بازدید 8013

ملکه انگلیس با جو بایدن دیدار می کند

دیدار ملکه انگلیس با جو بایدن، مهمترین دیدار رسمی وی پس از حضور در پارلمان است.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 04 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از خبرگزاری فرانسه از لندن‏، کاخ باکینگهام امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ملکه الیزابت دوم ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد)، در آخرین روز از نشست گروه هفت در جنوب غربی انگلیس‏‎‏، در دیداری شخصی میزبان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

دیدار ملکه ۹۵ ساله انگلیس با جو بایدن و همسرش جیل در کاخ ویندسور در غرب لندن برگزار خواهد شد. از زمانی که شیوع کرونا در مارس ۲۰۲۰ انگلیس را به شدت هدف قرار دارد ملکه تا حدودی در انزوا قرار گرفت.

ملکه انگلیس، پس از دریافت دو دوز واکسن کووید ۱۹، به بخش بزرگی از تعهدات بالقوه خود از جمله جلسات با سفرای خارجی عمل می‌کند. ریاست جلسه رسمی پارلمان در ۱۱ مه نخستین حضور وی در ملأعام پس از مراسم به خاکسپاری همسرش شاهزاده فیلیپ در ماه آوریل بود؛ و در حال حاضر دیدار با جو بایدن و همسرش مهمترین دیدار رسمی وی پس از حضور در پارلمان است.

وی همچنین در چارچوب دیدار رسمی جنجال برانگیزی در ژوئن ۲۰۱۹ میزبان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بود. این دیدار همزمان با سفر ترامپ به انگلیس انجام گرفت. ترامپ به همراه سران آلمان‏، کانادا‏، فرانسه‌‏، ایتالیا‏، ژاپن و انگلیس برای شرکت در نشست گروه هفت در شهر کورنوال‏، از ۱۱ تا ۱۳ ژوئن ۲۰۱۹‏، در انگلیس حضور داشت. برای جو بایدن نیز که ماه ژانویه ریاست جمهوری آمریکا را عهده دار شد و جابجایی‌ها به دلیل شیوع کرونا محدود بود‏، حضور در نشست گروه هفت نخستین حضور رسمی وی در خارج است. بایدن سپس برای شرکت در نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در تاریخ ۱۴ ژوئن به بروکسل می‌رود و پس از آن در نشست سران اتحادیه اروپا-آمریکا حضور خواهد داشت و در نهایت برای دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در تاریخ ۱۶ ژوئن به ژنو می‌رود.

ملکه الیزابت که اکنون ۹۵ ساله است، طی ۶۹ سال سلطنت‏، از زمان شروع سلطنت خود در سال ۱۹۵۲ با تمامی رئیس جمهوری‌های آمریکا به استثنای لیندون جانسون دیدار کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار