بازدید 9197

نصب دوربین های مدار بسته هوشمند در جهان

کد خبر: ۱۰۵۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ 27 May 2021

نصب دوربین های مدار بسته هوشمند در جهان

دوربین های مدار بسته اولین بار برای ثبت تصاویر پرتاب موشک آلمانی در جنگ جهانی مورد استفاده قرار گرفت. پس از کوتاه مدتی بعد این تکنولوژی به صنایع نظامی و ترافیکی در انگلستان و امریکا راه یافت. در حال حاضر نصب دوربین مداربسته در تمام صنایع، ادارات، مراکز تجاری و مسکونی رایج و به پدیده عمومی تبدیل شده است. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی این سیستم ها نیز ارتقا پیدا کرده اند و همزمان با ورود هوش مصنوعی قابلیت های فراوانی پیدا کرده اند.

قابلیت های جالب دوربین مداربسته هوشمند

دوربین های مدار بسته امروزی از کیفیت بسیار بالا در ارسال تصاویر برخوردارند. اما ورود هوش مصنوعی به این حوزه باعث شده تا بتوانند علاوه برا ارائه تصاویر با کیفیت مکان مورد نظر را از جهات گوناگون آنالیز و بررسی کنند. در زیر برخی از این قابلیت های هوشمند را بررسی میکنیم.

قابلیت شمارش افراد

این قابلیت امکان شمارش لحظه ای افراد، مقایسه تعداد افراد در روزهای مختلف و همچنین امکان تشخیص ساعت های پر رفت و آمد در فروشگاه ها و مراکز خرید را فراهم می کند. این امر رابطه مستقیم با نحوه مدیریت درست سازمان دارد.

قابلیت شمارش افراد، نقش موثری در بهبود  توزیع منابع انسانی دارد و همچنین افزایش اثربخشی بازاریابی را در پی دارد. در این مدل از دوربین ها می توان یک محدوده یا خط فرضی در ابتدای درب ورودی یا خروجی تعریف کرد. با تردد افراد و عبور از خط مورد نظر و با کمک فناوری تشخیص حرکت (Motion Detection)، سیستم شمارش افراد فعال شده و با توجه به پارامترهای تعریف شده،‌ شروع به شمارش می کند.

نصب دوربین های مدار بسته هوشمند در جهان

قابلیت تشخیص چهره افراد

احتمالا در برخی از فیلم های سینمایی دوربین های تشخیص چهره و عملکرد ان را دیده اید. چهره فرد مضنون توسط دوربینی تشخیص داده شده و آن فرد هر کجا برود و در روبروی هر دوربین مداربسته ای قرار گیرد متوجه حضور ان شخص در ان منطقه می شوند. در واقع دوربین هایی با قابلیت تشخیص چهره، با استفاده از الگوریتم های خاصی که برای آنها تعریف شده اند چهره ی افراد را در زوایای مختلف تشخیص می دهند. زمانی که چهره افراد در دوربین شناسایی می شود در هر لحظه امکان ردیابی  آن فرد در هر قسمتی از مجموعه وجود دارد. همچنین، در صورت ورود افراد به قسمت های غیر مجاز نیز هشدار داده خواهد شد.

علاوه بر این قابلیت شناسایی چهره face recognition همان لحظه به صورت اتوماتیک پس از تشخیص چهره، آن را ثبت می کند. سپس طبق تنظیمات کاربر می تواند مقایسه بکند که این شخص جز نیرو های مجموعه است و یا چهره ی جدیدی است. این قابلیت پس از پردازش هر چهره واکنش مناسب را انجام می دهد. حتی می توان یک لیست سیاه نیز ترتیب داد تا هنگام ورود فردی که در این لیست تعریف شده است، دستگاه هشدار دریافت کند.

قابلیت تشخیص عبور از خط فرضی

در مکان هایی که مجهز به دوبین مداربسته هستند، به دلیل کاربری که بعضی از محل ها دارند و یا به دلیل تجهیزات خاصی که در محدوده هایی از این مکان ها وجود دارد، مورد نیاز است که تردد افراد و اشیا در این محدوده ها کنترل شود. با استفاده از نیروی انسانی ممکن است این امر، بسیار پرهزینه و وقت گیر باشد. اما با استفاده از دوربین های مداربسته هایک ویژن تا حدودی این مشکل حل شده است.

قابلیت تشخیص ورود به محوه مورد نظر

میدان دید دوربین های مدار بسته بسیار وسیع است اما لزوما تمام محوطه ای که دوربین مدار بسته پوشش میدهد برای ما ضروری نیست. در دوربین های اسپیدام مدار بسته هوشمند امکان تعریف محوطه خاصی با بخش خاصی از تصویر برای ما وجود دارد. به این ترتیب در صورتی که در ان محوطه اتفاق و حرکتی ایجاد شود دوربین مدار بسته برای ما هشدار اعلام میکند. این سیستم بر اساس استفاده از یک الگوریتم خاص بصورت دقیق و جز به جز به تجزیه و تحلیل ویژگی های محدوده مورد نظر می پردازد تا از دریافت هشدار های بیهوده جلوگیری کند. با ورود هر شخص، وسیله نقلیه و یا سایر اشیا خارج از منطقه سریعا توسط سیستم هوشمند شناسایی می شود و زنگ هشدار برای آن فعال می شود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست