بازدید 4790
اقتصاد در گذر زمان

از «تصویب قانون ثبت اسناد» تا «رسیدن گرانی به ایستگاه قطار»

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نوزدهمین روز خرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹ 09 June 2021

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نوزدهمین روز خرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

19 خرداد 1290، قانون ثبت اسناد در 129 ماده از تصویب مجلس شورای ملی گذشت.

19 خرداد 1321، نان در سراسر کشور جیره‌ بندی شد.

19 خرداد 1335، آمریکا سیزده میلیون دلار برای کمک به ایران پرداخت کرد.

19 خرداد 1343، نمایندگان دبیرخانه شورای عالی پتروشیمی ایران رهسپار آمریکا شدند. بنابر نوشته جراید در این باره، این نمایندگان به مدت سه هفته به کشورهای آمریکا، انگلستان، دانمارک، هلند، بلژیک، فرانسه، آلمان، سوئیس و ایتالیا مسافرت می ‌کنند و با صاحبان صنایع پتروشیمی و دارندگان امتیاز این صنعت ملاقات و مذاکراتی خواهند داشت.

19 خرداد 1346، قرارداد الحاقی نفت به تصویب رسید.

19 خرداد 1379، در جریان دهمین اجلاس شورای وزیران اکو در تهران، جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس دوره ای اکو و عبدالرحیم گواهی مشاوری اقتصادی وزیر امور خارجه ایران به عنوان دبیر کل جدید این سازمان انتخاب شد.

19 خرداد 1389، صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در ۶ استان کشور خبر داد و گفت: پس از اجرای موفق نخستین مرحله از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که به صورت آزمایشی در سه استان ایلام، خراسان شمالی و گیلان انجام شد، از هفته آینده این مرحله به صورت رسمی در ۶ استان کلید می‌خورد.

19 خرداد 1392،  نمایندگان مجلس در جریان اصلاح لایحه بودجه ۹۲ به منظور تامین نظر شورای نگهبان، بانک مرکزی را مسوول تعیین نرخ ارز معرفی و رییس کل این بانک را به ارائه گزارش ماهانه به مجلس مکلف کردند.

19 خرداد 1393، ایران ‌چک ‌های ۱۰۰ هزار تومانی، در بانک‌ها توزیع شد.

19 خرداد 1394، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یکصد و چهارمین اجلاس بین ‌المللی کار آمادگی کشورمان را برای میزبانی کنفرانس منطقه ‌ای «آینده کار» اعلام کرد.

19 خرداد 1395، مدیر شعبه ایروان بانک ملت گفت: پس از لغو تحریم‌ها توانستیم ۱۰ میلیون یورو از دارایی‌های بلوکه شده ایران در ارمنستان را جذب و کانال لازم برای انتقال این مبلغ را فراهم کنیم.

19 خرداد 1397، بانک مرکزی انجام حواله ارزی به‌منظور واردات کالا برای شرکت‌های تولیدی را در صورت تایید وزارتخانه مربوطه تا سقف ۵میلیون یورو یا معادل آن به سایر ارزها بلامانع اعلام کرد.

19 خرداد 1398، کریستین لاگارد رییس صندوق بین‌المللی پول (IMF) بار دیگر هشدار داد که اختلاف‌های تجاری آمریکا تهدیدی علیه اقتصاد جهان است که پیش‌بینی شده امسال رشد کمتری را تجربه کند.

19 خرداد 1399، میرحسن موسوی معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد که مصوبه افزایش ٢٠ درصدی قیمت بلیت قطار از ابتدای تیر ماه در تمام مسیرهای ریلی اجرایی می‌شود.

منابع: آرشیو روزنامه دنیای اقتصاد، موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار