بازدید 21196
آخرین تحولات خاورمیانه

ورود ناوگان دریایی آمریکا به مدیترانه/ افشای نقش شهید سلیمانی در انتقال موشک‌های کورنت به غزه/ درگیری میان ارتش ترکیه با «پ‌ک‌ک» در شمال عراق/ طرح اسرائیل برای ترور رهبران حماس

ورود ناوگان دریایی آمریکا به مدیترانه، افشای نقش شهید سلیمانی در انتقال موشک‌های کورنت به غزه، درگیری میان ارتش ترکیه با «پ‌ک‌ک» در شمال عراق، طرح اسرائیل برای ترور رهبران حماس و افشاگری مقام روس درباره طرح حمله شیمیایی تروریست‌ها سوری، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 24 May 2021

ورود ناوگان دریایی آمریکا به مدیترانه/ افشای نقش شهید سلیمانی در انتقال موشک‌های کورنت به غزه/ درگیری میان ارتش ترکیه با »پ‌ک‌ک» در شمال عراق/ طرح اسرائیل برای ترور رهبران حماس

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: ورود ناوگان دریایی آمریکا به مدیترانه، افشای نقش شهید سلیمانی در انتقال موشک‌های کورنت به غزه، درگیری میان ارتش ترکیه با «پ‌ک‌ک» در شمال عراق، طرح اسرائیل برای ترور رهبران حماس و افشاگری مقام روس درباره طرح حمله شیمیایی تروریست‌ها سوری، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

ورود ناوگان دریایی آمریکا به مدیترانه

گروهی از ناوهای بزرگ تهاجمی دومنظوره نیروی دریایی آمریکا با تفنگداران دریایی وارد دریای مدیترانه شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ناظران انگلیسی که عکس‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، از ورود یک ناوگروه متشکل از کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده، از طریق تنگه جبل الطارق، به دریای مدیترانه خبر دادند؛ این گروه شامل ناو هواپیمابر چندمنظوره جنگی ایوو جیما، ناو هلیکوپتر سان آنتونیو و ناو ترابری کارتر هال است.

در این ناو گروه، گردان ۲۴ اعزامی تفنگداران دریایی آمریکا نیز حضور دارد که حدود ۲.۵ هزار نفر در آن حضور دارند.

گفته شده، کشتی‌ها در حال حاضر به سمت شرق حرکت می‌کنند و انتظار می‌رود که آنها از دریای مدیترانه به خاورمیانه به منطقه خلیج فارس راهی شوند.

ورود ناوگان دریایی آمریکا به مدیترانه/ افشای نقش شهید سلیمانی در انتقال موشک‌های کورنت به غزه/ درگیری میان ارتش ترکیه با »پ‌ک‌ک» در شمال عراق/ طرح اسرائیل برای ترور رهبران حماس

یک گروه حمله ناو آمریکایی به رهبری ناو هواپیمابر هسته‌ای دوایت آیزنهاور از ماه آوریل در دریای عرب مستقر شده است.

همانطور که توسط فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده (سنتکام) گزارش شده است، بمب افکن‌ها و جنگنده‌های آمریکایی از ناو هواپیمابر مستقر در عملیات پشتیبانی از خروج نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف غربی از افغانستان، پشتیبانی می‌کنند.

افشای نقش شهید سلیمانی در انتقال موشک‌های کورنت به غزه

مقاومت غزه در جنگ ۱۲ روزه و یورش همه جانبه رژیم صهیونیستی به این منطقه، بارها از موشک ضد زره «کورنت» استفاده کرد و توانست چندین خودروی زرهی ارتش صهیونیستی را در اطراف غزه منهدم کند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، استفاده از موشک‌های کورنت، سهم مهمی در تردید جدی میان فرماندهان صهیونیستی برای ورود به درگیری زمینی با مقاومت در غزه داشت.

اما این موشک‌ها چگونه به دست مقاومت فلسطین رسیده است؟ پاسخ این سؤال را سید حسن نصرالله در مصاحبه‌ای در تاریخ هفتم آذر ماه ۱۳۹۹ به شبکه المیادین گفت.

ورود ناوگان دریایی آمریکا به مدیترانه/ افشای نقش شهید سلیمانی در انتقال موشک‌های کورنت به غزه/ درگیری میان ارتش ترکیه با »پ‌ک‌ک» در شمال عراق/ طرح اسرائیل برای ترور رهبران حماس

به گفته دبیرکل حزب‌الله لبنان، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نقش محوری در انتقال موشک‌های کورنت به غزه داشت. او در بیان روایت ماجرا به المیادین گفت: «وزارت دفاع سوریه این موشک‌ها را با پول خود از روسیه خرید بود، اینگونه نبود که روسیه این سلاح‌ها را به ما داده باشد و حزب‌الله از آن در نبرد با صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳ روزه استفاده کرد. شهید سلیمانی از جمله کسانی بود که خواستار تحویل این موشک‌ها به گروه‌های مقاومت در غزه بود. من نیز به رسم ادب خواستم تا از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه اجازه بگیرم که این موشک‌ها به غزه و به دست حماس و جهاد اسلامی برسد، بشار اسد پرسید که آیا امکان رساندن موشک‌ها به غزه وجود دارد؟ من گفتم بله و گفتم که منظور از غزه رسیدن موشک به دست حماس و جهاد اسلامی است و ایشان نیز گفتند که مانعی ندارد.»

نصرالله سپس گفت که پس از کسب نظر بشار اسد، حاج قاسم و مجموعه‌ای از نیروهای سپاه قدس و حزب‌الله، موشک‌ها را به غزه منتقل کردند.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: «کورنت چگونه به غزه رسید؟ اینکه چه کسی آن را خرید و چگونه به دست آمد و منتقل شد، یک عملیات اجرایی بود. پشت این کار حاج قاسم سلیمانی بود...»

در این باره «اسامه حمدان» از رهبران حماس در همان زمان به شبکه المیادین گفت: «این شهید سلیمانی بود که تصمیم گرفت موشک‌های کورنت به نوار غزه فرستاده شود و این کار را کرد.»

موشک‌های کورنت همچنین در رزمایش گسترده مقاومت در آذرماه ۱۳۹۹ مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن «محمد البریم» سخنگوی رسانه‌ای کمیته‌های مقاومت فلسطین گفت: «وقتی که مقاومت در غزه از موشک‌های کورنت استفاده کرد، محاسبات رژیم اشغالگر تغییر کرد.»

شبکه الجزیره نیز در گزارشی به دستیابی مقاومت غزه به موشک‌های کورنت پرداخته و نوشته است که این موشک به طور عمده از صحرای سینا و لیبی وارد غزه شده است.

این شبکه در تأثیر موشک کورنت بر روند جنگ نوشت: «شاید سخن یکی از ژنرال‌های ارتش اسرائیل، مهم‌ترین اعتراف به سطح خسارت کورنت باشد، به گفته این مقام نظامی، "کورنت بر کابینه برتری یافت" منظور کابینه امنیتی اسرائیل است که تصمیم حمله به غزه را گرفت.»

درگیری میان ارتش ترکیه با «پ‌ک‌ک» در شمال عراق

وزیر دفاع ترکیه، روز یکشنبه از تقابل تازه ارتش این کشور با تروریست‌های «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) در شمال عراق خبر داد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با اعلام این خبر گفت: «نیروهای ترکیه به تخریب تروریست‌ها ادامه می‌دهند. نظامیان ترکیه همه غارها، جویبارها و تپه‌ها را جستجو می‌کنند.»

این مقام ارشد ترکیه افزود، در این عملیات ۱۲۴ تروریست پ‌ک‌ک کشته، مجروح یا اسیر شده‌اند. گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است، از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار شهروند ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

ترکیه مدعی است که تروریست‌های پ‌ک‌ک از مناطق کوهستانی در شمال عراق به عنوان کمینگاه برای انجام عملیات نظامی علیه ارتش ترکیه استفاده می‌کنند.

ورود ناوگان دریایی آمریکا به مدیترانه/ افشای نقش شهید سلیمانی در انتقال موشک‌های کورنت به غزه/ درگیری میان ارتش ترکیه با »پ‌ک‌ک» در شمال عراق/ طرح اسرائیل برای ترور رهبران حماس

این در حالی است که رسانه‌ها از حمله هوایی تروریست‌های «پ‌ک‌‌ک»‌ به مقرهای نظامی ارتش ترکیه خبر دادند.

وبگاه «روداو» نوشت که دو پایگاه نظامی ترکیه پنجشنبه شب گذشته مورد حمله نیروهای پ‌ک‌ک قرار گرفت. این در حالی است که در روزهای گذشته نیز حمله مشابه دیگری از سوی نیروهای پ‌ک‌ک صورت گرفته بود.

وزارت دفاع ترکیه با تایید این حمله اعلام کرد که حملات یاد شده علیه پایگاه‌های نظامی در «باتمان» و «شرناق» بوده است. این حمله با استفاده از هواپیماهای مدل صورت گرفت. وزارت دفاع ترکیه مدعی شده این حملات تلفاتی بر جای نگذاشته است. پایگاه‌های یاد شده مقر پهپادها و تیپ پیاده نظام ترکیه است.

به دنبال انتشار بیانیه پ‌ک‌ک، وزیر کشور ترکیه گفت که دو هواپیمای مدل مورد استفاده از سوی پ‌ک‌ک در این عملیات شناسایی و مورد حمله قرار گرفتند و این حمله خنثی شد.

طرح اسرائیل برای ترور رهبران حماس

پس از شکست مفتضحانه در جنگ غزه، کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال ترور رهبران بیشتری از حماس است، این درحالی است که این رژیم ظرف روزهای اخیر به ناتوانی‌اش در ترور مبارزان این جنبش و مقاومت اذعان کرده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، یسرائیل کاتس، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و یکی از اعضای کابینه امنیتی در مصاحبه با رادیو این رژیم گفت: "اسرائیل معادله با حماس را تغییر خواهد داد و آن را شدت می‌بخشد. ما در ازای هر حمله‌ در جنوب با ترور رهبران حماس پاسخ خواهیم داد. ما آن‌ها را از حمله به سدیروت یا هر مکان دیگری منع خواهیم کرد.

ورود ناوگان دریایی آمریکا به مدیترانه/ افشای نقش شهید سلیمانی در انتقال موشک‌های کورنت به غزه/ درگیری میان ارتش ترکیه با »پ‌ک‌ک» در شمال عراق/ طرح اسرائیل برای ترور رهبران حماس

وی گفت: در کابینه با این سیاست موافقت شده است. ارتش به خوبی تمام اقدامات هوایی را انجام داد. همچنین ما حمایت امنیتی در عسقلان، اسدود، نتیفوت و اطراف آن را تقویت و تکمیل خواهیم کرد. اگر یک شب موشکی شلیک شود، یحیی السنوار و دوستانش بهای آن را می‌پردازند.

وی درباره کمک‌ها به غزه گفت: هیچ مساله‌ای بدون بازگشت اسرا و مفقود شدگان انجام نخواهد شد. این مسئله با آمریکا و طرف‌های دیگر بررسی خواهد شد.

این اظهارات در حالی ایراد شده که رژیم صهیونیستی به شکست در ترور رهبران مقاومت فلسطین به ویژه فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اذعان کرده است.

افشاگری مقام روس درباره طرح حمله شیمیایی تروریست‌ها سوری

ژنرال «الکساندر کارپوف» معاون مرکز آشتی ملی روسیه در سوریه می‌گوید که تروریست های سوری در حال آماده سازی برای انجام یک حمله شیمیایی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه هستند.

براساس گزارش شبکه راشا تودی، وی گفت: این مرکز اطلاعاتی دریافت کرده است که براساس آن، شبه نظامیان «حیات تحریر الشام» قصد دارند با کمک سازمان کلاه سفیدها این طرح را عملی کنند و اخیرا شش کانتینر حامی مواد سمی و شیمیایی که احتمالا گاز کلر است، به منطقه جسرالشغور منتقل کرده‌اند.

کارپوف در ادامه افزود: این شبه نظامیان قصد دارند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با انجام یک حمله شیمیایی و قربانی کردن مردم محلی، نیروهای وابسته به دولت بشار اسد را متهم و از آن برای ایجاد اختلال در روند برگزاری انتخابات و مشروعیت زدایی از آن استفاده کنند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه قرار است روز ۲۵ ماه می (دو روز دیگر) در بیش از ده هزار شعبه اخذ رای و از ساعت ۷ صبح تا ۷ شب برگزار شود.

بشار اسد به همراه دو نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ در سوریه هستند.

طی سال‌های اخیر، گروه کلاه سفید‌ها با همکاری تروریست‌ها چند بار برای صحنه سازی حملات شیمیایی تلاش کرده اند که از جمله آن، می‌توان به حملات شیمیایی جعلی شهر «خان شیخون» در ادلب و حمله شیمیایی در غوطه و دوما اشاره کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
کار سختی نبوده...

انتقال از طریق هواپیماهای ماهان!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
همه متعهد به گزارش کار به امریکا هستند از روسیه و چین بگیر تا سران اعراب، راستی میگی کار کردن علیه اسراییل خیلی راحت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
جناب انیشتین موشک ها به غزه منتقل شده نه سوریه از کی تاحالا غزه فرودگاه داره و پرواز ماهان به اونجا می ره .
نکنه جدیدا شما فرودگاه غزه رو افتتاح کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
مگر دمشق به غزه پرواز داره؟ مگر بشر اسد خودش نیاز به تسلیحات نداره که میگی راحت بوده؟ شما حاضری پول خودتو همینطوری بدی به فقرا!؟
سلام
روزتون بخیر
همین امروز کارمندان آژانس را از ایران اخراج کنید
و بگویید بعداز رفع تحریمها می توانند به ایران باز
گردنند
هرگونه عقب نشینی موجب ادامه تحریمها خواهدشد
آمریکا و بایدن در ضعف مطلق قرار دارند
پس به آنها اجازه نفس کشیدن ندهید.
پاسخ ها
lp
| United States of America |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
ضعف مطلق ؟
تحریمشون نکنید یوقت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
داداش تو همون کره و دوغتو بفروش
حالا چه اصرار دارند تا نقش ایران را در تجهیز حماس پررنگ کنند ؟
آیا مردم ما نباید پس از ۴۳ سال، رنگ آرامش و رفاه و صلح را ببینند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
هه هه هه، چرا بعضی ها از اثرگذاری ایران در قلمروش عصبانی می شوند.
واقعا چطور جرات می کنند که به ازای شکست در جنگ انهم ان جنگ نابرابر اینطور تهدید کنند که رهبران جنبشهای فلسطینی را به جایش می کشند به نظر من الان وقتش است که حماس هم تهدید کند که منبعد به ازای هر رهبر حماس که کشته شود یهودیان در سراسر جهان امنیت نخواهند داشت و ترور افراد یهودی حتی افراد عادی در دستور کار قرار می گیرد ممکن است که اروپاییان بخواهند این را عملیات تروریستی معرفی کنند ولی ناچارند اذعان کنند که عملیات تلافی جویانه در پاسخ عملیات اسرائیل است که انهم نمی تواند تروریستی تلقی نشود . ولی اگر پاسخی داده نشود و این تهدید بی پاسخ بماند انها این را حق مسلم خودشان جلوه می دهند . مطئن باشید همانند این جنگ که امریکا در ابتدا حق دفاع را برای اسرائیل قائل بود ولی نمی توانست این دفاع را خیلی ادامه دهد در این مورد هم نمی توانند عملیات متقابل را به صورت صد درصدی محکوم کنند ضمن اینکه یهودیان در کشورهای اروپایی و امریکایی اصولا از یهودیان ساکن اسرائیل افراد مهمتر و با نفوذتر و پولدارتری هستند و لذا ایجاد ترس و وحشت در انها از ترس اقدام متقابل می تواند جلو ارسرایل را بگیرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
جونم به این تحلیل و منش و اندیشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار