بازدید 9560
۱

وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان بجرانی و حاد است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: هم اکنون ۹ شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و شرایط این منطقه را بحرانی و حاد کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ 05 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، علی رئوفی جمعه شب در نشست فوق العاده ستاد استانی مقابله کرونا در هرمزگان با اشاره به کشندگی ویروس کرونا، تصریح کرد: متاسفانه مرگ و میرهای کرونایی در سطح هرمزگان به جوانان رسیده و بسیاری از مبتلایان با درگیری شدید ریه مواجه بوده اند.

وی بیان داشت: برگزاری هرگونه مراسم در سطح هرمزگان به مدت ۱۰ روز به طور مطلق ممنوع است و باتوجه به انتشار گسترده ویروس مردم به جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان اظهارداشت: همچنین با وجود گستردگی شیوع ویروس کرونا در استان احتمال بروز پیک پنجم بیماری در کشور، از هرمزگان دور از انتظار نیست.

رئوفی با تاکید بر استفاده از ماسک توسط افرادی که واکسن زده اند، گفخ: تمامی افرادی که اقدام به تزریق واکسن کرونا نموده اند، به طور حتم از ماسک استفاده کنند.

ظرفیت تخت‌های بیمارستانی هرمزگان رو به اتمام است

جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان با اشاره به آمار بالای مراجعه کنندگان ببمارستانی، اظهار داشت: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان در پی آمار بالای مبتلایان و بستری ها رو به اتمام است و ضروری است مردم برای حفظ سلامتی خود رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری را جدی بگیرند.

رئوفی با اشاره به اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اداره‌ها و صنایع، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و صنایع رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی را برای حفظ سلامتی کارکنان و مراجعان در دستور کار قرار دهند.

هرگونه تجمع همزمان با آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراها ممنوع است

وی با تاکید بر ممنوعیت هرگونه تجمع همزمان با آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا در هرمزگان برگزاری تجمعات از سوی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها برای حفظ سلامتی مردم و پیشگیری از شیوع بیماری ممنوع است.

رئوفی در همین خصوص افزود: نامزدهای انتخاباهت شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای اعلام برنامه های انتخاباتی خود با توجه به وضعیت حاد کرونایی استان بهره گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به نقش استفاده از ۲ ماسک در جلوگیری از انتشار و ابتلا به ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: تمامی کسبه، اصناف و دستگاه های اجرایی که مستقیم با مردم ارتباط دارند، برای جلوگیری از انتشار ویروس و خطر ابتلا به مدت ۲ هفته از ۲ ماسک استفاده نمایند تا شاهد کاهش انتشار ویروس و آمار مبتلایان و بستری ها باشیم.

رئوفی تصریح کرد: اگر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح استان جدی گرفته نشود آمار فوتی ها در بیمارستان تا چند هفته افزایشی خواهد بود که هشداری جدی و نگران کننده است.

جانشین ریطس ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز اغلب مناطق استان دستگاه های اجرایی باید با یک سوم کارمندان فعالیت اداری خود را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: عبور هرمزگان از شرایط بحرانی کرونا مستلزم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت جدی از سوی همه است.

وی افزود: با توجه به وضعیت قرمز اغلب مناطق هرمزگان ممنوعیت های تردد تشدید خواهد شد و متخلفان مطابق دستورالعمل های ابلاغی اعمال قانون خواهند شد.

همه شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا هستند

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از نظر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همه شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا هستند و استان در آستانه وضعیت بحرانی شیوع کرونا قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، محمود حسین پور در گفتگوی خبری بخش خبری ساعت بیست شبکه خلیج فارس گفت: ملاک رنگ بندی‌های شیوع کرونا شمار بستری‌های کرونا در هر شهرستان است و شهرستانهای بوموسی، سیریک و بشاگرد بستری‌های کمتری داشته اند که البته به این علت بوده که بیماران بشاگرد و سیریک بیشتر در شهرستان‌های دیگر بستری می‌شوند و از این نظر این سه شهرستان را می توان نارنجی در نظر گرفت و بقیه ۱۰ شهرستان دیگر استان قرمز هستند.

وی گفت: رنگبندی‌ها بیشتر راهنمایی برای رعایت دقیقتر شیوه نامه‌های بهداشتی است و الا بررسی‌های ما نشان می‌دهد که وضعیت استان فراتر از این رنگبندی‌ها است و متاسفانه وضعیت در حال تبدیل شدن به یک بحران بسیار بزرگ است و اگر مداخله موثری صورت نگیرد ممکن است یک فاجعه در زمینه شیوع کرونا رخ دهد.

حسین پور افزود: اکنون موارد مثبت روزانه شناسایی شده در استان به بیش از هزار نفر رسیده که در طول همه گیری کرونا در استان بی سابقه است و این درکنار افزایش آزمایش ها، ناشی از غالب شدن سوش (گونه) جهش یافته انگلیسی در استان و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اگر در صندلی پست این مسولان، بجای آنان، چند عدد هویچ پخته قرار می دادید وضعیت خیلی بدتر می شد؟ گمان نکنم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار