بازدید 19631
۱

روزنامه‌نگار تُرک پس از زدن دز دوم واکسن «افغان» شد!

روزنامه نگار ترکیه‌ای، پس از دریافت دو دز واکسن ویروس کرونا متوجه شد که در پاسپورت واکسیناسیونش در ستون "تابعیت" نوشته شده است "افغانستان"!
کد خبر: ۱۰۵۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ 09 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، احمد توناگور، روزنامه‌نگار ترکیه‌ای، پس از دریافت دو دز واکسن ویروس کرونا از طریق برنامه "حس" (کد شخصی که توسط وزارت بهداشت ترکیه برای پیگیری وضعیت بیماری در این کشور وارد شده است)، دارنده پاسپورت واکسیناسیون شد.

​وی در پاسپورت خود، متوجه شد که در ستون "تابعیت" نوشته شده است "افغانستان". توناگور متعجب گفت: چه کسی فکرش را می‌کرد، ما با مشکلی روبرو شویم که در زندگی یک شخص اختلال ایجاد شود.

توناگور درباره این رویداد گفت: روز جمعه نوبت دوم واکسن Biontech در بیمارستان دولتی بدروم داشتم، به من گفتند که یک ساعت پس از واکسیناسیون در برنامه حس، من می‌توانم پاسپورت واکسیناسیون خود را کامل کنم زیرا دز دوم را دریافت کردم. پاسپورت بین‌المللی صادر شد و در ستون شهروندی افغانستان نوشته شد. همان گذرنامه واکسیناسیون حاوی شماره شناسنامه من از شهروندان جمهوری ترکیه و شماره گذرنامه من است. من افغان شده‌ام. الان دارم تحقیق می‌کنم که کجا باید بروم. دیگران نیز با مشکل مشابهی روبرو شده‌اند.

وی درمورد این واقعیت که پیام‌های زیادی در این رابطه از خوانندگانش دریافت کرده است، نتیجه گیری کرد: من پیام‌های زیادی از خوانندگان دریافت کرده‌ام که آنها هم گفته‌اند من هم افغانستانی شده‌ام. خوانندگانی که برای من کاملاً ناآشنا هستند. آنها همچنین نمی‌دانند چه باید بکنند. من در تلاش هستم تا به سیستم انتصاب پزشک مرکزی (MHRS) برسم. مات و مبهوت هستم و نمی‌دانم چگونه این مسئله را برطرف کنم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
برو خدا رو شکر کن تو کشوری هستی که دو تا دوز واکسن رو داشته ،شناسنامه الکترونیک برات صادر می کنه نه اینکه دست نویس و بعضا حتی بدون نوع واکسن !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر