بازدید 26402
۶
کیوسک بین الملل تابناک

واکنش تهران به خبر بازداشت ۱۶۰ نظامی ارمنستان در ایران/ مجوز پاکستان به آمریکا برای استفاده بیشتر از حریم هوایی این کشور/آماده باش نظامی اسرائیل در مرز لبنان/ کمک ۱۲۰ میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان

واکنش تهران به خبر بازداشت ۱۶۰ نظامی ارمنستان در ایران، مجوز پاکستان به آمریکا برای استفاده بیشتر از حریم هوایی این کشور، آماده باش نظامی اسرائیل در مرز لبنان، کمک ۱۲۰ میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان و واکنش دیپلمات روس به احتمال تمدید یک ماهه توافق ایران و آژانس، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳ 23 May 2021

واکنش تهران به خبر بازداشت 160 نظامی ارمنستان در ایران/ مجوز پاکستان به آمریکا برای استفاده بیشتر از حریم هوایی این کشور/آماده باش نظامی اسرائیل در مرز لبنان/ کمک ۱۲۰ میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان

کیوسک بین الملل تابناک: واکنش تهران به خبر بازداشت ۱۶۰ نظامی ارمنستان در ایران، مجوز پاکستان به آمریکا برای استفاده بیشتر از حریم هوایی این کشور، آماده باش نظامی اسرائیل در مرز لبنان، کمک ۱۲۰ میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان و واکنش دیپلمات روس به احتمال تمدید یک ماهه توافق ایران و آژانس، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش تهران به خبر بازداشت ۱۶۰نظامی ارمنستان در ایران

سفارت تهران در ایروان ادعاهای روز شنبه (دیروز) برخی رسانه‌های ارمنستانی درباره بازداشت نظامیان این کشور در ایران را رد کرد.

بنا به گزارش «رادیو جمهوری ارمنستان»، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان «گزارش‌ها درباره ادعای حضور ۱۶۰ نظامی ارمستانی در ایران و بازداشت آنها توسط ایران را رد کرد.»

طبق این گزارش، «سفارت تهران در ایروان همچنین اعلام کرد، شایعات درباره اینکه ۱۶۰ نظامی ارمنستانی هم اکنون در ایران هستند و طرف ایرانی برای استرداد آنها پیش شرط‌هایی تعیین کرده است، نادرست و بی اساس هستند.»

بنا بر گزارش رادیو جمهوری ارمنستان، روز شنبه (دیروز) برخی رسانه‌های ارمنستانی گزارشی منتشر کردند، مبنی بر اینکه این (۱۶۰) نظامی ارمنستان در جریان جنگ ۴۴ روزه (با جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی) وارد مرز ایران شده بودند و ایران آنها را دستگیر کرده است.

این ادعاها در شرایطی مطرح شده که جمهوری اسلامی ایران، روابط خوبی با همسایگان خود دارد و همواره در جریان جنگ اخیر بر سر منطقه قره باغ کوهستانی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر لزوم اجتناب از جنگ و گفت‌و‌گو تاکید کرده است.

مجوز پاکستان به آمریکا برای استفاده بیشتر از حریم هوایی این کشور

یک مقام پنتاگون اعلام کرد، پاکستان مجوز استفاده آمریکا از حریم هوایی این کشور در راستای حمایت از صلح افغانستان را داده است.

«دیوید اف هل‌وی» دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور هند و اقیانوس آرام در گزارشی به اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: ما به گفت‌وگوهای خود با پاکستان ادامه خواهیم داد، زیرا حمایت و مشارکت آنها از روند صلح افغانستان، حیاتی خواهد بود.

واکنش تهران به خبر بازداشت 160 نظامی ارمنستان در ایران/ مجوز پاکستان به آمریکا برای استفاده بیشتر از حریم هوایی این کشور/آماده باش نظامی اسرائیل در مرز لبنان/ کمک ۱۲۰ میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان

به گفته وی، پاکستان به آمریکا اجازه داده از طریق حریم هوایی این کشور، پروازهای بیشتری داشته و بتواند از حضور نظامی خود در افغانستان پشتیبانی کند.

ماه گذشته «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد همه نیرو‌های خود را تا ۱۱ سپتامبر سال جاری از افغانستان خارج می‌کند.

آماده باش نظامی اسرائیل در مرز لبنان

رسانه های لبنانی فاش کردند که ارتش اسرائیل از صبح امروز (یکشنبه) در مرز لبنان به حالت آماده باش درآمده است.

به گزارش امروز (یکشنبه) خبرگزاری رسمی لبنان (ان.ان.ای) ارتش اسرائیل در نزدیکی شهر «کروم الشراقی» در منطقه «میس الجبل» در جنوب لبنان (جایی که اهالی آن در حال آماده سازی زمین های خود برای کشت بودند) در حالت آماده باش کامل درآمدند.

این خبرگزاری گزارش کرد که مردم لبنان این زمینها را که در مرز فلسطین اشغالی قرار دارد با هدف اثبات متعلق بودن آنها به لبنان برای کشت آماده می کردند.

واکنش تهران به خبر بازداشت 160 نظامی ارمنستان در ایران/ مجوز پاکستان به آمریکا برای استفاده بیشتر از حریم هوایی این کشور/آماده باش نظامی اسرائیل در مرز لبنان/ کمک ۱۲۰ میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان

خبرگزاری لبنان تاکید کرد که این اقدام همزمان با روز میراث فرهنگی که توسط تعاونی کشاورزی در منطقه میس الجبل برگزار شد، صورت گرفت.

ارتش اسرائیل چندی پیش نیز منطقه مزارع شبعا در جنوب لبنان را هدف حمله توپخانه ای خود قرار داد.

این رژیم همچنین اقدام به شلیک گلوله های منور بر فراز منطقه میس الجبل کرده بود.

کمک ۱۲۰ میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان

وزارت خارجه آمریکا با برگزاری کنفرانس مجازی با ارتش لبنان نسبت به پرداخت ۱۲۰ میلیون دلار به این ارتش در سال مالی ۲۰۲۱ متعهد شد.

 روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، به همراه ارتش لبنان کنفرانس افتتاحیه منابع دفاعی را ۲۱ ماه مه ۲۰۲۱ برگزار و این وزارتخانه در این کنفرانس بار دیگر بر تعهد خود نسبت به ارتش لبنان تاکید و اعلام کرد، ۱۲۰ میلیون دلار در برای تامین بودجه نظامی خارجی به لبنان در سال مالی ۲۰۲۱ پرداخت می‌کند.

در این بیانیه آمده است، کنفرانس مجازی برگزار شد و هیات آمریکایی به ریاست الیوت کانگ، مسئول اول کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی و هیات لبنانی به ریاست فرمانده ارتش این کشور حضور داشتند و شراکت میان آمریکا و ارتش لبنان، راه‌های تقویت همکاری امنیتی میان دو کشور بررسی شد.

واکنش تهران به خبر بازداشت 160 نظامی ارمنستان در ایران/ مجوز پاکستان به آمریکا برای استفاده بیشتر از حریم هوایی این کشور/آماده باش نظامی اسرائیل در مرز لبنان/ کمک ۱۲۰ میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان

شرکت کنندگان در این کنفرانس، بر تکمیل نقشه راه پنج ساله کمک امنیتی غیر الزام آور تاکید کردند که بر همسویی حمایت سالانه آمریکا از ارتش لبنان با اولویت‌های مشترک در حوزه مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها و نیز ساخت موسسه‌های دفاعی تصریح دارد و برنامه ریزی مشترک موثر برای نیازهای دفاعی آینده را امکان پذیر می‌کند.

همچنین در این کنفرانس وخامت اوضاع اقتصادی، سیاسی و انسانی لبنان، راه‌های استفاده از طیف وسیعی از اختیارات به موجب قانون آمریکا که به این کشور اجازه می‌دهد در زمان وجود بحران اقتصادی در لبنان کمک بیشتری به ارتش این کشور ارائه دهد، بررسی شد.

واکنش دیپلمات روس به احتمال تمدید یک ماهه توافق ایران و آژانس

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی به احتمال تمدید توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

وی در این پیام نوشت: در صورتی که حقیقت داشته باشد، گامی مثبت و ضروری است. مشتاق مشاهده اعلام رسمی هستیم.

واکنش تهران به خبر بازداشت 160 نظامی ارمنستان در ایران/ مجوز پاکستان به آمریکا برای استفاده بیشتر از حریم هوایی این کشور/آماده باش نظامی اسرائیل در مرز لبنان/ کمک ۱۲۰ میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان

 یک مقام آگاه در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی امروز (یکشنبه) گفت با توجه به پایان یافتن ضرب‌الاجل سه ماهه ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، احتمال تمدید مشروط توافق قبلی برای مدت یک ماه وجود دارد.

این منبع افزود: بررسی این موضوع ناشی از حسن نیت ایران برای فرصت دادن به روند مذاکرات جاری در وین است و در صورت قطعی شدن این تصمیم انتظار می‌رود طرف‌های مذاکره کننده از فرصت مجددی که ایران در اختیارشان قرار خواهد داد، استفاده کنند و با پذیرش مطالبات قانونی ایران، روند دستیابی به توافق را تسهیل کنند.

بر اساس توافق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران ـ که در سفر اسفندماه سال گذشته رافائل گروسی مدیرکل آژانس به ایران به دست آمد ـ مقرر شد، دوربین‌هایی که نظارت‌های فراپادمانی را پشتیبانی می‌کنند تا اول خردادماه ۱۴۰۰ روشن بماند، اما فیلم‌ دوربین‌ها در داخل کشور حفظ شود.

در چارچوب این توافق، فیلم دوربین‌ها تنها در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین به آژانس انرژی اتمی تحویل می‌شود و در غیر آن تصاویر، فیلم‌ها برای همیشه پاک خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
فیلمها را پاک کنید ولی یک ماه دیگر برای اقدامات بعدی ضبط میشود و اگر توافق حاصل نشود آن هم پاک خ دهد شد اگر سخت نگیرند هیچ توافقی حاصل نمیشود دولت مصوبه مجلس را اجرا نمیکند و این خلاف است و دولت در مقابل نمایندگان ملت مسئولیت دارد .‌
جهت اطلاع حضرات دولتی و مذاکره کنندگان وین ! یک لحظه فقط یک لحظه تمرکز کنید و بیاندیشد چه چیزی باعث اعلام آتش بس و موافقت با حضور فسطینیان ، در مسجد الاقصی و در نهایت پیروزی عملیات شمشیر قدس ، توسط صهیونیست های کودک کش شد ؟ دیپلماسی یا میدان ؟ برای حفظ حرمت خون شهداء از حقوق ملّت کوتاه نیائید !!
درود ارمنی
مگر میتوانید خلاف مصوبه مجلس عمل کنید؟
خبر بازداشت نظامی های ارمنی در ایران جعلی است و برای رد گم کردن حضور ژنرالهای ایرانی در ارمنستان برای بازسازی ارتش ارمنستان و کمک اطلاعاتی ایران توسط پهبادها به ارمنی ها نشر شده است . این خبر برای آرام کردن طیف وطن دوست حزب اللهیان آذربایجان است. امروزه هر کسی از عمق دوستی ایرانیها و ارمنی‌ها آگاه است.
دولتی که مصوبات مجلس را رعایت نمی کند جتی نباید برای یکساعت هم بر سر کار باشد و می بایستی در اسرع وقت استیضاح و بر کنار شود .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر