بازدید 26769

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰

کد خبر: ۱۰۵۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۴ 22 May 2021

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰

 

واکنش سردار رمضان شریف به حضور حجت الاسلام حاجی صادقی در شورای نگهبان:
تلاش نماینده ولی فقیه در سپاه برای رد صلاحیت یک کاندیدا تکذیب شد
سردار رمضان شریف با تکذیب اخبار منتشره پیرامون مراجعه نماینده ولی فقیه در سپاه به شورای نگهبان در خصوص یکی از نامزدهای ریاست جمهوری تصریح کرد: اینگونه اخبار صرف نظر از کذب و بی‌اساس بودن ، پیگرد قانونی و قضایی را در پی خواهد داشت . به گزارش «انتخاب» به نقل از سپاه نیوز، در پی انتشار اخباری در برخی کانال ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در محل شورای نگهبان برای اطمینان از عدم صلاحیت یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: مدتی پیش یکی از کانال ها در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی خبری مبنی بر نامه نماینده ولی فقیه در سپاه به شورای نگهبان پیرامون یکی از نامزدها منتشر گردید که خبرسازان را در دستیابی به هدف خود ناکام گذارد. وی افزود: اخیراً نیز همان کانال مبادرت به انتشار خبری کذب و موهوم مبنی بر حضور حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در محل شورای نگهبان برای اطمینان از عدم تایید صلاحیت همان کاندید مشخص منتشر کرده است! که با قاطعیت آن را تکذیب می کنیم.

محسن رضایی از ایده‌ای برای نجات آسیب‌دیده‌های بازار بورس سخن گفت:
عملیات نجات بورس‌بازها

محسن رضایی: امروز باید آخرین ریالی که از بیت المال خارج شده است، بازگردد. ببینید چه وضعی برای بورس درست کرده اند. دست‌هایی در کار بوده که بورس را به اینجا کشانده است. ما صندوق جبرانی برای مال باختگان بورس ایجاد می‌کنیم.شرمنده ملت ایران هستم. این بود میراث امام خمینی (ره) و نتیجه مقاومت چهل ساله مردم؟ چرا اقتصاد مثل بخش امنیت اداره نمی‌شود؟ در بخشی از اداره کشور نااهلان وارد شده اند. حال کشور خوب نیست. فرودگاه ترکیه و بنادر عمان و امارات، آسمان و سواحل ما را گرفته اند. خیلی از داوطلبان از فساد، تبعیض و ناکارآمدی گفتند، ولی چرا به سهم خود اشاره نکردند؟ امروز روز شعار نیست بلکه روز عمل کردن است. امروز باید از سعی و خطا جلوگیری کنیم. تکرار دولت‌های گذشته سم مهلکی است. به دولت جدید، کارآمد قوی و مردمی نیازمندیم.


آیت‌الله علم‌الهدی:
علم‌الهدی: کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، کافرند
امام جمعه مشهد با بیان این‌که کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، کافرند، گفت: ۴۲ سال مردم ما پای انقلاب ایستادگی کردند و عزتشان بر دنیا تثبیت شد و امروز این دنیای استکبار است که در برابر ما مستاصل شده است.علم‌الهدی ادامه داد: لذا در روز تخریب قبور اهل بیت در بقیع، امداد غیبی خدا به کمک مردم نیامد، اما در جریان فتح خرمشهر، خدا رزمندگانی که به عشق شهادت پا در میدان گذاشته بودند را یاری کرد. امام جمعه مشهد با اشاره به وجود مشکلات معیشتی در کشور، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بعدی باید بتواند کشور را با وجود چنین مشکلاتی اداره کند. اگر شما مردم واقعا می‌خواهید در حل این مشکلات اقتصادی موفق باشید، باید کاری کنید که در فتح خرمشهر صورت گرفت. علم‌الهدی با بیان اینکه کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، کافرند، گفت: ۴۲ سال مردم ما پای انقلاب ایستادگی کردند و عزتشان بر دنیا تثبیت شد و امروز این دنیای استکبار است که در برابر ما مستاصل شده است. چرا ما باید ناامید باشیم؟ ما امیدواریم اما این امیدواری باید با حرکت در راه خدا همراه باشد.

سعید محمد درباره ائتلاف با اصولگرایان:
نظر مردم مهم است نه جریان‌های سیاسی
داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، درباره پیوستن به سازوکار اجماعی اصولگرایان، گفت: دوستان ساز و کاری برای خود دارند اما من موافق این هستم که نظر مردم ملاک باشد نه نظر جریان‌های سیاسی. سعید محمد درباره سنگ اندازی‌ها و موانع بر سر داوطلبی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: تبلیغات وسیعی علیه من صورت گرفت که محمد تخلفات زیادی داشته است و یک کار رسانه ای بدی در این باره انجام شد. حتی نفرات ما را یک سری از مجموعه‌ها تهدید کردند که چرا با محمد کار می‌کنید. داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری درباره ائتلاف با اصولگرایان، افزود: هر کدام از دو شورای وحدت و ائتلاف مرا دعوت کنند، برای توضیح برنامه‌های خود به آنجا می‌روم اما اصل موضوع انتخاب آن فرد نهایی است که آن را قبلا گفتم. دوستان ساز و کاری برای خود دارند اما من موافق این هستم که نظر مردم ملاک باشد نه نظر جریان‌های سیاسی.

محمد عباسی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری:

نه شبیه احمدی نژادم نه آیت الله هاشمی

محمد عباسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می گوید: یارانه نباید قطع شود چون چاره ای جز این نیست که به بخشی از جامعه یعنی ناتوانان و افراد فقیر ،کودکان و زنان بی سرپرست برسیم. بخشی از گفت‌وگوی این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری را می‌خوانیم:
مشخصا نگاه شما در سیاست خارجی شبیه کدام یک از رئیس جمهورهای ما است؟ احمدی نژاد؟ مرحوم هاشمی رفسنجانی؟

من شبیه به خودم هستم.

*یعنی متفاوت از بقیه هستید؟

بله.
*الان بسیاری از کاندیداها بحث یارانه ها را مطرح می کنند، آیا شما موافق هستید یا ممکن است وعده‌های یارانه‌ای دهید یا خیر؟

حقیقت جریان اجتماعی جامعه این است که هیچ کدام از راهکارهای اقتصادیِ اصولی هم که علمی باشد نمی‌تواند در کوتاه مدت به دادِ مردم برسد و نمی تواند بسیاری از مسائل بغرنج جامعه را درمان کند. من بعضی از این چیزها را اورژانسی می دانم یعنی به شکل اورژانسی باید آن را حل کنید، فلذا یارانه ها را قبول دارم تا بخشی بتوانند آن زخم های اورژانسی را حل کنند ولی به این شکل که ما بدون هدفمندی توزیع کنیم را موافقش نیستم چون ما باید بخش بسیار زیادی از امکانات را برای توانمند سازی مردم در اشتغال به کار بگیریم، یعنی اگر مردم اشتغال داشته باشند معیشت خودشان را دارند و اقتصاد جامعه می چرخد. مالیات می دهند و دولت هم اداره می شود اما اگر فقط ما یارانه بدهیم دائم باید از دولت هزینه کنیم و چیزی به دولت برنمی گردد و این کار نادرستی است، فلذا من برای این کار در توزیع یارانه ها مدل دارم که چند بعدی است و تک بعدی نیست.

یعنی ممکن است موافق قطع کردن آن باشید یا اینکه..

کلا نباید قطع شود چون چاره ای جز این نیست که به بخشی از جامعه یعنی ناتوانان و افراد فقیر ،کودکان و زنان بی سرپرست برسیم .حتما باید به داد آنها رسید.

 

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد «کلاب هاوس» تنور انتخابات را داغ‌تر خواهد کرد

کلابِ داغ

علی لاریجانی پنجشنبه گذشته در کلاب هاوس رو در روی مخاطبانش نشست و به سوال‌ها پاسخ داد. مانور تیم تبلیغاتی او بعد از این رویداد نشان می‌دهد که او تیمش روی کلاب‌هاوس حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. چرا که منصور حقیقت‌پور از چهره‌های نزدیک به لاریجانی بعد از این برنامه در مصاحبه‌ای به صداوسیما حمله کرد و از انحصار این رسانه انقاد کرد. او درباره مناظره خارج از صداوسیما نیز اظهار کرد: ما صداوسیما را عادل نمی دانیم صداوسیما، صداوسیمایی است که در اِشغال و تصرف یک گروه سیاسی خاص است. این وضعیت قابل قبول نیست که بلندگوی صداوسیما در اختیار یک سری افراد خاص قرار گیرد که این افراد خاص، مردم ما را به سمت استفاده از ماهواره ها و شبکه های خبری بی بی سی، سی ان ان و ایران اینترنشنال سوق دهند. مقصر همه اینها صداوسیما است. او عنوان کرد: بنابراین مناظره ضروری و بسیار هم خوب است اما باید عدالت‌پایه و اخلاق‌پایه باشد؛ هر کس تهمت وارد کرد اما نتواند اثبات کند باید محاکمه شود. چهار فرد عادل و روشن را به عنوان قاضی این مناظرات انتخاب کنند و آنها بگویند که فلان شخص دروغ و تهمت زده است و نتوانسته سند ارائه کند. حقیقت‌پور همچنین سایر کاندیداها را مناظره دعوت کرده است. او می‌گوید: «اینکه برخی در اتاق های دربسته و استودیوهای سفارش داده شده بنشینند و علیه برجام و سایر موضوعات اظهارنظر کنند و ذهن یک عده جوانِ کم اطلاع را هم تخریب کنند این ظلم است. آقایانی که درباره قطعنامه حرف دارند بسم الله.» به نظر می‌رسد این تنها علی لاریجانی و تیم شان نیستند که که قصد دارند مناظره‌ها را در فضایی غیر از رسانه ملی ادامه دهند. چرا که امروز اسحاق جهانگیری هم چنین ادعایی را مطرح کرد. اسحاق جهانگیری، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در توییتی برای مناظره با همه نامزدهای انتخابات 1400 در «هر پلتفرم و هر زمانی» اعلام آمادگی کرد.جهانگیری در این باره نوشت: «سیاست خارجی مهم است. اما کشورداری یک‌بعدی نیست. آمادگی دارم با همهٔ نامزدها در هر پلتفرمی و هر زمانی دربارهٔ مسائل مهم کشور، هم در سیاست خارجی و هم حوزه‌های سیاست داخلی و اقتصاد و فرهنگ و اجتماعی و محیط زیست، گفتگو کنم.»
همه این‌ها در حالی است که ده روز پیش ساترا مسئولیت نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی را بر عهده گرفته بود.


جهانگیری:
حاضرم در هر زمان و هر پلتفرمی با کاندیداها مناظره کنم

اسحاق جهانگیری، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در توییتی برای مناظره با همه نامزدهای انتخابات 1400 در «هر پلتفرم و هر زمانی» اعلام آمادگی کرد. جهانگیری در این باره نوشت: سیاست خارجی مهم است. اما کشورداری یک‌بعدی نیست.

آمادگی دارم با همهٔ نامزدها در هر پلتفرمی و هر زمانی دربارهٔ مسائل مهم کشور، هم در سیاست خارجی و هم حوزه‌های سیاست داخلی و اقتصاد و فرهنگ و اجتماعی و محیط زیست، گفتگو کنم.

سید حسن رسولی، عضو جبهه اصلاحات ایران:
اجازه نخواهیم داد انتخابات ۸۴ تکرار شود


سید حسن رسولی، عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: در انتخابات ۱۴۰۰ فقط از کاندیدای اصلاح‌طلب حمایت خواهیم کرد، اجازه نخواهیم داد مثل انتخابات ۸۴، بین نامزدهای گفتمان اصلاحات افتراق و واگرایی باشد و فقط یک نامزد را به مردم معرفی خواهیم کرد.استاندار پیشین لرستان با بیان اینکه جریان اصلاحات در گذشته و به طور مشخص در سال ۸۴، از افتراق و واگرایی بین نامزدهای اصلاح طلب حاضر در صحنه انتخابات لطمه جدی متحمل شد، افزود: گرچه تلاش زیادی صورت گرفت که بین مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی، مصطفی معین و محسن مهرعلیزاده که هر کدام با یک نسبتی گفتمان اصلاحات را نمایندگی می‌کردند رابطه به گونه‌ای تنظیم شود که کمترین واگرایی را نسبت به همدیگر داشته باشند اما این تلاش‌ها بی‌ثمر بود و در نتیجه شاهد بودیم که در مرحله اول، کل آرای این چهار نفر نسبت به کل آرای نامزدهای اصولگرایان بسیار بیشتر بود و کافی بود که فقط یک نفر از این چهار نفر با قبول نظم و انضباط جبهه‌ای و تشکیلاتی از مطامع و نظرات خودش عدول می‌کرد و برای پیروزی جریان اصلاحات کنار می‌کشید شبیه کاری که آقای عارف در سال ۹۲ برای آقای دکتر روحانی کرد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

علی نیکزاد:
برخی‌ها که حتی با خود قهر بودند مردمی می‌شوند


نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره انتخابات ریاست جمهوری متتنی را منتشر کرد. علی نیکزاد در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «انتخابات حسن‌های زیادی دارد. مثلا برخی‌ها که حتی با خود قهر بودند مردمی می‌شوند و بین آنها می‌آیند یا برخی‌ها که کوچکترین نقدها را بر نمی‌تافتند انتقاد پذیر شده و پاسخگویی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند. با دیدن این‌ها شاید برخی آرزو کنند که هر چندماه یکبار انتخابات داشته باشیم.»

تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس و استاد دانشگاه:
ما به دولت «اکثریت» نیازمندیم

تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس و استاد دانشگاه: نباید فراموش کنیم که اگر نمی توان بحرانی را حل کرد باید آن را به تاخیر انداخت. برای نمونه می‌توان بحران رابطه با غرب، بحران اتمی، بحران مشروعیت نظام و ناکارآمدی سیستم را، بحران اقتصادی و فقر و نابرابری  را با تعامل میان رئیس جمهورمنتخب و سایر قوا ۴ سال به عقب انداخت. دولت حداقلی در شرایط طبیعی بهترین دولت است. بدین معنا که رای کمی می آورد و انتظارات جامعه نیز از او پایین است. و جامعه عمل انجام می دهد تا سیاست. ولی دولت حداکثری در شرایط غیرطبیعی، هم شرایط را غیرعادی می کند و هم ظرفیتی را ایجاد می کند. امروز شرایط کشور ما بحرانی است و نمی توانیم دولت حداقلی داشته باشیم. ما باید دولتی داشته باشیم که اکثریت به آن رای دهند و حاضر باشد در یک تقابل و رقابت واقعی ظهور کند تا بتواند بحران ها را به چالش بکشد. اگر شرایط عادی بود ما حتما باید دولتی حداقلی می داشتیم و منطق دموکراسی در جهان نیز تشکیل دولت حداقلی است به این دلیل که کشورهای مورد نظر در بحران نیستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
یعنی از جیب مردم می خواد بده به مالباختگان ..... تورمش هم برای مردم! خدایا ما را نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
حاکمیت مردم را تشویق به ورود به بورس کرد و مردم متضرر شدند
بر اساس احکام شرع و قانون حاکمیت باید آن را از بیت المال جبران کند بخصوص مردم و دارندگان سهام خرد
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
چاپ پول و ...... همان مصیبت همیشگی
جناب اقای علم الهدا ایا نظرانتان شامل ان دسته از مدیران ونمایندگان ویا اعضا شورا ها که با عملکردشان موجب شده اند ومی شوند که مردم شرکت نکنند هم می شود
ما صداوسیما را عادل نمی دانیم صداوسیما، صداوسیمایی است که در اِشغال و تصرف یک گروه سیاسی خاص است.
خدایا چه می شنویم مگر همین لاریجانی چندین سال بر مسند ریاست همین صدا و سیمای اشغال شده نبود خودش برای بهبود این اوضاع چه کاری انجام داد.
جهانگیری:
حاضرم در هر زمان و هر پلتفرمی با کاندیداها مناظره کنم

احمدی نژاد که چندساله شما رو دعوت می کنه کجا بودی
#اشک_تمساح
#دلار_4200
علم‌الهدی: کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، کافرند:

[جناب علم الهدي تا آنجا كه مي دانيم به كسي كه اعتقاد به خدا و پيامبر و ولايت دارد انگ كفر نمي چسبد .
در هيچ حائي هم نوشته نشده كه عدم شركت در انتخابات فرمايشي مساوي با كفر است.
راي بي راي
کاندید ها یکی از ان یکی بدتر .
توجه كنيد در ايران اساساً واقعيت هاي رخ داده ابتدا تكذيب ميشوند . سپس ارام ارام مورد تاييد قرار ميگيرند .به هرحال لابي در ايران بواسطه وجود قدرت نهاد ها و اشخاص رايج است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی