بازدید 44640
۹
پیمانه اقتصادی

واکنش دلار به لیست نامزدهای نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری/ شاخص بورس به روند مثبت ادامه داد/ تثبیت قیمت نفت در بالاترین سطح یک هفته‌ای/ افزایش قیمت طلا با افت قیمت رمز ارز‌ها

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس در درازمدت، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، اغلب سهام آسیا اقیانوسیه رشد کردند، دلار در بازار جهانی به افت خود ادامه داد، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ و بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا کوچک شد را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 26 May 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس در درازمدت، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، اغلب سهام آسیا اقیانوسیه رشد کردند، دلار در بازار جهانی به افت خود ادامه داد، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ و بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا کوچک شد را در بر دارد.

شاخص بورس به روند مثبت ادامه داد

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۹ هزار و ۷۴۷ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد به یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۴۴۴ واحد رسید، امروز نیز در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد بیش از پنج هزار واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس در درازمدت

مهدی کریمی تفرشی عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران گفت: بهترین راه برای هدایت حجم موجود نقدینگی در کشور به سمت تولید و مهمترین روش تامین سرمایه برای واحدهای تولیدی از طریق بازار سهام است و این موضوع نباید فراموش شود که بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس در درازمدت بیش از بازارهای رقیب است. /ایرنا

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۶ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۴۸۹ تومان رسید که نسبت به دیروز ۱.۶ درصد معادل ۱۰۹ هزار و ۵۱۹ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۶۹۳ تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۴ خردادماه ۱۴۰۰ چقدر شد؟

اغلب سهام آسیا اقیانوسیه رشد کردند

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اغلب سهام آسیایی در معاملات روز چهارشنبه در حالی رشد کردند که چندین بازار مهم این منطقه به علت تعطیلات رسمی بسته هستند. بازارهای سنگاپور، تایلند و اندونزی امروز تعطیل هستند. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۲۲ درصد رشد کرد، در حالی که نیکی ژاپن ۰.۱۸ درصد بالا آمد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۰.۴۶ درصد بالا رفت و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۷۶ درصد به ارزش خود افزود. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۰۹ درصد رشد کرد؛ اما کوسپی کره‌جنوبی بر خلاف بازارهای منطقه ۰.۱۵ درصد پایین آمد.

دلار در بازار جهانی به افت خود ادامه داد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، با افت سود اوراق قرضه آمریکا، دلار به افت دو ماه اخیر خود در برابر ارزهای مهم جهان ادامه داد. سود اوراق ده ساله آمریکا پس از اظهارات مسئولان فدرال‌رزرو در مورد لزوم تغییر سیاست‌گذاری مالی و احتمال افزایش نرخ بهره، به ۱.۵۶ درصد کاهش یافت که پایین‌ترین سطح در چندین هفته اخیر است. شاخص دلار در مقابل ارزهای مهم جهان ۰.۲ درصد افت کرد و به ۸۹.۶۴۶ واحد رسید. این شاخص در معاملات دیشب تا ۸۹.۵۳۳ واحد پایین آمد که پایین‌ترین سطح از ۷ ژانویه تا کنون است. در این میان، نرخ برابری یوآن چین با دلار به قدری تقویت شد که برخی بانک‌های دولتی این کشور تلاش کردند روند رشد آن را متوقف کنند. بانک‌های دولتی چین شروع به خرید دلار در نرخ ۶.۴۰ واحد کرده‌اند. تا ساعت ۸:۵۰ روز چهارشنبه به وقت تهران، ارزش یوآن چین ۰.۲۴ درصد در مقابل دلار رشد کرد و به ۶.۳۹۴۴ واحد رسید. این بالاترین نرخ یوآن در سه سال گذشته است.

واکنش دلار به لیست نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری

در چهارمین روز هفته، دلار به انتشار لیست نامزدهای نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری، واکنش آرام و کاهشی نشان داد. روز سه‌شنبه، اسکناس آمریکایی ۵۰ تومان افت قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. این افت جزئی در شرایطی رخ داد که عده‌ای از فعالان انتظار داشتند، اسکناس آمریکایی به اخبار انتخابات، واکنش صعودی نشان دهد، با این حال، واکنش بازار به انتشار لیست نامزدها بسیار آرام بود و خریدار جدیدی نیز وارد بازار نشد که قیمت را تحت تاثیر قرار دهد. به نقل از دنیای اقتصاد؛ عده‌ای از معامله‌گران باور داشتند، تایید صلاحیت رئیس‌کل بانک مرکزی موجب شد که خریداران از بازار عقب‌نشینی کنند. از نگاه این دسته، بانک مرکزی ممکن است تا زمان انتخابات میزان عرضه ارز را افزایش دهد و با این حربه، مانع قرار گرفتن دلار در مسیر صعودی شود. البته رئیس‌کل چندین بار عنوان کرده است که افت قیمت دلار در سال‌جاری سیاسی نبوده و مساله رفتار سیاسی بانک مرکزی را رد کرده است. با این حال، در میان برخی معامله‌گران همچنان چنین تصوری وجود دارد که تا زمان انتخابات ریاست‌جمهوری بهتر است دلار نخرند.

تثبیت قیمت نفت در بالاترین سطح یک هفته‌ای

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه به دنبال رشد قیمت‌ها تحت تأثیر احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات ایران، در بالاترین سطح یک هفته اخیر تثبیت شد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۷:۳۲ به وقت تهران، با افت جزئی ۰.۰۴ درصدی به ۶۸.۶۲ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم با افت ۰.۰۶ درصدی در ۶۶.۰۶ دلار تثبیت شد. هر دو شاخص نفت پس از جهشی ۳ درصدی در معاملات روز دوشنبه، دیروز و امروز تقریباً بدون تغییر مانده‌اند. به نوشته سی ان بی سی، ایران و آمریکا این هفته مذاکرات غیرمستقیم خود در وین را از سر می‌گیرند. گمانه‌زنی‌ها در مورد اختلاف نظر دو طرف در مورد جزئیات نگرانی از توافق و افزایش تولید نفت ایران را کاهش داده است.

افزایش قیمت طلا با افت قیمت رمز ارز‌ها

در بازار‌های جهانی قیمت طلا تحت تاثیر نگرانی از گزارش فدرال رزرو آمریکا درباره تورم این کشور و نیز روند کاهشی ارز‌های مجازی که سرمایه‌گذاران را به سمت سرمایه گذاری روی فلز زرد ترغیب کرده، افزایش یافت و به بیشترین قیمت چهار ماه گذشته رسید. بر اساس این گزارش، قیمت طلا دیروز به بیشترین میزان از ژانویه تا کنون رسیده و از آنجایی که سرمایه گذاری روی فلز طلا بیشتر شده، توانسته همه کاهش‌های از ابتدای امسال تاکنون را پر کند. در بازار‌های جهانی هر اونس طلا با ۱۱.۴ دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۱۸۹۱.۹ دلار معامله شد و قیمت هر اونس طلا امروز در کمترین زمان ۱۸۷۳ و در بیشترین زمان ۱۸۹۷ دلار به فروش رفت. قیمت طلا نسبت به یک ماه گذشته ۱۱۲.۹ دلار و نسبت به یک سال گذشته ۱۶۲.۲ دلار افزایش داشت. از آنجایی که سرمایه‌گذاران در حال بررسی نظرات فدرال رزرو آمریکا درباره تورم در این کشور هستند قیمت طلا به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. همچنین تحلیلگران می‌گویند احتمالاً کاهش عرضه طلا نسبت به تقاضا در ماه‌های آتی به افزایش بیشتر قیمت طلا دامن بزند، چون بهبود وضعیت اقتصادی و فروکش پاندمی کووید ۱۹ به بالا رفتن تقاضا کمک خواهد کرد. /فارس

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر شد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۶۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۴۴ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۶ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۷ هزار و ۹۶۶.۹۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۵۱ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۵۸۸.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۳.۲۶ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۳۱.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۵.۳۶ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۵۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۴.۲۹ درصد کاهش

۶- دوج کوین

قیمت: ۰.۳۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۷.۸۷ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۹۴۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۹۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۶.۳۷ درصد کاهش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۲۱.۵۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۴.۹۹ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۲۴.۳۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۰.۱۲ درصد کاهش

بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا کوچک شد

مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به میزان ۱.۸ درصد کوچک شده که این رشد، سومین رشد منفی فصلی یک سال اخیر این کشور محسوب می شود. همچنین در مقایسه با رشد مشابه فصل قبل نیز رشد اقتصادی ۲.۱ درصد کمتر شده است. در بین بخش های مختلف، تشکیل سرمایه ثابت با ۱.۱ درصد بیشترین نقش را در ثبت این رشد داشته است و پس از آن نیز سرمایه گذاری ثابت با ۰.۱ درصد قرار دارند. بدترین عملکرد هم مربوط به مخارج خانوار با منفی ۵.۴ درصد بوده است. مخارج دولتی نیز کاهش ۰.۲ درصدی داشته است. طی این مدت در حوزه تجارت خارجی، واردات آلمان ۱.۸ درصد و صادرات این کشور هم ۳.۸ درصد نسبت به فصل قبل بیشتر شده اند. دولت آلمان تاکنون برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور ده ها میلیارد یورو نقدیندگی به بازارها تزریق کرده و نرخ های مالیاتی را نیز کاهش داده است. طبق پیش بینی صورت گرفته توسط دولت، اقتصاد آلمان امسال ۳.۰ درصد رشد خواهد کرد که این میزان ۱.۴ درصد کمتر از چیزی است که قبلا برآورد شده بود.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
حقوقی ها باداشتن قدرت مانند پول .کارگزاری .گاها استفاده از درز اطلاعات شرکت ها. وغیره که در مدت یکی دوسال از سرمایه سهامداران حقیقی به ثروتهای نجومی وافسانه ای دست پیدا کردند لذا دربورس میلیونها سهامداران کوچک مظلوم واقع شده وسرمایه هایشان را از دست دادند. در این مورد مقصرهم نیستند با تبلیغات سوء مسئولین به بورس وارد شدند. واما اگر مسئولان دلسوز واقعا به فکر سهامداران حقیقی کوچک هستند. چند پیشنهاد داده میشود اگر اینها عملی شود حتما تاثیر گذار است. 1-در خرید وفروش هاقانونی وضع کنند.که از سهامداران خرد مدت یکی دوسال مالیات اخذ نشود ودرصد پول کارگزاری هم خیلی کمتر اخذ کنند. تا بتواند معامله روان انجام دهند در عوض در خرید فروش ها از حقوقی ها مالیات وتعرفه های دیگر. بیشتر دریافت کنند.دراین میان شاید حقوقی ها با ترفند با کد حقیقی خرید وفروش کنندکه در این مورد باید برای حقیقی ها سقف خرید وفروش منظور گردد مثلا خرید وفروش بالای 500هزار سهم جزء حقوقی ها محسوب وباید مالیات اخذ گردد2 متاسفانه ضربه ای که حقوقی ها به سهامداران کوچک زدند با ایجاد صف های فروش ساختگی بوده. که شرح بیان آن در اینجا نمیگنجد.اما این هم قابل حل است. در این مورد میتوانند نرم افزار کنترلی درست کنند . وقتی که توسط حقوقی صف فروش ساختگی درست میشود با همراه آن سهامداران کوچک هم از ترس توصف فروش مینشیند.بعد که صف فروش زیادشد حقوقی که صف فروش ایجاد کرده سهم خودرا بر میدارد ومجددا در آخر صف مینشیندکه سهمش به فروش نرسد ولی صف ساختگی همچنان پایدار بماند.اینجا نرم افزار کنترلی به درد میخورد این نرم افزار تنظیمی باید طوری تنظیم کنند تابتواند هم از آخر وهم از وسط وهم از اول صف فروش خریداری کند .تا تیر ایجادکنندگان صف فروش به سنگ بخورد وسهامدران خرد از کلک آنها در امان بمانند.3- از طرف مسئولین ذیربط مانند مجلس بازرسی کل کشور .وقوه قضاییه هر ازگاهی از بورس به ویژه بیلان خریدو فروش ها تحقیق وتفحص به عمل آید .یک زمانی بورس خار چشم بیگانگان وضد انقلاب شده بود. اکنون به این وضع اسفناک برای سهامداران کوچک شده است شاید علت داشته باشد..4- این پیشنهاد ها را مسئولین بورس بعللی هیچ موقع انجام نمیدهند اگر انها کاری برای سهامداران کوچک میکردند تا حال کرده بودند نمیگذاشتند حقوقی ها عمدا صف ساختگی فروش در ست کنند. باید مسئولین دلسوز مجلس محترم وقوه محترم قضاییه پیگیر این پیشنهادات باشند که حتما کار ساز می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
اینطوری که شمامیگوئی کنترل بورس پادگانی شوددیگربورسی نخواهدبودشمابایدتقاضاکنی که دولت درمواقع بحرانی ازسهامداران حمایت کندکه البته بسیارسخت است وباجیب خالی دولت واسکناسهای بدون پشتوانه کارخراب ترمیشودبهتراست ماوشماجوزده نشویم ودنبال پول بادآورده ویکشبه ثروتمند شدن نباشیم وسرمایه گذاری روی چیزهائی بکنیم که دردرازمدت بماسوددهد ونه یک روزه ویک شبه که یک روزه ویک شبه فقیرمانهم میکند
خیلی جالبه تو تیتر پنجم نوشتی دلار به افت در بازارهای جهانی ادامه داد و بعدش نوشتی واکنش دلار به لیست نهایی ریاست جمهوری!! فکر نمیکنی کاهش بسیار ناچیز که دقیقا هم مطابق کاهش جهانی هست هیچ ربطی به لیست کاندیداها ندارد؟؟ آن هم یک مشت اصولگرا یعنی فکر کردی اقتصاد فلج و نظامی ما اینقدر ابهت داره که با لیست کاندیداهای راست جمهوری روی ارزش دلار اثر منفی ایجاد میکنه؟؟ اقتصاد ما سالهاست تنها هنر و تاثیرش کاهش ارزش پول ملی وافزایش ارزش دلار بوده و بس.
آقا ما که فرزند دانشجو داریم خارج از کشور بیچاره شدیم لطفا صدای ما را به مسئولین برسانید و گر نه دیگه تحملمون تموم شده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
شمادرست میگوئی ولی ماکه فرزنددانشجوئی خارج ازکشورهم نداریم حالمان زیادخوش نیست وازخداوندطلب رحم مبکنیم
مرگ زندگی دراین کشور وابسه به دلار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
نبود اینجوری کردنش
موضوع منابع استخراج رمز ارزها بسیار مهم است و باید محاسبه شود که اگر سوخت و هزینه نگهداری نیروگاه های تولید برق با قیمت جهانی حساب شود آیا کمتر از درآمد حاصل از استخراج رمز ارز است یا خیر؟ و اگر نیست ضرر و زیان است و بی جهت منابع کشور هدر و محیط زیست آلوده و گرم نشود و اگر هم بالاتر است مقدار آن مشخص شود که مورد تحلیل قرار گیرد و اگر در این کار تعلل شود حرام شرعی و به کشور و مردم خیانت شده است
اینگونه نباشد که اگر پول سوخت مصرفی نیروگاه خام صادر و پول آن به صاحبان رمز ارزها داده شود بصرفه تر باشد.
فرقی نمی کنه چه کسی انتصاب بشه
بعد از انتصابات ، هم دلار و طلا گرون می شه ، هم بورس سقوط می کنه ، هم دوباره برق ها می ره ، هم سرعت شیوع کرونا بیشتر می شه ، رنگ همه شهر ها دوباره می شه قرمز ، مرغ و تخم مرغ و گوشتم پیدا نمی شه
ببینید کی گفتم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر