بازدید 14792
۵

رئیسی: خسارت سهامداران بورسی باید جبران شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خسارت سهامداران بورس را جبران می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 03 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اظهار داشت: دولت مردم را به بورس دعوت کرد، اما کار‌هایی را که باید انجام می ‎شد، انجام ندادند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: حقوقی ‎های بورس مانند بچه ‎پولداری هستند که بازار را تکان می‎ دهند و باید کنترل می ‎شدند.

وی با بیان اینکه مردم با اعتماد به دولت وارد شدند، مگر کسری بودجه دولت باید از بورس تامین شود؟ افزود: این پول اگر می ‎رفت به سمت تولید دیگر این مشکلات را نداشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اضافه کرد: الان راه حل این است که صندوق جبران خسارت راه ‎اندازی کنیم تا به مردم اعتماد بدهد.

با صندوق بیمه یا صندوق جبران خسارت برای افرادی که سهامدار بورس هستند و حتی مبالغ اندک دارند دولت باید برای جبران خسارت مردم که به بورس امید بستند این موضوع را حل و جبران می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی درباره تامین منابع جبران خسارت برای سهامداران بورس نیز گفت:ما صندوق توسعه ملی و صندوق تثبیت داریم و در جلسه شورای عالی اقتصادی این بحث مطرح شد و مبالغی وجود دارد و جایی که پیشنهاد کردند که پیگیری شود و در واقع این مبلغ صندوق قابل تامین است به نحوی که دولت بتواند خسارت را جبران کند.

وی افزود: این حالتی که امروز در مردم ایجاد شده و در هر کجا مشاهده می‌کنیم مردم از سهام عدالت و چه سهام‌هایی دیگر پول خود را در بورس گذاشتند تا به وضعیت بهتری برسند، اما هم اکنون دچار نگرانی جدی شدند و این کاملاً قابل ملاحظه است.

نامزد ریاست جمهوری افزود:دولت در جا‌های مختلف از صندوق توسعه ملی با کسب اجازه به هرحال استفاده کردند این صندوق به هر حال تضمین است صندوق باید باشد تا بتواند خسارت را تضمین کند هم با صندوق تثبیت و توسعه ملی و صندوق که به عنوان بیمه یا جبران خسارت است و در دولت وجود دارد می‌توان آن را جبران کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پاسخ به سوالی درباره مبارزه با موضوع فساد نیز ادامه داد: برای مبارزه با فساد مطلع هستید و در دستگاه قضایی ما این موضوع را آغاز کردیم و خط قرمز نداریم به همگان اعلام کردیم حتی برخی از مسئولان عالی کشور از من پرسیدند راهبرد شما چیست و گفتم هر پرونده‌ای که به روی میز باشد و نسبت هر مسئول و مقام وابسته به هر قدرت و ثروت بدون هیچ چشم پوشی با آن برخورد خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود:بعد از رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با فساد به اطلاع مردم کیفر و مجازات آن را هر فردی بخواهد باشد به طور شفاف اعلام کنیم. مردم در مدت دو سال در قوه قضاییه ملاحظه کردند که بدون در نظر گرفتن هیچ حزب و گروه جناح و وابستگی با هر گونه فساد مقابله شد

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد:مشکل کشور نبود جدیت و رودربایستی جناح‌ها و گروه‌ها است و بستر‌های فساد باید در دولت از بین برود، ما به همه اعلام کردیم در مبارزه با فساد خط قرمز نداریم و هر پرونده‌ای نسبت به هر مقامی بدون هیچ چشم‌پوشی رسیدگی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت:مردم دیدند حتی برای وابستگان هم تفاوتی قائل نشدیم و می‌شود اجرای عدالت کرد. بستر‌های فساد باید در دولت از بین برود. ما به رانت و فساد در کشور خاتمه خواهیم داد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزو: اگر نظام صادرات و واردات پول و بانکی اصلاح شود که از مشکلات کشور ما است دستگاه قضایی در نوبت آخر قرار گرفته است نه اینکه اگر افرادی در موضوع صادرات و مسئله ارز با مشکل روبه‌رو هستند از ظرفیت دستگاه قضا برای حل مشکل آن‌ها در اخر باید استفاده شود.

وی افزود:رسیدگی پرونده‌ها در جای خود قرار دارد، اما اگر سوال شود با برخورد با مفسدان مشکل فساد را میتوان حل کرد جواب خیر است، باید ساز و کار مبارزه با فساد در دولت اصلاح شود و یکی از انگیزه‌های همین موضوع است که ما هر روز شاهد تولید پرونده هستیم ما رسیدگی می‌کنیم و کیفر می‌کنیم، اما قضیه تمام نمی‌شود ساز و کار و بستر‌هایی داریم که فساد در آن تولید می‌شود باید این بستر‌ها را حل کنیم اگر حل نشود رانت و فساد چیزی است که مردم به شدت از آن ناراحت هستند و ان‌شاءالله به موضوع فساد در کشور خاتمه خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه خاتمه مبارزه با فساد نه اینکه دستوری باشد، چون دستوری کاری انجام نمی‌شود، تصریح کرد:از صدر تا ذیل دولت، هر بخشدار و فرماندار باید حس مبارزه با فساد داشته باشد باید بدانند کشور از برخورد با فساد کوتاه نخواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: باید همچنین سامانه‌های به هم پیوسته که بتواند نظارت بر پول و کالا ایجاد شود که یعنی شفاف‌سازی و این موضوع یکی از راه‌های مبارزه با فساد است یعنی بانک مرکزی و سازمان بنادر و کشتیرانی وزارت اقتصاد و دارایی و گمرکات همه این بخش‌ها باید به شکل پیوسته با هم در ارتباط باشند تا کسی نتواند بطور مثال فرار مالیاتی داشته باشد، این‌ها باید حل شود و بر اساس نظارت‌های دقیق داشته باشیم و شفافیت بسیار مهم است.

وی افزود: تنها مسائل امنیتی است که محرمانه است و تمام موارد و قرارداد‌ها شفاف باید بیان شود ما با قوت قرارداد‌ها را بیان می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی با اشاره به وجود حساب خاصی در قوه قضایی که می‌گفتند وجود دارد، گفت:زمانی که بعنوان ریس دستگاه قضا فعالیت خودرا اغاز کردم پرسیدم حساب خاص چگونه است که بنده در دوران ریاستم این موضوع را شفاف بیان کردم همچنین در آستان قدس رضوی بیان می‌کردند بسیار آستان پول دارد و به همکاران اقتصادی گفتم شروع کنید و شرکت‌های آستان قدس را باید در پشت ویترین قرار دهید و باید این عمل انجام شود و تمام شرکت‌های اقتصادی در پشت ویترین قرار گرفت و مردم از تمام درآمد‌های آن مطلع شدند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: شفافیت نه در سخن و گرنه شعار آن را همگان می‌دهند که مبارزه با فساد خوب است بلکه باید در عمل آن را نشان دهیم و جدیتی که در این موضوع وجود دارد بسیار مهم است و سامانه‌هایی برای رهگیری و پیشگیری از مفاسد باید درست کنیم و هر زمان خواست فسادی اتفاق افتد و به وجود آید هشدار‌های لازم را به ما بدهد که در کجا و در کدام مکان مثلا گمرکات، بانک‌ها این مشکل وجود دارد و باید به آن رسیدگی کنیم.

مسکن بخش پیشران اقتصاد کشور است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای تامین مسکن مردم به خصوص قشر کم درآمد چیست؟ گفت: نیمی از کاهش هزینه مردم در گرو کاهش قیمت مسکن و راه حل آن ساخت گسترده مسکن است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: از روز اول دولت ساخت مسکن را آغاز خواهیم کرد و مسکن بخش پیشران اقتصاد کشور است.

وی گفت:طبق قانون باید سالانه ۲۰۰ هزار مسکن در روستا‌ها ساخته شود، آیا اجرا شده است؟

اگر ما سالی ۱ میلیون مسکن نسازیم عقب می‌مانیم، تا کنون سالانه ۷۰۰ هزار مسکن عقب هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: مسئله رفع فقر مطلق اولویت مهم دولت خواهد بود و دولت به جد از سازمان‌هایی که برای رفع فقر تلاش می‌کنند حمایت خواهد کرد و در مدت کوتاهی خواهیم توانست فقر مطلق را ریشه کن کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:برای خانوار‌های کم درآمد هم هزینه مسکن و سلامت را باید کاهش دهیم تا فشار هزینه‌ها کاهش یابد و فضای کسب و کار مردم مهم است و باید اشتغال ایجاد کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۵
اقا لطف میکنی ولی میشه دقیقا بگین از کجا جبران میشه....
شما ها خودتون براي چرخوندن مملكت كه نحريم بود از مردم پول ها را گرفتين حالا وعده برگشت مي دهيد؟
باید قانون محرکه برای بورس ایجاد شود که بورس فعال باشد، نه اینکه خسارت ببیند و بعد بیان جبران کنند. باید بورس به ارزش ذاتی و هدف خود با سیاست های درست برسد، نه اینکه صندوق صدقات برای مردم شود.
از جیب کی؟؟ شما که ماشین هم نداری که بفروشید و به ایشان کمک کنی؟؟!!!
از کجا؟ از بیت المال عمومی می خواهید خسارت مشتی طماع نادان را پرداخت کنید؟ من راضی نیستم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر