بازدید 6606

نقض حکم شلاق و تبعید پزشک متخصص

کد خبر: ۱۰۵۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳ 31 May 2021

حکم شلاق و تبعید یک پزشک متخصص که متهم است به دختری جوان تعرض کرده از سوی دیوان عالی کشور نقض شد و قرار بود متهم دوباره محاکمه شود اما به‌دلیل ابتلای وی به کرونا جلسه دادگاه به تعویق افتاد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده با شکایت دختر جوانی به‌نام سحر در اداره پلیس آغاز شد. او در توضیح ماجرا به مأموران گفت: من سال‌ها دستیار پزشک متخصصی به‌نام بابک بودم و باهم در یکی از بیمارستان‌های تهران مشغول به کار بودیم. بابک به ظاهر فرد خوبی بود و می‌دانستم که متأهل است، از این‌رو به او اعتماد داشتم. ولی آخرین بار وقتی در اتاق کارم تنها بودم او به یکباره وارد اتاقم شد و مرا مورد آزار قرار داد.

پس از این شکایت، مأموران بابک را بازداشت کردند، اما متهم در بازجویی‌ها گفت: من به این دختر تعرض نکرده ام. او همسر صیغه‌ای من است و مدت‌هاست که با هم در ارتباطیم.البته از چند وقت پیش رابطه‌مان سرد شد چرا که او اصرار داشت من از همسرم جدا شوم و او را به عقد دائم خودم دربیاورم، من هم مخالفت کردم. حالا نمی‌دانم که چرا او به دروغ مرا متهم به تجاوز کرده است. فکر می‌کنم برای اینکه با او مخالفت کردم قصد دارد آبرویم را ببرد. این در حالی بود که پزشکی قانونی آزار جنسی دختر جوان را تأیید کرد، ضمن اینکه بابک هم نتوانست مدارکی برای اثبات ادعایش ارائه دهد.

با این حال با توجه به اصرار بابک مبنی بر تحقیق بیشتر پلیس، ریزمکالمات و پیامک‌های ارسالی میان آنها مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد که بابک و سحر از مدت‌ها پیش باهم ارتباط داشته‌اند.

به این ترتیب پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و قضات، پزشک متخصص را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه کردند. اما وی به خاطر رابطه پنهانی به ۹۹ ضربه شلاق و دو سال تبعید به منطقه بد آب و هوا محکوم شد اما او به این حکم اعتراض کرد و رأی در دیوان عالی کشور شکسته شد و متهم و شاکی دوباره پای میز محاکمه ایستادند.

این بار نیز بابک پس از محاکمه دوباره به شلاق و تبعید محکوم شد، اما دختر جوان به رأی صادره اعتراض کرد و مدعی شد متهم از اعتماد وی سوء‌استفاده کرده و به خاطر تجاوز به وی مستحق مرگ است و باید اعدام شود.

با اعتراض شاکی، پرونده بار دیگر به دیوان عالی کشور فرستاده شد و پس از بررسی، حکم صادره بار دیگر نقض شد و قضات دیوان اعلام کردند با توجه به گفته‌های دختر جوان نیاز به تحقیقات بیشتر در پرونده است.

بدین ترتیب قرار شد پرونده با تکمیل تحقیقات در شعبه 9 دادگاه کیفری استان تهران دوباره مورد رسیدگی قرار گیرد اما به‌دلیل ابتلای متهم به بیماری کرونا برگزاری جلسه به تعویق افتاد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل