال به دست آورد و در برخی زمینه‌های دفاعی و امنیتی پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای کرده است.

- وقتی مردم این موارد را دیده و با هم مقایسه می‌کنند احساس می‌کنند یک جای کار، گیر دارد.

- رهبر معظم انقلاب فرمودند که راه حل‌ها مشخص است؛ نمی‌دانید؟ چرا حل نمی‌شود؟

- وقتی بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که چادر مشکی و ذرت در اختیار یک عده است و گوشت در اختیار دیگر؛ وقتی جلوتر می‌رویم به آقازاده‌ها برمی‌خوریم و حتی مافیا‌ها را مشاهده می‌کنیم.

- مشخص نیست دولت‌ها چه می‌کنند و مدیران چگونه کار می‌کنند؛ گویا مدیران کشور جای دیگری مشغول هستند، زیرا آن‌ها در جنگ زرگری که بین جناح‌های سیاسی که در ایران رخ داده است مدیران هم درگیر آن هستند به یک باره موضوع حجاب در جامعه مطرح می‌شود و عده‌ای دیگر موضوع فیلترینگ را مطرح می‌کنند و یا اینکه روزگاری می‌گویند چرا ایران در سوریه است؟ روز دیگر موضوع موشک و دیوارکشی و کنسرت را مطرح می‌کنند و به نظر می‌رسد که هر چند وقت یکبار یک موضوع به وجود می‌آید و عده‌ای موافق ان بوده و عده‌ای دیگر مخالف آن.

- عده‌ای جنگ زرگری راه انداختند تا همه انرژی‌ها و افکار را به آن سمت ببرند و وقتی امام جامعه و رهبر جامعه وارد میدان می‌شود به آن پایان می‌دهند و بعد از مدتی دوباره یک غائله دیگر راه می‌افتد؛ تاخت و تازی که در عرصه سیاست راه افتاده است و میدان‌های انحرافی که به وجود آمده است اجازه نمی‌دهد که انرژی ملت ایران و دولت‌ها متمرکز بر گرانی، عدالت، رکود اقتصادی و یارانه‌های پنهان شود و به نظر می‌رسد که بایستی در ابتدا آن را حل کنیم.

- آیا بایستی رئیس جمهور بعدی هم مانند رئیس جمهوری گذشته همان کار‌ها را انجام دهد و قصه دولت‌ها تکرار شود؟ لذا باید به این موضوع پایان دهیم.

- ما نیازمند دو جراحی بزرگ در کشور هستیم که جراحی اول اصلاح از درون قدرت است و بایستی هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهیم و به موضوع حکمرانی، مدیریت، ساختارها، قوانین، قواعد و رفتار‌ها برسیم و جراحی اساسی از درون قدرت عملیاتی شود؛ مسئله دوم معماری نوین اقتصاد ایران است و بایستی این کار را انجام دهیم و گرنه اگر پیشنهادی برای رفع گرانی و کاهش تورم داده شود وقتی زمین اقتصاد زمینی گرم است که هرچه برف بر روی آن ببارد بخار می‌شود و به هوا می‌رود برنامه‌ها خنثی می‌شود.

- برنامه دولت من هم آن است که با به کارگیری همه اقوام ایرانی و شایستگان اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و به کارگیری تمام بانوان کشور و به کارگیری تمام ظرفیت‌ها در اهل تسنن و اقلیت‌ها بایستی یک حرکتی شبیه انقلاب و بسیج در دفاع مقدس درست کنیم و همگی با یکدیگر یک دولت قوی و کارآمد و پاسخگو و مسئولیت‌پذیر را ایجاد کنیم.

- بایستی از درون قدرت، اصلاحاتی را انجام دهیم و وضعیت نهاد‌های درون قدرت و حتی نهاد‌هایی که منتسب به رهبر معظم انقلاب هستند و همگی آن‌ها برای دولت کار می‌کنند و حتی خود دولت و رابطه سه قوه با یکدیگر که معمولاً در نزاع و درگیری با یکدیگر دست به یقه شده و مشکل مردم را فراموش می‌کنند و حتی موضوع دیوان‌سالاری و وزارتخانه‌ها را اصلاح کنیم و نیازمند آن هستیم که از بالا تا پایین اصلاح شود.

- در موضوع اقتصاد در سه سطح در دولتم برنامه‌ریزی کردیم که اقتصاد زندگی، اقتصاد استانی و اقتصاد ملی این سطوح هستند.

- در اقتصاد زندگی طرح کفایت زندگی را اجرایی خواهیم کرد که یارانه ۴۵۰ هزار تومانی در دولتم پرداخت خواهد شد و هیچکس نباید نگران شود که منابع آن از کجا می‌آید؛ اگر شما دزدی نکرده‌اید ناراحت نشوید و آنقدر دزدی هست که ما آن‌ها را اصلاح خواهیم کرد. آنقدر رانت هستند که مافیا می‌خورند، ولی ما آن‌ها را حل و فصل خواهیم کرد؛ مشکل ما در تهیه منابع یارانه ۴۵۰ هزار تومانی نخواهیم داشت و من در دولتم به بانوان خانه‌دار حقوق خواهم داد ضمن اینکه موضوع مسکن سهل و ارزان را با اقساط ۴۰ و ۵۰ ساله اجرا خواهم کرد همچنین کسب و کار‌های خانگی را فعال خواهم کرد.

- ۳۰ درصد سهام صنعت ملی نفت را به مردم خواهیم داد. در تمامی استان‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ام. این در حالی است که من برنامه همه استان‌ها را تدوین کرده‌ام که بخشی از آن‌ها را همراه خود آورده‌ام ضمن اینکه در سطح ملی هم اقتصاد ملی را شکوفا خواهم کرد و بر همین اساس ۱۴ مگاپروژه که یکی از آن‌ها موضوع مسکن و انرژی‌های نو است را برنامه‌ریزی کرده‌ام که بتوانم اقتصاد ایران را بازمعماری کنیم تا بتوانیم مشکلاتی است که ۵۰ سال ا ست در کشورمان وجود داشته و ادامه یافته را از بین برده و در یک بسته آن‌ها را حل و فصل کنیم.

- نزاع سیاسی که در ابتدا داخلی بوده و نفوذی‌ها سواران آن شدند و این باعث شده که آن‌ها عملاً فضای سیاسی کشور را مدیریت می‌کنند و بازیگران این صحنه یا ناآگاه هستند و یا آگاهانه اوضاع کشور و وقت کشور را می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند انرژی و توانایی ملت ایران و دولت متمرکز بر مسائل اصلی کشور شود.

- رهبر معظم انقلاب بار‌ها تلاش کردند این مشکلات را حل کنند و برهمین اساس سیاست‌های اصل ۴۴، اقتصاد مقاومتی را تعیین کرده و ابلاغ کردند، ولی حتی در مجلس بسیاری از این سیاست‌ها تبدیل به قانون نشده است در حالیکه این سؤال وجود دارد که چرا؟ اگر این موضوعات تبدیل به قانون می‌شد و برنامه‌ریزی برای آن صورت می‌گرفت و اجرا هم می‌شد اقتصاد روی ریل می‌افتاد.

- در مسئله مذاکرات هسته‌ای رهبر معظم انقلاب خط مشی قهرمانانه امکان و اختیار فوق‌العاده‌ای را به دولت دادند و جانانه هم حمایت کردند؛ قرار بود که اقدامات دولت به یک شاهکار بزرگ در رفع تحریم‌ها تبدیل شود، ولی آنچه رخ داد آن بود که تحریم‌ها که رفع نشد بلکه تحریم‌های بسیار سنگینی هم به وجود آمد که نشان‌دهنده آن است که مسائل اینگونه حل نمی‌شود.

- به قول آن دوست عزیزمان که امروز اینجا جایش خالی است باید زیر میز زد و اینگونه نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم چرا که کشور نیاز به جراحی بزرگ دارد.

- دولت ما با اقتدار و قانون، نظم و آرامش را در جامعه مستقر خواهد کرد و سیاست‌های نظام را عملیاتی خواهد کرد و حق مردم را از گردن کلفتان می‌گیرد و خواسته‌های مردم را بسیار دقیق و با دست خود مردم عملیاتی می‌کند.

- این نفوذی‌ها و آلودگی‌های امنیتی که پشت صحنه با ایجاد نمایش و دعوا‌های زرگری وقت و انرژی شما را و توانایی‌های دولت را به انحراف می‌کشاند را در دولتم از پستو‌ها بیرون خواهم آورد و اجازه نخواهم داد این آلودگی‌های امنیتی با انتشار یک نواری به یکباره یک نفر کنار رفته و فرد دیگری جای او قرار گیرد و مگر می‌توانیم سرنوشت یک ملت بزرگ را به بازی گرفت.

- ما نیازمند اقتدار برای اجرای برنامه هستیم؛ برنامه دولت من جراحی‌های بزرگ است، ولی همان را هم نمی‌توانیم روی کاغذ بنویسیم و رهایش کنیم و نیازمند یک اقتدار برای تحقق آن هستیم، اما اقتدار هم مهم نیست بلکه باید عقلانیت را بازگردانیم.

- اینکه عقلانیت فردی و جناحی جای خود را به عقلانیت جمعی داده است از بزرگترین خسارت‌ها است و بایستی گفتگو با مردم را راه بیندازیم و گفتگو با نخبگان را ایجاد کنیم.

- وقتی هواپیما تأخیر دارد به مردم می‌گویند همینی که هست و وقتی می‌گوییم چرا وضعیت مرغ اینگونه است می‌گویند همینی که هست و وقتی می‌گوییم چرا وام‌های میلیاردی می‌دهید می‌گویند همینی که هست در حالیکه این موضوع بی‌احترامی به مردم است.

- ما اگر تعامل داخلی راه نیندازیم تعامل خارجی هم بی‌نتیجه خواهد بود و اگر کرامت مردم و نخبگان را می‌خواهیم بایستی با آن‌ها گفتگو کنیم؛ دولت من دولت شایستگانی است که همه شایستگان در آن حضور دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار