بازدید 39017
۷
پیمانه اقتصادی

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت/ افزایش نرخ ارز آرامش را از بخش خصوصی گرفت/ حضور سکه در کانال جدید/ محسن رضایی: محور دولت آینده باید اقتصاد باشد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس مثبت شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ توصیه یک کارشناس به سهامداران بورس، قیمت ارز‌های دیجیتال امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، قیمت جهانی طلا پایین آمد، بومی سازی ۸۰ درصد کارخانه‌های سیمان با وجود تشدید تحریم ها، طلای سیاه گران‌تر شد و نوسان سهام آسیا اقیانوسیه را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 02 June 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس مثبت شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ توصیه یک کارشناس به سهامداران بورس، قیمت ارز‌های دیجیتال امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، قیمت جهانی طلا پایین آمد، بومی سازی ۸۰ درصد کارخانه‌های سیمان با وجود تشدید تحریم ها، طلای سیاه گران‌تر شد و نوسان سهام آسیا اقیانوسیه را در بر دارد.

شاخص کل بورس مثبت شد

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵ هزار و ۴۳۲ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد به یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۹۷ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بازار با رشد ۵۰۸۷ واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۲۵۷ تومان رسید که نسبت به دیروز ۰.۴ درصد معادل ۳۶ هزار و ۵۰ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۱۵۴ تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۱۱ خردادماه ۱۴۰۰ چقدر شد؟

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه نخستین مرحله از واریز سود سهام عدالت اواخر سال گذشته پرداخت شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مرحله دوم سود تا قبل از عید قربان پرداخت خواهد شد.

دژپسند به علت تاخیر پرداخت ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت تاکید کرد و گفت: به دنبال این نیستیم که فشاری را به شرکت‌های سرمایه‌پذیر وارد کنیم، همچنین به دنبال این هستیم تا زودتر این سود به حساب سهامداران پرداخت شود بنابراین براساس برنامه ریزی های صورت گرفته مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از عید قربان پرداخت خواهد شد. وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت چه زمانی آزادسازی خواهد شد، گفت: این موضوع وابسته به شرایط بازار است، اگر شرایط بازار مناسب شود اقدامات لازم برای آزادسازی ۴۰ درصد دوم سهام عدالت انجام می شود.

توصیه یک کارشناس به سهامداران بورس

اشتیاقی کارشناس بازار سرمایه گفت: زمانی که بازار برای دو روز با رشد پنج درصدی همراه شود، سهامداران از ترس از دست دادن بازدهی به دست آمده به سرعت اقدام به شناسایی سود در بازار می کنند که این امر باعث می شود تا دیگر رشد بازار استمرار نداشته باشد و بازار دوباره برای مدتی موقت منفی شود اما بعد از آن دوباره بازار با توجه به متغیرهای کلان اقتصادی به سمت روند صعودی پیش می رود و شاخص بورس دوباره مثبت می شود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، نباید انتظار داشته باشیم که بازار مانند سال گذشته برای مدتی طولانی با صف خرید همراه باشد و سهامداران روزانه از این بازار کسب سود کنند. وی با بیان اینکه سهامداران نباید به هیچ عنوان از روند نزولی بازار ترس داشته باشند زیرا سرعت رشد بازار در کوتاه مدت نمی تواند بالا باشد و این روند را باید در وضعیت فعلی بازار قبول کرد، افزود: اکنون سهامداران در بازار به سمت رویکرد و استراتژی شناسایی سود در بازار پیش رفته اند و نمی توان اعلام کرد که این روند در بازار ادامه دار خواهد بود یا با تغییر همراه می شود. اشتیاقی با بیان اینکه بررسی روند بازار و موقعیت فعلی سهام حاضر در بازار نشان می دهد که می توان به آینده این بازار امیدوار بود، اظهار داشت: بازار از لحاظ بنیادی و سودآوری شرکت ها در موقعیتی است که می توان سود خوبی را از این بازار کسب کرد. /ایرنا

قیمت ارز‌های دیجیتال امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

امروز دوزدهم خرداد ماه ۱۴۰۰ بازار ارز‌های دیجیتال تقریبا متعادل است و هر چند بیت کوین اندکی نسبت به روز گذشته کاهش داشته، برخی ارز‌های دیجیتال هم رشد خوبی را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کردند. /جزئیات بیشتر از قیمت ده ارز دیجیتال برتر

قیمت جهانی طلا پایین آمد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، تحت تأثیر تقویت سود اوراق قرضه آمریکا افت کرد و از بالاترین سطح ۵ ماهه پایین آمد. تا ساعت ۷:۱۷ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱٫۸۹۸.۵۰ دلار رسید. اسپات‌گلد در معاملات دیشب تا ۱٫۹۱۶.۴۰ دلار بالا رفته بود که بالاترین قیمت از ۸ ژانویه تا کنون است. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۲ درصد افت کرد و به ۱٫۹۰۱.۹۰ دلار رسید. انتشار گزارشی که نشان می‌داد، تولید آمریکا در ماه می تقویت شده است، باعث شد تا سود اوراق قرضه آمریکا بالا برود. با بالا رفتن سود اوراق قرضه، تقاضا برای خرید این اوراق افزایش یافته و تقاضای خرید سرمایه‌های غیر سوددهی مانند طلا را پایین می‌آورد.

نوسان سهام آسیا اقیانوسیه

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سهام آسیایی در معاملات امروز، چهارشنبه، تحت تأثیر انتشار گزارشی که نشان می‌داد اقتصاد استرالیا به سطح قبل از پاندمی بازگشته است نوسان کردند. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۴۷ درصد رشد کرد و نیکی ژاپن ۰.۴۶ درصد بالا آمد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۰.۴۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۲۰ درصد پایین آمد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۷۶ درصد رشد کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۱. درصد بالا رفت.

بومی سازی ۸۰ درصد کارخانه های سیمان با وجود تشدید تحریم ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بومی سازی ۸۰ درصد کارخانه های سیمان، گفت: تحریم‌ها باعث تقویت و رشد صنایع مختلف در کشور شده است. رزم حسینی با تاکید بر سیاست وزارت صمت مبنی بر حمایت از تولید داخل، به سابقه طولانی صنعت سیمان در کشور اشاره کرد و با استناد به ظرفیت ۸۰ میلیون تنی تولید در سیمان، آنها را فرصتی خوب برای ساخت کشور دانست.
 

طلای سیاه گران تر شد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی به رشد خود ادامه داد که اعضای اوپک پلاس بر لزوم تدریجی بودن افزایش تولید خود تاکید کردند. تا ساعت ۷:۲۹ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت خام ۰.۵۰ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب رشد کرد و به ۷۰.۶۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۴۷ درصد رشد کرد و به ۶۸.۰۴ دلار رسید. اوپک پلاس در اجلاس جدید خود دوباره بر توافق به دست آمده در ماه آوریل تاکید کردند که ۲.۱ میلیون بشکه نفت در روز را تدریجی در بازه می تا جولای به تولید خود اضافه کنند. محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت: افزایش تولیدات ایران نگران‌کننده نیست.

افزایش نرخ ارز آرامش را از بخش خصوصی گرفت

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه نرخ ارز یکی از دغدغه های اصلی مردم و فعالان اقتصادی است، اظهار کرد: افزایش نرخ ارز، توان رویارویی بسیاری از واحدهای صنفی با مشکلات را گرفته است. به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی در دیدار فعالان اقتصادی بخش خصوصی با محسن رضایی، کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: یک اصل کلی برای فعالین اقتصادی این است که با آرامش خاطر بتوانند به کسب و کار خود بپردازند و تولید ثروت کنند و ثروت را در خدمت توسعه سرمایه گذاری و اشتغال قرار دهند؛ اما مدت هاست که فعالین کسب و کار آرامش ندارند.

ممبینی با اشاره به اینکه عرصه اقتصاد نیز همانند عرصه دفاع مقدس است، تصریح کرد: همان‌طور که رزمندگان در دفاع مقدس وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دادند، فعالان اقتصادی هم در جبهه اقتصادی برای رشد و توسعه کسب وکار تلاش خود را انجام می‌دهند؛ اما اصل کلی این است که این فعالان با آرامش خاطر کار کنند تا بتوانند تولید ثروت، توسعه سرمایه گذاری و تقویت اشتغال کنند. وی افزود: یکی از دغدغه‌های جدی فعالان اقتصادی در کشور کاهش ارزش پول ملی است و به یاد داریم که شما با نشان دادن یک هزار تومانی این مساله را هشدار دادید و این نگرانی را مطرح کردید و امروز بسیاری از واحدهای اقتصادی ما در دو سه سال گذشته به دلیل کاهش ارزش پول ملی سرمایه‌هایشان تحلیل رفته است.

محسن رضایی: محور دولت آینده باید اقتصاد باشد

محسن رضایی، کاندیدای دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری، دیروز با حضور در اتاق ایران، در جمع فعالان اقتصادی گفت: "محور دولت آینده باید اقتصاد باشد اما لازم است سیاست و امنیت را هم درک کنیم. واگذاری به بخش خصوصی واقعی را یک اصل می‌دانم و اقتصاد را به معنای واقعی مردمی خواهم کرد. در این رابطه به حلقه واسط نیاز است، اول باید این حلقه‌ها را سالم‌سازی کنیم و تولیدکننده واقعی را بشناسیم و سپس با تمام توان پشت سر این افراد خواهم ایستاد. در این بین دیگر هیچ تصمیمی بدون مشورت با شما نخواهیم گرفت. کار را به شما می‌سپاریم و از شما کار می‌خواهیم. شأن پارلمان بخش خصوصی را به‌جایی که باید باشد می‌رسانیم و در این بین مطالبات ما هم از شما بالا خواهد بود.

این کاندیدای ریاست جمهوری درباره مالکیت نیز گفت: مالکیت و حقوق شهروندی شأن بالایی دارد و هیچ‌کس این حق را نمی‌تواند ضایع کند. البته آنچه مهم است اینجاست که دارایی‌ها ساکن نباشد. تولید ثروت محدودیتی ندارد؛ اما چگونگی استفاده از آن، حقی در جامعه هم ایجاد می‌کند. ثروت‌های راکد در توسعه مشکل‌آفرین هستند. پس باید الگویی برای ارتباط آنها ایجاد کنیم. او درباره موضوع بورس نیز گفت: فروردین ۹۹ شش توصیه برای مقابله با بحران بورس ارائه دادم اما توجهی نشد. متأسفانه همان بحرانی که پیش‌بینی می‌شد، روی داد و عمده افرادی که آسیب دیدند از طبقات پایین جامعه بودند که امروز بسیار شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند. رضایی پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد را بسیار مهم دانست و یادآور شد: دولت نباید روی نرخ ارز حرف بزند، بلکه باید روی ثبات آن فکر کرد تا اقتصاد صادرات محوری داشته باشیم. درباره ارزش پول ملی نیز دو اصطلاح وجود دارد؛ اول پول قوی و دیگری نرخ برابری که با هم متفاوت هستند. پول قوی به کمک تولید ایجاد خواهد شد. در این روزها که اعلام کردم ریال را سومین پول قوی منطقه خواهم کرد، بسیاری این گفته را غیرواقع قلمداد کردند؛ اما نباید آن را با نرخ برابری اشتباه گرفت. پول قوی پولی است که در مبادلات خارجی موردقبول باشد. در این رابطه نرخ برابری ملاک نیست. برنامه ما تنظیم نرخ برابری و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها برای ایجاد پول قوی در کشور است.

حضور سکه در کانال جدید

در چهارمین روز هفته، سکه امامی توانست ۱۳۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کند و به بهای ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد. محدوده مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی در بازار سکه اهمیت زیادی دارد. تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که سکه بالای این محدوده مقاومتی بماند، خریداران بیشتری به بازار وارد خواهد شد. به گفته فعالان تا زمانی که دلار بالای محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار دارد، سکه‌بازان انتظار افت معناداری برای فلز گرانبهای داخلی را نخواهند داشت. به نقل از دنیای اقتصاد؛ روز گذشته تا ساعت چهار بعدازظهر نیز بهای اونس طلا در بازارهای جهانی کاهش خاصی نداشت که سکه‌بازان را در موقعیت فروش قرار دهد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
سنجش لحظه ای و روزانه شاخص بورس با ریالی که دامنه پرنوسان دارد و البته بی اعتبار است کار عقلانی نیست.
اقای دژپسند وقتی شما اطلاعات دقیق ندارید چرا قبل سال جدید گفتید نصف سودرا تااسفند پرداحت میکنیم ومابقی را بعد تعظیلات نوروز بعد تعطیلات گفتید قبل ماه رمضان وبعدش گفتید تا اول خرداد الان میگید قبل عید قربان؟ درضمن مگر شرکتها درکنار سهام عدالت مردم سودنکردند؟ چرا نباید فشار بیاورید؟ ایا سوددیرکردهم به ملت میدهید همانطوری که من 5روز درپرداخت قسط تاخیرکنم سوددیرکرد میگیرند الان حق ملت هست ود دیرکردملت را بپردازید وباید هم اشرکتها خواسته شود هرچه سریعتر سودرا بپردازند الان دراستانه سود 99هستیم ولی شماهنوز 98را تسویه نکردید
جناب دژپسند
ارزش اسمی سهام پانصد تومان و ارزش رسمی مطابق بورس داغون کشورمان حدود چهار پنج میلیون
بنظر شما عملکرد مدیران انتخابی خوب بوده و سود متعادل دارد پرداخت میشود
سلام با صحبت های دژپسندپرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت به عمر این دولت قد نمیدهدمردم به این سودها دل خوش نباشند
... الباقی40درصدسهام بدیدتابتونیم اگه اجازه بدید. . /.100درصدسهام عدالتمـون رواگرآزادکنیدبفروشیم وبه یک زخمی بزنیم ...
بسته دیگه تموم ش کنیداین وعدهای الکی خداروخوش نمیادیتیم داریم چمشم به راه این وعدهای شمایم
باسلام میخواهم سهام عدالتم رابفروشم پول لازمم ممنون میشم اگرآزادسازی کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار