بازدید 6314

مدارس چه زمانی بازگشایی می‌شوند؟

کد خبر: ۱۰۵۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱ 31 May 2021

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، گفت: با توجه به اینکه ما باید همچنان نظام آموزشی را در دوران کرونا پیش ببریم، وزارت آموزش و پرورش هنوز هیچ برنامه‌ای در این خصوص را تحویل کمیسیون نداده است، امسال نباید مثل سال گذشته غیر دقیق پیش رویم امسال باید سنجیده‌تر عمل شود، سیستم آموزشی ما در یکسال و نیم گذشته آسیب دیده است تدابیر درست و تغییر روش نیازمند است.

به گزارش میزان،‌ احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به اینکه ما باید همچنان نظام آموزشی را در دوران کرونا پیش ببریم، وزارت آموزش و پرورش هنوز هیچ برنامه‌ای در این خصوص را تحویل کمیسیون نداده است، امسال نباید مثل سال گذشته غیر دقیق پیش رویم امسال باید سنجیده‌تر عمل شود، سیستم آموزشی ما در یکسال و نیم گذشته آسیب دیده است تدابیر درست و تغییر روش نیازمند است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در مورد شیوه آموزش در سال تحصیلی پیش رو گفت: چنانچه به وزیر هم گفتیم در مناطق کم جمعیت که تعداد دانش آموزان هم کم است و مناطق روستایی به این دلیل که امکانات آموزشی چه به صورت سخت افزاری و نرم افزاری ضعیف است، مجازی بودن آموزش طرح درستی نیست. در این مناطق وقتی اشتیاق معلمان برای حضور وجود دارد و همه پروتکل‌ها رعایت می‌شود دلیلی ندارد که مجازی باشد.

فلاحی در مورد آموزش مجازی در دوران کرونا و آسیب‌های آن اظهار کرد:در طول ۱۵، ۱۶ ماه آموزش مجازی دانش آموزان آسیب‌های جسمی، روحی، آموزشی و پرورشی پیدا کردند، از این رو برای دوره جدید خواستار اصلاح شیوه و روش از سوی آموزش پرورش هستیم.

فلاحی با اشاره به موضوع تغیر دولت اظهار داشت: نکته قابل توجه و شرایط خاصی که در آن هستیم موضوع تغیر دولت است، دولت، وزرا و مسئولین فعلی تقریبا انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند یا این تصور وجود دارد که نمی‌توانند برای دولت بعدی تصمیم بگیرند از این رو تا بحال طرح و برنامه‌ای در این جهت دریافت نکرده ایم.

وی در پایان در خصوص واکسیناسیون کادر آموزشی و دانش آموزان و دانشجویان گفت: برنامه دقیقی در این مورد به ما اعلام نشده است، اما فکر می‌کنیم تا آغاز سال تحصیلی جدید اساتید و کادر آموزشی واکسینه خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی