بازدید 49633
آغاز سومین و آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

رضایی: رای مردم نه پوشش است، نه روکش است بلکه رویش است /رییسی: تورم ۳۲۰ درصدی در هشت سال قابل قبول نیست/زاکانی: علاوه بر حقوق‌های نجومی، پررویی نجومی هم اضافه شده است! /همتی لیست بدهکاران را به رئیسی داد/جلیلی: برجام یک چک بلامحل بود/مهرعلیزاده: این‌بار لحظه انتخابات، لحظه تغییر قرن است

زمان برگزاری این مناظره که از ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد، حدود ۳ ساعت اعلام شده است. در دور اول و دوم، کاندیداها پیش از ورود به ساختمان برگزاری مناظره که به ترتیب تعیین شده بر اساس قرعه کشی انجام شد، در اظهاراتی کوتاه به سوالات خبرنگار صدا و سیما پاسخ دادند.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵ 12 June 2021

آغاز سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

سومین مناظره انتخاباتی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع دغدغه‌های مردم آغاز شد.

به گزارش «تابناک»؛ سعید جلیلی، محسن رضایی، ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی، هفت کاندیدای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هستند.

زمان برگزاری این مناظره که از ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد، حدود ۳ ساعت اعلام شده است. در دور اول و دوم کاندیداها پیش از ورود به ساختمان برگزاری مناظره که به ترتیب تعیین شده بر اساس قرعه کشی انجام شد، در اظهاراتی کوتاه به سوالات خبرنگار صدا و سیما پاسخ دادند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار خواهد شد.

طرح جامع و هفت دغدغه مردم که در مناظره سوم به آن‌ها پرداخته می‌شود به این شرح است؛

۱ - گرانی و نرخ بالای تورم
۲- عدالت و کاهش فاصله طبقاتی
۳- رکود اقتصادی و کسادی کسب و کار
۴- شفافیت مقابله با فساد اقتصادی و رانت خواری
۵- ساماندهی یارانه‌های پنهان و آشکار
۶- بیکاری به ویژه اشتغال فارغ التحصیلان
۷ - تامین مسکن
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
جلیلی؛ هشت سال سایه به سایه در حد توان مشکلات کشور را دنبال کرده‌ایم
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۱:۰۶

مردم ایران! صحبت از انتخاب رئیس‌جمهور برای ایران است با همه ظرفیت‌هایش. این ظرفیت‌ها به ما می‌گوید چهار سال آینده باید در کشور جهش ایجاد شود و این جهش یک جهاد بزرگ و تلاش سترک می‌خواهد.

- صحبت از رئیس‌جمهور است؛ یعنی کسی که باید رئیس همه جمهور باشد. همه مردم را در بر برگیرد و همه حقوق آن‌ها را.

- سخن از رئیسی است که باید بداند در رأس دستگاهی که قرار می‌گیرد و در رأس دستگاه‌های تحت مدیریت او چه خبر است تا او را بازی ندهند. رئیس‌جمهوری که محیط را خوب بفهمد؛ هم محیط داخل را و هم محیط منطقه و بین‌الملل را. نه با اندک بهانه ای کار را تعطیل کند.

- مردم ایران! هشت سال است سایه به سایه در حد توان خودمان مشکلات کشور را دنبال کرده‌ایم. اقدامات خوب را تأیید و اقدامات ناقص و خطا را کمک کرده‌ایم تا تکمیل و تصیحح شود.

- کارنامه ما امروز روشن است. در همه موضوعات سعی کرده‌ایم برای اداره کشور برنامه واقعی و قابل اجرا بنویسیم که نوید جهش را در کشور می‌دهد.

- ما می‌گوییم در چهار سال آینده نباید مسائل را تقلیل داد. نباید دچار تعارفات شد. رویکردها باید از اینکه حل آب خوردن را به دیگران نسبت دهیم، به جهش کشور ارتقا دهیم؛ مستقل از همه جناح‌ها و بازی‌ها سیاسی و هرگونه تعارفی که خدای ناکرده در این مسیر خدشه‌ای وارد کند.

- کلام آخر من فرمایش امیرالمومنان است؛ خدایا تو خود شاهدی آنچه از جانب ما رخ داد، نه تلاشی برای کسب قدرت بود و نه تلاشی برای کسب ثروت، بلکه می‌خواهیم نشانه‌های دین تو را برگردانیم و اصلاح دین را انجام دهیم تا بندگان ستم دیده تو احساس آرامش و امنیت کنند.

- امروز در محضر خدا، امام و شهدا و در محضر شما مردم، صادقانه آنچه را در این هشت سال به آن رسیده‌ بودیم و برای آینده می‌تواند اثرگذار باشد،گفتیم. حضور تک تک شما در پای صندوق رأی ما را در تحقق این امر کمک می‌کند.

همتی: روحانی رئیس جمهور خوبی بود/ نگذارید ۲۸ خرداد ۲۸ مرداد شود
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۱:۰۵

- مردم عزیز! شش ماه تمام براندازان خارجی و تندروهای داخلی من را تخریب کردند. برخی از مشکلات اقتصادی را حتی همین آقایان حاضر در جلسه را به گردن من انداختند. من هیچ چیز نگفتم، همه آقایان در اینجا می دانند که من با دست خالی در بانک مرکزی با ترامپ جنگیدم ولی به روی آنها نمی آورم چون باید تخریب کنند.

- من می‌دانستم اگر وارد صحنه انتخابات بشوم تخریب ها صد برابر خواهد شد، ولی گفتم ممکن است هیچ وقت نتوانم خودم را ببخشم. لذا دو ساعت مانده به پایان ثبت نام در صحنه حاضر شدم.

- آقای روحانی رییس‌جمهور خوبی بود؛ در دوران تعامل؛ یادتان بیاورید آن سال ها را، اما هیچ کس نمی دانست که ایشان در دوران جنگ اقتصادی چگونه عمل خواهد کرد.

- هیچکس ترامپ و کارهای او را پیش بینی نمی کرد. روحانی نتوانست در دوران جنگ اقتصادی آنطور که باید عمل کند، تیم ناهماهنگ اقتصادی، اعتماد به آدم هایی که خیر ایشان را نمی خواستند، در کنار تخریب و سنگ اندازی های همین آقایانی که اینجا نشستند، هم به مساله دامن زد.

- باید قبول کنیم مردم خشمگین هستند رئیس جمهور نیاید بخندد و بگوید من هم صبح جمعه خبردار شدم.

- مردم سه سال است که آقایان تخم نا امیدی در جامعه می کارند. دارند به شما القا می‌کنند، رای‌تان هیچ اهمیتی ندارد، دشمن خارجی و تندروهای داخلی هر دو از رای شما می ترسند چون بازی آنها بهم می خورد.

- شما مردم برای این صندوق رای خون دادید. با جوانان ما چه کردند، در ۱۲ سال شعارشان از رای من کو، شد رای بی رای.

- ما در انتخاباتمان اشتباه کردیم. بیاید دوباره با هم یار دبستانی را بخوانیم. من قول می دهم کشور را از این پیچ خطرناک رد کنم. قول می دهم کشور را به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل کنم.

- نمی گذارم کسی بخاطر معیشت شرمنده خانواده اش بشود، این کاری است که من بلدم. از تاج‌زاده و جنیدی تا صفایی فراهانی تا فردوسی پور و دایی تا آذری جهرمی، از طیب نیا و پزشکیان تا کرباسچی و فرجی دانا، از مسجد جامعه ای و ظفرقندی تا محمد جواد ظریف همه می توانند کنار من باشند تا ما ایرانی بهتر داشته باشیم.

- من هیچ ترسی ندارم نه برادرم فاسد است، نه پسرم نه دخترانم و نه همسرم. من به هیچ کس باج نداده و نخواهم داد. به من اعتماد کنید روز رای گیری زیر میز بزنید نگذارید ۲۸ خرداد ۲۸ مرداد شود. قدرت خود را به همه کسانی که نمی‌خواهند خوشحالی شما را ببینید نشان دهید. به همه کسانی که می گویند اگر جمع کنید بروید؛ اینجا وطن ماست اینجا ایران ماست.

مهرعلیزاده: این‌بار لحظه انتخابات لحظه تغییر قرن است‌
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۱:۰۴

به نام خداوندی که انسان را آزاد آفرید. مردم سرافراز ایران شش روز دیگر انتخابات انجام می شود. انتخاباتی که می تواند با نتیجه ای از پیش تعیین شده به پایان برسد یا با معجزه‌ای نتیجه ای غیر از خواست انحصارطلبان رقم بزند.

- قرار بود جمهوریت جمهوری اسلامی حفظ شود و مردم در راس امور باشند. بیان اندیشه محدود نشود و تمام سلایق در انتخابات حضور داشته باشند و با رفع رانت و تبعیض و تحقق عدالت همه آحاد ملت ایران فرصت برابر داشته باشند و مردم در اینکه چه می پوشند، چه می خورند و چه می اندیشند و در یک کلام انتخاب سبک زندگی آزاد باشند.

- می دانم امروز با این قرار بودها فاصله داریم لکن امروز دو راهکار پیش روی ماست؛ راه نخست اینکه با صندوق رای قهر کنیم و در این انتخابات شرکت نکنیم و راه دوم با امید به آینده درخشان و برای عزت ایران و ایرانیان و نیز برای خط بطلان کشیدن بر این صحنه آرایی خطرناک و امید به آینده در جلوگیری از به خطر افتادن ایرانیان در آینده بر سر صندوق‌ها حاضر شویم.

- مردم ایران در خرداد ۷۶ ابر، باد، مه و خورشید و فلک برای انتخاب یک فرد به میدان آمده بودند اما قدرت خاص شما مردم عرصه دیگری را رقم زد و تشکیل دولت اصلاحات به عنوان کارآمدترین دولت پس از پیروزی انقلاب را به ارمغان آورد.

- مردم قدرت در دست شماست. قدرت انتخاب بین شادی و نشاط یا اندوه و ناامیدی یا برقراری عدالت و یا تبعیض و ظلم.

- مردم ایران شرکت یا عدم شرکت در انتخابات حق شماست اما عدم شرکت محروم ساختن خویش از حق خویشتن است.

- بیایید با استفاده از این حق قانونی خود به زندگی سلامی دوباره کنیم و با رای به دولت زندگی ایرانی بسازیم برازنده ایرانی. بیایید همه با هم و در کنار هم برای حکمرانی خود و ساختن ایرانی آباد، آباد و مستقل تلاش کنیم. این بار لحظه انتخابات لحظه تغییر قرن است‌ خدا یارتان.

زاکانی: باید علیه غارتگران قیام کنیم
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۱:۰۱

مردم؛ همه با هم علیه غارتگران قیام کنیم. سر ما را عده ای از مسئولان کلاه گذاشته‌اند،‌ لذا با شناخت آنها باید علیه‌شان قیام کرد.

- در دولت اقدام و اصلاح، شایسته‌سالاری را در این کشور احیا خواهم کرد.

- فقر مطلق را یک ساله ریشه‌کن خواهیم کرد، نظارت بر مسئولان را نهادینه و نظام‌مند خواهیم کرد، روستاها را آباد و زمینه مهاجرت معکوس را فراهم می‌کنیم.

- با برنامه ای که بیش از 10 سال است بر روی آن کار کرده‌ایم، زمینه احیای ظرفیت‌های کشور را فراهم خواهیم کرد.

- قول می‌دهم اصول 10 و 21 قانون اساسی ناظر به زنان و خانواده و اصل 27 ناظر به آزادی‌های مدنی و اصل 30 درباره آموزش و اصل 31 درباره مسکن را احیا کنیم.

- با مقررات‌زدایی، زمینه ریشه‌کنی اعتیاد در 4 سال را فراهم می‌کنیم.

- اگر مسئولیت را در دست بگیریم، ابربدهکاران بانکی را آزاد نمی‌گذاریم؛ گردش مدیران را کنار می‌گذاریم و گردش نخبگان را جایگزین آن خواهیم کرد.

- مردم را تحقیر نمی‌کنیم و قدر دانشمندان خود را خواهیم دانست؛ دییپلماسی اقتصادی را با قدرت دنبال خواهیم کرد.

- خلاصه، آنچه خواهد بود، صداقت و راستگویی است.

قاضی‌زاده هاشمی: دولت سلام می‌آید تا بند «غ» را جایگزین بند «پ» کند یعنی غیرت
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۱:۰۰

ما نباید فضای مجازی را محدود کنیم و در همه حوزه‌ها فضای مجازی یک اثر بسیار زیادی دارد.

- دولت سلام خواستار حقوق همه مردم خواهد بود و همه کسانی که حتی رای نمی دهند را حفاظت خواهد کرد؛ رای بدهند یا ندهند، مشارکت داشته باشند یا نداشته باشند،

- دولت سلام به دنبال تحقق حقوق معلمان، ایثارگران، پرستاران، کتابداران، کارگران، کشاورزان، سربازان، نظامیان رتبه‌بندی‌معلمان، استخدام ۳۵۰ معلم مورد نیاز به آموزش و پرورش طی دو سال آینده است.

-گاهی اوقات مردم به ما می‌گویند آرزو می کنم یک روز بیدار شویم و ببینیم همه این ۸ سال فقط یک خواب بود و تمام شد به هر حال این کابوس در حال تمام شدن است و این ماییم که باید تصمیم بگیریم که این مسیر به پایان رسد و تکرار نشود.

- بنده به عنوان اولین جوان گام دوم آمده‌ام تا نسل نو را جایگزین طبقه ویژه کنم. افراد طرفدار تبعیض را از سفره انقلاب بیرون کنم. سفره انقلاب باید کامل شود و تبعیض و فقیر و غنی در آن نباشد.

- دولت سلام، دولت جوانان گام دومی با همراهی مردم خواهد بود در مقابل آنان که جامعه را به گروگان گرفتند خواهد ایستاد.

- اولین ویژگی جوان نترسیدن است، راه پرونده‌هایی که به دلیل حکمرانی بد و سیاست‌زدگی و انتخاب های غلط بازماندند خواهیم بست.

- بزرگترین درد مردم این است که چرا در این کشور همه چیز باید در یک بند خلاصه شود آن هم بند «پ» است با پارتی پول داشته باش، مدرسه خوب برو، رتبه برترکنکور داشته باش، سفر تفریحی برو و ماشین خوب و خانه خوب داشته باش و سربازی نرو و وام میلیاردی بگیر! اما دولت سلام دولت جوانان می‌آید تا بند «غ» را جایگزین بند «پ» کند یعنی غیرت.

- اگر یک جو غیرت بود دختر جوان ما بی جهیزیه نمی‌ماند، اگر یک جو غیرت بود از هنرمند فقط برای سیاست استفاده نمی شد؛ اگر یک جو غیرت بود ورزشکار ما دست فروش نمی‌شد، اگر غیرت بود بورس از جیب مردم داده نمی‌شد و اگر مسئولی در فرزندش به خارج از کشور بود خودش از مسئولیتش کناره‌گیری می‌کرد، غیرت یعنی همه مردم ایران سر سفره انقلاب بنشینند دولت سلام برای مردم ثبات آرامش می‌آورد.

- غیرت یعنی جوان ترکی که چند روز قبل در بازی والیبال غیرممکن را ممکن کرد و جوانان گام دومی با غیرتشان محال‌ها را امکان‌پذیر خواهد کرد.

- مردم اگر یک جو غیرت ببینند مانند حاج قاسم پاسدار دوستان خواهد بود. اگر امروز مردم مسئولان با غیرت و دلسوزی ندیدند. دولت سلام دولت جوانان و زنان است که با غیرتشان غیر متصورها را قابل تصور می‌کنند.

- پدران و مادران عزیز فرزندان شما آمده‌اند، یوسف‌ها بزرگ شدند تا ایران را آباد کنند به آنها اعتماد کنید.

رئیسی: مسئول طرح گرانی بنزین، دولت بود
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۰:۵۹

- مسئول طرح بنزین، دولت بود. آن بخشی که در جلسه سران قوا مطرح شد فقط محل هزینه‌کرد آن بود. برای اینکه بدانند مقصر کیست هم گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی وجود دارد هم مسئولان عالی رتبه قضائی.

- اگر کسی قرار باشد پاسخگو باشد آقای روحانی است. تمام بازداشتی‌ها هم مدت‌هاست که عفو شده‌اند مگر آن‌هایی که ارتباط خارجی داشته‌اند.

- مردم بدانند که رئیس جمهور نسبت به همه مردم نگاه یکسان دارد. شیعه، سنی، معلم، کارگر، کشاورز، همه اقلیم‌ها و گویش‌ها یکسانند و مردم نسبت به او حق دارند و دولت وظیفه دارد.

رضایی: رأی مردم نه پوشش است، نه روکش و پیشکش، رأی شما رویش است
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۰:۵۷

انتخابات برای ما بسیار مهم و تعیین‌کننده برای مردم ما و ایران ما و نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ عقب‌ماندگی از ترکیه برای ما یک ننگ است و وضعیت معیشتی مردم برای ما ننگ است.

- دولت ما مصمم است که با برنامه‌ریزی از آن موقع که برنامه مُد نبود، من از دهه‌های قبل برنامه‌هایی برای عبور از ایران شرایط هشت سال آینده تهیه کرده‌ام و با اقتدار عمل می‌کنم ضمن اینکه قول‌هایی که به مردم می‌دهیم صددرصد عملیاتی خواهد شد.

- در دولت من یارانه 450 هزار تومانی را به مردم می‌دهم زیرا منابع آن مشخص است و حقوق بانوان خانه دار که با مشقت فرزندان آینده ایران را تربیت می‌کنند می ‌دهم و در این راه بسیار جدی است همچنین کسب و کار خانگی را به صورت جدی در کل کشور گسترش می‌دهم. مسئله مسکن ارزان‌قیمت و سهل با اقساط 40 یا 50 ساله را پیگیری خواهم کرد. همچنین 30 درصد سهام صنعت ملی نفت ایران را بین مردم توزیع خواهم کرد که با این کار طرح کفایت زندگی اجرایی خواهد شد ولی با این حال به این موضوع قانع نیستم و نباید قانع باشیم.

- مرحله دوم در دولتم منطقه‌ای کردن و یا ایالتی کردن اقتصاد ایران است که اختیارات اجرایی از مرکز گرفته و به استان‌ها تفویض خواهم کرد که این کار را طبق اصل 127 قانون اساسی انجام می‌دهم به طوری که خود مردم سپرده‌های خود را در همانجا سرمایه‌گذاری کرده و ارزش افزوده‌ شرکت‌هایی که در آن منطقه قرار دارند را در همان منطقه محل کارخانه هزینه خواهد شد و به تهران آورده نمی‌‌شود و عملاً ما بایستی همه ایران را ایران بدانیم نه اینکه فقط به تهران توجه کنیم.

- دولتی که تشکیل خواهم داد یک دولتی است که از همه اقوام ایرانی (اهل تسنن، اهل تشیع، اقلیت‌ها) حضور دارند.

- پروژه‌های ملی در سراسر کشور را اجرایی خواهم کرد که برهمین اساس 14 پروژه بزرگ را آغاز خواهیم کرد که اکثر آن در چهار سال اول دولتم به بهره‌برداری می‌رسد و اگر مردم به من افتخار دادند در دوره دوم دولتم آن را به نتیجه خواهم رساند.

- اگر من نتوانم به وعده‌هایم عمل کنم زودتر از آنچه فکر می‌کنید آمده و اعتراف می‌کنم و در برابر شما تعظیم می‌کنم.

- رأی شما بسیار مهم است زیرا این رأی نه پوشش است و نه روکش و پیشکش؛ زیرا رأی شما رویش است و بایستی با رأی خودتان به رویش آینده کشور کمک کنید.

- پروژه‌هایی نظیر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و ساماندهی نیروهای شرکتی توسعه روستایی و بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان، بیمه محصولات کشاورزی از جمله کارهایی است که در کشورم انجام خواهم داد.

زاکانی: همتی از فیلترینگ صحبت می‌کند اما کامنت‌های اینستاگرامش را بسته است!
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۰:۲۸

- امام علی (ع) فرمودند حکومت امانت است و طعمه نیست. امام راحل هم فرمودند اگر دنبال منافع خودمان باشیم فرقی با طاغوت نداریم.

- اگر انقلاب اسلامی نبود هیچکدام از ماها اینجا نبودیم و الان در جایی بودیم که تناسبی با شرایط امروز ما نداشت. لذا حق نداریم مثل سناتورها کنار هم بشینیم و حرف‌های کلی و بی‌برنامه بزنیم، در استخرهای آنها شنا کنیم و در فضای آنها زندگی کنیم.

- مردم ایران ما به لطف خدا ریشه دروغ و فساد را ریشه‌کن خواهیم کرد؛ گفتم 1200 میلیارد تومان در پایان سال 98 و در یک زمان غیرقانونی از بانک مرکزی به بانک پاسارگاد منتقل شد، آقای همتی انکار کرد اما آقای دژپسند تأیید کرد.

- ماجرای بنزین و نامه شهریور 98 آقای همتی برای 5 هزار تومان بنزین را مطرح کردم که ایشان انکار کردند این هم نامه با امضای آقای همتی (ارائه نامه آقای همتی در مقابل دوربین)

- آقای همتی صحبت از فیلترینگ و رفع آن می‌کنند اما ایشان کامنت‌های زیر اینستاگرامش بسته بود و تازه باز کرده است.

- این دولت عامدانه این رفتارها را می‌کند؛ جنگ اقتصادی را به جُنگ شادی تبدیل کردند و صبح جمعه به ریش مردم خندیدند. آقای رئیس جمهور با ماشین خارجی به کارخانه خودروساز داخلی رفت و برخی هم با کفش به چادر زلزله‌زدگان وارد شدند!

- باید دست به دست هم دهیم تا ریشه این قبیل ناکارآمدی‌ها را بخشکانیم و با جریانی که 40 سال است مثل یک اختاپوس بر سر کشور خیمه زده کنار زده شود.

جلیلی: همتی نمی‌داند که ما جزو FATF هستیم و توصیه‌هایش را اجرا می‌کنیم
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۰:۲۷

برجام سند طلبکاری ملت است نه بدهکاری. هزینه برجام را داده‌ایم و روز به روز باید طلبکار باشیم؟

- حالا چه کسی می‌تواند این مسیرها را درست پیش ببرد؟ وقتی هم به مسائل جهانی آگاه باشد هم داخلی. بنده از پایین ترین سطوح به عنوان کارشناس وارد دستگاه اجرایی شده‌ام و به مسائل اشراف دارم.

- می‌دانم که یک دستور رئیس‌جمهور وقتی به بالا می‌آید چه فرجامی پیدا می‌کند و وقتی در سطح بالا هماهنگی‌ها نباشد چه اتفاقی می‌افتد. در شورای عالی امنیت ملی تجربه ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف را داشته‌ام.

- اگر مردم ایران امروز می‌خواهند رئیس‌جمهور انتخاب کنند، رئیس‌جمهور باید به مسائل جهانی واقف باشد و بداند سیاست خارجه باید اقتصادمحور باشد و برایش مأموریت تعریف کند و نقش سیاست خارجه را در صادرات مشخص کند. وگرنه یک بهانه کافی است تا شما کار نکنید. هیچ بهانه‌ای نمی تواند مانع پیشرفت اقتصاد کشور شود.

- درباره مشکلاتی چون گرانی، مسکن که حتماً باید رفع بشوند، نگاه‌مان به چهار سال آینده فرصت‌محور است. این با نگاه روزمره حل نمی‌شود. جهش برای کشور و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها هم ممکن است و هم یک ضرورت است که باید آن را فهم کرد. لازمه‌اش این است که قبلاً‌ مطالعات و بررسی‌ها شده باشد. درباره نظام سلامت، بانک، موانع تولید و... نه‌تنها مشکل قطع برق نداشته باشیم، بلکه صادرات برق داشته باشیم.

- نگاه ما این است که روستاهای ما چطور می‌توانند هرکدام یک سلول جهش کشور باشند نه اینکه صرفاً یک خدماتی را دریافت کنند.

- اگر این نگاه حداکثری را به روستا داشتیم و گفتیم باید جهش پیدا کند، این اهانت به روستاست؟ آقای همتی مرزهای ادبیات را جابجا کردند. ما که می‌گوییم 41 دستگاه در قبال روستا مأموریت دارند، ما اهانت کرده‌ایم؟

- ما می‌گوییم باید برای ایجاد اشتغال و ارزآوری برای تک تک دستگاه‌ها مأموریت تعریف کرد.

- آقای همتی می‌گویند 200 کشور عضو FATF هستند و ما چرا نیستیم. شما مگر نمی‌دانید که ما هم هستیم و توصیه‌های آن و برنامه اقدام را اجرا کرده‌ایم؟ مگر نمی‌دانیم که 29 بند آن را اجرا کرده‌ایم و آن‌ها گفته‌‌اند قبول نیست. به جای اینکه از آن‌ها طلبکار باشید که چرا بندهای اجرایی توسط ما را نپذیرفته‌اید، از داخل طلبکار هستید؟

- نمی‌شود بگوییم بعداً بر روی مسائل مطالعه می‌کنیم. باید از قبل بر روی مسائل مطالعه شده باشد و از روز اول دولت با قوت کار شروع بشود.

رئیسی: اگر می‌خواهید دوقطبی ایجاد کنید با وجود شماها (همتی) راه نمی‌افتد
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۰:۲۷

- نمی‌دانم اگر من نبودم آقایان در جلسه چه می‌خواستند بگویند؟ اینجا جای برنامه دادن است. چرا از اقبال مردم به من ناراحتید؟ اگر شک دارید بروید بین مردم و نظرشان به خودتان را ببینید.

- من از مردم سوال کرده‌ام، بروید بپرسید مشکل مردم با دولت چیست که با صندوق قهر کرده‌اند.

- نگاه مردم به من این است که حرف غیر صادقانه نمی‌زنم. هیچ فیلتری در قوه قضائیه در دوران من صورت نگرفت. من گفتم دسترسی به اینترنت برای همه مردم آسان و بعضا رایگان باشد.

- هیچ روزنامه و رسانه‌ای در زمان من مسدود نشده و این باور من است.

- اگر می‌خواهید دوقطبی ایجاد کنید با وجود شماها راه نمی‌افتد.

- طرح بنزین در جلسه شورای عالی سران قوا فقط برای هماهنگی بود ولی در اجرایش بسیار بی تدبیری بود و گزارش های دبیرخانه شورا وجود دارد و اولین پاسخگو باید آقای روحانی باشد.

- جهت‌گیری ما در جهت عدالت خواهد بود و دولت باید بتواند همه ظرفیت های کشور را مورد استفاده قرار دهد و قدرت اجماع سازی داشته باشد. یک قدرت اجرایی قوی داشته باشد و برنامه برای دولت مهم است و برنامه بدون کارنامه امری شعاری می شود و کارنامه موید برنامه است.

- رئیس جمهور رئیس همه مردم است و همه مردم برای او جمهور هستند و او در برابر همه تکلیف دارد و مردم هم نسبت به او حق دارند و ما خود را نسبت به پیگیری مسائل مردم مکلف میدانیم.

همتی: اقتصاد مثل دادگاه و زندان نیست
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۰:۲۶

در این مناظرات می بینیم جای روستاییان خالی است. مشاور آقای رییسی شهر به شهر برای ایشان تبلیغ می کند و مشاور آقای جلیلی ترک موتورش می نشیند به روستاییان عزیز توهین می کند. نگاه مشاور آقای جلیلی به روستاییان نگاهی بود که در جلسه پیش آقای رئیسی به کارمندان داشتند. انگار روستایی واژه تحقیر آمیز است.

- مردم عزیز نگذارید این نگاه ارباب رعیتی حاکم شود. ملت ما انقلاب کرد که این نگاه ها نباشد. مردم روستا از شما حتی گندمتان را هم نمی خرند. چون بودجه اش را تیم مجلسی هایی که در اینجا هستند مثل قیر رایگان، به رانت خواران دادند.

- من برنامه جامعی برای روستا و اقتصاد روستا دارم. در این برنامه تضمین می کنم که محصول کشاورزی شما را به نرخ روز بخرم نه نرخ تحمیلی که معمولا رایج است.

- من انبارهای گسترده در سراسر کشور برای نگهداری محصولات کشاورزی و عرضه آن در بورس کالا را می اندازم.

- آقای رییسی در صحبت چند روز پیش فرمودند بانک مرکزی نمی تواند نرخ سود را پایین بیاورد ولی من با ابزار قوه قضاییه می توانم. باید پرسید چرا پایین نیاوردید؟

- آقای رئیسی اقتصاد مثل دادگاه و زندان نیست. ریشه تورم را باید بخشکانیم. حکمرانی اقتصادی ما مناسب است. اینگونه کشور را مانند زندان نمی شود اداره کرد.

- آقای قاضی زاده هاشمی جلسه پیش گفتند که من به زنان بیشتر اهمیت می دهم و رئیس ستادم یک خانم است. من عرض می کنم خانمی که در ستاد شما بود همین کسی نبود که گفته بودند بیل گیتس با واکسن کرونا می خواهد ۱۵ درصد جمعیت جهان را بکشد، با این تفکر می خواهید کشور را اداره کنید؟

- واکسیناسیون همگانی و رایگان کرونا را تا پایان سال انجام خواهم داد. سامانه شفاف کرونا در ماه اول آغاز دولت راه اندازی خواهد شد.

قاضی‌زاده: آموزش و پرورش نوین را جایگزین آموزش و پرورش فعلی می‌کنیم
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۰:۲۶

با استقرار دولت سلام مساله کلاهبرداری که در سهام عدالت وارد بورس شد، به سرعت به نتیجه خواهد رسید.

- برنامه برای اشتغال سریع داریم که حداقل نیمی از جوانان جویای کار ظرف دو سال اول مشغول به کار شوند و واکسیناسیون را تحت عنوان مهر و سلامت تا ۲۲ بهمن به اتمام خواهیم رساند و درمان افراد بالای ۷۰ سال کاملاً در مراکز دولتی رایگان خواهد شد.

- نظام جامع شفافیت دولت الکترونیک محقق خواهد شد و دیپلماسی عمومی و اقتصادی منشاء برنامه‌های ما خواهد بود و وزیر خارجه‌ای که سابقه تجارت بین المللی دارد منصوب خواهد شد.

- آموزش و پرورش نوین را جایگزین آموزش و پرورش فعلی می‌کنیم، به طوری که طول عمر فرزندانمان تلف نشود و مهارت یاد بگیرند.

- طول دوره تحصیل کوتاه و کنکور حذف می‌شود و با کمک نیروهای مسلح نفره سربازی را حل و فصل کنیم.

- در حوزه فضای مجازی باید بگویم مساله فضای مجازی اکنون مسئله حکمرانی است، اگر به دولت الکترونیک نیاز داریم و می‌خواهیم شفافیت داشته و مبارزه با فساد داشته باشیم و مسائل اقتصادی روز دنیا مانند پول و بانک را کنترل کنیم و توسعه مشاغل دهیم و مدیریت اشتغال را دنبال کنیم کسب و‌کارهای امروز را دنبال کنیم همه اینها به فضای مجازی نیاز دارد

رضایی: آمریکا را وادار می‌کنیم تعهداتش را اجرا کند
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۰:۱۳

در دولت من زمین مجانی به خریداران مسکن می‌دهیم و تلاش می‌کنیم با طولانی کردن اقساط خانه‌دار شوند؛ ما 165 هزار فوق لیسانس و دکترا داریم که بیکار هستند و همه آنها را در یک سامانه جمع‌سپاری که در مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را آزمایش کرده‌ایم آنها را به کارگیری خواهیم کرد و از همان فردای روزی که دولتم مستقر شود این افراد گروه‌بندی شده و در اقتصاد، مهندسی، فناوری و ... نیازهای وزارتخانه‌ها را تأمین کرده و این افراد کارهای پژوهشی برای این وزارتخانه‌‌ها انجام می‌دهند و ماهانه به این افراد حقوق می‌دهیم تا به مرور زمان این افراد را شناسایی کرده و کسب و کارهای لازم را برای آنها ایجاد کنیم.

- دولت من حتماً موضوع برجام را جدی خواهد گرفت و ما آمریکا را وادار خواهیم کرد با یک دیپلماسی واقعی و نه یک دیپلماسی کاغذی و التماسی به سمت اجرای تعهداتش می‌کشانیم؛ من کشور را معطل مذاکرات نخواهم کرد و کشور ر روی ریل تولید، درآمد و اشتغال خواهیم انداخت و وقتی آمریکایی‌ها احساس کنند ما فرمول پیشرفت را در دوران تحریم یاد گرفته‌ایم و همانطور که در دوران گذشته از پس تحریم‌های شدید برآمده و روی پای خود ایستاده بودیم و با کمک مردم سرزمین‌های خود را آزاد کردیم آمریکایی‌ها وقتی متوجه قدرت ایران شوند آنها از ایران برای مذاکره التماس خواهند کرد.

- مذاکرات بسیار مهم است ولی فعال کردن میدان هم بسیار مهم است؛ برجام یک تعهد بین المللی است و مقام معظم رهبری آن را تأیید کردند و حتماً آن را دنبال کرد ولی ما حتماً موضوع اجرای تعهدات کشورهای اروپایی را دنبال خواهیم کرد تا آنها به وظایف خود عمل کنند.

- برنامه جزو مدیریت است و نمی‌شود برنامه را عده‌ای نوشته و آن را به مدیر سنجاق کنند. مدیر باید خودش برنامه داشته باشد ولی این برنامه بایستی با کمک ستاد نهایی شود و ایده از طرف مدیر داده می‌شود و با کمک ستاد این ایده نهایی می‌شود وگرنه شرایط و اوضاع شبیه وضعیت فعلی می‌شود.

- هر کسی که می‌خواهد مجموعه‌ای را در سطح کوچک و بزرگ مدیریت کند هم باید مشکلات فعلی را ببیند و هم تصویر و چشم‌اندازی از آینده داشته باشد.

- نامزدهای انتخابات بایستی بگویند که در هشت سال آینده چه می‌بینند و اوضاع را چگونه می‌نگرند و برای مشکلات آینده و مشکلات فعلی چه راهکارهایی را در پیش می‌گیرند.

- من هشت سال آینده را جزو مهم‌ترین دوران جمهوری اسلامی می‌دانم که من این هشت سال را هشت سال سرنوشت نامگذاری کرده‌ام که از یک طرف با تهدیدات بزرگی مواجه هستیم ولی از طرف دیگر با فرصت‌های بسیار بزرگی هم مواجه هستیم. اگر دولت‌های گذشته تکرار شوند ایران با خطرات بزرگی مواجه خواهد شد ولی ا گر از فرصت‌های هشت سال آینده استفاده کنیم ما روی بلندترین قله منطقه قرار گرفته و پیشرفت بزرگی خواهیم کرد.

- آینده‌پژوهی و آینده‌نگری اگر در کار نباشد وضعیت روزمرگی به وجود می‌آید؛ یکی از ویژگی‌های اصلی دولت‌های گذشته روزمرگی آنها بوده است به همین دلیل مسئله جمعیت را نتوانستند پیش‌بینی کرده و پیش‌بینی‌های لازم را هم درباره محیط زیست نداشتند ضمن اینکه مسائل کاهش آب‌های زیرزمینی هم نتوانستند پیش‌بینی کنند و فردا هم فناوری‌‌های بسیار نوینی که در دنیا در حال استفاده است را نمی‌توانند پیش‌بینی کنند و در نتیجه برنامه‌ای که می‌نویسند با نگاه به پشت سرشان است در حالی که نوشتن برنامه و مدیریت کردن کشور بایستی در شرایطی باشد که هم نگاه به گذشته داشته باشیم و هم جلوی پای خود و حوادث آینده را ببینیم در غیر این صورت ما با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد که نمی‌توانیم از فرصت‌های طلایی استفاده کنیم.

- شرایط آینده کشور به صورتی است که نباید حتی یک ثانیه و یک دقیقه را هم از دست دهیم زیرا تاریخ آینده ایران برای ما قصه‌ای را خواهد نوشت که درباره هیچ دولت‌مردی ننوشته باشد.

مهرعلیزاده: آقای رئیسی همین الان دستور رفع فیلترینگ را صادر کند
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۰:۱۲

اگر سیطره سیاست زدگی را از اقتصاد برداریم کل مسائل حل می شود. صحبت هایی که آقایان در مورد FATF می‌کنند که شما نمی دانید یا شما بلد نیستید و ... واقعیت در جامعه امروز این است با دیوارنوردی‌ها و با این قبیل کارها و معطل کردن FATF، مشکل ایجاد کردن در مذاکرات کشور، ما به نقطه‌ای رسیده که آنچه را که در می‌آوریم را می خوریم.

- حداکثر میزان درآمد در کشور ما در سال ۶ هزار دلار برای هر ایرانی است و ما بر اساس میانگین‌ها همان را می خوریم و ریالی پس انداز نداریم.

- ایرانی‌ها در ایران و خارج از کشور سرمایه دارند و ما ۷ میلیون ایرانی در خارج از کشور داریم که ۵ میلیون نفر از آنان متخصص هستند بنابراین باید برای آنها فضای امن ایجاد کنیم تا بتوانند در ایران سرمایه گذاری کنند.

- سرمایه و تکنولوژی در غرب،چین، ژاپن، کره و هند وجود دارد و تا زمانی که بخواهیم به دنبال تنش و ماجراجویی در دنیا باشیم وضعیت همینی است که وجود دارد.

- می‌خواهند دولت قبل را محکوم کنند، اما آقایان هم بودند. آقای رئیسی شما درست است که در سیستم قضایی بودید اما شما جزو سران سه قوه هستید، در مسئله بنزین مگر تصمیم غلط گرفته و اجرا نشد.

-آقای رئیسی گفتند من خودم اینستاگرام و تل‌گرام دارم. آقای رئیسی الان که با مردم مهربان شده‌اید لطفا همین الان دستور دهید که فیلترینگ‌ها برداشته شود.

- در مورد آنهایی که در ماجرای آبان ۹۸ دستگیر و بازداشت و کشته شدند که مشخص نیست و خانواده‌هایشان نگران هستند درخواست عفو از مقام معظم رهبری برای خانواده آنان داشته باشید چون داغدار و نگران هستند و کمی از این نگرانی‌ها را کاهش دهیم. اینقدر فقط حرف نزنیم.

زاکانی: آمده ایم که با قرارگاه مرغ و صف کالا مردم را تحقیر نکنند
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۰:۰۷

اولین کاری که ما انجام می‌دهیم این است که رویکرد غلط دولت کنونی را تغییر می‌دهیم؛ برای این هدف، به ظرفیت‌های داخلی تکیه می‌زنیم و از همه فرصت‌های منطقه ای و جهانی استفاده می‌کنیم.

- ظرفیت‌های داخلی برای جهش تولید بی‌نظیر است؛ مثلا برای حوزه مسکن با وجود 130 هزار متر مربع بافت فرسوده و نیاز آنها به مسکن جدید، می‌توان یک جهش در بخش مسکن ایجاد کرد.

- اگر صنایع پایین دستی پتروشیمی را که 8.1 میلیون تن ظرفیت خالی برای مواد پلیمری دارند، فعال کنیم، بخشی از مشکل اشتغال حل خواهد شد.

- هرچه که در راستای تولید است، مورد توجه و دقت قرار خواهد گرفت؛ از جمله ظرفیت‌های روستا و صنایع دریایی.

- 15 کشور همسایه ما در سال 98 حدود 1143 میلیارد دلار واردات داشته‌اند که سهم وارداتشان از کشور ما 23 میلیارد دلار بوده است! در این میان،‌ 370 میلیارد دلار در کشورهای اوراسیا واردات صورت گرفته، اما سهم وارداتشان از کشور ما اندک بوده است.

- اگر بخواهیم فقط با دلار تبادل کنیم، FATF (گروه ویژه اقدام مالی) روی گلوگاه ما می‌نشیند،‌ اما در صورتی که با پول کشورها به صورت دوجانبه تبادل کنیم، تحریم‌ها بلااثر می‌شود اما دوستان نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد.

- اینها کسانی هستند که جز با توهین کار خودشان را پیش نمی‌برند؛ ما آمده ایم که با قرارگاه مرغ و صف کالا مردم را تحقیر نکنند.

- آقای روحانی چون اقتصاد بلد نبود شما (همتی) را گذاشت رئیس کل بانک مرکزی و فاجعه آفرید.

- مردم گرانی را تحمل می‌کنند تا عده‌ای نورچشمی با ارز 4200 تومانی که ایشان (همتی) به آنها می‌دهد، دست به واردات نزنند.

همتی: فقط جلیلی و کره شمالی می گویند FATF بدرد نمی خورد
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۰:۰۶

بحث زنان بسیار مهم است. ۵۰ درصد جمعیت کشور زنان هستند واقعیت آن است در حدی که باید در شان و جایگاهشان باشد در جامعه ما به آنها توجه نمی‌شود.

- من فکر می‌کنم دولت باید امنیت لازم اجتماعی را برای زنان فراهم کند و فرصت برابر به آنها بدهد. مشکل ما در این زمینه این است که تعداد اشتغال برای زنان برابر نیست.

- در مورد زنان حتما مایکرو فاینانس یا وام های خرد را راه می اندازیم برای اینکه به خود اشتغالی و کار آفرینی برسند.

- در این طرحی که دارم حتما به دهک پایین به هر خانوار یک میلیون داده شود، البته از طریق هدفمند کردن یارانه نه از طریق چاپ پول. برنامه های وسیعی را برای زنان دارم.

- آقای رییسی فرمودند چرا الان به من لیست ابر بدهکاران را دادید. آقای رئیسی ما قبلا این لیست را دادیم و در قوه قضاییه پرونده آنها هست. برخی از پرونده ها بدلایلی پیش نمی رود.

- اینها در زمان من نبوده و برای گذشته است و اگر صلاح می‌دانید اسامی آنها را اعلام کنید.

- آقای جلیلی درباره FATF گویا شوخی می کند! فقط شما و کره شمالی می گویید FATF بدرد نمی خورد. یعنی ۲۰۰ کشور نمی فهمند؟ اینها برای مبارزه با فعالیت تروریستی و پولشویی است. اجازه بدید کشور نفس بکشد .

- جناب آقای رئیسی دو سال است دارند تبلیغ می کنند. مردم می دانند اینترنت امن یعنی چه؟ یعنی اینستاگرام بسته شود. یعنی چند میلیون شغل از بین برود.

- آقای رئیسی اینجا کره شمالی نیست. آقای آذری جهرمی این وزیر شجاع ما را هر روز به دادگاه فرا می‌خوانند. آقای رئیسی چرا نمایندگان شما در کمیته بررسی رای به فیلتر شدن اینستاگرام دادند.

- وقتی شما می‌گویید با فیلترینگ مخالف هستید مثل این می ماند که طبری می گوید زمین ها و ویلاها را در لواسان دوستانش به او داده اند. الان دوستان آقای طبری چرا آزاد هستند؟

- آقای رییسی در کمیسیون ترفیع قضات زن ترتیب اثر داده نشده است، نسبت شما با افکار آقای علم الهدی امام جمعه مشهد چیست؟ مخالف نظر ایشان در مورد زنان هستید یا نه؟ شما در مناظره قبل نگفتید مخالف گشت ارشاد هستید یا نه؟

رضایی: جوانان فرشتگان نجات ایران هستند
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۰:۰۵

 مسئله جوانان در کشور ما که من به آنها فرشتگان نجات ایران می‌گویم مهم‌ترین سرمایه ملی ما در انقلاب و دفاع مقدس و تاکنون است؛ هرجا ما به جوانان اهمیت داده و مشکلات آنها را حل کردیم و به آنها میدان دادیم کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.

- امروز جوانان ما به شدت با مشکلات عظیمی روبه‌رو هستند این در حالی است که آنها شغل نداشته و از آینده خود خبر ندارند و وقتی می‌خواهند ازدواج کنند مسکن ندارند و وقتی می‌کنند ازدواج کنند شغلی ندارند لذا در یک سردرگمی به سر می‌برند لذا بزرگترین سرمایه ما که امکان نجات کشور را دارند نیازمند نجات هستند.

- دولت ما ترکیبی از جوانگرایی و تجربه‌گرایی است؛ یعنی در اقدام و تحول تجارت نسل اول و دوم را با انرژی و بالندگی و با استعدادهای جوانان نسل سوم و چهارم ترکیب کرده و با این اقدام با یک تیر دو نشان می‌زنیم که دولت ما با آزاد کردن یک انرژی عظیم هم مشکلات جوانان را حل می‌کند و هم مشکلات کشور را ولی مهم‌تر از آن این است که جوانان نسل سوم و چهارم که تجارب به آنها منتقل شده است دهها زمامدار تربیت می‌شوند به همین دلیل من در مراکز استان مدرسه تربیت زمامداران آینده را احداث خواهم کرد. لذا توجه جدی من به مسئله جوانان است. از اداره کشور تا حل مشکلات آنها.

- جوانان برای آنکه ازدواج کنند نیازمند شغل و مسکن هستند؛ مسکن جوانان را در نهضت خانه‌سازی ایرانیان حل خواهم کرد این در حالی است که خانه سازی دو بعد تولید و تولیدکنندگان و پیمانکاران ساختمانی بعد اول آن است و بعد بعدی آن موضوع تقاضا و خریداران مسکن است.

- در دولت من تولیدکنندگان مسکن را به بازار سرمایه متصل کرده و خریداران مسکن و جوانانی که به دنبال ازدواج هستند را به بانک‌ها متصل خواهیم کرد و همه بانک‌های کشور را موظف خواهیم کرد که هر زوج جوانی که 10 درصد آورده بیاورد آن بانک مؤظف است 90 درصد هزینه خانه را به عنوان وام با اقساط 40 تا 50 ساله تأمین کند.

جلیلی: قاطعانه می‌گویم امضای FATF هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۹:۴۴

روز اول انتخاب به آقای روحانی گفتم اگر می‌خواهید اهداف‌تان را دنبال کنید راهش این است که ماشین دولت را راه بیاندازید. کندی‌ این ماشین، یعنی ساختار اداری کشور شما را به مقصد نمی‌رساند.

مشکل کشور با تغییر دادن ساختارها حل نمی‌شود. سازوکارها را باید فعال کرد. آن هم به چه رویکردی؟ با رویکرد اداره روزمره یا اینکه برای دستگاه ها مأمرویت تعریف می‌کنید و بعد دنبال می‌کنید که به چه نتیجه‌ای رسیدند.

باید برای تک تک دستگاه‌ها مأموریت تعریف کرد تا اشتغال ایجاد کنند. اگر مجبور نباشد کار خودش را می‌کنند و نهایتاً هم پاسخی بابت اشتغال نخواهند داد.

به عنوان کسی که 33 سال کار سیاست خارجی کرده است به ضرس قاطع می‌گویم امکان تعامل سازنده و گسترده با جهان وجود دارد بویژه در روابط اقتصادی. می‌شود اما این‌ها نمی‌توانند.

در همین عراق که همسایه ماست، 12 میلیارد دلار روابط اقتصادی با ما وجود دارد که 10 میلیارد آن سهم بخش خصوصی است و پولش را هم می‌گیرد دو میلیارد دلار دیگر مربوط به دولت است.

چند روز پیش با تعاونی‌ها جلسه داشتیم؛ می‌گفتند هیچ مشکلی در روابط خارجی نداریم اگر داخلی‌ها مزاحم نشوند. می‌گفتند صادرات داریم و پول‌مان را هم می‌گیریم.

درباره FATF باید بگویم که این نیست که باید ببینیم منافع ما را تأمین می‌کند یا نه؛ قاطعانه می‌گویم که امضای کنوانسیون‌ها هیچ فایده‌ای برای کشور ما ندارد و حاضر هستیم با هر کسی در این باره مناظره کنم. خوشبیانه می‌گویم نمی‌دانید.

مهرعلیزاده: دستگاه‌ها و نهادهای بزرگ نباید در بورس دخالت کنند
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۹:۴۳

بورس یکی از بهترین بازارها ممکن برای جذب سرمایه گذاری است وقتی پول در بورس جمع می شود به سمت تولید می‌رود و اکنون یکی از مشکلات اساسی کشور ما تولید و افزایش و رونق آن و گرایش دادن نقدینگی جامعه به سمت و سوی تولید است.

متاسفانه آنچه که در فروردین سال گذشته اتفاق افتاد این بود به هر دلیلی که دلیل غیرکارشناسی بود دولت در مسئله بازار بورس دخالت کرد و صاحبان سهام عمده که نقش تعیین‌کننده‌ای در قیمت سهام خود دارند در هماهنگی با یکدیگر و دولت وارد معرکه شدند و با تشویق مردم برای سرمایه گذاری پول مردم را جمع کردند اما پول به سمت تولید نرفت بلکه به شکل حبابی قیمت سهام چندین برابر شد که این موضوع به منتفع شدن سهام دارن عمده منتهی شد.

وقتی حباب بورس ترکید و قیمت ها واقعی شد دیدیم که مردم متضرر شدند و فشار آوردند. من عرض کردم که کوچکترین مسئله اجتماعی قابلیت ایجاد شدن به بحران دارد که دولت مجبور شد از صندوق توسعه ملی ۲۰۰ میلیون دلار به این مسئله اختصاص داد تا جبران خسارت برای مردم شود که هر سه امر کار اشتباه بود.

باید کار بورس را به خود بورس بسپارند دخالت دولت در بورس همواره در شکست بازار دخیل بوده است. شکست بازار زمانی است که اتفاق خاصی همچون بحرانی که چند سال پیش در آمریکا رخ داد، اتفاق می افتد و دولت از منابع مالی خود به بانک ها کمک کرد که از ورشکستی جلوگیری کند و یا در مورد مسکن چنین اتفاقی افتاد.

اگر ما ۷۰ تا ۷۵ درصد اقتصاد که در دست دولت است را حل کنیم و اگر سهام داران عمده وابسته به دستگاه‌های بزرگ و نهادها و دستگاه های مختلف نظامی و غیر نظامی دخالت نکنند قطعا بورس وضعیت مطلوب خواهد داشت که تنها راه آن استقلال بورس در چارچوب آنچه که در بازارهای بورس بین المللی اتفاق می‌افتد.

اکنون تولید ناخالص داخلی کشور ۵۰۰ میلیارد دلار در سال است و این رقم در مورد آمریکا ۲۲ هزار میلیارد دلار، چین ۱۶ هزار میلیارد دلار، اروپا ۱۲ هزار میلیارد دلار است. بنابراین این کشورها۱۰۰ برابر ما تولید ناخالص دارند. حال سوال این است که ما می خواهیم تولید و رشد سرمایه گذاری داشته باشیم، می توانیم با تلاشی که صورت می‌دهیم در منطقه بازار برای خود ایجاد کنیم.

آقای جلیلی گفتند ۲۰ میلیارد دلار اما من می گوییم ما می توانیم ۵۰ میلیارد دلار افزایش دهیم که این مستلزم این است که باید با دنیا یک رابطه خوبی برقرار کنیم. متاسفانه اقتصاد ما هم دچار سیاست زدگی شده و سیاست ما بر اقتصاد ما حاکم شده است باید اقتصاد را نجات بدهیم و سیاست خارجی خود را در اختیار اقتصاد قرار دهیم.

رئیسی: از لیست ۲۵ میلیارد دلاری ارز صادراتی فقط ۷ میلیارد دلار آن را اعلام کردند
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۹:۴۲

در نظام سلامت دو مشکل داریم؛ علی‌رغم اینکه زحمات بسیاری کشیده شده است و پزشکاران و پرستاران و کادر درمانی را ارج می‌نهم. مردم در کرونا دچار آسیب شدند. مشکلی که در نظام سلامت باید از آن یاد کنیم یکی تعارض منافع است که در سایر بخش‌ها هم هست. مثلا یکی مسئول مسکن می شود و خودش جزو پیمانکاران است و این تصمیم‌گیری را سخت می‌کند و در سلامت هم همینطور است و باید تعارض منافع را به حداقل برسانیم و منتفی کنیم.

باید دسترسی به پزشک را برای همه کشور فراهم کنیم و باید دسترسی را آسان کنیم. عزیزان زیادی از کرونا در حوزه کسب و کار و گردشگری و مستاجرین آسیب دیده‌اند و باید نسبت به مسئله پساکرونا فکر کنیم تا مردم حس کنند یک فکر اساسی برای آسیب‌دیدگان در حوزه کسب و کارها شده است

در مورد کرونا علی‌رغم همه زحمات هم در حوزه جلوگیری از خسارت مردم جای بررسی جدی دارد و سازمان بازرسی بررسی های جدی کرده است و این نشان می دهد با برخی موارد با برخی بی‌تدبیری‌ها مواجهیم.

درباره این لیستی که آقای همتی به من داده، مردم می‌پرسند اگر قرار بوده بدهند چرا اینجا و بعد از مسئولیت می‌دهند؟ اگر هم نباید می‌داده این چه کاری است؟

ما بارها از بانک مرکزی خواستیم لیست ارزهای صادراتی را به ما بدهد. ۲۵ میلیارد دلار ارز بوده که ما هرچه پیگیری کردیم ۷ میلیارد دلار را بیشتر اعلام نکردند. بعد هم دولت فهمید که باید خودش مشکل را حل کند و به قوه قضائیه نفرستد.

قاضی‌زاده هاشمی: همانطور که یکروزه سرمایه مردم در بورس نابود شد در همان بازه هم می‌توان نجاتش داد
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۹:۴۱

برای اصلاح امور باید نگاه منظومه‌ای داشت؛ وقتی ما از مهار تورم به عنوان ام المصائب کشور یاد می‌کنیم یعنی تورم باعث بیکاری شده است و به خاطر از بین بردن تولید، تورم باعث فقر و نابرابری شده است لذا مهاجرت به وجود آمده و تورم باعث جلوگیری از تشکیل خانواده شده و سن ازدواج را بالا برده است.

وقتی به ساختار ایجاد تورم در کشور نگاه می‌کنیم تمامی نهادها در ایجاد تورم نقش داشتند، نظام کسری بودجه ما به حوزه مالی کشور مسئله بانک‌ها، بانک مرکزی و ساختار بانک‌های کشور، بانک‌های دولتی و خصوصی، موضوع خلق پول و نقدینگی و همچنین نظام توزیع و زیرساخت‌های نادرست حوزه تولید کشور موانع زیادی در جلوگیری از رساندن کالای ارزان قیمت به دست مصرف کننده داشته است.

با اینکه ما سال‌ها از یارانه‌ای که در اختیار قرار دادیم و به نام مردم داده شده، اما ۳۰ میلیارد دلار فقط در یک فقره به عنوان ارز مداخله‌ای و یارانه داده شد که معلوم نشد تکلیف آن چیست که مجموعه مبدا تا مقصد آن باید مدیریت شود.

دولت سلام مجموعه فرآیندها را در قالب مدیریت زنجیره تامین می‌بیند یعنی از زمان واردات یا از زمان استحصال مواد اولیه تا صادرات آن و صادرات در یک زنجیره ای که پیش بینی می کند و بخش‌های مختلف تولید را مدیریت می‌کند.

دولت سلام در خرید تضمینی محصولات اساسی در دادن یارانه به مصرف‌کننده نهایی و قیمت تعرفه برای حمایت از تولید داخلی ورود کرده و به سمت اتحادیه‌ها و سندیکاها خواهیم رفت.

توانایی اتحادیه‌ها به قدری است که به جای دولت مجموعه فعالیت را مدیریت کنند، اتفاقی که در مرغ اتفاق افتاد تولید کنندگان مرغ به ما مراجعه کردند. ما دو و نیم برابر ظرفیت‌های مصرف داخلی توان تولید داریم به ما می‌گفتند بگذارید تا ما خودمان از ابتدا تا انتها را مدیریت می‌کنیم و شما نگران این نباشید که چه اتفاقی می‌افتد و حتی ۳۰ درصد زیر قیمت بازار می توانیم کالا را به مصرف‌کننده نهایی برسانیم.

در داستان گوشت این را به خوبی دیدیم که وقتی قیمت ارز را اصلاح کردیم به جای آنکه گران تر شود ارزان‌تر شد فقط یک رانتی داده بودیم و به دنبال سلطان های مختلف بودیم.

یکی از برنامه‌های جدی ما این است که تورم را به زیر ۵ درصد برسانیم، ۴ میلیون مسکن تولید کنیم به طوریکه سه دهک پایین صاحب مسکن شوند و ۳۰ ساله برگردانند.

می‌خواهیم کاری کنیم که هیچ فردی با سوءتغذیه در کشور نباشد، وزارت خانواده تشکیل می‌دهیم و برای ازدواج پایدار و فرزندآوری و آسیب‌های اجتماعی صندوق اعتبار خانواده تعلق خواهیم داد که برای هر جوان موضوع ازدواج، مسکن و اشتغال آنها ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

ما معتقدیم می‌توانیم بورس را می توان مدیریت کنیم همانطور که یک روزه بورس و دارایی مردم نابود شد، با همان بازه زمانی کم هم می‌توان بورس را نجات داد.

رئیسی: اجرای برجام یک دولت مقتدر می‌خواهد
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۹:۱۶

ستاد ملی کرونا، ستاد استانی و دانشگاه علوم پزشکی برای تجمع حامیان من در استان خوزستان اجازه صادر کرده بود. من به مردم اهواز و خوزستان بدهکار بودم. شما چرا ناراحتید؟

- در عید ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ کارشناسان اعلام کردند که محدودیت ایجاد شود و آقای روحانی توجه نکردند، چرا آن موقع حساس نشدید؟ ما که به حرف کارشناسی عمل کردیم.

- اسامی که آقایان اعلام کردند، مردم قضاوت کنند و به این آقایان اطلاع دهند که ما برخورد کرده‌ایم یا نه؟

- نظر من درباره FATF را از کجا ذهن‌خوانی کردند که نظر من چیست؟ اگر منافع ما در قراردادی تامین شد ما هیچ مشکلی نداریم وگرنه نمی‌توانیم منافع مردم را به حراج بگذاریم.

- از رئیس قبلی بانک مرکزی پرسیدند که منافع برجام چیست؟ پاسخ داد هیچ! حداقل به مواضع خودتان پایبند باشید.

- اقتدار خارجی امتداد اقتدار داخلی است. شما وقتی جوجه کُشی و صف مرغ دارید نمی‌توانید برجام را اجرا کنید. برجام یک قراردادی است که با شروط خود در کشور تصویب شده، برجام را یک دولت مقتدر می‌تواند اجرا کند.

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۹:۱۴

رئیسی: اجرای برجام یک دولت مقتدر می‌خواهد

ستاد ملی کرونا، ستاد استانی و دانشگاه علوم پزشکی برای تجمع حامیان من در استان خوزستان اجازه صادر کرده بود. من به مردم اهواز و خوزستان بدهکار بودم. شما چرا ناراحتید؟

در عید ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ کارشناسان اعلام کردند که محدودیت ایجاد شود و آقای روحانی توجه نکردند، چرا آن موقع حساس نشدید؟ ما که به حرف کارشناسی عمل کردیم.

اسامی که آقایان اعلام کردند، مردم قضاوت کنند و به این آقایان اطلاع دهند که ما برخورد کرده‌ایم یا نه؟

نظر من درباره FATF را از کجا ذهن‌خوانی کردند که نظر من چیست؟ اگر منافع ما در قراردادی تامین شد ما هیچ مشکلی نداریم وگرنه نمی‌توانیم منافع مردم را به حراج بگذاریم.

از رئیس قبلی بانک مرکزی پرسیدند که منافع برجام چیست؟ پاسخ داد هیچ! حداقل به مواضع خودتان پایبند باشید.

اقتدار خارجی امتداد اقتدار داخلی است. شما وقتی جوجه کُشی و صف مرغ دارید نمی‌توانید برجام را اجرا کنید. برجام یک قراردادی است که با شروط خود در کشور تصویب شده، برجام را یک دولت مقتدر می‌تواند اجرا کند.

مهرعلیزاده: با وجود تبلیغات شبانه‌روزی اما فضای انتخابات سرد و بی‌روح است
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۹:۱۴

بحران امروز بحران رفاه اجتماعی، بحران حکمرانی خوب و مهمتر از همه بحران امروز بحران اعتماد و فقدان امید اجتماعی است.

اگر امروز علی رغم توصیه‌های مکرر مسئولین، تبلیغات شبانه روزی و صدا و سیما و بنده و و پوسترهای رنگارنگ هنوز فضای انتخابات سرد و بی روح است بی دلیل بی اعتمادی مردم بی میزان تاثیرگذاری آنان و ناامیدی از رویاهایی است که داشتند و برآورده نشده است.

در طول این سالها موضوعاتی مثل زنان، جوانان، اقدام، مذاهب، مستضعفین و حتی انتخابات مفاهیم اصلی خود را از دست داده‌اند.

جوانان و نخبه‌ای که انقدر عرصه بر آنان تنگ شده که به جای نشستن بر صندلی مدیریت کشور باید روی صندلی هواپیما بنشینند و از کشور فرار کنند یا جوانان که هزاران دلیل برای رفتن دارند و یک دلیل برای ماندن ندارند. آیا فرصت برابر برای کسب دانش اشتغال و سهیم کردن زنان در عرصه های مدیریت کشور فراهم شده است. آیا برای اقوام و مذاهب مختلف کشور در تمامی شئون فرصت برابر ایجاد شده است.

آیا برای اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی و استفاده از زبان محلی در مطبوعات، رسانه‌ها و تدریس در ادبیات آنها اقدام جدی به عمل آمده است. امروز علی رغم توصیه‌های زیبای حفظ وحدت، اهل سنت را بی دلیل از حضور در عرصه های مهم مدیریتی بازداشته‌ایم و حتی در داشتن مراکز فرهنگی و عبادتگاه‌های خود هم دچار محدودیت هستند. امروز با تبلیغ زندگی اشرافی مسئولان و با اخبار فساد و اختلاس های چند هزار میلیاردی نهال امید در دل محرومان و مستضعفان خشکانده شده است.

و اما برنامه من: دولت زندگی به دنبال بازگرداندن اعتماد از دست رفته مردم و دمیدن روح امید در کالبد جامعه است. منظور من از توجه به زنان و جوانان فراهم کردن شرایط برای نقش موثر و عادلانه ایشان در مدیریت کشور است. نقش امثال مریم میرزاخانی‌ها و بی بی مریم بختیاری‌ها.

منظور من از توجه به اقوام توجه به نقش همه هموطنان لر، کرد، کرمانج، ترک، ترکمن، بلوچ، سیستانی، غرب، گیلک، مازنی، فارس و همه حاشیه نشینان شرق و غرب و جنوب، شمال کشور است.

توجه به اهل سنت منظور من است که در طی سالیان سال مرزهای ایران بزرگ را در شرق و غرب کشور عاشقانه و خالصانه و بی چشم داشت حفظ کردند و در دوران انقلاب جنگ و سازندگی در کنار سایر هموطنانشان بودند اما در سایر فرصت برابر با دیگران گرفتار تبعیض شدند.

در دولت زندگی من خود را موظف به جبران تبعیض های گذشته به آنان و بهره گیری از ظرفیت و توان نخبگان اهل سنت در سطوح عالی اداره کشور اعم از وزرات ایتانداری، سفارت و ریاست سازمان‌های دولتی بزرگ می دانم.

منظور من از توجه به محرومین و مستضعفین توجه اصولی و زیربنایی جهت توانمندسازی آنان است و رفع محرومیت را د تولید ثروت نه توزیع فقر می دانم.

من در مورد صحبت‌های آقای زاکانی باید عرض کنم به کرسنت توجه کردن خوب است اما به FATF و آب در آسیاب ترامپ ریختن و تحریم‌ها نیز اشاره کنند. تورم ۱ رقمی و نرخ ارز ۵۰۰ تا ۸۰۰ تومنی نرخ رشد ۶.۷ درصدی در دولت اصلاحات نیز اشاره و انصاف را رعایت کنند.

همتی: لیست بدهکاران بانکی را به رئیسی می‌دهم
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۹:۰۷

 آقای جلیلی میفرمایند ما با دو تا سه کشور مذاکره کنیم. جناب جلیلی شما یک دهه با بیانیه خوانی در مذاکرات، معطل کردید و از آن موقع تا الان ۸۰ درصد GDP عقب مانده است.

من فکر میکنم شما اصلا از مسائل بین‌المللی اطلاع ندارید. بهترین دوست های ما چین و عراق پول های ما را نمی دهند. آنها می‌گویند تا مذاکره شما به نتیجه نرسد پول ها را نمی دهیم و با شما ارتباط برقرار نمی کنیم.

بیکاری و معیشت مردم نتیجه کارهای شماست. دنیا بدون حل مشکل تحریم با شما کار نمی کند.

آقای زاکانی هم به عنوان پلیس بد به عنوان پوششی می خواهند چیزهایی را بگویند. بخشی از مطالب ارائه شده را تحریف شده مطرح کردند که پاسخ ایشان را نخواهم داد.

اما در ارتباط با بورس؛ رئیس ما بانک مرکزی حق رای در دولت ندارد و مرا از دولت اخراج کردند. بدلیل بی اخلاقی وزیر اقتصاد و برخی رقبا برای اولین بار می‌گویم مدتها قبل از ریزش بورس به رییس جمهور و دفتر مقام معظم رهبری نامه خصوصی نوشتم و هشدار دادم مردم را دعوت نکنید.

رهبر انقلاب خطاب به رییس‌جمهور فرمودند این هشدار رئیس کل مهم است. کسانی دیگری شبیه به آن را مطرح کردند. مقتضی است فکر جدی در این باره شود.

همه بعد از آن دوباره دعوت به بورس کردند. وزیر اقتصاد گفت حبابی وجود ندارد. چند هزار میلیارد در بورس عده ای بود بردند. در طول یکسال سه بار رییس بورس را عوض کردند. نایب رئیس آن زمان مجلس نامه نوشت و بعد گفت سه روزه آن را حل می کنم. مشکل بورس هیچ ربطی به بانک مرکزی ندارد. ریزش بورس از تعلل وزارت اقتصاد در فروش به موقع اوراق بود.

گفتند ۱۱ نفر که بیشترین معوقه بانکی را دارند معرفی کنید. اینها بیش از ده سال پیش منابع گرفتند من لیست اینها را به آقای رئیسی می دهم اگر خواستند معرفی کنند.

جلیلی: برجام یک چک بلامحل بود
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۹:۰۵

- یکی از نکات مهم برای اقتصاد کشور، وجود ثبات در سیاست‌های اقتصادی است. بله، تحریم را نمی‌شود انکار کرد. مهم‌تر از آن بهانه تحریم است که برخی افراد ناکارآمدی‌هایشان را گردن آن می‌اندازند.

- کسی که رئیس‌جمهور می‌شود باید فهم صحیح از مناسبات جهانی داشته باشد. مشکلی که وجود دارد این است که کسانی حداقل فهم را از مناسبات جهانی ندارند بعد بر این مبنا می‌خواهند نسخه بپیچند.

- وقتی از جهش تولید سخن می‌گوییم، لازمه‌ جهش تولید، جهش صادرات است و لازمه جهش صادرات، جهش تعاملات بین‌المللی است. دوستان کارنامه بسیار ضعیفی در تعاملات بین‌المللی دارند و آن را خلاصه کردند در دو سه کشور که کی بایدن به در آید.

- همین الان در جریان مذاکرات وین با پررویی می‌گویند موضوعات زیادی داریم که باید حل شود و اهرم تحریم هم باقی می‌ماند.

- بله تحریم مهم است، امّا باید بگویید برای تحریم چه برنامه‌ای داریم؟ بدون فهم مناسبات جهان نمی‌شود تحریم را رفع کرد. تحریم، اهرمی است در دشت دشمن. باید این اهرم را از دست او بگیریم. برای این کار، باید برنامه داشته باشیم هم برنامه آفندی هم پدافندی.

- باید بگویید برای بی‌اثر کردن تحریم و پشیمان کردن دشمن از تحریم در پایان چهار سال چگونه تعامل گسترده با جهان شکل می‌دهیم.

- شما در همان زمانی که به قول خودتان در گفت‌وگو و مذاکره موفق بودید، چه شد که تحریم‌ها از 800 تحریم به 1500 تحریم رسید و دلار سه هزارتومانی 30 هزار تومان شد. شما حتی نتوانستید مذاکره کنید. در روابط جهانی باید تهدید و فرصت را با هم دید. همانطور که فرصت‌ها را حداکثری می‌بینید، تهدیدها را هم باید دید.

- بگویید از هزار میلیارد بازار کشورهای اطراف سهم ما چقدر بوده است؟

- نسبت به تبادلات بانکی ما 11 طرح داریم که می‌توان تحریم را بی‌اثر کرد. بانک مرکزی بیاید یک طرح بدهد بگوید برای این تبادلات مالی چکار کرده است.

- برجام یک چک بلامحل بود.

رضایی: اگر تعامل داخلی راه‌ نیندازیم تعامل خارجی هم بی‌نتیجه خواهد بود
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۸:۵۴

- نزاع سیاسی که در ابتدا داخلی بوده و نفوذی‌ها سوار آن شدند و این باعث شده که آنها عملاً فضای سیاسی کشور را مدیریت می‌کنند و بازیگران این صحنه یا ناآگاه هستند و یا آگاهانه اوضاع کشور و وقت کشور را می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند انرژی و توانایی ملت ایران و دولت متمرکز بر مسائل اصلی کشور شود.

- رهبر معظم انقلاب بارها تلاش کردند این مشکلات را حل کنند و برهمین اساس سیاست‌های اصل 44، اقتصاد مقاومتی را تعیین کرده و ابلاغ کردند ولی حتی در مجلس بسیاری از این سیاست‌ها تبدیل به قانون نشده است در حالیکه این سؤال وجود دارد که چرا؟ اگر این موضوعات تبدیل به قانون می‌شد و برنامه‌ریزی برای آن صورت می‌گرفت و اجرا هم می‌شد اقتصاد روی ریل می‌افتاد.

- در مسئله مذاکرات هسته‌ای رهبر معظم انقلاب خط مشی قهرمانانه امکان و اختیار فوق‌العاده‌ای را به دولت دادند و جانانه هم حمایت کردند؛ قرار بود که اقدامات دولت به یک شاهکار بزرگ در رفع تحریم‌ها تبدیل شود ولی آنچه رخ داد آن بود که تحریم‌ها که رفع نشد بلکه تحریم‌های بسیار سنگینی هم به وجود آمد که نشان‌دهنده آن است که مسائل اینگونه حل نمی‌شود.

- به قول آن دوست عزیزمان که امروز اینجا جایش خالی است باید زیر میز زد و اینگونه نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم چرا که کشور نیاز به جراحی بزرگ دارد.

- دولت ما با اقتدار و قانون، نظم و آرامش را در جامعه مستقر خواهد کرد و سیاست‌های نظام را عملیاتی خواهد کرد و حق مردم را از گردن کلفتان می‌گیرد و خواسته‌های مردم را بسیار دقیق و با دست خود مردم عملیاتی می‌کند.

- این نفوذی‌ها و آلودگی‌های امنیتی که پشت صحنه با ایجاد نمایش و دعواهای زرگری وقت و انرژی شما را و توانایی‌های دولت را به انحراف می‌کشاند را در دولتم از پستوها بیرون خواهم آورد و اجازه نخواهم داد این آلودگی‌های امنیتی با انتشار یک نواری به یکباره یک نفر کنار رفته و فرد دیگری جای او قرار گیرد و مگر می‌توانیم سرنوشت یک ملت بزرگ را به بازی گرفت.

- ما نیازمند اقتدار برای اجرای برنامه هستیم؛ برنامه دولت من جراحی‌های بزرگ است ولی همان را هم نمی‌توانیم روی کاغذ بنویسیم و رهایش کنیم و نیازمند یک اقتدار برای تحقق آن هستیم اما اقتدار هم مهم نیست بلکه باید عقلانیت را بازگردانیم.

- اینکه عقلانیت فردی و جناحی جای خود را به عقلانیت جمعی داده است از بزرگترین خسارت‌ها است و بایستی گفت‌وگو با مردم را راه بیندازیم و گفت‌وگو با نخبگان را ایجاد کنیم.

- وقتی هواپیما تأخیر دارد به مردم می‌گویند همینی که هست و وقتی می‌گوییم چرا وضعیت مرغ اینگونه است می‌گویند همینی که هست و وقتی می‌گوییم چرا وام‌های میلیاردی می‌دهید می‌گویند همینی که هست در حالیکه این موضوع بی‌احترامی به مردم است.

- ما اگر تعامل داخلی راه‌ نیندازیم تعامل خارجی هم بی‌نتیجه خواهد بود و اگر کرامت مردم و نخبگان را می‌خواهیم بایستی با آنها گفت‌وگو کنیم؛ دولت من دولت شایستگانی است که همه شایستگان در آن حضور دارند.

زاکانی: همتی شهریور ۹۸ درخواست کرد بنزین ۵ هزار تومان شود
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۸:۵۱

- مردم عزیز ایران، علت مشکلات سه «نون» است که «نان» را از سفره شما بیرون برده است؛ ندانستن، نخواستن و نتوانستن! مظهر تام و تمام این هم دولت آقای روحانی و بعضی کسانی است که در این دولت کار کرده‌اند.

- اگر پینوکیویی در عالم واقع پیدا می‌شد، باید دماغش چند دور، دور زمین می‌چرخید که مصداق آن، برخی کسانی است که مسئولیت داشته‌اند.

- آقای همتی آبان 98 گفت نرخ بنزین 4 واحد درصد در سال بر روی تورم تاثیر دارد و مشکلی ایجاد نمی ‌کند؛ بعدا گفت مخالف افزایش قیمت بنزین بودم و این را بدترین اقدام می‌دانستم! چرا دروغ می‌گویید؟!

- نامه رسمی همتی موجود است که با امضای وی 31 شهریور 98 درخواست کرده قیمت بنزنین 5 هزار تومان و قیمت نفت گاز یک‌هزار تومان شود تا کسری بودجه دولت جبران شود؛‌ حالا چرا دروغ می‌گویید؟!

- شما (همتی) اسرار مملکت را به صندوق بین‌المللی پول داده‌اید؛ این بزرگترین خیانت است که میزان ذخایر در دسترس و غیرقابل دسترس را گفته‌اید.

بی کفایتی از این بالاتر که رئیس جمهور می‌گوید صبح جمعه فهمیدم قیمت بنزین گران شده است؟!

- آقای مهرعلیزاده از دولت اصلاحات سخن می‌گوید؛ آقای مهرعلیزاده، کرسنت 52 میلیارد دلار خسارت عدم‌النفع علیه ما داشته است! یا اطلاع ندارید و این حرف‌ها را می‌زنید یا معلوم نیست کجای کره زمین زندگی می‌کنید.

- کسی را از مجلس بیرون کرده‌ایم، الان رفته و ماهانه 85 میلیون تومان از بیمه سرمد حقق گرفته؛ آقای همتی چه کسی باید جواب این را بدهد؟!

- دلار نجومی، سکه نجومی، حقوق نجومی، اختلاس نجومی و امثالهم را در این دولت دیدیم. مگر اینجا کهکشان راه شیری است که همه چیز نجومی است؟ علاوه بر حقوق‌های نجومی، پررویی نجومی هم به هنرهای آقایان اضافه شده است!

قاضی‌زاده هاشمی؛ سپردن درمان امروز به بانیان وضع موجود مثل سپردن درمان کرونا به ویروس کرونا است
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۸:۴۷

-سپردن درمان امروز به بانیان وضع موجود مثل سپردن درمان مالاریا است به پشه آنوفل و یا سپردن درمان کرونا به ویروس کرونا است.

- دوستان طوری حرف می‌زنند که در دوره مدیریت کشور نبودند و از بیرون آمده‌اند!‌ خودشان از سابقه ۳۰ ساله و ۴۰ ساله ذکر می‌کنند.

- کمترین تجربه اجرایی و نقش آفرینی در حوزه های اجرای موجود در کشور را بنده دارم، بنده در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده منتخب مردم بودم، حالا درباره موضوعی که چرا چنین و چنان شده است حرف‌هایی می‌زنند که ۸ سال پیش ساخته شده آنهم با همین کلمات از قبیل تحریم.

- بهتر است که برگردیم و این اختیار فوق‌العاده‌ای که مقام معظم رهبری که به دولت دادند را ببینیم،‌ دولت در این هشت سال فرصت مذاکره را از بین برد آنهم با بد مذاکره کردن.

- این اختیاری که این دولت داشت در حتی مذاکره مستقیم با آمریکا کدام دولت قبل از این داشته است؟ روندها و روندهای ۴۰ - ۵۰ ساله از مشکلات ساختاری نهادی است. شما بلد نبودید کشور را اداره کنید.

- جوانان، نخبگان و فناوران کنار و زنان کنار گذاشته شدند اینها تقصیر شخص دیگری است؟ بنده بازهم می‌گویم که راه‌حل امروز تغییر نسل سیاستمداران است، امروز ما جوانان و زنان توانمندی داریم، اینگونه نیست که آنها به ما محتاج باشند بلکه ما به آنها احتیاج داریم که از توانایی‌های آنها استفاده کنیم برای اینکه ما را از وضع موجود خارج کنند.

- برای مردم سوال است که چرا این مشکلات تکرار شده حل نمی شوند؟ و چرا مسائل مزمنی که همواره می‌گویند به قوت خود باقی مانده است؟ برای اینکه عده‌ای با شوآف و شومن بازی و پرت کردن حواس ها به جای اینکه جراحی کنند و تومورهای بدخیم را بردارند با دولت پایش را از روی گردن مردم گذاشت.

- دولت‌ها، ضد مردمی و ریاستی و متعلق به یک طبقه خاص و فرزندانشان شده‌اند، اینها رفتند فامیل های جدید آمده‌اند و قومیت گرایی و حزب بازی آمده است. مردم این ها را می‌بینند و ناراحت هستند؛ معلم بازنشسته ما همه اینها را می بینند بنده ۲۰ برنامه و ۲۰ پروژه در این حوزه دارم.

- جوانان باید تغییر مدل حکمرانی به سمت مردم را پیش ببرند مانند اول انقلاب که جوانان انقلابی در میدان بودند و کنار مردم قرار گرفتند و دغدغه‌مند دست آنها را گرفتند و با انقلاب حرکت دادند لذا همچنان جوانان پای کار هستند دانش و سواد آموختند و تجربه کسب کردند دنیا را دیدند لذا می‌توانند.

مهرعلیزاده: اگر شفافیت بود، اختلاس نداشتیم
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۸:۳۸

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره تلویزیونی درباره راهکارهای دولتش برای مقابله با تورم، عدالت، رکورد، مقابله با فساد، یارانه ها و اشتغال توضیحاتی ارائه داد که محورهای آن به شرح زیر است؛

- برنامه دولت زندگی برنامه اقتصاد محور است.

- برنامه من که شامل افزایش کلان تولید، سرمایه گذاری و از بین بردن موانع سرمایه گذاری، افزایش جی دی پی، مسئله کارگران، معلمان و جوانان و ایجاد صندوق در آمد پایدار و صندوق بیمه تکمیلی رایگان، توسعه امر گردشگری و تنش زدایی در سطح دنیا، ورود به عرصه رقابت‌های جهانی و ۵ برابر کردن یارانه های نقدی، واکسیناسیون کرونا تا قبل از اتمام سال، اجرای سه جانبه گرایی در تامین اجتماعی، افزایش حقوق و دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم، واگذاری اختیارات هنر به اصناف و هنرمندان، همسان سازی حقوق بازنشستگان.

-من خواهش می کنم مردم این را در برنامه‌ام مطالعه کنند.

- یکی از دغدغه های اصلی را در حال حاضر مسئله از بین رفتن اعتماد مردم به مدیران و به دولت می‌دانم. مردم امروز عدم صداقت را در رفتار و کردار و گفتار مدیران احساس می کنند و بر اساس این بی اعتمادی به مجموعه عملکردها نگاه می‌کنند و این سبب شده که مردم همکاری نکنند و حتی کارهای خوب را نبینند و به دنبال همکاری با دولت نباشد.

- یکی از عامل‌های صدا و سیماست. در صدا و سیما کاری شده که مرجعیت رسانه از تهران به لندن انتقال پیدا کرده است و الان کمتر از ۱۰ درصد از مردم اخبارشان از رسانه ملی دریافت می کنند.

- فیلم تبلیغاتی بنده را سانسور کردند، چون در آن تصویر حضرت امام(ره) و رهبری، سخنان طالقانی و شهید بهشتی وجود داشت. امروز صدا و سیما نماینده اقلیت اقلیت هم نیست.

- ریشه مشکلات عمدتا در سیاست‌زدگی است. بینش‌های و روش‌ها باید تغییر کند. نگاه ارباب رعیتی باید از بین برود. بعضی ها می خواهند همه جا و همه کاره باشند. بعضی ها می خواهند همه جا دخالت کنند‌. آنجایی که باید باشند نیستند و آنجایی که نباید باشند هستند.

- امروز اقتصاد و معیشت ما متاسفانه دچار این فضای سیاست زدگی سنگین شده است و بعضی ها هیچ التزامی به قانون و برنامه ندارند. این همه برنامه در اینجا گفته شد و آقای همتی مطالب هم گفتند اما افسوس هیچ التزامی به اجرای قانون نیست.

- مشکل از عملکرد مدیران و ساختارهاست. مردم از چه چیزی ناراضی هستند؟ چرا کوچکترین مشکل اجتماعی در اسرع وقت به یک بحران تبدیل می‌شود؟ باران و سیل و زلزله می شود نارضایتی ایجاد می شود. مساله بنزین آبان ۹۸ شکل میگیرد. اینها راه حل نیست بلکه مسائلی که مطرح می‌شود راه حل هایی دارد که مردم آنها را می دانند.

- بعضی‌ها راه‌حل‌هایی ارائه می دهند که آنها راه‌حل های مورد نظر و واقعی نیست. اشکنه خوردن و لنگ پوشیدن راه‌حل نیست. ما نمی‌توانیم بحران‌ها را کنار بگذاریم و بر مشکلات فائق بیاییم. می توانیم بر اساس برنامه‌های من مشکلات را حل کنیم به شرطی که با هم باشیم.

- جوانان ما امروز در پروژه‌های سنگین در سطح بین المللی در ناسا و ... کار می کنند. اگر جوان را فراری نمی دادیم الان مشکل ما این نبود. یکی دیگر از دغدغه‌ها مسئله شفافیت و صادق بودن با مردم است. اگر شفافیت بود این همه اختلاس و مشکل بی اعتمادی مردم به مدیریت در کشور وجود نداشت.

- اگر پرونده‌هایی مثل عیسی شریفی که وصل به شهردار وقت بود و اکنون ۴ سال است خاک می خورد که دارای رانت و اختلاس چند هزار میلیاردی در آن وجود دارد اما هیچکس در این زمینه به کسی کاری ندارد. اگر پرونده بابک زنجانی مشخص می شد و پرونده طبری‌ها ریزتر و دقیق‌تر می شد مردم اعتماد می‌کردن. مردم صداقت و روراستی را می خواهند.
مردم می خواهند بپرسند که آیا واقعا کرونا خطرناک است و باید در خانه‌ها بمانیم؟ کسب و کارهای باید تعطیل شود؟ اگر کرونا خطرناک است خوزستان چندین ماه است که وضعیت قرمز دارد.

- چند روز پیش آقای رئیسی در خوزستان شوآف و تبلیغات می‌کند و هزاران خوزستانی را جمع می‌کنند. مردم می پرسند به چه چیزی اعتماد کنیم. کروناهست یا خیر؟ خطر هست یا خیر؟ من می ترسم با این روند آقای رئیسی که می خواستند سید محرومان شوند سید مرحومان شوند.

- در استان فارس ۱۰نفر از مدیران سیستم قضایی واکسن زدند. این واکسن زد‌ن‌ها قانونی و شفاف بوده است؟

جلیلی دغدغه‌های مردم مشخص است؛ اما چرا تاکنون حل نشده‌اند؟
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۸:۳۷

محور سخنان سعید جلیلی در این مناظره بدین شرح است:

- سؤالی که شد این بود که چه رویکردی نسبت به دغدغه‌های مردم داریم، دغدغه مردم این است که خب چرا این موضوعات حل نمی‌شود؟

- این موارد و مشکلاتی که مطرح کردید، نه مسئله‌اش و نه پاسخش هیچکدام مثل کرونا نیست که ناشناخته باشد. سؤال این است که این موضوعات که شناخته‌شده است چرا تا به حال حل نشده است؟

- امروز متوسط نرخ تورم کشورهای دنیا 2/5 کشور است. در بیش از 100 کشور زیر 5 درصد است. چرا در ایران حل نشده است؟ درباره مسکن می‌گویند زمین داریم و مصالح و نیروی انسانی و امکان ساخت داریم؛ خب چرا مشکل مسکن حل نشده است؟ دغدغه مردم این است که چرا دولت‌ها عقب هستند در حل این مسائل؟

- صحبت از مقام رئیس‌جمهوری می‌کنیم، آن هم رئیس‌جمهور ایران، یعنی کشوری با این همه ظرفیت که می‌تواند جهش پیدا کند. بعد سؤال ما این است که ابتدایی‌ترین موضوعات چگونه حل می‌شود.

- دغدغه مردم این است که چرا این راه حل‌ها پایدار نیست. دولت می‌گوید سه سال تورم را کنترل کرده‌ام. تورم که مثل باران نیست بگوییم که آیا امسال هست یا نیست. این موضوع باید یک روند ثبات داشته باشد.

- اگر شما می‌خواهید این مشکلات را حل کنید این یک برنامه جدی می‌خواهد. یک قالی ایران که دارای قدمت زیاد است، باید برای آن نقشه داشته باشید؛ رج به رج، گره به گره باید مشخص باشد که چه نقشه‌ای دارید. بدون یک نقشه جامع مگر می‌شود کشور را اداره کرد؟

- کار رئیس‌جمهور با وزیر فرق می‌کند؛ رئیس‌جمهور باید اشراف داشته باشد به نقش هر کدام از وزارتخانه‌ها برای هر کدام از مسائل، از مسکن گرفته تا نظام سلامت مأموریت تعیین کند.

- برنامه اداره کشور، یک شبه نوشته نمی‌شود. با سفارش به اندیشکده که برنامه نوشته نمی‌شود. رئیس‌جمهور باید اشراف داشته باشد به برنامه تا در بزنگاه‌ها که در جایی که کار متوقف می‌شود بتواند گره را باز کند.

- بحث مهمی که درباره نقش رئیس‌جهور وجود دارد این است که آیا از روزی که عهده‌دار مسئولیت ریاست‌جمهوری خواهید شد، چقدر به زمان اهمیت می‌دهد؟ متأسفانه زمان را هدر می‌دهند بعد هم طلبکار مردم می‌شوند.

- باید مشخص شود که مسیری که می‌خواهد طی شود قرار است جامعه را به چه جایی برساند؟ آیا پیشرفت حداقلی است یا حداکثری؟

- اینکه رئیس‌جمهور بگوید چهار مسئله حل کردم اینکه خیلی حداقلی است. اینجاست که دغدغه مردم این است که آیا تعارفات را کنار خواهید گذاشت یا نه؟ آیا رئیس‌جمهور مشغول کار نمایشی می‌شود یا کار واقعی؟

- مردم می‌خواهند بدانند آیا در هشت سال آینده کارها جدی خواهد بود یا نمایشی؟ آیا اداره کشور مبتنی بر برنامه خواهد بود؟

همتی: کاسبان تحریم و شخص ترامپ در همکاری با هم زیر میز برجام زدند
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۸:۲۲

عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در ابتدای مناظره سوم به ارائه تصویری از دولت خود پرداخت و اظهار کرد: در ارتباط با بحث امروز باید اشاره کنم که بدون افزایش رشد اقتصادی تا حداقل پنج درصد نمی‌شود معضل بیکاری را حل کرد یا اشتغال ایجاد نمود. بدون سرمایه گذاری اساسا رشد اقتصادی معنا ندارد.

وی اضافه کرد: دوستان امروز آمده‌اند و درباره‌ی روبنا صحبت می‌کنند در حالی که ما در اقتصاد موضوعات زیربنایی را مورد توجه قرار می‌دهیم و علم اقتصاد به ما می‌گوید در مورد وضعیت اقتصادی جامعه باید شرایطی را به وجود آورد و حکومت اقتصاد را به سمتی ببرد که امکان سرمایه گذاری امن ایجاد شود تا رشد سرمایه گذاری از طریق آن به وجود آید و نتایج آن میان مردم تقسیم شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به سخنان‌ ابراهیم رئیسی اظهار کرد: آقای رئیسی از گرانی صحبت می‌کنند و می‌گویند می‌خواهند با آن مبارزه کنند. اما آقای رئیسی گرانی وجود ندارد، آنچه عامل گرانی است تورم است به جای این‌که معلول را بیابید دنبال علت باشید. چرا خودتان را به راه دیگری می‌زنید بدانید که تحریم، معادلات اقتصادی ما و دنیا را بهم زده است و این موضوع در همه مشکلات اقتصادی ما تاثیر خود را گذاشته است. شما یک کشور نشان دهید که با تحریم رشد اقتصادی داشته است.

همتی با تاکید بر این‌که من برای مسکن جوانان، اشتغال آنان، کنترل تورم و افزایش رشد اقتصادی برنامه دارم، اظهار کرد: مردم بدانند این جریانی که در برابر من ایستاده است می‌خواهد ما بدون دنیا زندگی کنیم. اولا شما بلد نیستید بدون دنیا زندگی کنید و ثانیا نتیجه زندگی بدون دنیا می‌شود این‌که رشد اقتصادی هشت درصدی به صفر کاهش می‌یابد و هزینه آن را هم مردم از جیب خود می‌پردازند.

وی تصریح کرد: وضعیت تجارت خارجی ما را ببینید ما داریم سالی 16 میلیارد دلار هزینه نبود تجارت خارجی را می‌دهیم در این شرایط استقلال و پرسپولیس حتی نمی‌توانند پول خود را از "ای اف سی" بگیرند و ما نمی‌توانیم یک کشتی با پرچم خود روی آب بفرستیم.

وی خطاب به رئیسی ادامه داد: آقای رئیسی به مردم صریح بگویید شما اگر روی کار بیایید برای برجام چه اتفاقی خواهد افتاد آیا آن را پیگیری خواهید کرد؟ من به مردم بگویم که این تحریم‌ها و کاسبان آن ضرر 350 هزار میلیاردی به کشور وارد کرده‌اند و دولت امروز دچار کسری بودجه است؛ چرا که سالی چند ده میلیارد از درآمد دولت کاسته شده است.

همتی با بیان این‌که کاسبان تحریم و شخص ترامپ در همکاری با هم زیر میز برجام زدند، اظهار کرد: اینگونه شد که ما به وضعیت فعلی رسیدیم، اما می‌گویم می‌توان در دولت بعدی تحریم را شکست و برجام را اجرا کرد ما اگر بتوانیم چند سال سرمایه وارد کشور کنیم آن وقت برای جوانان هم شغل ایجاد خواهد شد این دغدغه مردم است و ما این را اجرا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اما آنهایی که در برابر من قراردارند یعنی آقای رئیسی و چهار کاندیدای دیگر که وی را همراهی می‌کنند اینها مخالف برجام و تصویب FATF هستند. آنها سال‌ها رابطه با خارج کشور را معطل کرده‌اند به خاطر این‌که به رابطه با دنیا اعتقادی ندارند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: ما برای سیاست خارجی برنامه داریم و به دنبال حل مشکلات هستیم در سیاست خارجی دولت من عربستان و عمان دشمن نیستند ما به دنبال حمایت از خودروسازی داخلی هستیم اما معنایش این نیست که خودروی داخلی را به قیمت خودروی آمریکایی به مردم بفروشیم.

وی ادامه داد: آقای رئیسی شما تا این مدت گل به خودی زدید و در زمین ترامپ بازی کردید این موضوع را مورد توجه قرار دهید و بدانید که تعامل با دنیا اصل سیاست خارجی است.

زاکانی: خصوصی‌سازی‌های ناحق را از حلقوم متخلفان بیرون می‌کشیم
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۸:۰۹

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، عصر امروز در سومین و آخرین مناظره نامزدهای این دوره از انتخابات که با محوریت مسائل سیاست خارجی و روابط بین‌الملل و نیز تصویر کلی کشور و برنامه‌های دولت آینده برگزار شد، به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در این حوزه پرداخت.

مهمترین محورهای سخنان زاکانی در این مناظره تلویزیونی به شرح زیر است؛

- امروز ام‌المسائل کشور گرانی و تورم است؛ به ویژه در حوزه خوراک و پوشاک که مردم را بیچاره کرده است. سال 1390 تورم حدود 19 درصد بود که در سال جاری تورم نقطه به نقطه به 49 درصد و تورم میانیگن سالانه به 38 درصد رسیده است.

- حجم نقدینگی از 600 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 3500 هزار میلیارد تومان در حال حاضر رسیده و 6 برابر شده و پایه پولی هم دو برابر شده که آقای همتی باید پاسخگو باشد.

- حتما در کوتاه مدت با کنترل نرخ ارز و اصلاح نرخ سود بانکی و اصلاح ناترازی بانک ها و هدایت نقدینگی به سمت تولید، در سال اول نرخ تورم را به نصف رقم موجود می‌رسانیم.

- وضعیت مفاسد در کشور نامناسب است؛ همواره سعی‌ام این بوده که با گردن‌کلفت‌ها درگیر شوم و غیر از این هم راه چاره ای نیست.

- معتقدم باید ریشه فساد را خشک کرد و به مردم وعده می‌دهم که در «دولت اقدام و اصلاح» ریشه فساد را خشک کنیم.

- شبکه های شکل گرفته فساد در دولت، مجلس و قوه قضائیه را می‌شناسم و با کمک مردم این را خشک می‌کنم.

- در حوزه خصوصی‌سازی، واگذاری‌های ناحقی صورت گرفته که یک قلم آن، 2500 میلیارد تومان را به سه برادر واگذار کرده‌اند! واگذاری‌های ناحق را از حلقوم اینها بیرون می‌کشیم و به مردم بازمی‌گردانیم.

- رکود اقتصادی موجود، ناشی از تکیه به بیرون از کشور است؛ ما جهش تولید را مدنظر خواهیم داشت و در این زمینه مقررات‌زدایی و اصلاح مالیات و بیمه و نظام توزیع و صادرات را دنبال خواهیم کرد.

- تمرکز زدایی و هویت دادن به شهرستان‌ها را در اولویت داریم و مسائل 451 شهرستان را احصاء کرده‌ایم و در این زمینه توسعه دولت الکترونیک را دنبال خواهیم کرد و در پایان سال اول دولت الکترونیک را اجرا خواهم کرد.

- ساماندهی یارانه‌های پنهان دیگر برنامه‌ ماست؛ 600 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در سال 97 توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام شد که حتما این یارانه را سامان خواهیم داد

- 70 میلیون نفر بُن‌کالای 40 هزار تومانی در ماه دریافت خواهند کرد؛ همه این پول در بودجه امسال هست و ما حواله به غیب نمی‌دهیم.

- 6 میلیون و 700 هزار شغل را به تدریج ایجاد خواهیم کرد و در سال اول 500 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

- در چهار سال، 5 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی خواهیم ساخت که یک میلیون و 200 هزار واحد از آنها، مسکن حمایتی و برای زوج‌های جوان خواهد بود.

در تحول ساختاری باید تحول در نظام بانکی صورت گیرد
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۸:۰۳

ابراهیم رئیسی در آخرین مناظره انتخاباتی با موضوع دغدغه های مردم گفت: ما نشست های زیادی با مردم داشتیم و در دستگاه قضایی ارتباط بسیاری با مردم داشتم و به دلیل ارتباطم با مردم برای مهمترین آن ها راهکار پیدا کردم‌، اگر رای مردم به بنده تعلق گرفت.

وی ادامه داد: برنامه اقتصادی در سه بخش عبارتند از اصلاح دولت و مبارزه با فساد و حمایت از خانواده ها و اقشار محروم و جهش در تولید. یکی از مشکلات مردم مساله فساد است و ما در دستگاه قضایی با مفسد برخورد کردیم اما برخورد با فساد در دولت است. افرادی که الوده باشند جایشان در دولت نیست؛ باید سامانه جامع اقتصادی ایجاد کرد.

رئیسی بیان کرد: ایجاد سامانه شفافیت در دولت ضروری است که تمام قراردادها در سامانه و پشت ویترین قرار گیرد و من ۳۵ الی ۴۰ شرکت را در زمانی که در استان قدس بودم در اختیار مردم گذاشتم و این امر باعث افزایش اعتماد عمومی می شود.

وی تاکید کرد: شفافیت مهم است و اگر شفافیت اجرا شود زمین خواری و قاچاق کالا و فرارهای مالیاتی کنترل می شود. در تحول ساختاری باید تحول در نظام بانکی صورت گیرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: باید اصلاح نظام مالیاتی صورت گیرد و ایجاد سامانه هوشمند برنامه ای جدی است. کاهش مالیات از ۲۵ به ۱۰ درصد قابل انجام است.

رییسی گفت: تحول در ادارات قابل انجام است.

وی ادامه داد: باید بسترهای فساد از بین برود و خیلی از نظارت های پیشینی باید پسینی شوند. بیش از ۵ میلیون بیکار داریم و ایجاد ۴ میلیون شغل در ۴ سال امر دست یافتنی است. همچنین اولین مساله کنترل گرانی قابل انجام است.

رییسی گفت: ما بانک‌ها را یکی از موانع تولید می‌دانیم. معوقات بانکی باید به طور جدی پیگیری شود و روندهای بانکی اصلاح شود.

رییسی ادامه داد: تورم ۳۲۰ درصدی در هشت سال اصلا قابل قبول نیست. مردم این وضعیت را چگونه تحمل کنند؟ تورم باید به سمت یک رقمی شدن حرکت کند. همچنین مدیریت بازار ارز و رفع وابستگی سفره مردم به قیمت ارز باید به طور جد در دستور کار باشد. نظارت بر بازار باید افزایش یابد و حداقل معاش مردم باید با کارت خرید سه دهک پایین تامین شود.

محسن رضایی: تاخت و تازها در سیاست اجازه حل مشکلات کشور را نمی‌دهد
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۷:۴۱

محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در ابتدای مناظره سوم در ترسیم تصوری که از دولت خود در ذهن دارد، گفت: دغدغه های مردمی بسیار بیشتر از اینهاست که باید ببینیم چرا اینها حل نشده است. پنجاه سال است که گرانی و بیکاری و کاهش ارزش پول ملی داریم و رشد اقتصادی کشور معیوب است، چرا این مسائل حل نمی شود؟ در این مدت ایران اقتدار از دست رفته خودش را بعد از ۳۰۰ سال به دست آورده و در برخی موارد پیشرفت های زیادی داشته است، وقتی مردم این دو را می بینند و مقایسه می کنند، احساس می کنند یک جایی کار گیر است و رهبری گفتند که راه حل مشخص است نمی دانیم چرا نمی شود؟ من رونمایی می کنم چرا نمی شود.

وی ادامه داد: وقتی نگاه می کنیم می بینم چادر مشکی، گوشت و ذرت در اختیار یک عده است و آن طرف آقازاده ها و مافیاها را می بینیم، پس دولت ها چه می کنند، مدیران کشور چه می کنند؟ مدیران کشور در جنگ زرگری بین جناح های سیاسی درگیر هستند، همه آنجا درگیر هستند. یک مرتبه می گویند حجاب، فیلترینگ، چرا ایران در سوریه است، کنسرت، موشک، دیوارکشی و ... و یک جنگ زرگری می شود و همه انرژی ها و افکار می رود به آن سمت و امام و رهبر جامعه این را پایان می دهد و بعد دوباره این قائله راه می افتد.

وی خاطرنشان کرد: این تاخت و تازها در سیاست و این میدان های انحرافی اجازه نمی دهد که انرژی ملت ایران و دولت ها روی گرانی و عدالت و یارنه های پنهان متمرکز شود. با ید این مساله را حل کرد، یعنی قرار است رییس جمهور بعدی هم مثل قبلی ها باشد؟ باید پایان دهیم و اینجا نیاز به دو جراحی بزرگ در کشور است، اول اصلاح از درون قدرت در بخش های قوانین و رفتارها و حکمرانی باید انجام شود.

رضایی در ادامه گفت: مساله دوم معماری نوین اقتصاد ایران است در غیر این صورت برای گرانی و نرخ بالای تورم هر چه پیشنهاد دهید بی فایده است. برنامه دولت ما این است که اولا با به کارگیری همه اقوام ایرانی و شایستگان اصولگرا و اصلاح طلبان، بانوان و ظرفیت هایی مثل اهل تسنن و اقلیت ها دوباره حرکتی مثل بسیج در دفاع مقدس و انقلاب درست کنیم و همه دولتی پاسخگو و مسئولیت پذیر را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: وضعیت نهادها درون قدر از نهادها منتسب به رهبری که برای دولت هم کار می کنند تا خود دولت و رابطه سه قوه که معمولا در نزاع و درگیری و در برخی مسائل دست به یقه می شوند تا وزارت خانه ها، برای اینها برنامه داریم و اصلاح می کنیم. در سه سطح در اقتصاد برنامه ریزی کردیم؛ اقتصاد زندگی یا "طرح کفایت زندگی" و یارانه ۴۵۰ تومانی را می دهم. نگران منابع آن نشوید اگر دزدی نکردید نگران نباشید آن قدر دزدی و رانت بوده که آنها را درست می کنیم و مشکلی در تامین منابع آنها نداریم، به خانم های خانه دار حقوق می دهیم و مسکن سهل و ارزان را ایجاد می کنیم و به کسب و کار خانگی و ۳۰ درصد صنعت نفت را می دهیم.

رضایی گفت: در آذربایجان غربی، بوشهر خوزستان و اصفهان و برای تک تک استان ها برنامه ریزی کردیم و همچنین ۱۴ پروژه بزرگ که یکی از آنها مساله مسکن و انرژی های نو است، برنامه ریزی شده که در سطح اقتصاد ملی و استان ها و اقتصاد زندگی، اقتصاد ملی ایران را باز معماری کنیم تا این که بتوانیم این مشکلات ۵۰ ساله را در یک بسته اساسی حل و فصل کنیم.

دولت را به مردم واگذار می‌کنیم
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۷:۳۹

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نخستین بخش از آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با نشان دادن چند نمودار در موضوع نحوه توزیع منابع در کشور، درآمدها، بیکاری و غیره گفت: ما باید ببینیم توزیع منابع در کشور به چه ترتیب است و میزان درآمدها و همچنین وضعیت اشتغال در چه وضعی است. ما شاهد افزایش نرخ بیکاری در سراسر کشور هستیم، از سویی اشتغال در بخش تولید در حال کاهش و در بخش خدمات کارمندی در حال افزایش است. همچنین ما شاهد یک عدم توازن در بخش آموزش و مسکن هستیم.

وی ادامه داد: ما با این‌که افزایش تولید مسکن را داشتیم اما این محدود به چند استان بوده و باعث شده یک مهاجرت سراسری اتفاق بیفتد و در نتیجه ترکیب جمعیتی تغییر کند که باعث از بین رفتن هویت اجتماعی و کاهش سرمایه اجتماعی خواهد شد. دلیل اش هم این است که منابع به صورت نادرست در حال توزیع است و ساختارها استضعاف‌گر است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: مردم این را از نحوه مدیریت ناکارآمد و کارنابلدی مسئولین می‌بینند که ما در پنجره طلایی هستیم ولی دچار قفل و انسداد هستیم. کارنامه دولت‌ها هم در این زمینه روشن است و روندها به صورت اساسی حل و فصل نشده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مساله‌ امروز هم حداقل معیشت است به موضوع بی‌اعتمادی دولت‌ها اشاره کرد و گفت: من به جناب آقای روحانی عرض می‌کنم در جمع حاضر کسی حاضر نیست عملکرد دولت را گردن بگیرد. شما از دفتر خود خارج شوید و به صداوسیما بیایید من حاضرم با شما مناظره کنم.

وی اضافه کرد: در ماجرای گرانی بنزین معلوم نشد چه کسی مقصر است. یکسری شوراها درست شده عده‌ای پشت آن قائم می‌شوند و رهبری مجبور است وسط بیاید؛ در این موضوع کسی حاضر نشد استعفا دهد یا عذرخواهی کند.

وی ادامه داد: مساله‌ ما در داستان دولت گرانی، مسکن و برنامه‌های مختلف است اما مساله اصلی نظام دیوان سالار کشور است که 70 – 80 سال است تغییر نکرده و باعث شده مردم روز به روز مستضعف‌تر شوند و در مقابل کسانی که به قدرت وصلند برخوردارتر شوند و سازوکارهای اداره کشور است که باید تغییر کند. طرز تفکر مدیران، نوع نگاه آنها در این زمینه مهم است. نحوه حاکمیت در کشور اعمال حاکمیت مردم است اما روز به روز مردم را از میدان خارج کرده‌ایم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما پیش بینی کردیم که دولت را به مردم واگذار کنیم در این راستا اختیارات اجرایی به فرمانداران، بودجه‌های تجمیع شده برای فرمانداری‌ها و اختیار عزل و نصب مدیران برای مردم را پیش بینی کردیم به گونه‌ای که اگر یک سوم مردم از مدیری ناراحت باشند دولت موظف است او را عزل کند. از نظر ما همه شهرستان ها پایتختند و اختیارات هیات وزیران را دارند.

 
قرعه کشی صندلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

ترتیب صندلی نامزدها در مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قرعه‌کشی مشخص شد.

صندلی شماره یک: سعید جلیلی

صندلی شماره دو: علیرضا زاکانی

صندلی شماره سه: عبدالناصر همتی

صندلی شماره چهار: سید ابراهیم رئیسی

صندلی شماره پنج: محسن مهرعلیزاده

صندلی شماره شش: سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

صندلی شماره هفت: محسن رضایی میرقائد

همتی از فرصت شش دقیقه‌ای برای دفاع از خود انصراف داد

عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که پیشتر تقاضای تخصیص وقت برای دفاع از خود را به کمیسیون تبلیغات انتخبات ریاست جمهوری داده بود و با درخواست وی نیز موافقت شده بود، از زمان شش دقیقه وقت خود برای پاسخ‌گویی و دفاع از خود انصراف داد.

 

 

 

****

علیرضا زاکانی اولین کاندیدایی بود که وارد محوطه صدا و سیما شد و در بدو ورود به محل مناظره،‌ اظهار کرد: امروز رقابت بین غارت زدگان و غارت شدگان است؛ کسانی که غارت زدگی دارند و کسانی که غارت شدند. من خود را صدای مظلوم غارت شدگان می‌دانم. روزی به عنوان رزمنده جانمان را کف دست گرفته و به میدان رفتیم و مقابل متجاوز خارجی قد علم کرده و از میهن مان دفاع کردیم. امروز هم با همه وجود در مقابل غارت کنندگانی قرار داریم که غارت زدگی را پیشی کرده‌اند و آبرو و جان و مال مردم را هدف قرار داده‌اند.

محسن رضایی دومین کاندیدا بود که وارد محوطه صدا و سیما شد و طی اظهاراتی گفت: مردم به ما کاندیداها اعتماد نمی کنند و هنوز یخشان آب نشده است؛ البته هنوز هفت روز تا انتخابات باقی مانده است و در این هفت روز ان شاءالله تصمیم می گیرند. متاسفانه دولتمردان نمی روند با مردم صحبت کنند و می گویند همینی که هست و از مردم عذرخواهی نمی کنند، مردم صبح از خواب بیدار می شوند و می بینند قیمت بنزین سه برابر شده است و مسئولان می گویند همینی که هست. اما دولت ما به "همینی که هست" پایان می دهد.

محسن مهرعلیزاده، سومین کاندیدایی بود که وارد صدا و سیما شد و اظهار کرد: اگر نگاه مسئولین به مردم از بالا به پایین و ارباب و رعیتی نباشد، مسئولین بهتر با دغدغه‌های مردم آشنا می‌شوند. اگر قوه مقننه ما متشکل از نمایندگان واقعی مردم باشد و نمایندگانی که واقعاً با مشکلات مردم آشنا هستند، انتخاب شوند، در این صورت دغدغه‌های مردم از طریق مجلس و تریبون‌های مجلس به گوش مسئولین می‌رسد و در نتیجه به قوانین و مقررات تبدیل می‌شود.

ابراهیم رئیسی هم در بدو ورود به محل مناظره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اولین شرایط برای مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ارتباط با مردم و در مردم و با مردم بودن است. شکایات و دغدغه های مردم را باید شنید و من هم نامه های مردم را می بینم و هم از فضای مجازی آنها را رصد می کنم.

عبدالناصر همتی نیز در جمع خبرنگاران بیان کرد: رییس جمهوری لازم است منتخب اکثریت مردم باشد، رییس جمهوری نباید منتخب اقلیت مردم باشد و اگر رییس جمهوری را اکثریت مردم انتخاب کنند، تعاملش با مردم هم قوی خواهد بود.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی هم در آغاز ورود به محل مناظره اظهار کرد: کسی جز با بودن در میان مردم نمی‌تواند دغدغه مردم را درک کند و این دغدغه‌ها بدون حضور و مداومت دائمی با مردم قابل درک نیست. لازمه مدیر بودن در جمهوری اسلامی ایران نیز همراهی با مردم است. امیرالمومنین (ع) می‌فرمودند، روزی دو بار از دارالحکومه خارج شو و در میان مردم باش.

سعید جلیلی آخرین کاندیدایی بود که وارد محوطه صدا و سیما شد و طی سخنانی گفت: رئیس جمهور باید دغدغه همه مردم را بداند. رئیس جمهور یک وزیر نیست که فقط یک موضوع را بداند و رئیس یک بخش از مردم هم نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۴
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۲۴۹
یعنی برجام و سیاست خارجی و چگونگی رابطه با غرب و آمریکا جز دغدغه های مردم نیست؟؟؟؟ والا ما که داخل و قاطی مردم هستیم خیلی بیشتر از گرانی و بیکاری از سیاست خارجی و برجام حرف میزنن. باید از همه کاندیداها بپرسن صریحا نظرشون راجع به برجام و گفتگوهای وین و اینکه اگر آمریکا به برجام برنگشت چه میکنن و اگر آمریکا برگشت و مثل قبل بدعهدی کرد چه میکنن. باید نظر همه شفاف گفته بشه تا بعدا بشه مطالبه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
عزیزم یه متن بهت دادن گفتن زیر خبر ها تایپ کن
اوکیه
کارتو بکن
ولی ساعت 17 و 20 دقیقه که این متن رو فرستادی تازه بیست دقیقه از مناظره گذشته

اولا از کجا میدونی تا آخر چیزی در موردش نمیگن

دوما در مورد برجام و اف ای تی اف و سیاست خارجی کلی حرف زدن
البته بعد از وقتی که شما کامنت رو فرستادی

سوما
این که بهت مزد میدن تو سایتا بنویسی خیانته
خودت میدونی
ولی اگه خواستی این کار رو انجام بدی حداقل درست انجام بده
بذار مناظره تموم بشه
بعد ببین اگه اینی که میگی رو نگفتن بعد کامنت بذار

این انتخابات برای هرکسی چیزی نداشت، برای ضد انقلاب نون داشت

میشینن تو سایتا مطالب دستوری رو تایپ میکنن و میان به خبرها رای مثبت و منفی میدن و هشتگ تخریم می زنن و پول میگیرن

اینم در نوع خودش یه نوع اشتغال زائیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
اصلا گوش دادی یا همین جوری حرف میزنی
کلی تو این موضوع صحبت کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
مگر سال 92 که روزی 1.5 میلیون بشکه نفت بالای صد دلار می فروختیم و با دور زدن پولش را نقدا می گرفتیم، برجام در کار بود؟همان مرکز مبادلات ارزی بود که ترمز .. دلار را کشید و البته روحانی آن را منحل کرد!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
بر عکس دوره های قبلی انتخابات که همه مناظره ها را می دیدم این دفعه هیچ کدام از مناظره ها را ندیدم. متن بالا را هم نخواندم. دوستان هم نفرمایید چرا نظر نوشتی. چون خواستم بگم این دفعه جذابیتی در رقابت ها حس نکردم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
خیر
صف مرغ و گرونی میوه و گوشت و حبوبات و لبنیات رو به برجام گره نزن مرد مومن
مردم زمان احمدی نژاد مذاکره نبود ولی زندگی می کردن خوبم زندگی می کردن
خیلی از این مشکلات کلیدش بی کفایتی داخل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
عزیزان آمریکا و بطور کلی صهیونیستها حتی اگر کل ملت ایران بگن ما غلط کردیم آقا و هرچی شما بگید اون درسته؛ اینبار دیگه درصدد نابودی ایران یکپارچه و تبدیلش به حداقل 5کشور هستن....البته مردم حق دارن نسبت به اینجور حرفها جبهه بگیرن چون متاسفانه اونهایی که دارن بودجه میگیرن تا کار فرهنگی بکنن و بدون سیاست زدگی به مردم قدرت تحلیل بدن مشغول بازی بازی هستن..موضوع دیگه اینکه دنیا فقط این 6 و 7کشوری که یهودیت انحرافی درش همه کارس نیست که...این همه کشور و این همه ظرفیت که فقط مدیر میخواد تا ازش استفاده کنه...اثبات حرف بنده هم همین نیروی نظامی ما که از بدو انقلاب تحریمن و بعد از جنگ که دیگه چیزی نمونده ازشون که آمریکا تحریم نکنه تا جایی که الان فلان شخصی که شاید آبدارچی یه بخش نظامی باشه رو هم تحریم میکنن...ولی این عزیزان بدون منت و ناشناس و مخلصانه و مظلومانه(البته نه همشون)دارن تا 60درصد مشکلات مملکت رو به دوش میکشن بخصوص تو این 5 و 6 ساله ی دولت روحانی...کسی نمیگه تحریم خوبه هر چند قول میدم همین تحریم برای ما ایرانی جماعت خوبه و باعث میشه خودمون رو پای خودمون وایسیم مثه بنزین که اگر همینجوری بهمون میفروختن الان توان تولیدشو نداشتیم تاجایی که داریم بنزینم صادر میکنیم واین یعنی ارزش افزوده ی نفت
خلاصه اینکه والا بلا مدیر متخصص و وطن پرست لازم داریم والسلام
soroush
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
نگید تابناک بهش پول داده نظر بنویسه ولی انصافا اگه میخواستم رای بدم که نمیدم، به رضایی میدادم. حداقل نیومده با حرفای پوپولیستی چه برای اینطرف چه اونطرف رای جمع کنه، اومده داره برنامه میده با عدد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
مهر علــیزاده: برجام باید ادامه پیدا کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
بعد از مناظره پایانی شمارش معکوس برای کنار رفتن زاکانی به نفع رئیسی شروع شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
کسی که از مذاکره حرف می زنه مثل کسیه که پول توی جیبش رو نمی بینه و می ره کلیه بفروشه!

کشور ما رکورددار بی استفاده گذاشتن ظرفیتهای داخلیه. بعد یه عده می خوان با فروختن دارایی ها (برد برد) پول به دست بیارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
هموطن متاسفانه برجام چک بی محل هم نیست زیرا چگ بی محل قابل شکایت و پیگیری است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
ناطق نوری قربانی خشم مردم از دولت هاشمی شد.
الان هم کاندیداهای دولت روحانی باید منتظر جواب مردم باشند.

#مردم_تنبیه_بیکفایتها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
برجام کلاه گشاد امریکا بوده باید با کشورهایی مثل چین و روسیه قرارداد ببندند
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
آقای ناشناس اولی که اون همه جواب نوشتی من از ۷ قسمت که دغدغه های مردم رو گفته بودن و توشون سیاست خارجی و برجام جایی نداشت این رو گفتم. درسته بعدش راجع به برجام هم حرف زدن اما کاملا گسسته. منکه نفهمیدم کدوم نامزد حامی برجامه و کدوم منتقده و کدوم مخالفه و میخواد خارج بشه. این رو باید صریحا میپرسیدن.
شما هم زود قضاوت کردی در مورد من و منو به همه چیز متهم کردی. اما من شما رو میبخشم تا شاید خدا هم گناهان منو ببخشه.
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
ناشناس |۱۹:۲۸
آره بابا تو راست میگی. همه تقلبی و فیک هستن فقط تو واقعی هستی
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
متأسفانه آقای رئیسی اصلا برنامه ای نداره و برای عقده گشایی چهار سال قبل مردم به ایشان رای می دهند ولی آقای رضایی و ... برنامه داشتند لطفا در این خصوص بیشتر تبلیغات کنید ممکن است در اوایل کار آقای رئیسی اتفاقات خوبی بیفتد اما چون ایشون برنامه ای ندارد آینده خیلی بدی در انتظار ایران است این حرف را آقای رضایی کاملا متوجه هستند
سیاستمداران بد را مردم خوبی که رای نمیدهند انتخاب می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
نگید این حرف را.
این ها همگی خوب هستند چون شورای نکهبان قبلا زحمت کشیده و بدها را سوا کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
راستش من هیچوقت به راستی ها رای ندادم و دلخوشی هم ازشون ندارم ولی اگه انصاف داشته باشیم تنها کسانی که برنامه ارائه کردند محسن رضایی و قاضی زاده هاشمی بودند



آقا برنامه دارم برنامه دارم که نشد بقیه آقایون هی میگن من برای همه چیز برنامه دارم.خب برنامه داری کو برنامه ات؟ چرا توضیحش نمیدی اگه برنامه داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
دو دور قبل رو میگه
این دوره سید ابراهیم رای میاره
خدا به همراهش باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
همتی و بنزین پنج هزار تومنی ...
کسی که رای نمی دهد در حقیقت دارد رای میدهد

اما به بدترین شکل رای می دهد

رای دیگران را تایید میکند


در حقیقت

بدترین نوع رای دادن، رای ندادن است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
خودت تنهایی به این نتیجه رسیدی یا کسی کمکت کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
این جملات کلیشه ای را هزار بار دیدیم و شنیدیم.
اما یک بار نیامدی بگویی چرا افرادی مثل محمود احمدی نژاد یا اصلاح طلبان که مورد سلیقه طیف وسیعی از جامعه ما هستند حتی یک نماینده هم در انتخابات ندارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
عزیزم حرف شما وقتی درست است که از هر طبقه و طرز فکری در میان کاندیدا ها باشد
ناشناس
| Austria |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
کسی که رای نمی دهد یعنی به کل شرایط موجود اعتراض دارد و کسی که رای می دهد شرایط موجود را تایید می کند خودت را به خواب نزن این شرایط انتخاب ما نیست و رای نمی دهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
من روی کار اومدن روحانی رو از چشم کسایی می بینم که بهش معترض بودن ولی نیومدن برای کنار زدنش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
نخير قربان
كسي كه راي نميده به بقيه نشان ميده كه اعتقادي به آنچه كه شما
. صحيح مي دانيد، ندارم
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
تلاش مزبوحانه نکن با این حرفا ملت فریب نمیخورن
رای بی رای
ناشناس
| Canada |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
مثلا دفعه های قبلی که خودمون انتخاب کردیم چه گلی به سرمون زدن؟
مگه اکثریت مردم نگفتن از بین حسن روحانی و ابراهیم رییسی ما روحانی رو ترجیح میدیم! پس جرا دوباره در یه دهن کجی به مردم کاندید شد؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
مسئله کنترل و شمارش رای هاست که در دست یک گروه مشخص است و قابل اطمینان نیست!
رای بی رای
یکی از دوستان پیشنهاد خوبی داد

مانند راهپیمایی اربعین که فاصله بین هر دو ستون را به نیابت از یک شهید پیاده می رفتیم

جمعه هم هر کس به نیابت از یک شهید رایش را به صندوق بیاندازد

باشد که شامل دعای خیر آن شهید بشویم

آن ها خون دادند که جمهوری و اسلام بماند

ما هم حداقل کاری که میتوانیم بکنیم آن است به نیابت از آن ها رای دهیم

و ثواب این رای دادنمان را با آن شهید شریک باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
من به نیابت از حاج قاسم رای میدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
بنده هم یاد شعر و حرف های پارسال آقای کویتی پور افتادم که دقیقا به مناسبت روز دختر فرمودند.
ایشون که خودشان با شهدا دوست و رفیق بودند و از جنس شهدا بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
والا اگه شهدا زنده شوند و وضع موجود را ببینند از شهادت خود پشیمان خواهند شود .اینقدر از شهیدان برای ماندن در قدرت استفاده ابزاری نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
من خودم خواهر شهیدم این بند و بساط رو جمع کنید از این تز ها هم نده..ما شهید دادیم که وضع کشور و مردم اینطور بشه ؟ خواهش میکنم از شهدای ما مایه نذار
خاتمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
شهیدان بزرگوار با مهندسی انتخابات ونظارت استصوابی مخالف بودند غیر از آقای همتی بقیه این 6نفر ازکم وچم اقتصاد خبرندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
اتفاقا به حرمت خونهای ریخته شده نباید رای داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
از بس اینجور حرفهارو زدید مردم فکر میکنن منت میگذارن که رای میدن...نمیگم این حرفها بده ولی فقط باید در جمعهایی که همفکر شمان مطرح بشه...ما مردم باید بدونیم که رای دادن حق مسلم ماست فقط باید جدیش بگیریم و درست انتخاب کنیم و اگر 4سال اول اشتباه بود تصمیمون 4سال بعد جبران کنیم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
شما ها زیادی بی درد هستین عزیزم کسی که بچه اش شب گرسنه میخوابه از این فکر ها نه توی سرش میاد نه توی خوابش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
اگر شهدا بودند رای میدادند
حاج قاسم رای میداد
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
به چی رای بدم
به پراد 120 میلیونی
به خانه میلیاردی
به اختلاس ها و دزدی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
به وصیت حاج قاسم رای میدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
متن شما اشتباه است:
آنها خون دادن تا ایران و ایرانی بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
نسبت مثبت منفی های این پست درصد مشارکت رو مشخص میکنه. حدودا 12 درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
تا کی میخوایم به خاطر خون شهید و بحث حرام بودن یا نبودن رای دادن و از این حرف ها رای بدیم.
چی میگن اینا؟ ارزش پول ملی باید زیاد شود، باید شغل ایجاد شود، باید با فساد مبارزه کرد. نه بابا نمیدونستیم فکر میکردیم ارزش پول ملی باید کم بشه و بیکاری و تورم گسترش پیدا کنه. چه کاندیداهای خوبی بدوییم بهشون رای بدیم. جمع کنین بساط عوام فریبی رو. توضیح واضحات میدن که چی؟ فکر میکنن با کی و چی طرفن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
رای بی رای اون ممه رو لولو خورد ابو بریز اونجا که میسوزه
کاندیداهای محترم بعد از 4 دهه متوجه این مغظلات و مشکلات و سو مدیریت کلان شدید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
تا الآن کار دست دار و دسته ی مرحوم هاشمی بوده.
نمی بینه وزیر مملکت اینقدر وزارت کرده که به آلزایمر افتاده!
در بین شرکت کنندگان در مناظره فرد اصلح برای ریاست جمهوری آقای حیدری است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
با صلاحیت ترینشون واقعا همون اقای حیدری هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
نترس
حیدری هم بیاد حرف از مذاکره و بی بند و باری بزنه بهش رأی میدید
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
اره مجریای نون به نرخ روز خور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
آره واقعا از همشون با شخصیت تر و با کلاس تره اقلا چاله میدونی حرف نمیزنه.
با سلام ، چرا اقای رضایی از زاکانی انتقاد نکرد و چرا یک بار نگفت صحبت اقای زاکانی شبیه بعضی از ادمهای کوچه و بازار است که ادب را لحاظ نمیکنند. ایا رضایی فقط باید اقای همتی را نقد کند . خیلی متاسفم .اقای رئیسی هم گفت اسامی 11 نفر در رسانه ها است . با این وجود قوه قضاییه از اسامی باخبر بود چرا اقدام نکرد؟
پاسخ ها
شهروند بیطرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
چون آقای زاکانی و البته قاضی زاده زیادی با ادب بودند و دیدید که وقتی به انسانها هر چقدر هم بد باشند در تلویزیون میگن پر رو، بی خاصیت، ویروس، پشه آنوفل و ... بهتره بیخودی به بحث ادامه ندید!
آقای زاکانی در مناظره قبلی هم تبدیل پول ایران به ... را شایسته جایزه نوبل دانستند که بیان مطلب در تلویزیون عجیب است!
مطمئنا آقای قاضی زاده وزیر بهداشت و آقای زاکانی وزیر صنایعی چیزی هستند. البته آقای جلیلی هم وزیر امور خارجه
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
از این جاست که پوششی, روکشی, پویشی و کوششی و هوششی و غیره را می توان شناسایی کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
مطمئنی مناظره رو گوش دادی؟
زاکانی فقط سند رو کرد!
رئیسی هم گفت: اسم یازده نفر برای مردم آشناست، چون قبلاً محاکمه شده اند
همه مردم مشکلات را میدانند
مشکل هم این هاست
مشکل ساختاریست..و کسی قدرت حل آن و بعضن گفتن آن را ندارد
حالا با گفتن این جملات نخ نما ک رای ندادن گناه کبیره است ...
کسی پای صندوق رای نخواهد رفت

رای بی رای
تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
شما رای نده
ما جای تو انتخاب می کنیم
آن کس که انتخاب شد هر تصمیمی که گرفت هم تو باید آن را اجرا کنی
هم ما
خدا هم به شما خیر بدهد هم به ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
مگه فرقی هم میکنه که کی انتخاب بشه
هرکس که انتخاب شد و بر صندلی ریاست جمهوری تکیه زد و با واقعیات سیاسی و اقتصادی کشور مواجه شد قطعا به وعدهای پوچ خود خواهد خندید
سعی کن وعدهای رییسی رو یادداشت کنی که ۴ سال بعد میزان تحقق انها رو ببینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
19:20
یکی بخواد احمدی نژاد رییس جمهور بشه با رای دادن روز جمعه رییس جمهور میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
19:20 خدا شفات بده مگه همه اینها در واقع یکنفر نیستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
جناح اقلیت نمامیت خواه که خود را بزور میخواهد به :


مردم قالب کند مگر همین هایی نبودند که میگفتند:
نان شب مهم نیست مردم باید شاکر باشند که امنیت
دارند
یا میگفتند که الان رفاه مردم ما از مردم زمان زسئل الله (ص) بیشتر است و باید شاکر بود!!!!

حالا از مشکلات پیش آمده خود گوس سبقت را از دیگران گرفته که مشکلات اقتصادی را حل میکنند

کمی تفکر و تعقل تا واقعیت ها روشن بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
حالا که بازی به نفع ما نیست
اصلاً بازی بی بازی....!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
رأی می دیم
به خاطر اعتراض هم رأی می دیم
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
رای نمیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
سلام دوست خوب البانی نشین
به وصیت حاج قاسم رای میدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
شما دقت کن هیچ کدام از کاندیداها برنامه مشخصی ارایه
نمی دهند برای حل مشکلات کشور.یه سری که وعده یارانه و وام و اینا میدن که خودشون هم میدونن با این بول ها مشکلات کشور حل نمیشه و تاثیری تو تورم نداره بقیه هم که عملا برنامه ای ندارن.به نظر میرسه خودشون هم میدونن که نمیشه مشکلات کشور رو حل کرد
یا همتی یا رییسی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
پیش به سوی دلار صد هزار تومانی با هــمتی
ناشناس
| Singapore |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
دلار صد هزار تومانی چه این باشد و چه ان ، همه ناکارآمدند ، رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
به نظرت با رئیسی دلار چقدر خواهد شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
هیچ کدوم
فقط خدا
رای بی رای
نه پوششی نه پوشش داده شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
همان روحــانی با روکـــــش هـــمتـــی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
نه روحانی روحانی نه رئیسی روحانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
تحمیل با روکش انتخاب ؟
۴سال دیگه قیافه رئیسی در مقابل منتقدانش دیدن داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
وقتی در عرض 4 سال 4 میلیون شغل ایجاد کرد و 4 میلیون هم مسکن ساخت منتقدانش یا ساکت می شوند یا جزو طرفدارانش می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
19:18
با کدام بودجه؟ با کدام منابع؟ با کدام فروش نفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
تو چهار سال چهارملیون از قحطی می میرن کلی زیرساخت خراب میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
از مجلس انقلابیتون که خیری ندیدیم ببینیم دولت انقلابیتون چه میکنه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
والا روحانی نشان داد که هر کسی می دونه رییس جمهور بشه رییسی که هم برنامه داره هم کارنامه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
بعد از 4 سال پیش قیافه آن 24 میلیون طرفدار حسن کلید دیدن دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
یادش بخیر چهار سال پیش رقیب تخریبچی رییــسی می گفت : آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که چهار سال دیگه ببینید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
چهار سال دیگه نه!
سال دیگه منتقدان رئیسی باید بذارن و برن!
چون دیگه رویی ندارن که جلوی مردم سر بالا بگیرن!
ناشناس
| Singapore |
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
رای بی رای
رای بی رای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
تا زمانیکه منم منم وجود داره و چوب لا چرخ هم میذارن اوضاع مردم همینه و همینه یا شاید هم بدترررررر
حرفهائ كه اقايهمتي در باره برجام زدند درست نيست اين ايران نيست كه باعث ايجاد برجام شده وميكوئ ميروم با فلان مينشينم اونها ميخواهند خواسته خودشون بر تو تحميل كنند ايا ميتواني خواستهايشون را قبول كني كه با اصول جمهوري اسلامي محالفست يس جطور مينشيني اقاي خاتمي هم نشست ينجسال اتمي نعطيل كرد جكاركرد يك هواييما باو دادن ورئاست كروه تمدنها كجا هستند. اونها كلاه كذارن فقط دربرابرشون بايست محكم باشي وكرنه هيج بتونخواهند داد مجاني
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
آقای همتی که اقتصاد دانه
سیاست دانشان رفت مذاکره کاری نتونست بکنه
فکر کرد با التماس و خواهش می تونه دل طرف رو به دست بیاره!
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
رای با رای
خخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
رای میدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
به وصیت حاج قاسم رای میدهم
ناشناس
| Singapore |
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
رای بی رای
۶۷ ریال شد ۳۲۰۰۰ ریال ( ۵۰۰ برابر ) بدتر است یا ۲۴۰۰۰۰ ریال شدن ۳۲۰۰۰ ریالی ( ۷ برابر )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
این چهل سال هم دست آقایان اصلاحــاتی بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
35 سال رو با 8 سال مقایسه میکنی شوقیِ باهوش؟
آقای همتی! آن دوستان ما دلار نمی توانند به ایران بدهند. اما تهاتر هم نمی توانند بکنند؟ یا مبادلات دو جانبه با ارزهای غیر دلار هم نمی کنند؟ جرا 5 بار پیشنهاد تهاتر نفتی با روسیه را رد کردید؟ چرا از پیوستن به شبکه بانکی میر روسیه خودداری کردید؟ چون منتظر اینستکس و برجام بودید. تازه ربط اینها به پول و زندگی 60 میلیون نفر که در بورس بالا کشبدید جیست؟ این هم تحریم آمریکا بود یا نقشه دولت روحانی؟ خودتان بهتر می دانید. اسامی 300 صرافی که در قالب FATF به آمریکا دادید را یادتان رفته؟ یادتان رفته چطور دلار را گران کرد؟ همان دور زنندگان تحریمها کاری کردند که فقط همان بابک زنجانی که از او دیو ساختید 17.5 میلیارد یورو را نقدا به ایران برساند. شما چه هنری داشتید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
مگه عصر حجره که معاملات را تهاتری انجام بدهند؟ در ضمن تمام کشتی های ایرانی رهگیری و مصادره می شوند.
شهروند بیطرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
فعلا برید از روسیه کلی چیزهایی که طلب داشتید رو بگیرید! به شما بعد از یک عمر اس 300 داد بلافاصله به ترکیه اس 400 و فناوری راه اندازی و تعمیر و تغییرات! اسراییل هم متحد درجه یک پوتینه!
سر قبری گریه بکنید که مرده توش باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
روسیه در بدترین حالت تازه میشه مثل آمریکا

حرف ما از اول این بوده که حق گرفتنیه نه دادنی
ناشناس
| Singapore |
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
رای بی رای
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
البته بالا کشیدن پول مردم هم به تحریم آمریکا ربط داشت وقتی دولت کسیری بودجه پیدا کند دست در جیب مردم می کند!!!0
حتما در انتخابات شرکت می کنم و رای می دهم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
فکر می کنی پولی که گرفتی تا هر روز بیایی زیر نظرها یکی یکی تبلیغ کنی حلاله؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
رای بده خوب بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
درود بر شرفت که میگویی من رأی میدهم و از جانب جمع صحبت نمیکنی،بنده هم با همه ی احترامی که برای جنابعالی و کسانی که مثل جنابعالی فکر میکنند،اعلام میکنم که رأی نمیدم.
ناشناس
| France |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
مشکل خودته!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
رای ندادن یعنی کمک به کسانی که با مکشارکت حداقلی دنبال رای اوردن هستند
یعنی رای به ریسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
به وصیت حاج قاسم رای میدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
خب بده.
زاکانی راست میگه ،به جز حقوق نجومی پررویی نجومی هم اضافه شده ، مصداق بارزش هم خود زاکانیست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
دلار صد هزار تومانی با همــت آقای همتـی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
بعد از مناظره پایانی شمارش معکوس برای کنار رفتن زاکانی به نفع رئیسی شروع شد
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
یعنی واقعا میشینی مناظره میبینی!!!
خیلی مسخره است سوال نی کند ۵ دقیقه در مورد اصلاح نظام اداری صحبت کنید و طرح ارائه بدید دو دقیقه حرف می زنه می ره سر موضوعی که خودش می خواد و هیچ ربطی به موضوع نداره بفال سر کوچه ما مجری بود حداقل یک تذکر می داد که اقا از موضوع خارج نشو نمی دونم این اجرا دکتر نمی خواد
سلامی هم بکنیم خدمت آقای رییسی به همراه یک سوال کوچیک
سید محرومان، چرا محرومان نباید اسامی اون 11 نفر رو بدونن؟ ینی اسم کیا میتونه باشه؟ وقتی نمیگی راهی نمی مونه برام جز اینکه فکر کنم عزیزان خودین و شکی هم نداشتم که نمیخونیش، آره جون دل :).
در کل هم رای بی رای.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
این اسامی در اینترنت هست جون دل! ایشون فقط اعلام نکردند محاکمه کردند! آره جون دل!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
محمد. از اینترنت نخواستیم بخونه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
جون دل من هر چی سرچ کردم چیزی ندیدم میشه لطف کنی آدرس سایت بگی.ماهم بدونیم چی به چیه
ناشناس
| Singapore |
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
خودش یا فامیلاش تو لیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
به اون عقل کلی که گفت از فامیلای خودشن
اولا این لیست به طور غیررسمی اعلام شده و چند نفر از این لیست رو خود رئیسی محاکمه کرده
دوما توپ رو با این کار تو زمین رقیب انداختن هنر نیست من نمیدونم واقعا شماها چرا نمی فهمید هدف همتی چیه
واقعا نمی فهمید؟ کسی که سه ساله لیستو نداده الان وسط مناظره بیاد بده ... ؟
تمام آن امید به آینده نیز در این مناظره از بین رفت سطح علمی وسیاسی ومدیریت این هفت نفر در حد واندازهای نیست که بتوانند مشکلات کشور را حل کنند مسائلی که برای آنها مطرح شد واضح وآشکار است کشور ما در تمام سطوح مدیریتی دچار بحران است عدم شفافیت وعدم التزام به قانون استفاده از موقعیت شغلی عدم برابری وعدالت کار را به اینجا رسانده پایان دولت فعلی باید نقطه پایان هرج ومرج در مدیریت کشور اقتصاد بحرانی سیاست زدگی تمام مسائل باشد به نطرم با تفکرات موجود کاندیداها گرهی از مشکلات حل نخواهد شد امید میرفت آنها برنامه درست ومدونی برای حل مشکلات ارائه میکردند با طرح مسائلی که در گذشته نیز به مردم وعده داده شد وعملی نشد نمیشود شرایط فعلی را عوض کرد متاسفانه تمام این افراد در وجود آمدن شرایط بحرانی فوق دخیل بودهاند
دم رئیسی گرم

گفت میخواین با من دوقطبی راه بیاندازید

ولی آحه با شما نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
دور فعلا دور آیت‌الله رئیسی است
چه خبر از مریخ مریخی ها؟ اینقدر تعجب می کنید و به دیگران ایراد می گیرید ادم باورش میشه شما از مریخ امدید و از هیچی خبری نداشتید
احتمالا همتی تا حالا نگاهی به لیست آگهی استخدام روزنامه ها نکرده است که ببیند فقط زن آنهم مجرد زیر 24 سال استخدام می کنند!
در مورد FATF هم یادش رفته آن 37 کشور ( و نه 200 کشور) دیگر را آمریکا تحریم نکرده که نگران لو رفتن تبادلات محرمانه شان توسط FATF باشد.
این چه وضع مناظره هست راه انداختید واسه خودتون ؟
یعنی مثلا ملت اگر شانس نیارن نمیفهمن رئیس جمهور آینده برنامش برای برجام چیه ؟؟؟؟؟؟؟
کلا خوشحالید قشنگ
ما که قصد رای دادن نداشتیم ولی شماها همینجوری مشعوف بمونید تا وقتش
اقای رئیسی اگر راستمی گوئید و شعار نمی دهید و نمی خواهید با حرفهایتان مردم را گول بزنید اسم ان ۱۱ نفر را اعلام کنید و در دادگاه علنی محاکمه کنید و چه کسانی در این وامهای کلان که به انها دادن دست داشتن در غیر این صورت حرفهایتان جز پوچی هیچ نیست
همتی کاملا مستقله بهش رای بدید از اقتادن توچاه دیگه دوری کنید
اعصابم خورد شد. هیچ نظری ندارم. ایران داره نابود میشه. به نظرم بهترین کار اینه که برم یک گوشه برای ایران گریه کنم
یک نفر وقتی آمد و رئیس فلان نهاد شد هنوز یک هفته نگذشت که عده ای از اختلاس گران که حکم اعدام داشتند از زندان آزاد شدند و با ماشین های میلیاردی شان در خیابانها روی اعصاب مردم مظلوم راه رفتند
همه این کاندیداها را وطن دوست و دلسوز دیدم کم و بیش. مشکل از جای دیگریست و اینها توان اجرای نظرات و ایده هایشان را ندارند
همه این کاندیداها را وطن دوست و دلسوز دیدم کم و بیش. مشکل از جای دیگریست و اینها توان اجرای نظرات و ایده هایشان را ندارند
همه این کاندیداها را وطن دوست و دلسوز دیدم کم و بیش. مشکل از جای دیگریست و اینها توان اجرای نظرات و ایده هایشان را ندارند
همه این کاندیداها را وطن دوست و دلسوز دیدم کم و بیش. مشکل از جای دیگریست و اینها توان اجرای نظرات و ایده هایشان را ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
قطعا وطن دوست هستند اما وطن خود را ایران نمی دانند!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
موافقم
رای بی رای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
منظورت کاملاروشنه
شک نکن
احساس خفگی میکنم. سردرد گرفتم. دلم برای جوانان ناامید میسوزه. دلم برای خواهر فوق لیسانس و بیکارم میسوزه. دلم برای برادرم با 43 سال سن و زن و بچه که بیکاره میسوزه. دلم برای پدرم که 8 سال جبهه رفت و الان در سن 70 سالگی و کلی بیماری حتی با فروش محصولات کشاورزی خودش اموراتش نمیگذره، میسوزه. دلم برای مادرم که فلج شده میسوزه. دلم برای خواهرم که به MS مبتلاست و یواش یواش آب میشه میسوزه. دلم برای خواهر دیگرم که لیسانس گرفته و 27 سالشه و هیچ امیدی به آینده نداره میسوزه. دلم برای برادر دیگرم که پرایدشو دو سال پیش فروخت و الان هر کاری میکنه نمیتونه بخره میسوزه. برم یک سیگار بکشم و کمی هم گریه کنم شاید آروم شدم.
رئیس جمهور انتخاب شده است اینها همه اش نمایش است
نتیجه دور اول و دوم و سوم مناظرات:

بیچاره مردم ایران
این هفت نفر و افکار و سطح سواد و بینش و شجاعتی که ندارند توهین به مردم ایران هستند
جناب همتی! اصلا تو راست می گویی و اگر FATF اجرا شود و آمریکا در جریان
همه تبادلات بانکی ایران باشد دیگر ایران گلستان می شود و همین مخالفان
شما و روحانی نمی گذارند! پس می خواهی رییس جمهور شوی برای چه؟ وقتی
اینها نمی گذارند تو قرار است چه مشکلی را حل کنی؟
کلا رای بی رای .
رضایی مشکلات کشور را پاس داد به ۵۰ سال پیش !!!!!!! مردم همه می دانند مشکلات کشور دقیقا از چه سالی شروع شد آقای رضایی.
من باب اطلاع شما عرض می کنم سال ۱۳۵۶ نرذخ رشد اقتصادی ایران ۲۰ درصد بود آقای رضایی!!!!
همینکه این 8 سال سیاه داره به پایان میرسه خدا رو هزاران هزار بار شکر . روحانی با وحشتناکترین تورم تاریخ زندگیمون رو خاکستر کرد . هرگز این سالهای شوم و فاجعه بار از ذهنمون محو نمیشه
رییسی با ماشین ضد گلوله تا داخل صدا و سیما می آید بعد جلوی دوربین سوار پژو پرشیا می شود آن وقت دم از شفافیت می زند.

رای بی رای
اگر این هفت نفر یکنفرشان بشود رئیس جمهور و شش نفر دیگر وزیر، می دانید چه خواهد شد؟ مملکت ایران در مدت کمتر از یکسال به جایی خواهد رسید که نه تنها مردمان کشورهای آسیایی و افریقایی که مردم تمام کشورهای غربی هم غبطه مردم ایران را خواهند خورد. آقا یکی منو از خواب بیدار کنه. مُردم از خوشی
من تا قبل از این نمیخواستم رای بدم ولی با مناظره امروز به همتی رای میدم
رای بی رای.
آقای رییسی به مردم توضیح بدهید پول آدم آوردن برای تبلیغات انتخاباتی که رفتید استان اهواز!!!!!!! از کجا تامین می شود؟


رای بی رای
فقط همتی.گزینه اصلح برای اتمام کار نیمه تمام روحانی که همان نابود کردن زیر ساختهای مالی و پولی و سرمایه ای کشور میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
اشتباه منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
زیرساخت سوریه رو دغدغه ات نشون می دادی باور کنیم لااقل
به هر کس که قیافه معصوم‌تری دارد مردم رای میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
تجربه ثابت کرده مردم به زبون باز ها رای میدن
ناشناس
| Singapore |
۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
رای بی رای
جناب همتی! اصلا تو راست می گویی و اگر FATF اجرا شود و آمریکا در جریان همه تبادلات بانکی ایران باشد دیگر ایران گلستان می شود و همین مخالفان شما و روحانی نمی گذارند! پس می خواهی رییس جمهور شوی برای چه؟ وقتی اینها نمی گذارند تو قرار است چه مشکلی را حل کنی؟
پاسخ ها
گمراه
| France |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
اول برو اف ای تی اف را یکبار بخون! بعد حرف مفت بزن!
من برای اولین بار در این چهل سال رأی نخواهم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
چند سالته جون دل؟
در اين مناظرات شخص تميز اقاي قاضي زاده هاشمي بود و شخص غير تميز اقاي زاكاني اگر اقاي قاضي زاده هاشمي تنصراف نده من به شخص تميز راي ميدهم و الا به هيچكس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
دکتری که رییس ستادش بگه بیل گیتس کرونا را آورده دیگه .نباید یه کلمه بهش گوش داد
فک کن این خانم بشه وزیر بهداشت باید با گل گازبان سرطان درمان کنید!؟
زاکانی واقعا بی اخلاق است - متاسفانه امثال او باعث نفاق هستند تا تفاهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
نمیدونم چرا هیچ رقمه نمی تونم هضم کنم که زاکانی پزشک باشه
خیلی داغونه خییییییییلی
وقتی صدا و سیما برجام را دغدغه مردم نمیداند ! وقتی ارتباط خارجی کشور را دغدغه مردم نمیداند ! وقتی هیچ کشوری حاضر به مراوده و بازرگانی با ایران نیست را دغدغه مردم نمیداند با میدان دادن به افرادی مثل زاکانی که بویی از ادب و متانت نبرده ایشان را مانند زنگی مست به میدان میفرستد تا به مردم ایران مرگ ادب و تربیت را ثابت کند ! واقعاً برای خودم و ملت ایران متاسفم که همچنین شخصی (زاکانی ) به خودش جسارت داده تا ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد !
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
ادب و تربیت ذر مقابل ادمهای با ادب و تربیت رعایت میشه وقتی مهر علی زاده هنوز اینقدر تفهمیده مه کشورهای غربی از زمان خاتمی سر برنامه هسته ای دارند مدام سر ما ملاه میگذارند و با پررویی از برجام دفاع میکنه حرف زاکانی خیلی هم بجا است فحش نیست عین حقیقت است . تابناک لطفا جواب را منتشر کم ایشان بدونه زاکانی فقط حرف نزده واقعا در طی دوران زندگیش همیشه وطن پرست و مخاف و مبارز در راه فساد بودت
ناشناس
| France |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
تو برای خودت متاسف باش حداقل تو این یه مورد مردم وکیل نمیخوان
آقای همتی : نمی دونم قیمت دلارو کی می بره بالا بعد از اینکه دلار طی 4 مرحله از 8 تومان به 24 تومان رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
دلار رو تحریم می بره بالا عزیزم تحریم
عبدالناصر همتی لیست ۱۱ بدهکار بانکی را به ابراهیم رئیسی داد و گفت اگر صلاح می‌دانید به اطلاع عموم برسانید
جناب رییسی یاالله معرفی کن، این بنده خدا معلوم بود که خودش جرات معرفی نداشت چون احتمالا از خواص بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
مثلا نقشه کشیده رئیسی رو بندازه تو مسیری که برای خودش ترسیم کرده . می خواد تو رو بندازه رئیسی رو و گرنه تو مناظره جای لیست دادن نیست که. الانم منتشر شده با اون دست خط خوشگلش فقط فامیلی ها رو نوشته چه قدر برداشتنا رو ننوشتن
تکراری دیگراز سال 84و88 در راه است .و4سال دیگر طرفداران امروز منتقدان فردا خواهند بود
رئیسی اظهار کرد: آقای رئیسی از گرانی صحبت می‌کنند و می‌گویند می‌خواهند با آن مبارزه کنند. اما آقای رئیسی گرانی وجود ندارد، آنچه عامل گرانی است تورم است به جای این‌که معلول را بیابید دنبال علت باشید. چرا خودتان را به راه دیگری می‌زنید بدانید که تحریم، معادلات اقتصادی ما و دنیا را بهم زده است
شما چی میگی این بنده خدا این چیز ها را بلد نیست ،
رییسی هم برنامه هم کارنامه دارد! اصلاح ساختار های فساد زا، نصب مدیران پاک دست و کاربلد، رویکرد اعتقاد به جوانان و ظرفیت های بومی، استفاده از ظرفیت همسایگان و ... مواردی هست که به برجام ارتباطی ندارد و کاریست که هشت سال دولت روحانی از انجام آن عاجز و ناتوان بوده یا کارهای دیگری داشته!!! رییسی رای ماست! و به امید خدا رییس جمهور آینده ایران! هم بهش رای می دیم هم در اجرای برنامه ها بهش کمک می کنیم!
متاسفانه دیدگاه و نگرش و برنامه های بیشتر کاندیدها ناپخته و ضعیف و امکان ناپذیر است و قابلیت اجرایی ندارد. افق دید ایشان بسیار گوتاه و غبر تخصصی است.
این اقای زاکانی با همین ادبیات استاد دانشگاه و ریس مرکز پژوهش های مجلس است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دولت بعد اگر هدفش هدفمند کردن یارانه است باید با دقت این کار را انجام دهد و به هیچ عنوان نباید یارانه ها را از قشر متوسط و ضعیف در برق و آب و گاز و ... حذف و کم کند و حذف یارانه باید به موارد مصارف خیلی بالا تعلق گیرد که طبیعتاً مصرف بسیار بالا و بیش از عرف را دارند و چه لزومی دارد برق و ... آنها را آزاد و یارانه نقدی بدهد که در طول زمان با بی ارزش شدن پول ملی از بین برود
هموطنان عزیزی که قصد دارند رای ندهند ولی خبرهای انتخابات و مناظره را دنبال میکنند معلومه که رای ندادنشون هم از سر دغدغه و ناراحتی از مشکلات مردم و کشوره. ولی ای کاش رویکردشون برای اعتراض رو تغییر میدادند و کشور رو دشمن شاد نکنند.
چرا این 11 نفر اعلان نمی شوند و بیان نمی شود که این وام را برای چه چیزی گرفته و در کجا مصرف و الان در چه وضعیتی است
اشخاص مهم نیستند ولی حداقل اگر اسامی را معرفی نمی کنید بگویید این پول در کجا خرج شده است و علت عدم برگشت آن برای چیست؟ و این افراد به کجا و چه گروه هایی وابسته هستند
موضوع به این مهمی نباید کتمان شود تا حداقل کارشناسان اقتصادی و سیاسی در مورد آن اندیشه و راه حل ارائه دهند
موضوع موضوع شخص نیست موضوع معیشت مردم موضوع آبروی نظام و کشور و نظام پولی است
خدا یا ازت میخام‌منو تا جمعه زنده نکه داری تا با افتخار در اتخابات شرکت نکنم و این عدم شرکت در انتخابات برای من یک توشه در راه اخرتم باشه که به دروغ بی عدالتی رای ندادم
آقای همتی تو به عنوان یک اقتصاددان نمی توانی قیمت دلار را پیش بینی کنی ظاهراً فراموش کرده ای که دلار 18 هزار تومانی را پیش بینی کردی و تو زرد از آب درآمد و تو هم مثل روحانی خیلی خیلی راست گو هستی!!
عزیزان اگه یادتون باشه اون اوایل یکی از وعده هایی که به ایران میداند عضویت در سازمان تجارت جهانی بود برجام ما حسن هایی که داشت اما این امتیاز مهم را نتوانست بگیرد متاسفانه فرصت سوزی شد
کسی که از مذاکره حرف می زنه مثل کسیه که پول توی جیبش رو نمی بینه و می ره کلیه بفروشه!

کشور ما رکورددار بی استفاده گذاشتن ظرفیتهای داخلیه. بعد یه عده می خوان با فروختن دارایی ها (برد برد) پول به دست بیارن
آقای همــتی بسیار اقتصاد دان و تواناست و توانایی خود را در تبدیل دلار از هشت هزار تومان به بیست و چهار هزار تومان در طی دو سال ثابت کرده. با این حساب تو چهار سال ریاست جمهوری احتمالی دلار به کانال 144 هزار تومان وارد می شود.
لطفا اجازه بدهید یک کاندیدای غیر خودی از کردها و یا بلوچ‌ها یا عرب ها هم کاندیدا شود این نمی‌شود که این اقوام فقط رای دهنده باشند و بیشترین تبعیض و فقر در این مناطق باشد، توی این اقوام افرادی هستند که صدها برابر این کاندیداها تواناتر و تحصیل کرده تر هستند.آیا تا بحال یک وزیر کرد یا بلوچ داشته ایم.
تابناک جان اطفا چاپ کن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
بنده خدا یک اقلیت همه قدرت را به دست دارد و هیچ ربطی هم به اقلیت قومی و مذهبی ندارد و به یکسان همه را له کرده است
تلخ ترین قسمت هر انتخابات دادن شعار ویا توهین نیست ویا دروغ گفتن بعضی کاندیداها بلکه سخت ترین لحظ آن لحظه ای است که رادیو وتلویزیون اعلام می کنند محسن رضایی میر قائد نفرسوم انتخابات شده است واین واقعا دل ما را می سوزاند.
این همه رای دادیم هیچی نشد.
بیایم این یکبار رو مردونه رای ندیم.
سه مناظره تمام شد وو ما از جریان غرب گرا برنامه نشنیدم

جز مذاکره ی بی خاصیت
آقای همتی صحبت از فیلترینگ و رفع آن می‌کنند اما ایشان کامنت‌های زیر اینستاگرامش بسته بود و تازه باز کرده است.
همه تون مسول بودین و هیچ کاری نکردین همه میدونن خودتونم میدونین.چه راهکاری ارایه کردین بجز تخریب دیگران
رییسی هم برنامه هم کارنامه دارد! اصلاح ساختار های فساد زا، نصب مدیران پاک دست و کاربلد، رویکرد اعتقاد به جوانان و ظرفیت های بومی، استفاده از ظرفیت همسایگان و ... مواردی هست که به برجام ارتباطی ندارد و کاریست که هشت سال دولت روحانی از انجام آن عاجز و ناتوان بوده یا کارهای دیگری داشته!!! رییسی رای ماست! و به امید خدا رییس جمهور آینده ایران! هم بهش رای می دیم هم در اجرای برنامه ها بهش کمک می کنیم!
طرفداران رییسی متاسفانه از علم و سواد کافی برخوردار نیستند و دلشان بحال کشور و مردم نمیسوزد و بیشتر دنبال منافع شخصی هستند و الا از کاندیدای اصلح مدیر و اقتصاد دان حمایت می‌کردند.
رییسی کارنامه اش برای همه ملت ایران روشن آست نیاز به گفتن شما نیست.مطمنا ایشان رای نمی آورد و اگر هم برایش رای سازی کنند و رییس جمهور بشود نان که هیچ دیگر آب خوردن هم گیرتان نمی اید.
کشور 8 سال دست پرروهای نجومی بوده اوه اوه اوه رو نگو سنگ پای قزوین
آغا یک کلام. همان میدانی که تکلیف دیپلماسی را تعیین می کند، خودش هم بیاید رای بدهد. رای بی رای.
سایت محترم ازآنجایی که میدانم کامنت اینجانب را مطابق معمول چاپ نمیکنید حداقل برای رییس عزیزتان آقای رضایی فوروارد کنید و به ایشان بفرمایید که اگر برنامه های شما مانند برنامه ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر باشه باید فاتحه ایران را خواند
به هر کس که قیافه معصوم‌تری دارد مردم رای میدهند
یعنی محسن رضایی
علیرضا زاکانی: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به سه برادر دادند که ما با کمک مردم از حلقوم آنها بیرون می کشیم.
سه برادر که گفتی ، اینها دزد نیستند و پول را پس میدهند.
عبدالناصر همتی لیست ۱۱ بدهکار بانکی را به ابراهیم رئیسی داد و گفت اگر صلاح می‌دانید به اطلاع عموم برسانید
جناب رییسی یاالله معرفی کن، این بنده خدا معلوم بود که خودش جرات معرفی نداشت چون احتمالا از خواص بودند.
من که اینطرف دنیا هستم حداقل نصف این یازده نفر را میشناسم و اگر اموال تحت تکلف اینها به جیب ملت بر گردد خیلی از مشکلات مردم حل میشود،یک رییس جمهوری مورد نیاز مردم است که پاسخگوی مردم باشد نه جای دیگری. مردم یا اصلا رای ندهید که شاید فرجی بشود و قدرت مجبور به قبول خواسته های مردم و نمایندگان شما بشود و در صورت رای دادن فقط به محسن رضایی رای بدهید چون حداقل پاکدست و میهن پرست و نجیب است شاید بتواند در جهت منافع مردم کاری از پیش ببرد.بقیه نه صداقتش و نه جیگر گذشتن از منافع مادی دارند.
ما منتظر ۱۱نفر لیست بدهکار بانکی از طرف اقای رییسی هستیم شفاف بگو به مردم دنبال لیست بودی اینم لیست
علیرضا زاکانی: آقای همتی تنها یک بار حرف درست زدی و آن هم این بود که آقای روحانی همه چیزش خوب است جز اینکه اقتصاد بلد نیست.
من هم این را قبول دارم چون روحانی اقتصاد بلد نبود که شما را رئیس بانک مرکزی کرد.
نه‌که شما خیلی بلدی
رای بی رای
باز آقای زاکانی باتانک از روی همتی رد شد درود بر زاکانی
من نه ضد انقلابم و نه از طایفه سلطنت طلبان یا مجاهدین یا کمونیست ها یا ......
در همه دوره ها هم در انتخابات شرکت می کردم ولی ابن بار ملت ایران تصمیم خودش را گرفته است ...رای بی رای
ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش

یه بار هم رای ندیم ببینیم کسی ککش میگزه؟، کسی دوزاریش میوفته، یا نه؟. به نظر من تو ۴۲ سال اخیر اغلب سلیقه ها فرصت داشتند که خودی نشون بدند. اما در به همون پاشنه چرخیده. چراش بماند ولی به نظر اصلاح اساسی لازمه. اساسی! شاید این بارکسی صدای رای ندادن رو بشنوه
هیچ یک از کاندیدها راهکاروبرنامه ندارند مگر مشتی شعار که سالهاست توسط مسئولین قبلی تکرار شده وبه آنها هم عمل نشده است پس رای بی رای ..... من” رای ” نمی دهم.
رای ندادن خود نوعی اظهار نظر و اعلام حضوراست منتها به اعتراض به شیوه مسالمت آميز
رای بی رای ..... من” رای ” نمی دهم.
هر بار در انتخابات شرکت کردیم من از آنها که دعوت به شرکت می کنند سوال می کنم چه فایده ای داشت اینبار رای بی رای
نتیجه انتخابات از الان را من بهتون عرض می کنم
نفر اول: عدم شرکت در انتخابات
نفر دوم: آرا سفید!
نفر سوم آرا باطله و مخدوش!
رای بی رای ....من چون مولایم امیرالمومنین علی علیه السلام که سالها خانه نشین شد خانه نشینی می کنم و در روز انتخابات از خانه خارج نخواهم شد
به حول و قوه الهی این دوره به اتفاق همه هموطنان درد کشیده مان با عدم شرکت در انتخابات و ماندن در خانه ها به دنیا خواهیم گفت که ما قبول نداریم ...نه اصلاح طلب و نه اصول گرا
همتی ته نوسان گیرای دنیاست . فقط رئیس جمهور شه هر روز با رانت کلی نوسان می گیره تیمش بودجه ده سالو با همین نوسان گیری روزانه در میاره و دلارو می رسونه به اوج جهت صیانت از دلار و فلاکت بیش از پیش ریال
رای بی رای
جناب اعلم الحدا الان نان اشکنه هم گیر نمیاد غذای جایگزین دیگری سراغ داری لطفا بگو،
اوایل انقلاب صحبت این بود که نان و ابگوشت مردم بخورند و اواخر به لنگ و اشکنه رسید فکر کنم همینجوری پیش بریم گونی جای لنگ و نان و آب استخوان جای اشکنه را بگیرد.
کپی جناب دکتر ولایتی جهت اطلاع از دادن مناقصه های دولتی به فرزندان و توسعه تجارت به برج سازی در ترکیه
کپی دکتر محسن رضایی جهت اطلاع و رسیدگی بعد از ریاست جمهور شدن
کپی جناب حجت الاسلام رییسی جهت اقدام و رسیدگی مقتضی در خصوص دادن مناقصه های دولتی به فرزندان ولایتی
تابناک جان لطفا بچاپ
ذاکانی بچه قم و راننده بوده اگر رییس جمهور شود مرده و زنده پولدار ها و رانت خواران را جلوی چشمشان میاره.
من نه آنم که دگر گوش به تزویر کنم...
در مناظره سوم هم یکسری حرف تکراری و غیر قابل اجرا شنیدم ولی یک نکته رو میخواستم به طرفدارای رئیس جمهور آینده که هی تکرار میکنه من رئیس جمهور همه هستم آقای رئیسی میگه آقای روحانی بنزین رو گران کرد و بعد در جلسه سران قوا برای هماهنگی آورد یعنی سران هر سه قوه این رو قبول و تایید کردند پس فقط روحانی بنزین رو گرون نکرد. بعد آقای رئیسی در منظره قبلی به همتی میگفت بیایید بریم تو خیابون از مردم بپرسید من بهتر عمل کردم یا دولت که همه به شما میگویند من.
هر کی بیاد حتی چی از این 7 نفر چی از بقیه اقتصاد درست نمیشه که نمیشه - چون بیشتر اقتصاد دست غیر دولته!- حداقل آزادیهای اجتماعی رو محدود نکنیم!
آقای محترم شما به جای پوشش و روکش ، و در نهایت رسیدن به رویش ، کمی کوشش کن ، تا از این فلاکت نجات پیدا کنی !!! اگر فکر مردمی در پست خودت تمام تلاشت رو بکن ! 40 سال گذشت ، کارنامه هر کی مشخصه ريال میدان را به کاردانش بسپارید ، هر 7 تاتون مرخصید .
پوششی، روکشی، رویشی، .................. هر چی که می خواد باشه، ما رای نمی دیم
آقای همتی آبان 98 گفت نرخ بنزین 4 واحد درصد در سال بر روی تورم تاثیر دارد و مشکلی ایجاد نمی ‌کند؛ بعدا گفت مخالف افزایش قیمت بنزین بودم و این را بدترین اقدام می‌دانستم! چرا دروغ می‌گویید؟!

- نامه رسمی همتی موجود است که با امضای وی 31 شهریور 98 درخواست کرده قیمت بنزنین 5 هزار تومان و قیمت نفت گاز یک‌هزار تومان شود تا کسری بودجه دولت جبران شود؛‌ حالا چرا دروغ می‌گویید؟!
بی اخلاق تر از همتی و مهر علیزاده ندیدم هم بشدت حاشیه میرن وتهمت میزنن و رقیب هراسی و سواستفاده از جوانان و زنان با ابزارهایی مثل اینستاگرام و حجاب و....
من از تمام این مناظرات و بحثها فقط یک واقعیت تلخ را فهمیدم آنهم اینکه رئیس جمهور هیچ اختیاری برای انجام خواسته های مردم ندارد
این قصه سر دراز دارد


عجبا.....
یادم نمیره که بعد از انتخابات دور دوم روحانی، مدتی بعد که دلار تازه شده بود حدود 5 تومان، آقای رییسی در مصاحبه ای گفتند خدا رو شکر که من رییس جمهور نشدم، چون اگه شده بودم همه کاسه کوزه های دلار 5 تومانی رو سر من میشکاندند!
آخه برادر من این شد حرف کسی که میخواد رییس جمهور بشه؟! باید میگفتید اگه من رییس جمهور میشدم فلان کارها رو میکردم تا دلار 5 تومان! نشه!! این حرف شما یعنی اینکه هر کسی دیگه هم رییس جمهور باشه، دلار روند خودش رو طی میکنه و کاری به کار شماها نداره!!!
آقای رییسی بفرمایید هزینه ستادهای تا دهات ایران گسترده است چه کسی پرداخت می نماید!
ایشون که یک خونه 140 متری بیشتر نداشت
آقای همتی گفت: " ١١ نفر، ١۵ سال پیش به اندازه ۹۰ هزار میلیارد وام گرفتند؛ من لیست ١١ نفر را همین الان به آقای رئیسی می‌دهم. اقای رئیسی اگر خواستند همین الان این اسامی را اعلام کنند
در آن زمان دلار ۱۰۰۰ تومان بوده الان ۲۴۰۰۰ تومان است سرمایه ابن از ما بهتران نیز به این نسبت زیاد شده و می بایست به نرخ روز بدهی را پس بدهند، اینها از ساختار معیوب اداری کشور با رانت سو استفاده می‌کنند و با زد و بند وام های نجومی میگیرند و بعد پس نمیدهند در آخر هم که پول بی ارزش میشود با جزعی از وام گرفته شده بدهی را پس میدهند، جالب است ما مردم عادی برای وام ۲۰۰ً هزار تومان کلی ضامن میدادیم با کلی منت.
جالب‌تر اینکه این وام های نجومی به کسانی داده شده که لیاقت استفاده و ایجاد کار را نداشته اند.
موقع انتخابات که میشد مردم مردم میکنند
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۰۴
انتشار یافته: ۶۵
خب خداروشکر مناظره و جنگ زرگری تون هم تموم شد

هرکدوم از این هفت نفر رای بیاره، مملکت به جایی میرسه که از ته دل آرزو کنید کاش همون روحانی رییس جمهور بود

این خط اینم نشون

با افتخار و به کمک اولیای الهی رای بی رای
پیر مردی دختری داشت با کرامت
ایران چند خواستگار داشت
ناصر صاحب پول و شوکت
محسن صاحب جمال و کمال
ابراهیم پرهیزگار و با تقوی
و ........

از دخترک سوال شد کدامین را برمیگزینی؟
پاسخ که ناصر محسن ابراهیم

و پدر هیچ کدام را کامل نیافت

کاش صداقت ، فدای سیاست نشود و سر مگو بر همگان آشکار
آیا میتوان انتخاب کرد؟
سردار رضایی هنوز تنها امید نسل جوان و قومیت های ایران . سردار یک یاعلی بگو اسم شب برای شب انتخابات تعیین کن یارضا دکتر محسن رضا
فقط خدا میدونه که این هفت نفر هر کدومشون به طریقی خون شهدا رو دارن پایمال می کنن!! جدال اینا شده سوژه خبری دنیا! دعواشون رو آوردن تو تلویزیون و عملا" این چرخه کما فی السابق می چرخد! خدایا ما رو شرمنده خون شهدا نکن
رأی بی رأی
رأی بی رأی
رأی بی رأی
پاسخ ها
اشتباه
| France |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
اشتباهی منفی دادم!
وجدانن روتون شد مناظره بدین.تک تک برنامه های ضبط شدتونو پخش میکردین.خیلی خنده دار بودن مناظره ها
آقای رضایی رویشی رو از کجات اوردی .چه زبانیه ؟
قبول دارم
320 درصد کوووو؟
1320 درصد درسته
- آقای رئیسی اقتصاد مثل دادگاه و زندان نیست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی