بازدید 21658
پیمانه اقتصادی

آسوشیتدپرس: اقتصاد حرف اول و آخر را در انتخابات ایران میزند/ تورم آمریکا هر روز بیشتر از دیروز/ قیمت دلار و سکه در آخرین روز هفته/ نمادهای پُرتراکنش بورس کدامند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ترس بورس‌های جهان از ترمز بریدن تورم آمریکا، مهلت ثبت‌نام تسهیلات کرونایی تمدید شد، پیش بینی اوپک از تقاضای بالاتر برای نفت این گروه، ثبت اطلاعات کشتار مرغ در سامانه جامع تجارت الزامی شد و ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 11 June 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ترس بورس‌های جهان از ترمز بریدن تورم آمریکا، مهلت ثبت‌نام تسهیلات کرونایی تمدید شد، پیش بینی اوپک از تقاضای بالاتر برای نفت این گروه، ثبت اطلاعات کشتار مرغ در سامانه جامع تجارت الزامی شد و ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.

آسوشیتدپرس: اقتصاد حرف اول و آخر را در انتخابات ایران میزند

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت و نوشت: تقریبا شش سال پیش ایرانی ها به خیابان ها آمدند و حصول توافق هسته ای با قدرت های جهانی را جشن گرفتند. از نظر مردم ایران، برجام مقدمه ای بود برای ورود مجدد ایران به عرصه اقتصاد جهانی و ایجاد فرصت های بی نظیری برای فروش نفت در بازارها و خرید هواپیماهای جدید. امروز این رویا در نتیجه تورم بالا، کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ بیکاری کمرنگ تر از گذشته است و کرونا هم شرایط را برای اقتصاد بدتر کرد. از دید غربی ها برنامه هسته ای ایران مهم ترین مساله در مواجهه با تهران است اما از نظر مردمی که در ایران زندگی می کنند، این اقتصاد است که حرف اول و آخر را در انتخابات پیش روی می زند. هر کس بعد از رییس جمهور روحانی سر کار بیاید، چاره ای جز تلاش برای اصلاح اقتصاد ایران نخواهد داشت. یک شهروند ۵۰ ساله در این رابطه می گوید: روزی که توافق هسته ای اعلام شد، همه خوشحال بودند و (قیمت) دلار روز به روز پایین تر می رفت. اما کمی بعد که یک نفر زیر توافق زد و از آن خارج شد، بازنده اصلی مردم بودند. /ایسنا

روزهای آرام دلار ادامه دارد

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم جهانی تغییرات کمی را تجربه کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۰۷۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۱۷ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

تورم آمریکا هر روز بیشتر از دیروز!

نرخ تورم آمریکا وارد سطح کم سابقه پنج درصدی شد. به نقل از آسوشیتدپرس، متوسط نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در ۱۲ ماه منتهی به می با ۰.۸ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به سطح ۵.۰ درصد رسید. این نرخ تورم که ۰.۳ درصد بیشتر از نرخ مورد انتظار قبلی و بالاترین سطح تورمی ثبت شده در آمریکا در ۱۳ سال اخیر بوده، بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش انرژی قرار گرفته؛ به گونه ای که تورم بنزین به ۵۶.۲ درصد رسیده است. پس از آن نیز سوخت های نفتی با تورم ۲۹.۷ درصد قرار گرفته است.  

ترس بورس های جهان از ترمز بریدن تورم آمریکا!

بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان پس از انتشار آمار تورمی آمریکا ریزش کردند. در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۸۸.۱۸ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۰۶ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۵۷۱.۲۲ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۲۶ درصدی در سطح ۶۵۴۶.۴۹ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۲۴ درصد پایین رفت و به ۹۱۳۳.۸۰ واحد رسید. 

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۳۴ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۹۵۸.۵۶ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۰۱ درصد پایین رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۷۳۸.۸۸ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۰.۶۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۲۷۱.۴۷ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۴۴ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۷۳۰۲.۵۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص تاپیکس ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

نرخ دلار در آخرین روز هفته

در معاملات دیروز (پنجشنبه بیستم خردادماه ۱۴۰۰) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۳۱۲۹ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۳۵۹۶ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۱۶ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۲۸۳۴۴ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۸۹۱۷ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز چهارشنبه، ۱۳۲ تومان گران‌تر شده است.

قیمت سکه ۹۰ هزار تومان کاهش یافت

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز (پنجشنبه، ۲۰ خردادماه) در بازار تهران با کاهش ۹۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۷۶ هزار و ۴۵۳ تومان رسید. قیمت مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۶۶۳ هزار تومان شد.

مهلت ثبت‌نام تسهیلات کرونایی تمدید شد

نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به ارایه ۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خانوار‌ها و مشاغل در مقابل با کرونا، گفت: مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل و کسب و کار‌های آسیب‌دیده از کرونا تا پایان شهریور ماه تمدید شد. نهاوندیان درباره آخرین تصمیمات کار گروه اقتصادی برای حمایت از بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا، اظهار کرد: کار گروه اقتصادی بسته جامع حمایت‌های اقتصادی مالی، بانکی و بیمه‌ای در رابطه با مقررات در سال ۱۴۰۰ را طراحی کرده است. وی اضافه کرد: با وجود همه محدودیت‌هایی که در سال ۹۹ داشتیم، به سبب تبعات اقتصادی همه‌گیری کرونا برای حمایت از کسب و کار‌های آسیب‌دیده، تصمیماتی گرفته شد. سال گذشته در مجموع ۷۷هزار میلیارد تومان مستقیم و به صورت تسهیلات به خانوار‌ها پرداخت شد.

نمادهای پُرتراکنش بورس کدامند؟

در سه روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای صنعت غذایی کورش (غکورش)، ایران‌خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال)، صنعتی زرماکارون (غزر)،گروه دارویی برکت (برکت)‌ و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. در هفته‌ای که گذشت خودرو و قطعات، محصولات چرمی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، فنی و مهندسی، محصولات فلزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، استخراج زغال‌سنگ، لاستیک و پلاستیک، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، محصولات چوبی، شیمیایی، سیمان، آهک و گچ، ماشین‌آلات و تجهیزات، سرمایه‌گذاری‌ها و فرآورده‌های نفتی جزو صنایع مثبت بازار بودند.

همچنین اطلاعات و ارتباطات، سایر واسطه‌گری‌های مالی، هتل و رستوران، کاشی و سرامیک، سایر حمل و نقل، محصولات کاغذی، صنایع غذایی به‌ جز قند و شکر، زراعت و خدمات وابسته، رایانه، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، خرده فروشی، قند و شکر، فعالیت‌های کمکی به‌جز نهادهای مالی واسط، فلزات اساسی، منسوجات، فعالیت‌های مهندسی، تجزیه و تحلیل، استخراج سایر معادن، مخابرات، استخراج کانه‌های فلزی، پیمانکاری صنعتی، استخراج نفت و گاز جز اکتشافات، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، چند رشته‌ای صنعتی، فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه، وسایل ارتباطی، کانی غیرفلزی، بیمه و بازنشستگی، دارویی، دستگاه‌های برقی و محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری از جمله صنایعی بودند که بازدهی منفی را در بازار ثبت کردند.

پیش بینی اوپک از تقاضای بالاتر برای نفت این گروه

اوپک با وجود ابهامات مرتبط با پاندمی کووید ۱۹، همچنان انتظار دارد، تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ بهبود قوی تجربه کند و به نفت بیشتر این گروه نیاز باشد.

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت به میزان ۵.۹۵ میلیون بشکه در روز معادل  ۶.۶ درصد در سال میلادی جاری رشد می کند و به ۹۶.۵۸ میلیون بشکه در روز می رسد. این پیش بینی برای دومین ماه متوالی بدون تغییر ماند. این پیش بینی با وجود روند احیای کندتر از حد انتظار تقاضا برای نفت در نیمه اول امسال مطرح شده و نسبت به ابهامات قابل توجهی مانند ظهور واریانتهای جدید ویروس کرونا هشدار داده است. به نقل از ایسنا؛ در گزارش اوپک آمده است: احیای اقتصاد جهانی به دلیل موج های جدید شیوع کووید ۱۹ و تجدید قرنطینه ها در اقتصادهای بزرگ شامل منطقه یورو، ژاپن و هند به تاخیر افتاده است. در مجموع انتظار می رود روند بهبود رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ شتاب بگیرد.

ثبت اطلاعات کشتار مرغ در سامانه جامع تجارت الزامی شد

ستاد تنظیم بازار در راستای تنظیم بازار مرغ کلیه کشتارگاه ها را ملزم به ثبت اطلاعات کشتار در سامانه جامع تجارت کرد. 

در مصوبه ستاد تنظیم بازار آمده است: با توجه به ثبت اطلاعات کشتارگاه‌های سراسر کشور در سامانه جامع تجارت، مقرر گردید کلیه کشتارگاه‌ها از تاریخ ۱۴۰۰.۳.۱ ملزم به ورود اطلاعات کشتار شامل تعداد، قطعه، مرغ زنده، وزن ورودی و وزن لاشه استحصال مرغ در سامانه مذکور شوند. بدیهی است عدم ثبت اطلاعات و یا اطلاعات نادرست در سامانه به منزله عرضه خارج از شبکه مرغ تلقی شده و مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد. وزارت جهاد کشاورزی و کلیه دستگاه‌های نظارتی نیز نسبت به پیگیری و کنترل اطلاعات ارائه شده اقدام و با هرگونه تخلفات عرضه خارج از شبکه برخورد قانونی کند.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۵۹۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۴ هزار و ۵۱۱.۱۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۴ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۴۷۰.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۶۴ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۵۲.۰۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۴۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۸۰ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۵۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۸۶ درصد کاهش

۶- دوج کوین

قیمت: ۰.۳۲۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۶۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۵۹ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۸۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۵۹ درصد کاهش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۲۲.۸۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۲۸ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۲۳.۹۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۸۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۱۷ درصد کاهش

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
یک عده منورالفکر هم فکر میکنن دیدار با رییس جمهور آمریکا تغییری در وضعیت ما ایجاد می کنه . اگه با دیدار کردن تغییری ایجاد میشد که پوتین هم دو سال پیش با ترامپ دیدار کرد الان وضعیت مردم روسیه خیلی خوب شده.؟؟ تئودور ابیانگ رییس جمهور دیکتاتور گینه استوایی در غرب آفریقا هم که کشورش روی دریای نفت خوابیده هر سال با مقامات آمریکا دیدار میکنه ولی مردمش در فقر و فلاکت هستن. ما نودو نه درصد مشکلاتمون داخلیه ربطی به آمریکا نداره
عاشق خبرهای امریکا هستم... کشور خودمون و ساختیم تورم رو کنترل کردیم خداروشکر... امریکایی ها بدبخت شدن و همه کارتن خواب... کشورشون داغون و هیچکسم توی انتصابات شرکت نمیکنه... کرمتو عشق است خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
یه جوری خبر را زدن انگان مثلا 400 درصد تورم دارن.نگو کلا 5 درصده تورمشون. چرا از حقوق مردم آمریکا توی شغل های مختلف هیچ وقت خبر نمیذارید تا مردم بدونن ماهانه چند هزار دلار حقوق می گیرند
با سلام
مهمترین مسئله مردم اقتصاد است، و مهمترین عامل فشار اقتصادی، " تحریم" امریکا بدلیل خروج از برجام است. مسئله ای که متاسفانه در مناظرات انتخاباتی کمتر مورد توجه صدا وسیما بوده، وحتی یک سوال هم در این خصوص از کاندیدها مطرح نکرده است.این رسانه حتی بیطرفی رادرطرح سوالات نیز رعایت نمی کند.
مانده ام که مردم آمریکا با این تورم روز افزون، که بالاترین مقدار آن در سیزده سال اخیر پنج درصد بوده، چه خاکی باید به سرشان بریزند؟
تورم 5 درصدی آمریکا را تیتر زدی " هرروز بیشتر از دیروز؟!!"" اونوقت از تورم رسمی 50 درصدی هیچی نمیگی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
شما قیمت هارو با دقت بیشتری رصد کن تورم خیلی بیشتر از ۵۰ درصد است
فکرنمی کنید شاید کسی در آمریکا فامیل داشته باشه.راجع به اقتصاد اول جهان دارید صحبت می کنید.اگر لازم می دونید بیان از شما ها اقتصاد یاد بگیرند.
آمریکایای بدبخت پس فقط ما تورم نداریم!؟شکر برم نماز بخونم
... تو شوروی میومدن تو تلویزیون از بد بودن سیب زمینی می‌گفتند چون نمی‌تونستم برا مردم تامین کنن
اره بابا امریکا نابود شد با تورم‌۵ درصدی. عوضش ما با تورم ۳۰۰ درصدی می تونیم جهان رو مدیریت کنیم.
عجب نرخ تورم وحشتناکی در امریکای جهانخوار وجود داره 5 درصد... یکی از اقتصاد دانهای وطنی را بفرستید تا به داد ملت محروم امریکا برسه... صواب داره...
شعار های پوچ و بیهوده و وعده‌های عده ای تمام هم و غم مردم ایران هست اصلا اقتصاد برای آنها مهم نیست چون از همدیگر ضررهای اقتصادیشون را جبران می کنند و خوشحال هستند زرنگ هستند...
رای بی رای
وقتی از تورم در آمریکا صحبت میشود یعنی 4٪ اگر هم وضعیتشان خیلی خراب باشد میشود 10٪ ولی در کشور ما وقتی از حداقل تورم صحبت می‌کنیم یعنی دو برابر شدن.
نرخ تورم آمریکا وارد سطح کم سابقه پنج درصدی شد. ????????????????????????????
تورم آمریکا؟؟؟؟؟؟؟

خداییش حرفتون خنده داره، تورم اینیه که ما تو ایران داریم، بقیه کشورها به نووعی ادا ما رو تو تورم در میارند
0.8 درصد حتی به یک درصد هم نرسیده
.......
تورم امریکا خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
همه دنیا در حال فروپاشی است و وضع همه از ما بدتر است و ما خیلی خوب و لاچری هستیم و از همشون بهتریم.
خلاصه اخبار صدا و سیما و سایت های خبری داخلی
و باز هم تورم در آمریکا
با لحن مجری خبر ۲۰ و۳۰
بابا جان، کسی رای نمیده که حالا اقتصاد مهم باشه یا نه ...
هرروز میخوانیم تورم در امریکا پدر مردم را در اورده کاری ندارم فقط میدانم قیمت مسکن در بهترین ایالت امریکا برابر است با یکسوم قیمت مسکن در منطقه یک تهران .
بله امريكا هم تورم داره ملت شريف فكر نكنين فقط ايران تورم داره با اين تيتر زدن ميخواي مردم را فريب بدين امريكا يه كارگر ساده هشت ساعت كار ١٢٠ دلار ميگيره ماهانه ٣٦٠٠ دلار. كراي منزل هزار دلار خرج خوراك پوشاك در خور انسانيت به رفاه هزار دلار. خلاصه ماهانه هزار دلار پس انداز ميمونه براشون حالا بازم بگو امريكا تورم داره ٥ درصد چيكار به ٥ برابر شدن قيمتها داره.
سیاست های دیکته شده از سوی دولت کودتاچی بایدن که با تقلب و رشوه حزب کمونیست چین در آمریکا به کاخ سفید وارد شد اثراتش را بر اقتصاد آمریکا نشان می دهد هر چه ترامپ گفت بایدن و دموکرات ها در پی نابود کردن قدرت آمریکا هستند به واقعیت پیوسته است فقط یک مورد نگاه کنید تروریست های خاورمیانه در زمان ترامپ جرات نداشتند از لانه هایشان بیرون بیایند اما در زمان بایدن زنجیر پاره کرده اند.
سال 92 با اونهمه رقص و آواز و کنسرت و همایش های بریز بپاش تشریفاتی اومدین کل امور رو قبضه کردین . اون موقع با 14 میلیون میشد یک واحد دو خوابه نوساز در مارلیک خریداری کرد . الآن 14 میلیون شده یک دوچرخه . یعنی در حالی دارین میرین که بجای اقتصاد یک هیروشیما و ناکازاکی پشت سرتون باقی گذاشتین . دوم تورم جهان و تاریخ بعد از ونزوئلا تنها دستاوردتون بود و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
بله عملکرد خوبی نداشتن. ولی شما اگر نمودار تورم رو رسم کنی میبینی که باخروج امریکاازبرجام و شروع تحریم این وضعیت اسفناک ایجاد شده.
یه کمکی به آمریکا بکنیم. بیچاره ها تورم و بیکاری و فقر نابودشون کرده. خودمونو تو گل و خاک بپلکونیم برای مردم فلک زده و درمونده آمریکا. ستاد کمکهای مردمی برپا کنیم. اشکم درومد.
تورم 0/8 درصد در امریکا تورم است اما در ایران یک هزاری تورم نیست خجالت هم چیزی خوبی است
در خود خبر میگوید دلیل تورم به علت افزایش ۵۶ درصدی بنزین است ودلیل افزایش بنزین این است که در دوران همه گیری کرونا بدلیل قرنطینه وتعطیلی مصرف بنزین وبه دنبال آن قیمت بنزین پایین آمده بود والان به قیمت سابق برگشته ،در ضمن اگر انصاف دارید بگویید دوران همه گیری ماهیانه چکهای ۱۲۰۰دلاری به هر آمریکایی داده شدکه بعدا شد ۱۴۰۰دلار،باضافه پولهایی که به کسب وکارهای تعطیل شده پرداخت شد،به پسر دایی من که تعمیر لوازم خانگی در لوس آنجلس دارد ظی ۳ مرحله جمعا ۱۵۰۰۰ دلار بلاعوض بابت تعطیلی کسب وکارش علاوه بر چکهای ۱۴۰۰دلاری ماهیانه داده اند
تورم ایران صفر ، امریکا هرروز بیشتر از دیروز ....چقدر می خواهید به شعور مردم ایران توهین کنید ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل