بازدید 30478

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰

کد خبر: ۱۰۵۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰ 23 May 2021

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰

«علیرضا افشار» داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری:
مردم به کسانی که نماد تداوم دولت فعلی هستند رأی نمی‌دهند

علیرضا افشار داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست می‌گوید: نامزدهای حامی تداوم وضع موجود هیچ حرف جدیدی برای گفتن ندارند. اما می خواهم به نکته دیگری اشاره کنم؛ یک آدرس غلطی که این  روزها داده می‌شود این است که رئیس جمهور حتماً باید یک اقتصاددان باشد. در حالی که ما غیر از حوزه اقتصادی حوزه‌های امنیتی و اجتماعی هم داریم. تأثیر عرصه فرهنگ بر روی اقتصاد بسیار زیاد است. بسیاری از معضلات اجتماعی معلول مسائل اقتصادی نیست بلکه ناشی از مسائل فرهنگی است. مثلاً اعتیاد، بالا رفتن سن ازدواج و کاهش جمعیت بیشتر معلول عوامل فرهنگی و سبک زندگی است. افشار همچنین می‌گوید: از جمله راهکار کوچک‌سازی دولت؛ جالب است که بعضی مدیران غربگرای ما به جای اینکه به دولت‌های غربی نگاه کنند و ببینند که چقدر روز به روز در حال کوچک شدن هستند برای ایران به دنبال بزرگ کردن دولت هستند. البته در قدم اول، کوچک‌سازی دولت ممکن است به جمع بیکاران اضافه شود، اما با سپردن اقتصاد به مردم و مردم میزان جذب و اشتغال بالا می‌رود. باید یک نهاد واسط غیرانتفاعی به منظور واگذاری کارخانجات و شرکت‌های دولتی به مردم تعریف شود که کارخانه را از دولت بخرد و سهام آن را بین مردم تقسیم کند. در این صورت دیگر به افراد واگذار نمی‌شود تا موضوع سواستفاده‌های مالی پیش بیاید. ما زمانی که در بسیج بودیم درباره بنیاد تعاون بسیج چنین طراحی کردیم و واگذاری‌های موفقی از طریق این بنیاد انجام شد. 

مصطفی درایتی از رد صلاحیت معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد:
اسحاق جهانگیری رد صلاحیت شده؟

اخبار غیررسمی و زمزمه‌هایی که درباره بحث تایید صلاحیت‌ها و تصمیمات شورای نگهبان به گوش می‌رسد حاکی از آن است که جهانگیری از گردونه برون افتاده است. همین خبرهای غیررسمی زمزمه‌هایی را در خصوص   استراتژی آنها برای انتخابات و پررنگ شدن ماجرای ائتلاف با لاریجانی را جدی‌تر کرده است. مصطفی درایتی، عضو حزب اتحاد ملت در این باره می‌گوید: «با رد صلاحیت اسحاق جهانگیری، تکلیف اصلاح‌طلبان تقریبا روشن شده و نامزد اصلی خود را از دست می‌دهند. در این شرایط باید ببینند که آیا یک اصلاح طلب قابل قبول با حداقل‌های مد نظر دارند یا خیر. اگر داشته باشند که قطعا معرفی می‌کنند، اما اگر نداشته باشند، در انتخابات گزینه‌ای نخواهند داشت».وی با اشاره به تصمیمات و رویکرد نهاد اجماع‌ساز این جریان گفت: «بر اساس آنچه تا کنون گفته شده اصلاح‌طلبان بنای استفاده از گزینه نیابتی را ندارند و نشانه‌ای از تجدید نظر در این خصوص نیز دیده نمی‌شود». درایتی در پاسخ به اینکه آیا آقایان همتی و پزشکیان شانس این را دارند که گزینه اجماعی اصلاح‌طلبان باشند؟ گفت: «آقای همتی که تاکنون به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان خیلی مطرح نبوده است. آقای پزشکیان، اما شانس بیشتری دارد. با این حال باید توجه داشت که شاخص‌هایی غیر از تایید صلاحیت نیز مورد نظر است. مثلا زمینه رای‌آوری و توانایی که رئیس جمهور باید داشته باشد. به خصوص با در نظر گرفتن شرایط و مشکلات کشور لازم است نامزد معرفی شود که برای مردم آشنا بوده و توانایی‌های لازم را داشته باشد. توجه داشته باشید که تا برگزاری انتخابات زمانی نمانده و باید افرادی به عنوان نامزد مطرح شوند که در جامعه مطرح هستند». وی ضمن منتفی دانستن احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی، گفت: «بر اساس روند فعلی و تصمیمات شورای عالی اصلاح طلبان برداشت من این است که قرار نیست به صورت نیابتی ورود کنند، اما ممکن است که در این رابطه به نتیجه قطعی نرسند و تصمیم گیری درباره این مساله به عهده احزاب گذاشته شود. البته این راه آخری است که احتمالا برگزیده می‌شود. تلاش بر این است که جبهه اصلاحات یکدست باشد.»

 

عباسعلی کدخدایی:
داوطلبان قبل از اعلام نتایج صلاحیت‌ها، حق تبلیغات ندارند

عباسعلی کدخدایی در گفتگو با برنامه پیک بامدادی خبر رادیو با اشاره به اینکه شورای نگهبان در مهلت ۵ روز دوم بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به سر می‌برد و دقت زیادی برای بررسی مستندات پرونده‌ها لازم است افزود: به همین علت ما ناچار شدیم از مهلت ۵ روز دوم هم استفاده کنیم و امیدواریم که انشاءالله تا پایان وقت قانونی بتوانیم اسامی کسانی را که صلاحیت شان احراز شده است به وزارت کشور ارسال کنیم. وی در پاسخ به این سوال که برخی از داوطلبان، تبلیغات انتخاباتی خود را از هم اکنون به ویژه در فضای مجازی آغاز کرده اند گفت: ما این نکته را به مسئولان اجرایی تذکر داده ایم که تبلیغات انتخابات بعد از اعلام نتیجه صلاحیت‌ها شروع می‌شود و طبق قانون قبل از آن به هیچ وجه نامزد‌ها حق تبلیغات ندارند. کدخدایی افزود: متاسفانه ما با دو مشکل مواجهیم و آن اینکه برخی از کسانی که ثبت نام کرده اند در مناطق مختلف اقدام به سخنرانی می‌کنند که طبق قانون خلاف است و مسئله مهمتر این که در فضای مجازی هم با عناوین مختلف حضور دارند و این حضور هم به اعتقاد ما مغایر قوانین است.

مصباحی‌مقدم:
ندیدم که احمدی‌نژاد در نظرسنجی‌ها جلو باشد 

مصباحی‌مقدم، درباره اینکه برخی از اعضای شورای وحدت و ائتلاف می‌گویند بعد از ثبت‌نام لاریجانی اجماع از روی رئیسی برداشته شده است، بیان داشت: در شورای وحدت و شورای ائتلاف و حتی علاوه بر این‌ها جریان جبهه پایداری اجماعی به وجود آمده است. اگر مرادمان جریان‌های سیاسی باشند این سه مجموعه که فراگیری دارند و همه تشکل‌ها و شخصیت‌های برجسته جریان اصولگرا را فرا می‌گیرند به اتفاق، نظرشان با آقای رئیسی بوده و بر آقای رئیسی اجماع کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: این اجماع اصلاً متزلزل نشده است و هیچ یک از کسانی که در این سه حوزه جریان اصولگرایی تعریف می‌شوند اظهارنظری نکرده‌اند که خلاف این موضوع را نشان دهد، بلکه محکم در حمایت از ایشان ادامه خواهند داد و البته آقای لاریجانی شخصیت محترمی است اما چون این مجموعه روی آقای رئیسی توافق دارند، نشنیدم که هیچ‌گونه تمایلی نسبت به آقای لاریجانی ابراز کرده باشند. مصباحی‌مقدم درباره تایید صلاحیت احمدی‌نژاد برای بالا رفتن مشارکت و اینکه او در نظر سنجی‌ها با اقبال روبرو است، با بیان اینکه من ندیدم که احمدی‌نژاد در نظرسنجی‌ها جلو باشد و نمی‌توانم آن را تایید کنم، گفت: اما اینکه آیا باید تایید شود تا مشارکت بالا برود، باید بگویم که نگاه شورای نگهبان این نیست و من موضع شورای نگهبان را قانونی می‌دانم و تایید می‌کنم.

رامین مهمانپرست:
دوقطبی و رو کردن پرنده‌ها شروع شده!

رامین مهمان پرست در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه حتی اگر انگیزه مشارکت در انتخابات وجود نداشته باشد، این انتخابات اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: احساسی و شعاری رفتار کردن یکی از آسیب های انتخابات است. ایجاد دو قطبی و ایجاد هیجان و احساس توسط جریان های سیاسی برای این کشور مناسب نیست. باید دنبال برنامه محوری برای کاندیداها باشیم تا مردم به برنامه های دارای قابلیت اجرایی رای بدهند. وی ادامه داد: «ائتلاف وحدت ملی» یک جریان فراجناحی یا محوریت گفتمان ملی است، البته این تشکیلات فقط برای انتخابات نیست بلکه تشکیلاتی مستمر و با برنامه است و در طول سال فعالیت می‌کند. ما دید ملی داریم و از همه نیروهای متخصص و دلسوز استفاده می کنیم. مهمان پرست خاطرنشان کرد:  ریشه مشکلات، ساختارهای اداری و اقتصادی است و موانع جدی سر راه دولت ها قرار داده است. این ساختارها موجب بودجه ریزی اشتباه می شود. برای اصلاح این ساختارها برنامه داریم. اشکال دیگر این است که طرح و برنامه مدون برای اداره کشور وجود ندارد. ممکن است خیلی ها ادعا کنند که برنامه دارند، اما جامعیت در برنامه ها وجود ندارد. این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با اشاره مشکلات معیشتی مردم و مشکل تامین شغل و مسکن برای جوانان، تصریح کرد: شرایط اقشار متوسط و پایین خیلی سخت شده است. آنها درآمد کمی دارند و بیشترین مالیات را پرداخت می کنند. قدرت خرید آنها هر روز کاهش می یابد. بازنشستگان نیز تحت فشار های اقتصادی و معیشتی قرار دارند. برنامه ما برای جوانان، اقشار متوسط و ضعیف و بازنشستگان کاملا روشن است و برای شرایط کشور طراحی شده است. وی با اشاره به اهمیت نقش مدیران اجرایی در حل مشکلات ، گفت: ۷۵۰ تا۱۰۰۰ مدیر اجرایی داریم. اگر آنها انگیزه، خلاقیت و تخصص کافی نداشته باشند یا آلوده به فساد شوند، تبعات زیادی برای مردم خواهد داشت. ما بانک اطلاعاتی پنج هزار نفره از مدیران تهیه کرده ایم. فرق ما با سایر تشکل و کاندیداها این است که فراجناحی  بوده و دنبال حذف نیستیم. همین الان انتخابات هم به سمت دوقطبی رفته و تخریب ها و رو کردن پرونده ها شروع شده است. فضای تخریبی را باید تغییر داده و به سمت فضای سالم برویم.

 

نگاهی به مواضع اقتصادی محسن رضایی در روز ثبت‌نام:

معماری اقتصادی

محسن رضایی در همه این سال‌های یکی از منتقدین وضعیت اقتصادی کشور بوده است. تذکرها و توصیه‌های او تا کنون جدی گرفت نشده و سرانجام به جایی رسیدیم که پنهان کردن زشتی بحران اقتصادی زیر فرش دولت‌ها امکان‌پذیر نیست و حالا هر کاندیدایی از اولویت مسائل اقتصادی و معیشتی می‌گوید. محسن رضایی اما در سخنرانی روز ثبت‌نامش بیشتر از همیشه درباره مسائل اقتصادی و معیشتی مردم سخن گفت. موضع‌گیری‌های چند روز اخیر وی هم تمرکز بیشتری رو این مسئله داشت. در حالی سایر کاندیداها بیشتر مشغول بازی سیاسی و دعواهای ساختگی بودند محسن رضایی همچنان به روش قدیمی خودش پایبند است و از مسائل اقتصادی می‌گوید. او در این مدت توجه به وضع اقشار کم درامد که در این سال‌ها جمعیت‌شان بزرگ و بزرگ‌تر شده، بورس و وضعیت بحرانی آن، دنیای پر رمز و راز رمزارزها و مسائل مرتبط با تولید را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.

یک رئیس ستاد دیگر هم تعیین شد
حضرتی رییس ستاد انتخاباتی پزشکیان شد

الیاس حضرتی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان انتخاب شد.  الیاس حضرتی دبیرکل حزب اعتماد ملی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، به عنوان رئیس ستاد  انتخاباتی پزشکیان تعیین شد.مسعود پزشکیان نماینده تبریز و از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری است. براساس جدول زمانبندی انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠، فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری  پس از پایان مهلت بررسی صلاحیت در شورای نگهبان (۵خرداد) و اعلام آن توسط وزارت کشور به طور رسمی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع‌ اخذ رأی خاتمه می‌یابد.

سید حسین نقوی‌حسینی
انتخابات ۱۴۰۰ بر محور مذاکره-مقاومت است

رییس شاخه جوانان ستاد سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال ۹۶ می‌گوید دو قطبی انتخابات ۱۴۰۰ بر دو محور مقاومت-مذاکره و مباحث اقتصادی با حضور ابراهیم رئیسی و علی لاریجانی محقق می‌شود.سید حسین نقوی‌حسینی درباره آرایش انتخاباتی گفت: همان طور که قبلا گفته بودم ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری و تشکیل آرایش انتخاباتی در ایران در حقیقت در دو مرحله است؛ مرحله اول ثبت‌نام و مرحله دوم اعلام صلاحیت‌ها است که بعد از آن آرایش انتخاباتی واقعی شکل می‌گیردو به همین دلیل امروز نمی‌توان به طور قطع درباره گزینه‌هایی نهایی در رقابت صحبت کرد. نقوی‌حسینی درباره گفتمان انتخابات ۱۴۰۰ نیز تاکید کرد: محورهای اصلی مذاکره دو چیز است؛ بحث روابط خارجی با محور مذاکره و مقاومت که آقای لاریجانی سمبل تفکر مذاکره و آقای رئیسی نماد تفکر مقاومت خواهد بود و حوزه دوم اقتصاد است و رئیسی معتقد به استفاده از ظرفیت های داخلی و مقابله با فساد و آقای لاریجانی احتمالا دیدگاه‌های دیگری خواهد داشت.

فریدون عباسی:
احمدی نژاد شناسنامه و کارت ملی ایرانی دارد، چرا کاندیدا نشود؟

فریدون عباسی در رابطه با کاندیداتوری و حواشی ثبت نام احمدی نژاد گفت: احمدی نژاد هم هموطن ما است و شخصی است که کارت ملی و شناسنامه ایرانی دارد و صاحب تجاربی است و او هم مانند بنده و مانند دیگران می تواند بیاید و در انتخابات شرکت کند و شرایط را شورای نگهبان، بررسی کند و نظرش را بدهد. اگر شورای نگهبان صلاحیت این دوره را رد کرد یا احراز نکرد او نمی تواند در انتخابات شرکت کند و خودش را به رأی مردم بگذارد اگر نه که تایید شد، مردم تصمیم خواهند گرفت در مورد من، ایشان یا هر فرد دیگری. در نهایت مردم باید تصمیم بگیرند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۰
انشالله به امید خدا لاریجانی هم رد صلاحیت بشن.
علیرضا افشار داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست می‌: نامزدهای حامی تداوم وضع موجود هیچ حرف جدیدی برای گفتن ندارند
مگر قبلا داشتن همیشه کاری کردند که مردم مجبور به انتخاب بین بد از بدتر بشوند و‌حالا مردم به این نتیجه رسیده اند که رای بی رای
منتظر ساختمان مستحکم اقتصاد می‌مانیم انشاءالله
انتخابات ۱۴۰۰ بر محور مذاکره-مقاومت است
همین شعار نشان می دهد اقایان چیزی از سیستم اجرایی و وظایف قوه مجریه نمی دانند
آقای عباسی مردم؟! کدوم مردم؟ مگه مردمی هم مونده؟!؟! موقع انتخابات مردم تعیین کننده هستند اما موقع تصمیم گیری های حیاتی و استراتژیک مردم کشک هم نیستند. رای بی رای همین
جهانگیری نباید رد صلاحیت شود.او باید بماند و اصلاح طلبان شرمسار شوند از میزان رایی که جهانگیری کسب می کند و بخاطر نامزد کردن یکی از مهمترین مسببان وضعیت فعلی ایران از مردم عذر خواهی کنند
رای بی رای
صلاحیت احمدی نژاد تایید نشود رای نمی دهم
اين مردمي كه اينها ازشون حرف مي زنند كجا هستند . مردم اينه وجود خارجي ندارند. مردم واقعي از تمامتان بيزار هستند
آقای مصباحی مقدم شما خیلی چیزها را نمی بینی چون میان مردم نیستی؟ و نمی خواهی ببینی چون ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان