بازدید 17901
۳

علامت‌ سوال و تعجب مقابل اولین مناظره

با تغییر روز پخش مناظره‌های انتخاباتی، اولین مناظره در یک روز تعطیل یعنی شنبه ـ ۱۵ خرداد ماه ـ برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹ 04 June 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در حالی که یک روز از آغاز پخش مناظره‌ها در تلویزیون باقی مانده است اما تاکنون ساعت پخش این برنامه و همچنین موضوع آن به صورت رسمی از سوی صداوسیما اعلام نشده است.

این در حالی است که روابط عمومی صداوسیما دقایقی قبل در خبری با تاکید بر اینکه برخی خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها درباره ساعت برگزاری مناظره‌ها دقیق نیست، تاکید کرده است، ساعت و موضوع مناظره اول از مدت‌ها قبل مشخص شده(!)، اما امشب ـ جمعه ـ ۱۴ خرداد ماه ـ به صورت رسمی از این رسانه اعلام خواهد شد.

با این همه به نظر می‌رسد اگر ادعای روابط عمومی صداوسیما درباره مشخص بودن ساعت پخش مناظره‌ها از مدت‌ها قبل درست باشد، این نحوه‌ی خبررسانی چندان با استانداردهای پخش مناظره‌های انتخاباتی در دنیا و با اصول حاکم بر تمامی رسانه‌ها از جمله «شفافیت» و «سرعت در اطلاع‌رسانی» همخوان نباشد؛ آن‌هم در رسانه‌ای که عنوان «ملی» را با خود دارد و عهده‌دار مسوولیت برگزاری و پخش برنامه‌های مهم و حساس نامزدهای انتخاباتی شده است.

ضمن اینکه اگر این ادعا درست باشد، روابط عمومی کل صداوسیما در حقیقت خبر خبرگزاری وابسته به رسانه ملی (خبرگزاری صداوسیما) را هم نادرست خوانده که در ساعت ۱۴ و ۴۳ دقیقه امروز، زمان پخش مناظره‌ها را ساعت ۱۵ شنبه پانزدهم خرداد ماه و موضوع آن را اقتصادی اعلام کرده است.

اما در روزی که تلویزیون پخش مناظره‌های انتخاباتی را بر عهده دارد، تقریبا سایر برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در صداوسیما تعطیل است و علاوه بر شبکه یک، شبکه‌های خبر، رادیو ایران و رادیو انتخابات هم مناظره‌ها را زنده پخش می‌کنند.

اولین مناظره سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، ابتدا قرار بود ۱۷ خرداد ماه برگزار شود، که به دلیل همزمانی روز برگزاری، با مسابقه تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی، این برنامه دو روز زودتر (۱۵ خرداد ماه) برگزار خواهد شد.

اجرای مناظره‌های حداقل سه‌ساعته را مرتضی حیدری عهده‌دار است؛ ضمن اینکه تاکنون از دکور این برنامه، رونمایی نشده است.

روز گذشته رییس صداوسیما با حضور در استودیوی ۱۱، از محل برگزاری مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بازدید کرد و پای اجرای ضبط آزمایشی مناظره نشست و مراحل مختلف آن را زیر نظر گرفت؛ با این همه در جریان اطلاع‌رسانی این خبر هم عکسی از دکورهای مناظره منتشر نشد.

پس از برگزاری مناظره اول، مناظره‌های بعدی در فواصل سه روزه ۱۸ و ۲۲ خرداد ماه برگزار می شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
بد دلت میخواد لاریجانی رو زورچپون کنی تابناک ها!!! :)))))
خوب منتظر هستند ببینن ستاد اقای ریسی چه دستوری درباره مناظره ها می دهند
رسانه ملی که عملا ستاد تبلیغاتی ریس فعلی قوه قضاییه و ریس منتصب بعدی قوه مجریه است شما توقع دارید رازهای درون ستادی شان را به ما مردم هم بگویند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها