بازدید 36717

دستگیری احمدی نژاد بهترین اتفاق برای اوست

باهنر گفت: احساس میکنم آقای احمدی نژاد به موقعیتی رسیده است که دارد فریاد می‌زند بیایید من را بگیرید؛ دستگیری آقای احمدی نژاد بهترین اتفاق برای وی است. نظام بزرگوارتر و زیرک‌تر از آن است که به احمدی نژاد این فرصت را بدهد.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 24 May 2021
به گزارش تابناک، خبر فوری نوشت: محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگویی به بیان نکاتی پیرامون کاندیداتوری علی لاریجانی، دو قطبی های انتخابات ۱۴۰۰، سرنوشت FATF و ... پرداخته است که در ادامه آن را می خوانید. 

در روزهای گذشته خبری منتشر شد که شما رئیس ستاد انتخاباتی آقای لاریجانی هستید؛ درست است؟

خبرگزاری مهر کم لطفی کرده بود و دقیق سوال نکرده بود و من بیانیه ای دادم و از ورود و حضور چهره های مشهور در انتخابات به صورت جدی استقبال می کنیم و دلیل آن هم مشارکت است و تاکید کردم که من مسئولیت ستاد انتخاباتی هیچ کدام از کاندیداها نیستم و ما زیرمجموعه شورای وحدت کار می کنیم و قاعدتا کاندیدای آنها هم جناب آقای رئیسی است و حتی احتمال اینکه رئیس ستاد انتخاباتی آقای لاریجانی باشم وجود ندارد. البته من مخالفتی با حضور ایشان ندارم ولی در جریانات سیاسی زیرمجموعه شورای وحدت هستیم.

 چقدر احتمال می‌دهید که جریان اول یعنی دو قطبی‌ها بین آقای لاریجانی و آقای رئیسی اتفاق بیفتد؟

این زمانی اتفاق می افتد که اصلاح طلب‌ها به اصطلاح کاملا ناامید شوند که کاندیدای انحصاری خودشان رای بیاورد، به این نتیجه می‌رسند که آقای لاریجانی یا جهانگیری انتخاب می‌گردد. انتخابات ریاست جمهوری در کشور ما بیش از آنچه که مبتنی بر عملکرد و برنامه و تجربه باشد بیشتر هیجانی است. به‌طور مثال اگر شما ۳ انتخابات اخیر رئیس جمهور را در نظر بگیرید البته منهای دوره مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی روزهای قبل ریاست جمهوری در کشور ما متبین بود یعنی قبل از انتخابات همه می‌دانستند چه کسی می‌خواهد انتخاب گردد. در دوران مرحوم رجایی و پس از آن دو دوره مقام معظم رهبری بودند  و سپس دو دوره مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی بودند و تقریبا همه از قبل می‌دانستند چه کسی برای ریاست جمهوری انتخاب می‌گردد. البته نسل فعلی فکر نکنند کسی را از صندوق در می‌آوردند. از سال ۷۶ به بعد اوضاع تغییر کرد  و کسی نمی‌توانست پیش‌بینی کند که چه اتفاقی خواهد افتاد.

خود آقای خاتمی که در سال ۷۶ انتخاب گردید یک عده در بهمن ماه سال ۷۵ به سراغ ایشان رفتند و خواستند که کاندید شود. در آن زمان من رئیس ستاد انتخابات آقای ناطق‌نوری بودم و بعد از انتخاب ایشان آقای ناطق نوری پیام تبریک ارسال کردند . بعد از چند روز بصورت حضوری خدمت آقای خاتمی رسیدم که از ایشان پرسیدم اعضای کابینه خود را چه کسانی را معرفی می‌کنید؟ یا خط مشی اقتصادی شما چیست؟ آقای خاتمی با خنده گفتند مگر من اصلا فکر می‌کردم که رئیس جمهور بشوم که درباره کابینه فکر کنم، من تازه از الان دارم فکر می‌کنم که چه برنامه‌ای را دارم ، خوب این خودش یک هیجان ریاست جمهوری است. در دوران انتخابات  آقای احمدی نژاد در اسفند سال ۸۳ در خیلی از رسانه‌ها ستاد به او اجاره نمی‌دادند. در زمان دوران انتخابات  آقای روحانی نیز اتفاقاتی رخ دادکه اگر آقای هاشمی رفسنجانی ثبت‌نام نمی کرد و صلاحیتش تایید شده بود، اگر آقای عارف را با خواهش و تمنا کنار می‌گذاشتند، اگر ۴ کاندیدای اصولگرا یکی می‌شدند و یا هرکدام از این اگرها اتفاق می‌افتاد آقای روحانی انتخاب نمی‌گردید. البته بعد از قول آقای هاشمی رفسنجانی  مطرح گردید اگر حمایت ما از ایشان نبود آقای روحانی ۵ درصد رای نمی‌آورد. بنابراین به این نکته می‌خواهم اشاره کنم که جریان انتخابات در کشور ما از ۲ ماه قبل داغ می شود و اینطور نیست که از ۲ سال قبل پیش‌بینی کرد، با توجه به اینکه در خیلی از کشورهای پیشرفته بالاخره از ۲ سال قبل می‌دانند چه کسی انتخاب می‌گردد. بنابراین ما که فعال سیاسی هستیم اینکه قسم بخوریم حتما فلانی انتخاب می‌گردد، اینطور نیست و البته می‌توانیم احتمالات را بگوئیم.

 آقای پژمان فر از کمیسیون اصل ۹۰ گفتند که اسنادی را از دوره ریاست آقای لاریجانی میخواهند منتشر کنند؛ با توجه ارتباط نزدیک شما با آقای لاریجانی به نظر شما چه اسنادی را می‌خواهند علیه ایشان منتشر گردد؟

در واقع این رفتارها را نمی‌پسندم یعنی اینکه در این ۴۰ سال هیچ رئیس جمهور و رئیس مجلسی قرار نیست سالم بماند این رفتارها و افشاگری‌ها واقعا جای سوال است. آقای پژمان فر چرا بعنوان نماینده مجلس در دوران ریاست مجلس آقای لاریجانی این نکات را بازگو نکردند. در این کشور بالاخره مشکلاتی وجود دارد و سخنان آقای کریمی قدوسی بسیار خطیر است. در پایان سال ۹۷ چهلمین سال استقرار نظام جمهوری اسلامی بود و بسیار علاقه‌مند بودم یک کارنامه عالمانه و عادلانه از عملکرد نظام در این ۴۰ سال منتشر کنم، نسبتا این کار انجام شد. بچه‌های نسل دوم و سوم انقلاب این سوالات را می‌پرسند که نظام جمهوری اسلامی تاکنون چه کرده است؟ آنها را به این کارنامه ارجاع می‌دهیم.

 در این کارنامه اعداد و ارقام به استناد مدارک بین‌المللی گزارش شده بود. حال این سوال را باید پرسید که این کارها را چه کسانی انجام داده است؟ اگر تمام روسای مجلس و روسای جمهور در این ۴۰سال خائن بودند پس این برنامه ها را چه کسانی در این سالها اجرایی و مدیریت کرده است؟ البته به دوران ریاست جمهوری ۳ دولت قبل نقد دارم ولی بدان معنا نیست که یک مجموعه برآیند این افراد یک کار منفی است، اگر این مطالب رد استدلال کنید نسل‌های فعلی سوال نمی‌کنند در این ۴۰ سال چه کاری انجام داده‌اید؟ نقدهایی مانند صحبت‌های آقای کریمی قدوسی کمی غیر منصفانه است.  ۲۸ سال در مجلس شورای اسلامی بودم و خاطرات بسیاری در این حوزه دارم. اولین دولتی که آقای خاتمی به مجلس معرفی کرد و در آن زمان نمایندگان به تمام کابینه دولت رای مثبت دادند. البته معتقدم که مجلس در طول تصمیماتی که در یک سال می‌گیرد، ۲۰ درصد این تصمیمات سیاسی است و بقیه آن تصمیمات کارشناسی و مدیریتی است. اولین بودجه‌ای که آقای خاتمی به مجلس دادند که در آن زمان رئیس کمیسیون تلفیق بودجه  مجلس بودم و بودجه را بررسی شد و به تصویب رسید. در آن شب آقای مهاجرانی سخنگوی دولت در تلویزیون گفت این بودجه‌ای که مجلس تصویب کرد خیلی مدبرانه‌تر از لایحه‌ای است که به مجلس دادیم و رسما از بنده تشکر کرد. سریعا به ایشان تماس گرفتم و خواستم ببینم چرا اسم بنده را بردند که گفت دولت تصویب کرده که از رسانه ملی از شما تشکر کنیم. به این نکته میخواهم اشاره کنم که دولت رقیب از ما تشکر کرد و بعدها همان آقای مهاجرانی را استیضاح کردیم و این به این معنا نیست که یک دولت مستقر را مرتب چوب لای چرخش بگذاریم. در زمان ریاست آقای لاریجانی در مجلس می‌گفتیم که با دولت آقای روحانی و احمدی نژاد اختلافاتی داریم ولی باید آنها را برطرف کنیم و اصل اداره مملکت است. زمان دولت آقای احمدی نژاد که کابینه را به مجلس معرفی کرد و البته با توجه به همسو بودن مجلس و دولت، به ۴ وزیر کابینه رای ندادیم. بعضی افراد ایرادی که به آقای لاریجانی میگیرند سر مسئله همکاری ایشان با دولت آقای روحانی است. در بودجه ۱۴۰۰ مجلس با دولت چه کاری انجام داد؟ مجلس پس از بررسی و تغییرات در ان به صحن علنی آورند که در نهایت حتی نمایندگان  به آن رای ندادند.اگر زمانی مجلس به این مرحله برسد که بخواهد برای مردم کار کند ولی به اسم دولت تمام نشود و یا بالعکس نتیجه آن گرفتاری و مشکلات برای مردم است. 

در سال ۹۳ گفتید احمدی نژاد دیگر جذابیت ندارد؛ الان به این جمله معتقد هستید؟

این رفتار و گفتار اخیر ایشان در زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهور خیلی هنجارشکن در یک نظام مستقر است؛ در زمانی که رهبری تایید به اهمیت حداکثری شرکت‌کنندگان در انتخابات را دارند.

 در سال ۹۶ اشاره کردید که مقامات قضایی گفتند که برای برخورد با آقای احمدی نژاد  آمادگی وجود دارد و به اندازه کافی ایشان جرم مرتکب شده است؛ چرا با آقای احمدی نژاد برخورد نمی‌شود؟

احساس میکنم آقای احمدی نژاد به موقعیتی رسیده است که دارد فریاد می‌زند بیایید من را بگیرید؛ دستگیری آقای احمدی نژاد بهترین اتفاق برای وی است. نظام بزرگوارتر و زیرک‌تر از آن است که به احمدی نژاد این فرصت را بدهد.

سرنوشت FATF در مصلحت تشخیص نظام چه خواهد شد؟ بعضی ها گمانه زنی می کنند که مجمع ای را سپرده تا در دولت بعدی آن را بررسی کنند؟

انتخابات با استقرار دولت حدود ۲ ماه فاصله دارد. پایان دولت دوازدهم اواخر مردادماه است. FATF در مجمع بحث‌های زیادی را داشته است. مقام معظم رهبری این اجازه را به مجمع تشخیص مصلحت دادند تا در این یک سال آن را بررسی کنند. از طرفی ستاد مقابله با کرونا بخاطر شرایط و کهولت سنی اعضا اجازه برگزاری جلسات را بصورت حضوری نداده است. فکر میکنم ظرف ۲ الی ۳ ماه آینده و بعد از انتخابات و قبل از استقرار دولت جدید تعیین و تکلیف می‌گردد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۱۶
مگر احمدی نژاد جرمی مرتکب شده که باید دستگیر بشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
باهنر خودش یک ادم به درد نخور است
از طرفی ستاد مقابله با کرونا بخاطر شرایط و کهولت سنی اعضا اجازه برگزاری جلسات را بصورت حضوری نداده است !! آن وقت این کسانی که کهولت سن دارند تصمیم مهم میگیرند!!!
جناب تابناک احساس میشود به شما بگویم چرا اینقدر اخبارتان تکراری است خبری دیگری ندارید .
البته که خود ایشان هم به برکت برادر شهیدش خوب سفره ای نصیبش شده
از همتون آتو داره نمیتونین دستگیرش کنین.
خوب باید ازادی باشد بقیه کاندید ها هم همینطور اگر کشور دمکراسی هستیم
تو خودت چه برنامه ای داری که از بقیه ایراد میگیری. چیه تا چند روز پیش جرات نداشتین اسم سید اصلاحات را بیارین حالا چپ و راست مطلب براش می نویسین
حمدی نژاد رو به جرم عدم دزدی دستگیر کنید
اقاجان احمدی را بی خیال شین . بفرمائید عنابستانی را کی دستگیر وزندانی میکنند ؟
گویا باهنر بد زخمی از آقای احمدی نژاد خورده . ضمنا بهترین اتفاق برای امثال شماها روزه ی سکوت است . توصیه میکنم خیلی جلوی چشم ملت نباشید
هروقت دزدهای مملکت رو گرفتید بعد نظر دستگیری یک فرد رو بدید که این همه رو خانه دار کرد شما چکار کردید ?از تاراج کردن مملکت به دست خودتون نظر بدید
اگر احمدی نژاد جرمی مرتکب شده بود این همه طرفدار نداشت مردم را نادان حساب نکنید
کور شود هر انکه نتوان دید. به نظرم باهنر کوچکتر تر از ان است که حرف های گنده تر از دهنش بزند. ضمنا تکراری است !!! تابناک جان شیطنت ممنوع ...
احمدی‌نژاد تخلفی نکرده که بخاطر آن دستگیر شود
پیرمردهای مسن بالای ۹۰ سال برای کشور تصمیم میگیرن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر